021-88507190

جلوگیری از ورود ایرانیان به گرجستان

جلوگیری از ورود ایرانیان به گرجستان
اقدامات سختگیرانه و بازگردان اتباع خارجی از مرزهای زمینی و هوایی گرجستان فقط شامل حال ایرانیان نمی شود و این کشور در ماه گذشته – نوامبر- از ورود یک هزار و 151 شهروند خارجی جلو گیری کرده است.
کشور کوچک گرجستان با جمعیتی کمتر از چهار میلیون نفر ، از نظر رشد گردشگری در رده چهارم جهان قرار دارد و در سال جاری پذیرای بیش از هشت میلیون گردشگر خارجی بود.
اتباع اکثر کشورهای جهان ،از جمله ایران برای ورود به گرجستان نیاز به اخذ روادید ندارد ولی مسئولان این کشور در سه ماه اخیر ، بر خلاف روال همیشگی و با یک حرکت غیره منتظره ، اقدام به رجکت – منع ورود- شمار قابل توجهی از شهروندان کشورهای خارجی کردند .
هر چند منع ورود اتباع خارجی به گرجستان تنها به ایرانیان محدود نمی شد ولی بیشترین موارد رجکت طی ماه نوامبر از گرجستان با رقم 434 مورد مربوط به شهروندان ایرانی بود.
رفتار ناشایست دولت گرجستان با شهروندان ایرانی واکنش وزارت امورخارجه کشورمان و احضار سفیر این کشور در تهران را در پی داشت .
بر اساس آمارهای رسمی نیم میلیون ایرانی در سال به گرجستان سفر می کند که رقم واقعی بیشتر از این است .
مدیرکل گمرکات گرجستان، چند روز پیش در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس،گفت: با توجه به تلاش گرجستان در جهت تطبیق قوانین و مقرارت با اتحادیه اروپا از اوایل سال 2019 شاهد تغییرات گسترده ای در مقررات گمرکی این کشور خواهیم بود.
با توجه به سخنان مدیر کل گمرک گرجستان به نظر می رسد که این کشور برای نزدیکی هر چه بیشتر به اتحادیه اروپا دست به این اقدامات سختگیرانه زده است.
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW