021-88507190

شهر سیگیریا سریلانکا

شهر سیگیریا سریلانکا

بازدید از شهر سیگیریا سریلانکا

شهر سیگیریا که یک مقصد و جاذبه توریستی سریلانکا به شمار می رود، در 173 کیلومتری کلمبو، پایتخت سریلانکا واقع شده است. در شهر سیگیریا قله رویایی «کوه شیر» با 200 متر ارتفاع قرار دارد. بر روی این قله، قلعه نظامی در زمینی به مساحت هزار متر ساخته شده است که برای رسیدن به آن باید 1200 پله طی شود. این قلعه نظامی در قرن پنجم میلادی توسط پادشاهی به نام «کاسب» و به دلیل مقابله با متجاوزان ساخته شد. وجود استراحتگاه ها و نقاشی های به تصویر درآمده در برخی نقاط کوه سیگیریا، استخر بزرگ بر روی قله و باغ های سرسبز و زیبا از دیگر جذابیت های در این مکان باستانی به شمار می آید. هنرنمایی معمار طبیعت نیز باعث چند برابر شدن جذابیت های سیگیریا شده است. چرا که از چندین تخته سنگ عظیم به شکل فیل و یک تخته سنگ نیز همانند مار کبری برای گردشگران بسیار جالب توجه می باشند. جهت کمتر کردن هزینه های سفرتان می توانید بلیط لحظه آخری، رزرو نمایید.

جاذبه های محبوب شهر باستانی سیگیریا

یکی از محبوب ترین شهرهای سریلانکا، شهر باستانی سیگیریا می باشد که توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. یکی از محبوب ترین جاذبه های این شهر باستانی، قلعه سیگیریا می باشد که در بالای قله ی شیر کوه واقع شده است. این مجموعه باعث محبوبیت شهر باستانی سیگیریا شده است. قدمت این قلعه به قرن پنجم میلادی می رسد. 

شهر سیگیریا سریلانکا

قلعه تاریخی سیگیریا سریلانکا

در یکی از قله های سرسبز سریلانکا واقع در شهر باستانی سیگیریا، نوک قله یک قلعه ساخته شده که برای بازدید از آن باید از 1200 پله بالا بروید. شما در مسیر می توانید نقاشی ها بی نظیری در دل کوه پیدا کنید. همچنین در ابتدای پله های کوه، مجسمه ی پاهای شیر عظیمی قرار دارد که به عنوان نماد نگهبانی از قلعه ساخته شده بوده و الان چیزی از این نماد باقی نمانده است. 

تاریخچه قلعه تاریخی سیگیریا

این قلعه به دستور پادشاه کاشایاپا پسر داتوسنا ساخته شده است. البته از این قلعه قرار بود به عنوان یک دژ نظامی استفاده شود. طبق افسانه ها، کاشایاپا پسر ناخلف پادشاه داتوسنا بود که برای بدست آوردن تاج و تخت پدرش را زنده زنده در میان دیوار ها دفن کرد و خود به تخت پادشاهی نشست. پاشایاپا حدود 20 سال پادشاهی کرد و در تمام این سال در حال بازسازی و گسترش این قلعه باستانی بود. پادشاه کاشایاپا در جنگی که با برادر خود داشت به خاطره آسیب های فیلی که بر آن سوار بود، کشته شد. پس از مرگ پادشاه کاشایاپا، مردم این قلعه را نحس خوانند و کم کم شهر را ترک نمودند. تا قرن 14 این قلعه خالی از سکنه بود و بعد از آن به عنوان معبد بودائیان استفاده می شد. بر اساس افسانه ها، خلی از آن ها از ثروت عظیم پادشاه کاشایاپا گفته اند، ثروتی که در این قلعه بزرگ پنهان شده است و کسی از آن خبر ندارد. این قلعه به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. 

جاذبه های دیدنی نزدیک قلعه تاریخی سیگیریا 

از دیگر جاذبه های نزدیک این قلعه می توان به استخری بزرگی که کنار قلعه قرار گرفته است اشاره کرد. همچنین در بالاترین قسمت تالار اصلی قلعه تخت پادشاهی قرار دارد. یکی دیگر از جذابیت های دیدنی آن دیوار آینه می باشد که به دستور کاشایاپا صیقل یافته که برای دیدن تصویر خود استفاده می کرده، البته از آن چیزی باقی نمانده است. جذابیت های اصلی جنگل های سرسبز و کوه های با عظیمت این منطقه می باشد که خود می تواند یک روز عالی را برای شما رقم بزند. همچنین می توانید در جنگل های این شهر باستانی فیل سواری نمایید و یک تجربه شگفت انگیز در تور سریلانکا برای خود رقم بزنید.

قلعه تاریخی سیگیریا سریلانکا

شما می توانید در سفر به کشور زیبای سریلانکا از دیگر شهرهای دیدنی آن بازدید کنید برای اطلاعات بیشتر به صفحات زیر مراجعه نمایید :

6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW