021-88507190

بدروم کجاست؟ راهنمای سفر به بدروم ترکیه

راهنمای سفر مهرپرواز 27 خرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بدروم مقصدی است که گردشگران را هنگام سفر شگفت‌زده می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید بدروم کجاست و با جاذبه‌های آن آشنا شوید، این مطلب برایتان مفید است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    در پاسخ به سوال بدروم کجاست باید بگوییم بدروم دقیقا همان مقصدی است که از یک سفر فوق‌العاده و فراموش‌نشدنی انتظار دارید. شهری ساحلی در همسایگی دریای اژه و جنوب غربی ترکیه، ترکیبی منحصربه‌فرد از تفریح، طبیعت، مکان‌های تاریخی‌ و قلعه‌های باستانی است که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. پس اگر قصد بازدید از این مقصد جذاب را دارید، در ادامه با ما همسفر شوید تا به شما بگوییم بدروم کجاست و چه تعطیلات رویایی در این شهر در انتظارتان خواهد بود.

    شهر بدروم کجاست؟

    شهر بدروم ترکیه در نزدیکی دریای اژه با خط ساحلی به‌طول 174 کیلومتر، یکی از شناخته‌شده‌ترین شهرهای ساحلی ترکیه است. بدروم در استان موغله (Muğla) در جنوب غربی ترکیه قرار دارد و با سواحل یونان فاصله چندانی ندارد. این شهر به‌دلیل داشتن فضای شاداب و دوستانه، زندگی شبانه پرجنب‌وجوش و تفریحات لذت‌بخش، در میان مردم محلی و گردشگران بسیار محبوب است.

    بدروم مساحتی حدود 700 کیلومترمربع دارد و خانه یکی از عجایب هفت‌گانه جهان است. علاوه بر جاذبه‌ها و تفریحات هیجان‌انگیز، بدروم به‌دلیل تاریخ غنی خود، میزبان مکان‌های تاریخی بسیار دیدنی است و یک مقصد عالی برای تمام سلیقه‌ها محسوب می‌شود.

    موقعیت جغرافیایی بدروم روی نقشه گوگل

    تاریخچه بدروم

    اکنون که متوجه شدید بدروم کجاست، بد نیست با تاریخچه جالب این شهر هم آشنا شوید. بدروم که بشر را از دوران باستان قبل از میلاد مجذوب خود کرده، دارای رگه‌هایی از فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف از دوران باستان تا به امروز بوده است. هالیکارناسوس (نام قدیم بدروم) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای بندری منطقه کاریا در دوران باستان، شخصیت‌های مهم بسیاری مانند هرودوت، معروف به پدر تاریخ و آرتمیسیا اول، اولین دریاسالار زن تاریخ را پرورش داده است.

    هالیکارناسوس توسط دوریان‌ها (یونانی‌ها)، حدود 1000 سال قبل از میلاد تأسیس شد. بعد از آن، کاریان‌ها تحت فرمان‌روایی پارس‌ها، هالیکارناسوس را فتح کردند. ماسولوس حاکم کاریا، مقبره باشکوهی برای خود، در این منطقه ساخت که اکنون از عجایب هفت‌گانه محسوب می‌شود. در سال 334 قبل از میلاد، اسکندر مقدونی، هالیکارناسوس را فتح و سپس در ربع آخر قرن یازدهم به تصرف امپراتوری عثمانی درآمد. 

    بد نیست بدانید که نام بدروم از بنیان‌گذاران قلعه سنت پیتر، شوالیه‌های «سنت پترونیوم» گرفته شده که توسط ترک‌ها به بدروم تغییر یافته است. این شهر، توسعه گردشگری خود را از سال 1965 آغاز کرد؛ در حالی که قبل از آن، یک دهکده آرام ماهی‌گیری و کشاورزی بود. امروزه، شهر بدروم یک مرکز گردشگری در خاص‌ترین و زیباترین جغرافیای جهان است که با غنای فرهنگی و تاریخی و جذابیت‌های خود محبوبیت زیادی در میان گردشگران دارد.

    بهترین زمان سفر به بدروم

    بدروم شهری است که تقریبا در تمام طول سال، آب‌وهوای مطلوبی برای سفر دارد و از یک تعادل دمایی نسبی برخوردار است. به‌طور کلی، شلوغ‌ترین و بهترین زمان سفر به بدروم ترکیه، فصل تابستان (ژوئن تا آگوست) است.

    در فصل تابستان میانگین دما بین 25 تا 30 درجه سانتی‌گراد خواهد بود و احتمال بارش باران، بسیار کم است. آب‌وهوای گرم تابستان، بهترین زمان برای لذت‌بردن از تفریحات آبی در بدروم محسوب می‌شود. ناگفته نماند که در این فصل، جشنواره‌های جذاب و زیادی هم در شهر برگزار می‌شوند.

    دومین فصل پرطرفدار، بهار (مارس تا می) با میانگین دمای 15 تا 25 درجه سانتی‌گراد است و شما هنوز هم می‌توانید از تفریحات آبی و برخی جشنواره‌ها لذت ببرید.

    در اولین ماه از فصل پاییز (سپتامبر تا نوامبر)، هنوز هم فرصت برای انجام همه تفریحات بدروم هست؛ اما از ماه اکتبر، هوا و دمای آب شروع به سردشدن می‌کنند و ممکن است انجام تفریحات آبی، چندان لذت‌بخش نباشد؛ با این حال، شما می‌توانید به گشت‌وگذار در بدروم و طبیعت اطراف آن بپردازید.

    زمستان‌های بدروم (دسامبر تا فوریه) با میانگین دمای 10 تا 15 درجه سانتی‌گراد، همچنان دمای مطلوبی برای گشت‌وگذار و تفریح؛ به‌جز تفریحات آبی دارد و برای سفر، ارزان‌تر است. در این فصل، جشنواره یا رویداد سالانه خاصی برگزار نمی‌شود.

    راهنمای سفر به بدروم

    تصویری از بدروم

    جاهای دیدنی بدروم کجاست؟

    در گوشه‌وکنار بدروم ترکیه، مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های دیدنی جذابی وجود دارند که بازدید از آن‌ها، زاویه دیگری از این شهر و ترکیه را به شما نشان خواهد داد. در ادامه برخی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی بدروم را به شما معرفی می‌کنیم.

    • قلعه سنت پیتر

    یکی از مهم‌ترین نمادهای شهر، قلعه بدروم است که در قرن 15 میلادی توسط شوالیه‌های هوسپیتالر ساخته شده است. بخشی از این قلعه، امروزه به موزه باستان‌شناسی زیر آب تبدیل شده و دستاوردهای زیر آب و آثار تاریخی ارزشمندی را به نمایش می‌گذارد.

    • آمفی‌تئاتر باستانی

     این تئاتر باستانی، یکی از بهترین نمونه‌های تئاترهای روباز در دوران باستان است و امروزه، برای برگزاری کنسرت‌ها و رویدادهای فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    • مقبره ماسولوس

    یکی از عجایب هفت‌گانه دنیای باستان، مقبره ماسولوس است که بقایای آن در بدروم به نمایش گذاشته شده است و بازدید از آن می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد.

    • دروازه میندوس

    این دروازه شامل بخش‌هایی باقی‌مانده از دیوارهای قلعه مستحکم پادشاه ماسولوس است که در ابتدا هفت کیلومتر دور شهر باستانی پیچیده شده بود.

    • شهر قدیمی

    این شهر که پشت ساحل و قلعه سنت پیتر قرار دارد، جالب‌ترین منطقه بدروم است. کوچه‌های سنگ‌فرش آن، مملو از کلبه‌های سفید پوشیده‌شده با درختان انگور و گل‌های زیبا است که فضایی خاص، رویایی و متمایز در شهر، ایجاد کرده‌اند.

    • بندر مارینا

    مکانی زیبا و پرجنب‌وجوش با رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های متعدد که می‌توانید در آن‌جا قدم بزنید و از مناظر خیره‌کننده دریا لذت ببرید.

    • ساحل شتر

    یکی از بهترین سواحل بدروم ساحل شتر است که مکانی عالی برای عکاسی و تفریحاتی مانند شترسواری به شمار می‌رود.

    ساحل شتر بدروم کجاست

    تصویری از ساحل شتر

    حمل و نقل عمومی در بدروم ترکیه

    خوشبختانه، برای رفت‌وآمد و گشت‌وگذار در بدروم، نیازی نیست نگران باشید؛ چرا که این شهر از سیستم حمل‌ونقل عمومی بسیار خوبی برخوردار است. تاکسی‌های بدروم همیشه در دسترس هستند و راهی مناسب برای رفت‌وآمد در شهر محسوب می‌شوند. شما می‌توانید در هر نقطه شهر یا از هتل خود، به‌سمت مقصد موردنظرتان، تاکسی بگیرید.

    اگر قصد دارید رفت‌وآمد مقرون‌به‌صرفه‌تری در بدروم داشته باشید، می‌توانید از دولموش (Dolmus) استفاده کنید. دولموش‌ها ون‌هایی هستند که در بدروم و سایر شهرهای ترکیه فعالیت می‌کنند و یک راه ارزان برای گشت‌وگذار، خصوصا در اطراف بدروم به شمار می‌روند. شما می‌توانید برای رفتن به اکثر مقاصد گردشگری شهر، از دولموش استفاده کنید.

    راه مقرون‌به‌صرفه و رایج دیگر، اتوبوس‌ها هستند که در سراسر شهر و حومه آن فعالیت می‌کنند. البته به یاد داشته باشید که اتوبوس‌ها جزو شلوغ‌ترین وسایل حمل‌ونقل، خصوصا در فصل تابستان محسوب می‌شوند. در نهایت، اگر پرداخت هزینه نسبتا بیشتر برایتان اهمیتی ندارد و می‌خواهید راحت باشید، می‌توانید در بدروم، خودرو کرایه کنید.

    راه های سفر به بدروم

    سفر به بدروم از دو راه هوایی و زمینی امکان‌پذیر است. مسلما آسان‌ترین راه، از طریق هوایی است؛ اما اگر به‌دنبال ماجراجویی بیشتری هستید و از ساعت‌ها سفر جاده‌ای خسته نمی‌شوید، می‌توانید راه زمینی را انتخاب کنید. در ادامه هر کدام را توضیح خواهیم داد. پیش از آن، لازم به ذکر است که با رزرو تور بدروم، می‌توانید بدون نیاز به بررسی مسیرها و خرید بلیط و... به‌راحتی سفر کنید؛ چرا که تمام امور مربوط به سفرتان در تور گنجاده شده‌اند.

    سفر هوایی به بدروم

    آسان‌ترین و سریع‌ترین روش برای رفتن به بدروم، سفر هوایی است. نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، این است که از ایران، معمولا پرواز مستقیم به بدروم وجود ندارد و شما با یک یا دو توقف به مقصد می‌رسید. توقف‌ها معمولا در فرودگاه استانبول یا فرودگاه عدنان مندرس ازمیر است. 

    سفر زمینی به بدروم

    روش دیگر، سفر زمینی به بدروم است که روش مقرون‌به‌صرفه‌تری خواهد بود. شما می‌توانید از طریق قطار، اتوبوس یا با خودروی شخصی به بدروم سفر کنید. البته دقت کنید که مسافت تهران تا بدروم حدود 2هزار و 745 کیلومتر است؛ پس اگر حوصله یک سفر جاده‌ای طولانی را دارید، می‌توانید با انتخاب مسیر زمینی، سفر ارزان‌تری به بدروم داشته باشید.

    فرودگاه بدروم کجاست؟

    فرودگاه بین‌المللی بدروم با نام فرودگاه میلاس (Milas–Bodrum Airport) و کد یاتای BJV در فاصله حدود 36 کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد. این فرودگاه دو ترمینال مجزا و امکاناتی مانند کافه، رستوران، مرکز پزشکی 24 ساعته، پارکینگ، خودپرداز، صرافی و... را شامل می‌شود.

    در فرودگاه امکانات حمل‌ونقل مختلفی مانند اتوبوس‌های شاتل، تاکسی و خودروی کرایه‌ای برای رفتن مسافران از فرودگاه بدروم به مرکز شهر وجود دارند که شما می‌توانید بسته به بودجه خود، وسیله مورد نظرتان را انتخاب کنید.

    آدرس فرودگاه: 

    Ekinanbarı, Havalimanı Sk, 48200 Milas/Muğla, Türkiye

    موقعیت جغرافیایی فرودگاه میلاس روی نقشه گوگل

    فاصله بدروم از شهرهای ترکیه

    در این بخش قصد داریم فاصله بدروم از برخی شهرهای محبوب ترکیه را در اختیارتان بگذاریم تا در صورتی که قصد دارید از دیگر شهرها به بدروم بروید یا بالعکس، از میزان مسافتی که باید طی کنید، آگاه باشید. 

    فاصله بدروم تا استانبول

    بدروم تا استانبول 698 کیلومتر فاصله دارد که طی‌کردن این مسیر با خودرو، حدود 8 ساعت طول می‌کشد. روش دیگر از طریق هوایی است که 2 ساعت و 23 دقیقه زمان می‌برد و حدود 94 تا 395 دلار هزینه دارد.

    فاصله بدروم تا ازمیر

    فاصله بدروم تا ازمیر، 239 کیلومتر است که در حالت میانگین، 3 ساعت و 8 دقیقه طول می‌کشد. مسیر این دو شهر را می‌توانید با اتوبوس، خودروی شخصی یا به‌صورت هوایی طی کنید.

    فاصله بدروم تا مارماریس

    108 کیلومتر فاصله بدروم تا مارماریس است که طی‌کردن این مسیر، به‌طور میانگین، 2 ساعت و 9 دقیقه زمان می‌برد. این مسیر را شما می‌توانید با تاکسی، اتوبوس و قایق طی کنید.

    فاصله بدروم تا آنتالیا

    بدروم از آنتالیا، 422 کیلومتر یعنی 5 ساعت و 39 دقیقه فاصله دارد. علاوه بر راه زمینی یعنی خودرو و اتوبوس، شما می‌توانید از طریق هوایی هم از بدروم به آنتالیا یا بالعکس بروید.

    فاصله بدروم تا وان

    بدروم از شهر وان، هزار 422 کیلومتر فاصله دارد. از طریق هوایی، این مسیر در عرض 4 ساعت و 54 دقیقه، با خودرو در عرض 23 ساعت و 4 دقیقه و با اتوبوس، در عرض 31 ساعت و 41 دقیقه طی خواهد شد.

    فاصله بدروم تا کوش آداسی

    فاصله بین بدروم تا کوش آداسی، 153 کیلومتر یعنی حدود 2 ساعت و 16 دقیقه است. این مسیر، با اتوبوس، تاکسی و خودروی شخصی طی خواهد شد.

    فاصله بدروم تا آلاچاتی

    بدروم تا آلاچاتی، 307 کیلومتر فاصله دارد که زمان آن، معادل 3 ساعت و 42 دقیقه است. مسیر بدروم تا آلاچاتی را شما می‌توانید از طریق اتوبوس یا خودروی شخصی طی کنید.

    تفریحات در بدروم

    در بدروم، تفریحات جذاب زیادی انتظار شما را می‌کشند که تجربه آن‌ها، جزو بهترین خاطرات سفرتان خواهد شد. علاوه بر شنا، آفتاب‌گرفتن در سواحل و تفریحات و ورزش‌های آبی لذت‌بخش که از تفریحات بدروم در تابستان هستند، امکان ماجراجویی‌های دیگری هم در شهر برایتان فراهم است. در ادامه شما را با محبوب‌ترین تفریحات بدروم آشنا می‌کنیم.

    • سفر در اطراف شبه‌جزیره با قایق
    • انجام تفریحات هیجان‌انگیز در پارک آبی بدروم
    • سفر یک روزه در رودخانه زیبای دالیان
    • تجربه لذت‎بخش حمام ترکی
    • غواصی و تماشای کشی غرق‌شده و زندگی زیر آب
    • سفر یک روزه به جزیره یونانی
    • استراحت در چشمه‌های آب گرم کارادا (Karaada)
    • اسب‌سواری
    • گشت‌وگذار در بازارهای محلی
    • سفر به روستاهای محلی اطراف شهر

    تفریحات در بدروم

    گشت و گذار در روستاهای بدروم

      بهترین مراکز خرید بدروم کجاست؟

      در بدروم مراکز خرید بسیار خوبی و شیکی وجود دارند که هر چیزی بخواهید، در آن‌جا پیدا خواهید کرد؛ پس به‌هیچ‌وجه لازم نیست نگران این بخش لذت‌بخش سفرتان باشید. در ادامه ما به شما می‌گوییم که بهترین مراکز خرید بدروم کجاست تا با خیال راحت، سراغ خریدهایتان بروید.

      • مرکز خرید اوسیس (Oasis Shopping Center)
      • مرکز خرید اونیو بدروم (Avenue Mall)
      • مرکز خرید میدتاون (Midtown Shopping Center)
      • مرکز خرید یالیکاواک مارینا
      • بازار بزرگ بدروم

      سوغات بدروم چیست؟

      با وجود مراکز خرید متنوع و مغازه‌هایی که تا دیروقت باز هستند، خرید سوغاتی در بدروم اصلا کار سختی نیست؛ فقط کافی‌ست که بدانید، چه چیزی باید بخرید. در همین راستا، ما در ادامه معروف‌ترین سوغاتی‌های بدروم را به شما معرفی می‌کنیم:

      • ظروف سفالی
      • مهره‌های چشم‌نظر
      • محصولات چرمی
      • انواع ادویه
      • شیرینی‌های معروف بدروم
      • اکسسوری‌های دست‌ساز
      • گلیم

      بهترین هتل های بدروم کجاست؟

      اقامت در بدروم اصلا جای نگرانی ندارد؛ چرا که هتل‌های متنوع و زیادی با امکانات فوق‌العاده در شهر وجود دارند تا شما بتوانید بر اساس بودجه و سلیقه خود، هتل مورد نظرتان را انتخاب کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که بهترین هتل‌های بدروم کجاست:

      • هتل 5 ستاره مارمارا (The Marmara Bodrum)، مخصوص بزرگسالان
      • هتل 5 ستاره میرادا بدروم (Mirada Exclusive Bodrum)
      • هتل 5 ستاره هیل‌استون بدروم (Hillstone Bodrum Hotel & Spa)
      • هتل 5 ستاره الماس بدروم (DIAMOND OF BODRUM)
      • هتل 5 ستاره کایا پالازو (Kaya Palazzo Resort & Residences Le Chic Bodrum)
      • هتل 4 ستاره لادونیا (Ladonia Hotels Del Mare)
      • هتل 4 ستاره اسکار (Oscar Seaside Hotel & Spa)
      • هتل 4 ستاره سنس (Senses Hotel - Adults Only)، مخصوص بزرگسالان
      • هتل 3 ستاره سکین کوناکلر (Seckin Konaklar)
      • هتل 3 ستاره آتریوم (Hotel Atrium)

      بهترین هتل های بدروم کجاست

      تصویری از هتل مارمارا بدروم

        هزینه سفر به بدروم

        از بخش‌های مهم هر سفری، تخمین میزان بودجه مورد نیاز است. در ابتدا بد نیست بدانید که واحد پول بدروم، همان لیر ترکیه است. مسلما هزینه هر سفری، به مواردی مانند زمان سفر، محل اقامت، سلیقه شما در انتخاب غذا، تفریحات و موارد این چنینی بستگی دارد. با این حال، بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از میزان هزینه‌های مسافران قبلی، هزینه های سفر به بدروم برای یک روز و یک نفر، به‌طور میانگین حدود 93 دلار است.

        اگر به‌طور جزئی‌تر به این موضوع بپردازیم، باید گفت که به‌طور میانگین برای یک روز، شما به 25 دلار برای خوردوخوراک، 24 دلار برای حمل‌ونقل و 97 دلار برای محل اقامت نیاز دارید.

        در سفر به بدروم چی بخوریم؟

        اکنون زمان پرداختن به خوش‌مزه‌ترین بخش هر سفری رسیده است. مسلما از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های هر سفری، امتحان‌کردن غذاهای محلی مقصد و طعم‌های جدید است. بهترین غذاهایی که می‌توانید در بدروم امتحان کنید، شامل موارد زیر می‌شوند:

        • کباب
        • کوفته
        • سیمیت
        • باقلوا
        • شاکشوکا (Şakşuka)
        • غذاهای دریایی، خصوصا صدف
        • کالامار تاوا (Kalamar tava)
        • بورک سبزیجات
        • بورک ماهی

        در سفر به بدروم چی بخوریم

        تصویری از کباب ترکی

          بهترین رستوران های بدروم کجاست؟

          تجربه شکم‌گردی در بهترین‌ رستوران‌های بدروم، بخشی از سفر است که اصلا نباید آن را از دست بدهید. خوشبختانه، در کنار بهترین رستوران های ساحلی بدروم رستوران‌های فوق‌العاده‌ دیگری هم وجود دارند که پاسخگوی هر سلیقه‌ای هستند. در ادامه تعدادی از این رستوران‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

          • رستوران ساحلی لوکا (Lucca by the Sea)
          • رستوران زوما (Zuma Bodrum)
          • رستوران ممدوف (Memedof)
          • رستوران ایکی صندل (Iki Sandal Tavern)
          • رستوران مالوا (Malva)
          • رستوران ارزوف (Orfoz)

          شماره های ضروری شهر بدروم

          احتمال بروز حادثه در هر سفری وجود دارد؛ از همین رو، بهتر است برخی شماره‌های ضروری را از قبل بدانید تا در صورت لزوم، فورا از آن‌ها استفاده کنید. در جدول زیر، سه شماره ضروری بدروم را در اختیارتان می‌گذاریم.

          آمبولانس 112
          پلیس 155
          آتش‌نشانی 110

          جدول شماره‌های ضروری شهر بدروم

          راهنمای سفر به بدروم؛ نیاز هر مسافر قبل از سفر

          بی‌شک، بدروم را می‌توان یکی از مقاصد جذاب کشور ترکیه برای سفر دانست. این شهر، با داشتن تاریخی پرفرازونشیب و مکان‌های باستانی دیدنی، تفریحات لذت‌بخش و زندگی شبانه پرجنب‌وجوش، بهترین خاطره را از سفر به ترکیه برایتان رقم می‌زند. ما در این مطلب سعی کردیم به‌طور کامل بررسی کنیم که بدروم کجاست و چه جذابیت‌هایی برای گردشگران دارد تا اگر فردی قصد سفر با تور بدروم را داشت، کاملا بداند در این شهر با چه چیزهایی روبه‌رو خواهد بود. شما هم اگر اطلاعات مفیدی درباره بدروم دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

          سوالات متداول

          1. بدروم ترکیه کجاست و چرا به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب شناخته می‌شود؟

          بدروم در ساحل جنوب غربی ترکیه و در استان موغلا واقع شده است. این شهر به دلیل سواحل زیبا، تاریخ غنی، معماری سفید خانه‌هایش، و زندگی شبانه پرجنب و جوش معروف است. همچنین، آثار تاریخی مانند قلعه بدروم و مقبره هالیکارناسوس که یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان است، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

          2. چه فعالیت‌ها و جاذبه‌هایی در بدروم برای گردشگران وجود دارد؟

          در بدروم، گردشگران می‌توانند از فعالیت‌های مختلفی مانند بازدید از قلعه بدروم، موزه باستان‌شناسی زیر آب و گشت و گذار در بازارهای محلی لذت ببرند. همچنین، سواحل زیبا و فعالیت‌های آبی مانند شنا، جت اسکی و قایقرانی از دیگر جذابیت‌های این شهر هستند. زندگی شبانه پویا با رستوران‌ها، بارها و کلاب‌های ساحلی نیز بخشی از تجربه گردشگری در بدروم است.

          مقالات پربازدید
          6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW