021-88507190

کیپ تاون کجاست؟ راهنمای سفر به کیپ تاون

راهنمای سفر مهرپرواز 08 خرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کیپ تاون یکی از شهرهای آفریقای جنوبی و از لحاظ توریستی بسیار پرطرفدار است. در این مقاله متوجه می‌شوید کیپ تاون کجاست و شرایط سفر به آنجا چیست.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    کیپ تاون کجاست؟ کیپ تاون دومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان، با مناظر طبیعی خیره‌کننده، تاریخ غنی و فرهنگ خاص خود است. طبق نظر گردشگران، کیپ تاون جایی است که قلب شما را تسخیر می‌کند و تجربه‌ای بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی برایتان رقم می‌زند. اگر می‌خواهید بیشتر با این مقصد رویایی آشنا شوید و برای سفر به آن برنامه‌ریزی کنید، ادامه مطلب را از دست ندهید؛ چرا که قرار است به شما بگوییم کیپ تاون کجاست و هر آنچه باید برای سفر به آن‌جا بدانید را در اختیارتان بگذاریم. 

    شهر کیپ تاون کجاست؟

    برای آشنایی با شهر کیپ تاون، ابتدا بهتر است بدانید کیپ تاون پایتخت کجاست. کیپ تاون یکی از سه پایتخت آفریقای جنوبی و همچنین مرکز استان کیپ غربی به شمار می‌رود. آفریقای جنوبی سه پایتخت دارد که شامل پرتوریا، بلومفونتن و کیپ تاون می‌شود. کیپ تاون پایتخت قانون‌گذاری آفریقای جنوبی و محل قوه مقننه این کشور است و حتی از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی به شمار می‌رود.

    شهر کیپ تاون در جنوب غربی آفریقای جنوبی قرار دارد و دومین شهر پرجمعیت، بعد از ژوهانسبورگ است. فاصله کیپ تاون تا ژوهانسبورگ حدود هزار و 397 کیلومتر است. کیپ تاون در کنار خلیج تیبل واقع شده و مشرف به نقطه تلاقی دو اقیانوس هند و اطلس است. کوه تیبل هم که یکی از نمادهای مشهور کیپ تاون به شمار می‌رود، چشم‌اندازهای بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد.

    موقعیت جغرافیایی کیپ تاون روی نقشه گوگل

    تاریخچه شهر کیپ تاون

    شهر کیپ تاون افریقای جنوبی در سال 1652، به‌دلیل موقعیت مکانی عالی، به‌عنوان پایگاهی برای تامین منابع کشتی‌های شرکت هلندی هند شرقی در نظر گرفته شد. ساکنان بومی کیپ تاون حاضر نبودند برای این شرکت کار کنند؛ در نتیجه شرکت، برده‌هایی را از شرق آفریقا، ماداگاسکار و خلیج بنگال به کار گرفت. هر کدام از این برده‌ها چیزی از فرهنگ خود را وارد کیپ تاون کردند.

    در سال 1781، فرانسوی‌ها پادگانی را برای کمک به هلند‌ی‌ها برای دفاع از شهر در برابر حمله بریتانیا تأسیس کردند و در نتیجه، حضور فرانسوی‌ها بر معماری و فرهنگ محلی کیپ تاون تأثیر گذاشت. اشغال کیپ تاون توسط بریتانیا در قرن 19 هم بخش‌هایی از فرهنگ بریتانیا را وارد کیپ تاون کرد. امروزه، کیپ تاون شهری مدرن با ساختمان‌های مرتفع و مدرن است؛ اما همچنان به‌دلیل موقعیت زیبای آن که بین کوه و دریا واقع شده، شهرت دارد.

    از آنجایی که کیپ تاون اولین شهرک اروپایی در آفریقای جنوبی بود، به‌عنوان «شهر مادر» کشور شناخته می‌شود. ناگفته نماند که کیپ تاون در افریقای جنوبی، نقش مهمی در تاریخ مبارزه با آپارتاید داشت و امروزه، از طریق موزه‌ها و مکان‌های تاریخی متعدد، بازدیدکنندگان را با تاریخ پرفرازونشیب خود آشنا می‌کند.

    تاریخچه شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی

    عکسی از کیپ تاون

    بهترین زمان سفر به کیپ تاون

    کیپ تاون اب و هوای معتدل و مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و زمستان‌های نسبتا خنک و معتدل دارد. بهترین زمان بازدید از کیپ تاون، فصل تابستان، یعنی بین ماه‌های دسامبر تا مارس است که می‌توانید از هوای آفتابی، گردش در سواحل و تفریحات آبی لذت ببرید. در ادامه آب‌وهوای هر فصل را به‌طور جداگانه بررسی می‌کنیم.

    فصل بهار کیپ تاون

    در فصل بهار که بین سپتامبر تا نوامبر است، هوای کیپ تاون اغلب بارانی و گاهی اوقات هم صاف و آفتابی خواهد بود. دمای هوا در این فصل گرم است و تا حدود 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اگر می‌خواهید در این فصل به کیپ تاون سفرکنید، هوای گرم و جمعیتی کم در انتظار شما هستند و بهترین زمان برای پیاده‌روی و گردش در دل طبیعت زیبای این شهر است.

    فصل تابستان در کیپ تاون

    همان‌طور که می‌دانید، برای سفر به آفریقای جنوبی فصل تابستان، یعنی بین ماه‌های دسامبر تا مارس، بهترین زمان برای بازدید است. درباره کیپ تاون نیز همین موضع صادق خواهد بود. در این فصل، آب‌وهوا گرم، آسمان صاف و روزها طولانی هستند و شما می‌توانید از آفتاب و تفریحات ساحلی لذت ببرید. دمای هوا در کیپ تاون، در فصل تابستان تا 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و بارندگی بسیار کم است.

    کیپ تاون در فصل پاییز

    فصل پاییز هم دقیقا وضعیتی مشابه فصل بهار دارد. در این فصل که بین ماه‌های مارس تا می است، هوا اغلب، بارانی و گاهی هم صاف و آفتابی خواهد بود. در فصل پاییز هم، هم‌چون فصل بهار، می‌توانید از گردش در کیپ تاون آرام و کم‌جمعیت لذت ببرید.

    سفر به کیپ تاون در پاییز

    عکسی از کیپ تاون در پاییز

    فصل زمستان کیپ تاون

    فصل زمستان، یعنی ماه‌های ژوئن تا آگوست، هوا سردتر می‌شود و اغلب روزها، درگیر باد و باران هستند. در کوه‌ها هم احتمال بارش برف وجود دارد. اگر می‌خواهید سفری مقرون‌به‌صرفه به کیپ تاون داشته باشید، بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی فصل زمستان است. در این فصل شما می‌توانید به فعالیت‌هایی مانند بازدید از موزه‌ها و گالری‌ها و امتحان‌کردن انواع غذاها در رستوران‌ها مشغول شوید.

    شرایط سفر به کیپ تاون

    مسافران ایرانی برای سفر به کیپ تاون در آفریقای جنوبی، نیاز به دریافت ویزای توریستی آفریقای جنوبی دارند. برای دریافت ویزا، یک سری مدارک لازم‌ است که در ادامه مرورشان خواهیم کرد:

    • پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار
    • دو قطعه عکس ۴٫۵ × ۳٫۵
    • بلیط رفت و برگشت
    • برگه رزرو هتل
    • گردش حساب ۳ ماهه به زبان انگلیسی با مهر و امضای بانک
    • معرفی‌نامه از محل کار
    • نامه اشتغال به تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان
    • مشخصات کامل فردی

    ناگفته نماند که برای سفر به کیپ تاون، داشتن بیمه مسافرتی و زدن واکسن‌های ضروری مانند واکسن تب زرد توصیه می‌شود. همچنین تورهای ترکیبی آفریقای جنوبی برای سفر به کیپ تاون وجود دارند که با رزرو آن‌ها و پرکردن فرم مربوطه، می‌توانید به‌راحتی به این شهر سفر کنید؛ چرا که اکثر کارهای مربوط به سفرتان، توسط تورها انجام می‌شوند و نیازی نیست شما اقدامی انجام دهید.

    مسیر دسترسی به کیپ تاون

    تنها راه دسترسی به کیپ تاون، از طریق هوایی است؛ اما پرواز از کیپ تاون به تهران یا بالعکس، به‌صورت مستقیم وجود ندارد و شما در طول مسیر، یک یا دو توقف خواهید داشت. این توقف‌ها در یکی از فرودگاه‌های حمد دوحه، دبی، استانبول و فرودگاه الیور تامبو ژوهانسبورگ است.

    مقصد نهایی، فرودگاه بین‌المللی کیپ تاون خواهد بود که از بزرگترین و شلوغ‌ترین فرودگاه‌های آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. فاصله این فرودگاه تا مرکز شهر، حدود 20 کیلومتر است که می‌توانید با تاکسی یا سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی به آن‌جا بروید.

    دسترسی به کیپ تاون از طریق دبی

    پرواز کیپ تاون از طریق دبی می‌تواند با یک توقف در دبی یا دو توقف در دبی و فرودگاه الیور تامبو، انجام گیرد. بسته به میزان توقف در هر فرودگاه، مسیر تهران به فرودگاه بین‌المللی کیپ تاون می‌تواند حداقل حدود 20 ساعت طول بکشد.

    دسترسی به کیپ تاون از طریق دوحه

    راه دیگر برای رفتن به کیپ تاون، از طریق دوحه است. شما می‌توانید از دوحه مستقیما به کیپ تاون بروید یا یک توقف دیگر هم در فرودگاه الیور تامبو داشته باشید. این مسیر بسته به ساعات توقف، حداقل حدود 18 ساعت طول می‌کشد.

    دسترسی به کیپ تاون از طریق استانبول

    مسیر دیگر برای رفتن از ایران به کیپ تاون، از استانبول می‌گذرد. این مسیر هم مانند موارد قبل، یا با یک توقف در استانبول یا دو توقف؛ یکی در استانبول و دیگری در فرودگاه الیور تامبو، طی می‌شود. زمان رسیدن به مقصد، از این راه، حداقل حدود 25 ساعت طول خواهد کشید.

    هزینه سفر به کیپ تاون

    یکی از بخش‌های مهمی که برای هر سفری باید در نظر بگیرید، میزان هزینه‌هاست. در ابتدا باید بدانید که واحد پول کیپ تاون، همان رند آفریقای جنوبی (ZAR) است که در حال حاضر، ارزشی معادل 31200 ریال دارد. هزینه بلیط هواپیمای کیپ تاون کاملا به عواملی مانند زمان و فصل پرواز و آژانس انتخابی بستگی دارد؛ با این حال، معمولا بلیط آن از حدود 39 میلیون تومان شروع می‌شود.

    گزینه مهم دیگر برای تخمین هزینه‌ سفر به آفریقای جنوبی مربوط به محل اقامت است. مسلما این هزینه هم به عواملی مانند نوع هتل انتخابی، امکانات و موقعیت جغرافیایی آن بستگی دارد؛ اما براساس میانگین هزینه به‌دست‌آمده از سایر مسافران، هزینه اقامت در هتل‌های کیپ تاون برای یک شب، به‌طور میانگین حدود 79 دلار است.

    هزینه‌های سفر به کیپ تاون فقط شامل هزینه بلیط و محل اقامت نمی‌شود؛ بلکه هزینه‌های دیگری مانند خوردوخوراک، حمل‌ونقل و تفریحات را هم باید در نظر بگیرید. به‌طور کلی، بر اساس بررسی هزینه‌های مسافران قبلی، میانگین هزینه سفر برای یک روز در کیپ تاون، حدود 98 دلار خواهد شد.

    هزینه سفر به آفریقای جنوبی

    عکسی از کیپ تاون در آفریقای جنوبی

    فرهنگ مردم کیپ تاون

    کیپ تاون فرهنگی غنی و جذاب دارد که تحت‌تاثیر اقوام مختلفی از جمله هلندی‌ها، انگلیسی‌ها، آفریقایی‌ها و فرانسوی‌ها قرار گرفته است. مردم کیپ تاون بسیار مهربان و مهمان‌نوازند. زبان رسمی آن‌ها انگلیسی است؛ اما زبان‌های آفریقایی و خوسایی هم در کیپ تاون رایج هستند. موسیقی، رقص و هنرهای دستی بخشی از فرهنگ محلی کیپ تاون به شمار می‌روند که در فستیوال‌ها و بازارهای محلی به چشم می‌خورند.

    جاهای دیدنی کیپ تاون کجاست؟

    کیپ تاون را می‌توان منبعی فوق‌العاده از جاهای دیدنی و جذاب دانست؛ از طبیعت زیبا گرفته تا موزه‌ها و مکان‌های تاریخی. در ادامه شما را با برخی از محبوب‌ترین دیدنیهای کیپ تاون آشنا می‌کنیم تا در صورت سفر، بتوانید برای تک‌تک لحظات خود، برنامه‌ای لذت‌بخش داشته باشید.

    1. کوه تیبل

    این کوه با قله مسطح خود، مشرف به کیپ تاون و از نمادها و نقاط دیدنی این شهر و زیستگاه گونه‌های گیاهی و جانوری منحصربه‌فردی است. شما می‌توانید با تله‌کابین به قله کوه بروید و از آن‌جا، مناظر بی‌نظیری از شهر و اقیانوس را ببینید.

    2. جزیره روبن

    این جزیره تاریخی که نلسون ماندلا و دیگر مبارزان آپارتاید در آن زندانی بودند، از مکان‌های دیدنی و مهم تاریخی کیپ تاون و جزو میراث جهانی یونسکو است.

    3. ساحل کلیفتون و ساحل کمپس

    این سواحل با شن‌های سفید و آب‌های فیروزه‌ای، مکان‌هایی عالی برای آفتاب‌گرفتن و شنا هستند.

    4. محله بوکاپ

    محله‌ای جالب و تاریخی که با خانه‌های رنگارنگ و خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند و بهترین مکان برای عکاسی است.

    5. باغ گیاه‌شناسی کریستن‌بوش

    یکی از زیباترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان که تنوع گیاهی بی‌نظیری دارد. یک پل جذاب هم در این باغ ساخته شده است تا بتوانید از بالا، درختان و پوشش گیاهی باغ را ببینید.

    6. موزه هنرهای معاصر آفریقا

    این موزه را می‌توان بزرگترین موزه هنرهای معاصر آفریقا دانست که علاوه بر نمایشگاه‌های جذاب و دیدنی، معماری موزه هم توجهات زیادی را به خود جلب می‌کند.

    7. آکواریوم دو اقیانوس

    این آکواریوم دیدنی و جالب، بیش از 8 هزار موجود و بیش از 300 گونه حیوانی را در خود جای داده است. این مکان در محل تلاقی اقیانوس هند و اطلس واقع شده است و از همین رو، دو اقیانوس نامیده می‌شود.

    8. غواصی در قفس کوسه

    کیپ تاون به‌عنوان یکی از پایتخت‌های غواصی، فرصت‌های فراوانی را برای غواصی در اختیار مسافران قرار می‌دهد که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها، غواصی در قفس کوسه‌ها و نزدیک‌شدن به کوسه‌های سفید و بزرگ است.

    9. جزیره شیرهای دریایی

    این جزیره پر از شیرهای دریایی است که در کنار دریا، روی سنگ‌های بزرگ و سیاه، در حال استراحت‌اند. شما می‌توانید با قایق تا نزدیکی آن‌ها بروید که مسلما برایتان تجربه‌ای منحصربه‌فرد و جذاب خواهد بود.

    10.دماغه امید نیک

    دماغه امید نیک که بخشی از پارک ملی کوه تیبل را تشکیل می دهد، با مناظر جذاب و تاریخچه‌ای جالب، از دهه‌ها قبل مورد توجه گردشگران بوده است.

    دماغه امید نیک آفریقای جنوبی کجاست

    تصویری از دماغه امید نیک

    بهترین رستوران های کیپ تاون کجاست؟

    بخشی از فرهنگ کیپ تاون را می‌توان در طعم غذاهای آن یافت و البته که امتحان‌کردن غذاهای محلی هر شهر یا کشوری، از جذاب‌ترین قسمت‌های سفر است. کیپ تاون غذاهای محلی متنوع با طعم‌های منحصربه‌فردی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

    • بیلتانگ
    • کالاماری
    • چاکالاکا
    • بوبوتی
    • بانی چاو
    • بوتجیکو

    خوشبختانه، حضور بالای گردشگران در کیپ تاون، باعث شده تا رستوران‌های متنوع و باکیفیتی، انواع غذاهای لذیذ محلی و بین‌المللی را سرو کنند. تعدادی از رستوران‌های معروف کیپ تاون شامل موارد زیر می‌شوند:

    • The Test Kitchen: یکی از بهترین رستوران‌های کیپ تاون که با منوی خلاقانه و غذاهای مدرن، تجربه‌ای خاص ارائه می‌دهد.
    • La Colombe: این رستوران با غذاهای بین‌المللی و سرویس بی‌نظیر، یکی از بهترین‌ها در شهر محسوب می‌شود.
    • Mzansi: رستورانی محلی که غذاهای سنتی آفریقایی را با کیفیت بالا سرو می‌کند.
    • The Pot Luck Club: رستورانی مدرن با چشم‌اندازهایی زیبا از شهر که حین خوردن غذاهای خوش‌مزه، می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.
    • PIER: رستورانی ساحلی با چشم‌اندازی فوق‌العاده که انواع غذاهای دریایی لذیذ را سرو می‌کند.
    • FYN: رستورانی عالی که در فهرست بهترین رستوران‌های جهان در سال 2024، رتبه 60 را دریافت کرد. در این رستوران می‌توانید تجربه‌ای هیجان‌انگیز از تست انواع طعم‌ها به دست آورید.
    • Salsify: در این رستوران می‌توانید در هر فصل، 10 غذای عالی با طعم‌های محلی را امتحان کنید. در کنار طعم بی‌نظیر غذاها، فضای رستوران هم بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است.

    بهترین هتل های کیپ تاون کجاست؟

    بدون شک، شهر توریستی و پرطرفدار کیپ تاون، برای رفاه و راحتی گردشگران خود، انواع هتل‌ها، با امکانات فوق‌العاده را در دل خود جای داده است. با هر بودجه و سلیقه‌ای که هستید، مطمئنا هتل مناسبی را برای اقامت در کیپ تاون پیدا می‌کنید. ما هم در ادامه، برای راحتی شما، تعدادی از بهترین و لوکس‌ترین هتل‌های این شهر را با امتیاز بالای 8 معرفی می‌کنیم.

    نوع هتل نام هتل
    5 ستاره Future Found Sanctuary by NEWMARK
    5 ستاره Taj Hotel Cape Town
    5 ستاره Camissa House
    5 ستاره The Capital Mirage
    5 ستاره The Westin Cape Town
    5 ستاره The Silo Hotel
    4 ستاره Home Suite Hotels Station House
    4 ستاره O' Two Hotel
    4 ستاره Vineyard Hotel
    4 ستاره Bliss Boutique Hotel
    3 ستاره Silvertree
    3 ستاره Esperanza Guest House
    3 ستاره Houghton Views

    جدول تعدادی از بهترین هتل‌های کیپ تاون

    مراکز خرید کیپ تاون کجاست؟

    اکنون که نوبت به جذاب‌ترین بخش هر سفر، یعنی خریدکردن رسیده است، اصلا نگران نباشید؛ چرا که کیپ تاون، با داشتن مراکز خرید مدرن و فوق‌العاده‌، شما را ناامید نمی‌کند. در این مراکز شما می‌توانید انواع اجناس از برندهای محلی و همین‌طور برندهای بین‌المللی مانند زارا، M&H، شنل و... را خریداری کنید. تعدادی از بهترین مراکز خرید کیپ تاون، عبارتند از:

    • مرکز خرید ویکتوریا وارف (Victoria Wharf Mall)
    • مرکز خرید بی‌ساید (Bayside Mall)
    • مرکز خرید کانال واک (Canal Walk)
    • مرکز خرید میدان کاوندیش (Cavendish Square)
    • مرکز خرید کیپ کوارتر (Cape Quarter)
    • مرکز خرید سامرست (Somerset Mall)
    • مرکز خرید وست گاردن (West Gardens)

    سوغات کیپ تاون

    اگر قصد خرید سوغاتی از کیپ تاون را دارید، باید به شما بگوییم که انتخاب‌های جذابی پیش رویتان هستند؛ از صنایع دستی اصیل آفریقایی گرفته تا لوازم مدرن و خوراکی‌های جدید. شما می‌توانید در بازارهای محلی، فروشگاه‌های حومه شهر و مراکز خرید کیپ تاون، اقلام جالبی را به‌عنوان سوغاتی، خریداری کنید. برخی از سوغاتی‌های معروف کیپ تاون عبارتند از:

    • منبت‌کاری‌های چوبی آفریقایی
    • آمارولا (یک نوشیدنی خوش‌طعم که از میوه درخت بومی مارولا تهیه می‎شود)
    • ادویه مالایی کیپ (می‌توانید آن را از مرکز خرید کانال واک یا فودکورت Woolworths در میدان کاوندیش تهیه کنید)
    • جواهرات سنتی آفریقا مانند گردنبندهای مهره‌دار
    • پارچه و لباس‌های سنتی آفریقا
    • چای رویبوس از چای‌های معروف آفریقای جنوبی
    • سنگ کمیاب و زیبای تانزانیت
    • نمک کالاهاری

    سفر به آفریقای جنوبی؛ تصویر لذت های فراموش نشدنی

    کیپ تاون با فرهنگ و تاریخ جالب، طبیعت بکر و حیات وحش خارق‌العاده‌اش، جزو مقاصدی است که در صورت سفر، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان رقم می‌زند. این شهر جذاب و محبوب در آفریقای جنوبی، گردشگران زیادی را از سراسر جهان جذب می‌کند؛ چرا که جاذبه‌های آن بسیار بی‌نظیرند. با داشتن اطلاعات کافی در مورد این شهر و برنامه‌ریزی مناسب، می‌توانید با تور آفریقای جنوبی سفری به‌یادماندنی به کیپ تاون داشته باشید؛ از همین رو، ما این مطلب را به بررسی اینکه کیپ تاون کجاست و چه چیزهایی در آن‌جا انتظار شما را می‌کشند، اختصاص دادیم. شما هم اگر اطلاعات دیگری درباره کیپ تاون دوست‌داشتنی دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    1. کیپ تاون کجاست و چرا مقصد محبوبی برای گردشگران است؟

    کیپ تاون یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شهرهای آفریقای جنوبی است که در ساحل جنوب غربی این کشور واقع شده است. این شهر به خاطر مناظر طبیعی بی‌نظیر، تاریخ غنی و فرهنگ متنوع خود یکی از مقاصد محبوب گردشگران است. از جاذبه‌های اصلی کیپ تاون می‌توان به کوه تیبل، جزیره روبن و باغ‌های گیاه‌شناسی کیرستنبوش اشاره کرد. همچنین سواحل زیبای کیپ تاون، مانند ساحل کلِفتون و کمپز بی، و فعالیت‌های متنوعی چون پیاده‌روی، کوهنوردی و بازدید از مزارع انگور نیز از دلایل محبوبیت این شهر هستند.

    2. بهترین زمان برای بازدید از کیپ تاون چه موقع است؟

    بهترین زمان برای بازدید از کیپ تاون در فصل تابستان است که از ماه دسامبر تا فوریه ادامه دارد. در این زمان هوا گرم و آفتابی است و شرایط برای فعالیت‌های ساحلی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری ایده‌آل است. اگرچه این فصل معمولاً شلوغ‌ترین زمان سال است و هزینه‌ها نیز ممکن است بالاتر باشد، اما هوای مطبوع و رویدادهای فرهنگی متعدد مانند فستیوال‌ها و کارناوال‌ها تجربه‌ای بی‌نظیر را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. همچنین، ماه‌های بهار (سپتامبر تا نوامبر) و پاییز (مارس تا می) نیز زمان‌های مناسبی برای سفر به کیپ تاون هستند که هوا خنک‌تر است و جمعیت کمتری در شهر حضور دارند. 

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW