021-88507190

از شاتل فرودگاهی چه می دانید؟

راهنمای سفر پ.هنرکار 27 آذر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شاتل فرودگاهی یا سیستم حمل و نقل از جمله و خدماتی است که در هر فرودگاه یا هتلی می توانید از آن بهره مند شوید. همراه با آژانس گردشگری مهرپرواز بیشتر با این سیستم آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شاتل فرودگاهی یا سیستم حمل و نقل از جمله و خدماتی است که در هر فرودگاه یا هتلی می توانید از آن بهره مند شوید. همراه با آژانس گردشگری مهرپرواز بیشتر با این سیستم آشنا شوید.

    تعریفی از شاتل فرودگاهی 

    در صنعت گردشگری، فرودگاهی و هتلداری شاتل shuttle به خدماتی گفته می شود که به گردشگران سرویس حمل و نقل را به شکل رایگان ارائه می دهد. داشتن خدمات شاتل فرودگاهی در هر مسیر به این معنی است که سرویس شاتل با خودور یا ون با مشخصات خاص، در زمانی که از قبل اعلام شده مسافران را به مقصدی مشخص می رساند.

    به طور معمول با استفاده از این امکان می توان در هزینه سفر صرفه جویی کرد. به طور مثال در شهر پاریس اگر بخواهید مسیر هتل تا فرودگاه را با تاکسی بروید باید 60 یورو بپردازید در حالی که اگر از سرویس شاتل استفاده کنید تنها باید 16 یورو هزینه کنید و به راحتی از هتل تا فرودگاه مسیر را طی کنید. ( برای اطلاع از قیمت تورهای خارجی آژانس مسافرتی مهرپرواز را دنبال کنید.)

    تقریبا در همه شهرهای مهم و پرگردشگر دنیا مانند شهرهای مهم اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و …  خدمات حمل و نقل فرودگاهی و حتی شاتل برای بازدید از جاذبه های توریستی وجود دارد. بیشتر تورها این خدمات شاتل را برای مسافران فراهم می کنند اما اگر این چنین نبود می توانید از راه سایتهای مختلف شاتل فرودگاهی هر کشور از این امکان استفاده کنید.

    شاتل فرودگاهی-مهرپرواز

    انواع شاتل فرودگاهی

    دو نوع سرویس حمل و نقل فرودگاهی وجود دارد: یک شاتل اشتراکی و دومی شاتل چندگانه. شاتل فرودگاهی اشتراکی به این شکل است که هر مسافری که از این شاتل استفاده کند طبق زمان پرواز آن مسافر، برنامه حرکت شاتل فرودگاهی او نیز تنظیم می شود. 

    زمانی که مسافر به فرودگاه برسد، بعد از تحویل گرفتن چمدان خود، بدون اینکه در انتظار تاکسی بماند به طور مستقیم می تواند از شاتل فرودگاهی اشتراکی استفاده کند.همچنین در آخر سفر برای رفتن به فرودگاه با شاتل اشتراکی برطبق زمان پرواز به فرودگاه خواهید رفت.به عبارتی این سرویس شاتل برنامه و ساعت مشخصی ندارد و با زمان پرواز شما حرکت خود را تنظیم می کند.

     در مورد شاتل فرودگاهی چندگانه نیز باید گفت که در این نوع سرویس تعداد مسافران بسیار زیاد بوده و این شاتل ممکن است در چندین هتل مسافر پیاده یا سوار کند. در نتیجه تعداد توقف بین راه این نوع شاتل ها گاهی ممکن است که زیاد و خسته کننده باشد. اما با این حال هزینه شاتل فرودگاهی چندگانه از شاتل فرودگاهی اشتراکی با وجود توقفها و تعداد مسافر کمتر به صرفه تر خواهد بود.

    شاتل فرودگاهی-مهرپرواز

     در کجا باید سوار شاتل فرودگاهی شوید؟

    زمانی که درخواست ترانسفر فرودگاهی می کنید، می توانید محلی که قرار است سوار شوید را از قبل تعیین کنید. مسلما در کشورهای خارجی یکی از مقصدها هتل یا محل اقامت شما است. اگر با استفاده از تور سفر می کنید می توانید از آژانس گردشگری که تور خود را تهیه کرده اید، چنین درخواستی داشته باشید و یا با تورلیدر سفر خود برای زمان حرکت شاتل و محل آن هماهنگ کنید. (برای آگاهی از قیمت بلیط هواپیما با آژانس گردشگری مهرپراز همراه باشید.)

    چگونه شاتل فرودگاهی را پیدا کنید؟

    در بسیاری از تورها، تورلیدر در فرودگاه به استقبال شما می آیند و شما را تا وسیله و در نهایت هتل راهنمایی می کند. اما اگر از هتل یا سایت شاتل فرودگاهی این سرویس را تهیه می کنید، حتما از آن ها این سوال را بپرسید. به طور معمول راننده خودرو در فرودگاه نام شما را بر روی کاغذی می نویسد و بالا می گیرد تا بتوانید نام خود را ببینید و همراه او بروید.

    شاتل فرودگاهی،مهرپرواز

    شاتل فرودگاهی درچه ساعاتی از شبانه روز در دسترس است؟

    بیشتر هتل ها، خدمات ترانسفر فردگاهی را به صورت شبانه روزی و ۳۶۵ روز سال ارائه می کنند. با این حال، اگر از هتل خود درخواست شاتل فرودگاهی کرده اید، از قبل از ساعت آن مطمئن شوید. در تورهای همانند هند، تایلند، مالزی، روسیه، چین و … طبق آیتینری و برنامه تور سرویس ترانسفر فرودگاهی حرکت میکند و هر مسافر باید قبل از ساعت اعلام شده خود را به محل تعیین شده برساند.

     زمان حرکت شاتل فرودگاهی در تورها از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا ممکن است با کمی تاخیر مسافر از هواپیما جا بماند و به پرواز خود نرسد در صورت دیر رسیدن شاتل فرودگاهی به فرودگاه با توجه به اینکه چه کسی مقصر است (آژانس یا راننده یا مسافر) باید جریمه پرداخت کند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW