021-88507190

جشنواره شاد و جذاب پاراچیکو مکزیکی ها

رویدادها و فستیوال ها پ.هنرکار 02 دی ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جشنها و فستیوالهای مختلف در سراسر دنیا مردم را گرد هم می آورد تا روزی را به شادی و هیجان بگذرانند. برخی از این مراسمها نیز ریشه قدیمی دارند و یادبودی را یادآوری می کنند.همراه با آژانس مسافرتی مهرپرواز با جشنواره پاراچیکو در مکزیک آشنا شوید.

    آشنایی با جشن پاراچیکو

    در کشور مکزیک در بین روزهای ۴ تا ۲۲ ژانویه جشنی در ایالت چیاپاس و شهر چیپا د کورزو  برگزار می شود که در آن مردم شهر بر صورت خود ماسک زده و به خیابانها می آیند و به جشن و پایکوبی می پردازند و رقص سنتی انجام میدهند. این جشن از جوانب مذهبی، موسیقی و غذاهای محلی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. جشن پاراچیکو parachico festival در لغت به معنی برای پسر است.

    از دیگر علتهای مهم برگزاری این مراسم، تجلیل و بزرگداشت دوقدیس به نامهای آنتونی آبوت و سباستین است. مردم شهر با برگزاری این جشنواره رنگ و بویی تازه به شهر می بخشند. در مورد داستانی که در مورد این جشن حکایت می کند باید گفت که پسری از خانواده ای اشرافی بیمار می شود و توسط یک طبیب محلی از چنگ بیماری نجات پیدا می کند . خانواده ی این پسر در شهر جشن و مراسمی برپا می کنند و همه مردم شهر را به این مراسم دعوت می کنند و این جشن و پایکوبی چندین روز متوالی ادامه پیدا می کند. 

    مردان شهر نیز لباس زنانه  به تن کرده و ماسک هایی چوبی  بصورت می زنند تا با این کار از مادر این پسر برای برگزاری این جشن تشکر کنند. ریشه های پاراچیکو در دیگر فرهنگ های آمریکای لاتین و حتی اروپا نیز پیدا می شود. در ۱۶ نوامبر سال ۲۰۱۰ این جشن به  فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.هدف از برگزاری این مراسم نیز شادی و سرگرمی و گذراندن لحظات خوش مردم در کنار یکدیگر است. ( اخبار گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز را دنبال کنید.)

    جشنواره پاراچیکو مکزیکی ها،مهرپرواز

    یک روز قبل از شروع مراسم  پاراچیکو

    قبل از شروع مراسم مردم شهر در تاکاپو برگزاری مراسم هستند. صدای موسیقی و ساز مانند طبل و فلوت از گوشه کنار شهر به گوش می رسد. مردان شهر در حالی که ماسکهای چوبی بر صورت دارند به خیابان می آیند. زنان شهر نیز در حال تهیه و تدارک غذا برای مراسم روز جشن هستند.

    جوانان پارچه های رنگی  به درو دیوار شهر آویزان می کنند و زیر لب شعر می خوانند. بعد از تاریکی هوا نیز همه به خانه برمی گردند تا فردا روز شاد و جذابی را داشته باشند.

    جشنواره پاراچیکو مکزیکی ها،مهرپرواز

    روز جشن پاراچیکو

    زن و مرد و پیر و جوان در این جشن حضور دارند و همه به صورت ماسک می زنند و با آمدن به خیابانها مراسم را آغاز می کنند. مردان کلاه های بزرگ و گرد و طلایی رنگ به سر می کنند و لباسهای بلند و رنگی می پوشند و نوازندگان شروع به نواختن موسیقی می کنند.

    همه مردم در حال آواز خواندن و رقصیدن هستند و جغجغه هایی به دست دارند که آنها را تکان می دهند. جنب و جوش و شادی و صدای خنده در کل شهر می پیچد. زنان شهر که لباسهای محلی به تن کرده اند رقص محلی انجام می دهند و این جشن و هیاهو تا غروب ادامه دارد.

    بعد از آن نوبت به خوردن غذا می رسد. غذاهای تند و خوشمزه مکزیکی که توسط زنان تهیه شده است. این غذاهایی رنگی به همراه نوشیدنیهای گیاهی که بسیار خوشمزه هستند سرو می شوند.در موقع برگزاری مراسم نیز پلیس و مامورین امنیتی حضور دارد تا جشن با امنیت کامل برگزار شود. ( برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما آژانس گردشگری مهرپرواز را دنبال کنید.)

    جشنوار پاراچیکو مکزیکی ها،مهرپرواز

    پایان جشن پاراچیکو

    پس از غروب خورشید در حالی که همه از شرکت در جشن شاد و در عین حال خسته هستند به سمت میدان اصلی شهر می رود. در آنجا چادرهای بزرگی وجود دارد که داخل آنها میز چیده شده از انواع غذاهای رنگاوارنگ و نوشیدنی های مختلف به چشم می خورد .

     همه مردم به دور میز ها می نشینند و شروع به غذا خوردن می کنند . پس از خوردن غذا نوازندگان به نواختن آهنگ می پردازند و گفتگو و خنده در بین همه شکل می گیرد. پس از تاریکی هوا و صرف شام مردم به خانه ها رفته و خود را برای روزهای بعدی آماده می کنند.


    جشن پاراچیکو،مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW