021-88507190

معبد خارق العاده انگکور وات در کامبوج

گردشگری پ.هنرکار 23 دی ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بزرگ‌ترین عبادتگاه جهان در کامبوج قرار دارد که نام آن معبد انگکور وات است. این معبد دارای وسعتی بیش از دویست هکتار است. برای آشنایی با این معبد با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بزرگ‌ترین عبادتگاه جهان در کامبوج قرار دارد که نام آن معبد انگکور وات است. این معبد دارای وسعتی بیش از 200 هکتار است. برای آشنایی با این معبد با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

    آشنایی با معبد انگکور  وات در کامبوج  Angkor Wat

    در زبان خِمر زبان رایج کامبوج، انگکور به ‌معنی «پایتخت» و «وات» به‌معنی «معبد» است که در  ترکیب امروزی به معنی پرستشگاه شهر می باشد. این معبد که کهن ترین عبادتگاه در کمبوج است دارای معماری شاهکار بوده و از لحاظ اهمیت قابل مقایسه با تاج محل هند و اهرام مصر می باشد. در ابتد انگکور  وات به خدای هندیان ویشنو پیشکش شده و در مورد تاریخچه ساخت آن باید گفت که در قرن 12 میلادی توسط شاه سوریاوارمان دوم در دوره امپراتوری خِمر بنا شد که به مرور زمان برای مذهب بودایی تبدیل به مکانی مقدس شد و در حال حاضر نیز نماد ملی کمبوج محسوب می شود.

    معبد انگکور وات در عرض جغرافیایی ۱۳٫۴۱ درجه شمالی واقع شده و محور شمال به جنوب تالار برج مرکزی آن دارای ‌طول ۱۳٫۴۳ ذرع است (هر ذرع ۱۰۴ سانتیمتر است). بر اساس اعتقاد باستان‌شناسان انتخاب عدد ۱۳٫۴ هم برای طول جغرافیایی و هم عرض محور شمال به جنوب عبادتگاه اصلی یک انتخاب تصادفی نیست. به‌ خصوص که این تالار در راستای محور زمین واقع شده است. به عبارتی دیگر به‌نظر می‌رسد مردمان امپراتوری خِمر از اینکه که زمین گرد است آگاه بودند .این معبد از مجموعه‌ای ۷۲ بنای تاریخی بزرگ تشکیل شده و در کتاب گینس به‌عنوان بزرگ‌ترین عبادتگاه دنیا به ثبت رسیده است. ( مجله گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز را دنبال کنید)

    معبد انگکور وات-کامبوج،مهرپرواز

    معماری حیرت انگیز معبد انگکور وات

     معبد انگکور وات نمونه‌ای بی نظیر و نایابی از معماری کلاسیک خمرها، موسوم به سبک انگکور وات می باشد. با آغاز قرن دوازدهم، معماران از ماسه‌سنگ به جای خشت و آجر به عنوان مصالح اصلی ساخت بنا استفاده کردند. در پی سبک معماری بایون، سبک انگکور وات به وجود آمد و از نظر معماری و طراحی دارای ظرافت و تناسب فوق العاده ایی است که با بناهایی تاریخی یونان و رم مقایسه می شود. در داخل این عبادتگاه همچنین مجسمه‌های بودایی ارزشمندی وجود دارند.

    دور تا دور این معبد را خندقی در برگرفته که دارای ۲۰۰ متر پهنا و ۴ متر عمق است که برای محافظت از معبد ساخته شده بوده است تا کمک بزرگی به استحکام  شالوده اصلی این بنا کند.برج اصلی این معبد دارای ۶۵ متر ارتفاع است که ۴ برج کوچک‌تر و مجموعه‌ای از حصارها دور تا دور آن را دربر گرفته است. نکته جالب اینکه نمای کلی این بنا، از کوهستان مِیرو (Meru) نشات گرفته که در اساطیر هند کوهستانی مقدس و افسانه‌ای نام برده شده که در آن سوی کوه‌های هیمالیا قرار دارد و به محل سکونتگاه خدایان شهرت دارد.

    بر روی برج مرکزی نیز نقاشیهایی وجود دارد که تصاویری از ناقوس، زنگ، زیلوفون (سنتور چوبی)، سازهای بادی و ضربی را نشان می دهد. در بخش دیگر از این معبد حجاری‌های قدیمی وجود دارد که قسمتی از داستان‌های افسانه‌ای هند را روایت می کنند. در ساخت این معبد هزاران کارگر به ساخت آن مشغول بودند که ساخت آن بسیار سخت و زمان بر بوده است. در سال ۱۹۹۲ معبد انگکور وات در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. ( برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما با ما در ارتباط باشید.)

    معبد انگکور وات ،کامبوج-مهرپرواز

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW