021-88507190

خطرناک ترین سواحل دنیا که باید تفریح در آن ها را فراموش کنید

گردشگری م.مقیمی 03 مرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در ادامه خطرناک ترین سواحل دنیا را به شما معرفی می کنیم و به شما توصیه می کنیم که هیچ وقت گذرتان به آن ها نیفتد

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    مواظب باشید که هیچ وقت گذرتان به یکی از این سواحل خطرناک نیفتد!
    سواحل آفتابی همیشه جزء بهترین مقاصد مسافرتی برای توریستان بوده اند. هیچ چیزی در سفر لذتبخش تر از دراز کشیدن در یک ساحل شنی و آفتاب گرفتن با چشم انداز دریا نیست! اما باید بدانید که همیشه هم این طور نیست! گاهی اوقات طبیعت خطرناک می شود و سواحل هم جزئی از طبیعت هستند! خطرناک بودن سواحل می تواند از حمله غیر منتظره حیوانات دریایی باشد و یا سنگین بودن موج های آن باشد. در ادامه خطرناک ترین سواحل دنیا را به شما معرفی می کنیم و به شما توصیه می کنیم که هیچ وقت گذرتان به آن ها نیفتد.

    مواظب باشید که هیچ وقت گذرتان به یکی از این سواحل خطرناک نیفتد!

    ساحل نیو اسمیرنا- فلوریدا- آمریکا
    این ساحل به عنوان یکی از مشهورترین سواحل فلوریدا شناخته می شود، اما شهرتش به دلیل ویژگی های مثبتش نیست! در سال 2007 صد و دوازده حمله کوسه در کل دنیا گزارش شد که 17 تا از این حمله ها یا به عبارتی 15% کل آن ها در ساحل نیو اسمیرنا در فلوریدا اتفاق افتاده بود! کوسه های زیادی در آب های نزدیک به ساحل نیو اسمیرنا زندگی می کنند و به همین دلیل شناگران و موج سواران می توانند به راحتی طعمه این کوسه ها قرار بگیرند. 
    البته از 238 حمله ای که در طول این سال های اخیر در ساحل نیو اسمیرنا به عنوان یکی از خطرناک ترین سواحل دنیا گزارش شده است، هیچ کدامشان کشنده نبوده اند، اما این مسئله از خطرناک بودن آن کم نمی کند. جالب است که بدانید نام ساحل نیو اسمیرنا در کتاب رکوردهای گینس نیز با عنوان "پایتخت کوسه های جهان" ثبت شده است!

    ساحل نیو اسمیرنا- فلوریدا- آمریکا

    ساحل کیپ تریبولیشن- استرالیا
    این ساحل زیبا به عنوان یکی از خطرناک ترین سواحل دنیا شناخته می شود و در آن حیوانات خطرناک متعددی زندگی می کنند. از کروکدیل های خطرناک گرفته تا پرندگان شبیه به شترمرغ تا مارهای سمی، همه و همه در منطقه ساحل کیپ تریبولیشن زندگی می کنند. 
    البته فقط حیوانات خشکی باعث خطرناک شدن این ساحل نشده اند! از ماه اکتبر تا ماه ژوئن، به خاطر باران های شدید، هزاران عروس دریایی به ساحل کیپ تریبولیشن آورده میشوند که اتفاقا همین عروس دریایی ها از سمی ترین عروس دریایی های دنیا محسوب می شوند. زهر این عروس دریایی ها می تواند در عرض یک دقیقه یک انسان را از پا دربیاورد. زهر آن ها به سیستم قلبی عروقی حمله می کند و راه چاره ای برای شناگران نمی گذارد!

    ساحل کیپ تریبولیشن- استرالیا

    ساحل پرایا بوا ویاگم- برزیل
    حمله کوسه ها در این ساحل خیلی متداول نبودند. اما با این حال در 25 سال گذشته حداقل 50 حمله کوسه ای در آن گزارش شده است. شاید چنین تعدادی برای 25 سال آنچنان زیاد نباشد، اما 19 تا از این حمله ها کشنده بوده اند و همین باعث شده که نام این ساحل به عنوان یکی از خطرناک ترین سواحل دنیا در تور برزیل مطرح شود. جالب است که بدانید بر طبق یک نظریه ماهیگیران را مقصر چنین حمله هایی در ساحل پرایا بوا ویاگم می دانند. چراکه این افراد اکوسیستم ساحل را به هم زده اند و به همین دلیل کوسه ها حمله می کنند! 

    ساحل پرایا بوا ویاگم- برزیل

    ساحل شنژن- چین
    این ساحل در نزدیکی هنگ کنگ واقع شده است و بسیار توریستی است. اصلا به خاطر همین شهرتش است که خطرناک شده است! این ساحل می توان به طرز خطرناکی شلوغ شود، به گونه ای که در فصل توریستی سال جای سوزن انداختن در ساحل و در آب آن نیست! به همین دلیل در آن تصادفات انسانی زیادی رخ می دهد و تلفات زیادی دارد. به هر حال این ساحل هم به روشی دیگر جزء خطرناک ترین سواحل دنیا شده است و به همین دلیل بهتر است که در تور چین گذرتان به آن نیفتد!

    ساحل شنژن- چین

    ساحل پلایا زیپولایت- مکزیک
    شاید باورتان نشود، اما این ساحل زیبای شنی با نام "ساحل مرگ" شناخته می شود! شاید فکر کنید که این ساحل به خاطر داشتن چنین نامی، بین توریستان محبوب نیست و کسی برای تفریح به آن مراجعه نمی کند. اما واقعیت این است که زیبایی بهشت گونه آن هر ساله توریستان زیادی را به خودش جذب می کند. در واقع ساحل شنی آن امنیت خوبی دارد. اما دریای آن بسیار خطرناک است و موج های سنگینش شناگران را در معرض مرگ قرار می دهد. خوشبختانه این روزها به خاطر وجود نجات غریق ها، حادثه های این ساحل به شدت کاهش یافته اند. اما با این حال هنوز که هنوزه به عنوان یکی از خطرناک ترین سواحل دنیا به حساب می آید.

    ساحل پلایا زیپولایت- مکزیک

    ساحل استایت- یورکشایر
    این ساحل در ایالت یورکشایر در انگلستان واقع شده است. همان طور که حدسش را زده اید، این ساحل جزء سواحل گرم دنیا نیست، اما به خاطر شرایط خوبش برای موج سواری مشهور شده است. البته این مسئله نیز جای بحث دارد. چراکه گروهی از موج سواران اعلام کرده اند که این ساحل بدترین ساحل اروپا است و آب های بسیار آلوده ای دارد و با استانداردهای اروپا فاصله بسیار زیادی دارد. مشخص شده که پس آب هایی از مزرعه های نزدیک به داخل آب ساحل استایت ریخته می شوند و به همین دلیل باعث آلودگی آن شده اند. خیلی به ندرت دیده می شود که کسی در این ساحل شنا کند، اما تفریح در آن بین موج سواران و طرفداران ورزش های پدالی بسیار باب است. به هر حال به خاطر آلودگی زیادی که این ساحل دارد، آن را به عنوان یکی از خطرناک ترین سواحل دنیا می شناسند.

    ساحل استایت- یورکشایر

    ساحل هاناکاپی آی- هاوایی
    این ساحل بسیار زیبا و باشکوه است و دسترسی به آن اصلا کار راحتی نیست. برای رسیدن به این ساحل باید حدودا 3 کیلومتر را کوهنوردی کرد، ولی آنقدری زیباست که واقعا ارزش این همه سختی کشیدن را دارد.
    اما به هر حال، به خاطر دور افتاده بودنش، هیچ نجات غریقی در آن وجود ندارد و شاید در نگاه اول، آب آن آرام و امن به نظر برسد. اما جریانات قوی در آن وجود دارد که ممکن است شناگران را از از محدوده ساحل دور کند. اگر این اتفاق برای کسی بیفتد و وارد دریای آزاد شود، هیچ راه نجاتی برایش باقی نمی ماند. چراکه نزدیک ترین خشکی قابل دسترس به ساحل هاناکاپی آی 9 کیلومتر آن طرف تر است. متاسفانه در طول سال ها حداقل 83 نفر در این ساحل غرق شده اند و به همین خاطر است که ساحل هاناکاپی آی را به عنوان یکی از خطرناک ترین سواحل دنیا می شناسند.

    ساحل هاناکاپی آی- هاوایی

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW