021-88507190

10 منطقه در دنیا که هیچ کسی حق ورود به آن ها را ندارد

گردشگری م.مقیمی 11 مرداد ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    10 منطقه در دنیا که هیچ کسی حق ورود به آن ها را ندارد!
    شاید برایتان تعجب آور باشد که شهرها و مناطقی به جز کره شمالی در دنیا وجود دارند که شما حق بازدید از آن ها را ندارید! این مناطق ممکن است که یک خط مترو رازآلود باشند یا هرجای دیگری! مهم این است که اگر برای وارد شدن به هر کدام از آن ها تلاش کنید، خودتان را در زندان خواهید دید! اگر برای شما هم جالب شده که نقاط ممنوعه جهان در کدام قسمت های این کره زمین واقع شده اند، با ما همراه باشید.
    مترو استالین
    مترو استالین یکی از مناطق ممنوعه جهان است که چندین دهه است که ذهن خیلی از افراد را در دنیا مشغول به خود کرده است. این مترو در دوران شوروی ساخته شده است و هیچ کسی حق بازدید از آن را ندارد. بر اساس بعضی از منابع، مترو استالین نوعی پناهگاه بوده است و هرآنچه مربوط به تست های انرژی اتمی بوده است، در آن نگهداری می شود. گفته می شود که مترو استالین جایی در زیر زمین مسکو است، اما دولت هیچ وقت وجود یا عدم وجود آن را نه رد کرده و نه پذیرفته است!

    تصویری از متروی استالین

    ماونت ودر
    اگر جنگ هسته ای در جهان به پا شود و فقط یک جا در دنیا وجود داشته باشد که دوست داشته باشید در آن اقامت کنید، آن یک جا مانت ودر خواهد بود. ماونت ودر یک پناهگاه است که با هواپیما آنقدرها از واشینگتن دی سی دور نیست و هر نوع امکانات رفاهی که فکرش را بکنید برای رئیس جمهور در آن مهیا شده است. در این پناهگاه تلویزیون، سیستم تهویه مطبوع و البته یک سیستم رادیویی تعبیه شده است تا رئیس جمهور بتواند به امورش رسیدگی کند. با اینکه دولت تلاشی برای مخفی نگه داشتن آن انجام نداده است، اما شما هیچ شانسی برای عبور از گاردهای امنیتی و بازدید از آن ندارید.

    ماونت ودر

    جزیره سنتینل شمالی در هند
    اگرچه احتمالا دور تا دور جزیره سنتینل شمالی را آب های کریستالی فرا گرفته اند و در آن یک عالمه درخت نخل زیبا وجود دارد، این جزیره جایی نیست که شما بتوانید یک تعطیلات ساحلی دلچسب را سپری کنید. مگر اینکه دلتان بخواهد ده ها نیزه به تنتان برخورد کند و توسط قوم سنتینل خورده شوید! این قوم از 50 تا 400 نفر تشکیل شده است که در برابر هرگونه تعامل با دنیای بیرون مقاومت می کنند! جالب است که بدانید این جزیره و مردمانشان توسط دولت هند محافظت شده است و شما حق ورود به آن را ندارید. 

    تصویری از جزیره سنتینل شمالی

    مژگوریه در روسیه
    بر طبق گفته های دولت روسیه، این شهر محل سکونت کسانی است که در کوه یامانتائو کار می کنند و می گویند که کار آن ها مربوط به انبار مواد غذایی برای پناهگاه دولتی است! اما ناتو فکر دیگری در مورد مژگوریه دارد و به گفته این سازمان، کوه یامانتائو بزرگترین امکانات هسته ای روسیه را در بر گرفته است! حالا هر کدام از این گفته ها که صحیح باشد، شما حق ورود به مژگوریه را ندارید و نمی توانید بفهمید که در این منطقه کوهستانی دقیقا چه خبر است!

    مژگوریه در روسیه

    سورتسی- ایسلند
    این جزیره بر اثر یک فوران آتشفشانی در دهه 60 و 70 میلادی تشکیل شد و از آن موقع تا کنون فقط یک سری از دانشمندان تایید شده حق وورد به آن را داشته اند. گفته می شود که سورتسی یکی از بکرترین مناظر طبیعی را دارد و دولت ایسلند می خواهد که آن را به همین شکل حفظ کند. جالب است که بدانید از زمان پیدایش جزیره سورتسی، یک عالمه پرنده و حشره در آن سکونت گزیده اند و یک عالمه گیاه قارچی در آن یافت می شود. این جزیره به عنوان جوان ترین جزیره کره زمین، یکی از نقاط ممنوعه دنیا محسوب می شود و هیچ کسی حق ورود به آن را ندارد.

    سورتسی- ایسلند

    گودال کاج- استرالیا
    جایی در استرالیا، یک ایستگاه ماهواره ای سکرت و رمزآلود وجود دارد که توسط دولت های استرالیا و آمریکا اداره می شود و هیچ کس نمی داند در آن دقیقا چه خبر است. بعضی ها متعقدند که این ماهواره برای ارتباط با بشقاب پرنده ها ایجاد شده است و بعضی ها آن را یک ایستگاه رادیویی می دانند که برای جمع آوری اطلاعات استفاده می شود. به هر حال، هیچ کس حق ورود به این منطقه در استرالیا را ندارد، چراکه در 24 ساعت 7 روز هفته از آن مراقبت می شود و هیچ کس نمی تواند از گاردهای امنیتی آن عبور کند. 

    گودال کاج- استرالیا

    جزیره مارها- برزیل
    اگر هم این جزیره جزء لیست مناطق ممنوعه دنیا نبود، فکر نمی کنیم که هیچ کدام از شما دلتان می خواست از چنین جزیره ای دیدن کیند! تخمین زده شده است که در هر متر مربع این جزیره کوچک صخره ای در ساحل برزیل، یک مار زندگی می کند و احتمالا کشنده ترین و سمی ترین مارهای دنیا در آن زندگی می کنند. 

    جزیره مارها- برزیل

    اتاق 39 در کره شمالی
    گفته می شود که در اتاق رازآلود 39 در کره شمالی، جایی است که آقای کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) تمام تصمیمات وحشتناک و خطرناکش را در آنجا می گیرد و همه اتفاقات کره شمالی از آنجا شروع می شود! بعضی ها معتقدند که دیکتاتور در این اتاق پولشویی انجام می دهد و به مردم دستور می دهد که اعضای خانواده اش را به قتل برسانند! به هر حال با اینکه دولت کره شمالی همه این شایعات را رد کرده است، اما هیچ کس هم حق ورود به آن را ندارد و هیچ کس نمی تواند متوجه شود که در این اتاق چه اتفاقاتی رخ می دهد!

    اتاق 39 در کره شمالی

    پریپیات- اکراین
    درست مثل همسایه اش یعنی چرنوبیل، این شهر هم چند دهه گذشته بر اثر فاجعه هسته ای نابود شده است و امروزه به یک شهر خالی از سکنه تبدیل شده است. پریپیات در واقع شهری مسکونی در نزدیکی نیروی هسته ای چرنوبیل بوده که کارمندان این نیروگاه به همراه خانواده هایشان در آن زندگی می کردند. این شهر تا 24،000 سال آینده نمی تواند مکانی برای سکونت باشد، اما با این حال یک سری از افراد شجاع با اجازه قانونی در آن تردد می کنند تا همه چیز را در آن بررسی کنند. اما به هر حال هیچ شخص عادی حق سکونت در آن را ندارد و احتمالا نخواهد داشت.

    پریپیات- اکراین

    منطقه 51- نوادا
    منطقه 51 مشهورترین منطقه ممنوعه دنیا است که احتمالا نام آن به گوش شما هم خورده باشد. دولت آمریکا معتقد است که این مکان برای تست هواپیماها انجام می شود. اما تئوری های دیگری در مورد آن وجود دارد که بر اساس آن ها منطقه 51 جایی است که روی سفینه های فضایی و آدم فضایی ها تست هایی انجام می شود! اما هیچ وقت مشخص نمی شود که حقیقت ماجرا چیست، چراکه اگر کسی برای ورود به این منطقه کوچک ترین تلاشی کند، ممکن است که به او تیراندازی شود! پس بهتر است که هیچ تلاشی برای ورود به منطقه 51 نکنید و فقط تصور کنید که چه اتفاقاتی در این منطقه ممنوعه در حال رخ دادن هستند!

    منطقه 51- نوادا

    این موارد نام برده شده اسامی 10 منطقه در دنیا که هیچ کسی حق ورود به آنها را ندارند، هستند، در این مطلب گردشگری سعی داشتیم برای شما موارد جالبی را نام ببریم تا از عجایب دنیا مطلع شوید. با ما همراه باشید تا در مطلب های دیگر نیز تمامی اطلاعات مهیج دیگر را نیز در اختیار شما قرار دهیم.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW