021-88507190

تفریحات رایگان در استانبول

گردشگری م.مقیمی 11 آبان ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
در ادامه به شما تک تک تفریحات رایگان استانبول را معرفی می کنیم و به شما یاد می دهیم که چگونه یک روز عالی را در استانبول سپری کنید، بدون اینکه حتی یک لیره پرداخت کنید! با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    تفریحات رایگان در استانبول

    اگر شما هم به دنبال یک سفر خارجی ارزان هستید و دوست دارید که با یک بودجه محدود یک سفر جذاب و به یادماندنی را تجربه کنید، می توانید به سفر به استانبول فکر کنید. سفر به استانبول می تواند برایتان بسیار ارزان تمام شود، به شرطی که راهکارهای کاهش هزینه های سفر به استانبول را بلد باشید و بدانید چه تفریحات رایگانی را در تور استانبول می توانید تجربه کنید. ما در ادامه به شما تک تک تفریحات رایگان استانبول را معرفی می کنیم و به شما یاد می دهیم که چگونه یک روز عالی را در استانبول سپری کنید، بدون اینکه حتی یک لیره پرداخت کنید! با ما همراه باشید!

    به میدان سلطان احمد بروید و از هیپودوروم دیدن کنید

    میدان سلطان احمد امروزی در استانبول در محل میدان هیپودوروم تاریخی واقع شده است. هیپودورم محل برگزاری مسابقات اسب دوانی در امپراتوری روم بوده است. اگرچه این میدان با شکل متفاوتی از میدان هیپودورم باستانی ساخته شده است، اما هنوز که هنوزه ریشه هایی از گذشته را در خود حفظ کرده است و شما می توانید ستون های سنگی آن زمانه و مسیرهای اسب دوانی را در آن ببینید و تلاقی گذشته با امروز ترکیه را در یک میدان تماشا کنید. به هر حال بازدید از میدان زیبا با پیشینه تاریخیش یکی از بهترین تفریحات رایگان استانبول است که به هیچ عنوان نباید از آن چشم پوشی کنید.

    به میدان سلطان احمد بروید و از هیپودوروم دیدن کنید

    از مسجد آبی دیدن کنید

    اگر بخواهیم نام دو جاذبه گردشگری استانبول را به عنوان مهمترین اماکن دیدنی استانبول ذکر کنیم، قطعا آن دو نام، اسامی موزه ایاصوفیه و مسجد آبی خواهند بود.جالب است که بدانید برای بازدید از ایاصوفیه نیاز به خرید بلیط هست و به عبارتی باید بابت بازدید از آن هزینه ای بپردازید. اما بازدید از مسجد آبی کاملا رایگان است و به همین دلیل هم می توان گفت که بازدید از آن یکی از بهترین تفریحات رایگانی است که می توانید در تور استانبول داشته باشید. چراکه محیط داخلی مسجد آبی با کاشی کاری های آبی رنگ و زیبایش به قدری جذاب است که مطمئنا شما هم نمی توانید به راحتی از آن دل بکنید.

    از مسجد آبی دیدن کنید

    در پارک گولهانه گشتی بزنید

    پارک گولهانه یا پارک گلخانه استانبول در اطراف کاخ توپکاپی واقع شده است و به نوعی باغ خارجی کاخ توپکاپی محسوب می شود. اگرچه بازدید از کاخ توپکاپی رایگان نیست و برای اینکه بتوانید داخل کاخ توپکاپی شوید، باید مبلغی را به عنوان هزینه بلیط ورودی پرداخت کنید؛ اما بازدید از باغ آن یعنی پارک گولهانه کاملا رایگان است. به هر حال توصیه ما به شما این است که یکی از بعد از ظهرهای اقامتتان در استانبول را به گشت و گذار در پارک گولحانه اختصاص دهید و ساعتی را در کنار درختان سرسبز و گل های خوش آب و رنگش سپری کنید و قلبتان را سرشار از انرژی مثبت کنید. حتی می توانید از مجسمه یادبود آتاتورک نیز دیدن کنید و چند عکس یادگاری هم در این پارک زیبا بگیرید و یکی از جالب ترین تفریحات استانبول را به رایگان تجربه کنید.

    در پارک گولهانه گشتی بزنید

    از کنار مسجد سلیمانیه منظره شهر را تماشا کنید

    مسجد سلیمانیه یکی از بزرگترین مساجد استانبول و یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری استانبول به حساب می آید. این مسجد که قدمتش به قرن 16 بر می گردد، یکی از شاخص ترین اماکن دیدنی استانبول محسوب می شود و خوشبختانه بازدید از آن کاملا رایگان است. این مسجد فاصله کمی با بازار بزرگ استانبول دارد و روی سومین تپه استانبول واقع شده است و به همین دلیل چشم انداز ویژه ای به آب های گلدن هورن دارد و از این نظر نیز قابل توجه است. از طرفی معماری و دیزاین این مسجد نیز بسیار خارق العاده است و ریزه کاری ها و جزئیاتش تحسین بر انگیز هستند. جالب است که بدانید این مسجد در یک مجموعه گسترده واقع شده است که در آن یک بیمارستان، یک مدرسه پزشکی، یک رستوران و یک حمام سنتی نیز وجود دارد و واقعا ارزش بازدید دارد. 

    از کنار مسجد سلیمانیه منظره شهر را تماشا کنید

    از مسجد زیرک با معماری خاص بیزانسیش بازدید کنید

    مسجد زیرک روی چهارمین تپه استانبول واقع شده است و زیباییش وصف نشدنی است. مسجد زیرک با نام صومعه پانتوکراتور نیز شناخته می شود و در گذشته یک کلیسای اردوتوکس بوده است. این مسجد هم چشم انداز جالبی به آب های گلدن هورن و برج گالاتا دارد و به همین خاطر هم اکثر توریستان از خاطرات بازدیدشان از مسجد زیرک به نیکی یاد می کنند. گذشته از همه این ها یک کافه جذاب نیز در قسمت پشتی مسجد ساخته شده است و ایده بدی نیست که ساعتی را در فضای دلنشین آن سپری کنید و یک فنجان چای یا قهوه ترک را در آن میل کنید و به تماشای چشم انداز زیبای اطراف بنشینید. اما حتی اگر این کار را هم انجام ندهید و به یک بازدید مختصر از مسجد زیرک اکتفا کنید، باز هم برد کرده اید و به خودتان فرصت تجربه یکی از بهترین تفریحات رایگان استانبول را هدیه کرده اید!برای رزرو تور مسافرتی استانبول و تور لحظه آخری استانبول می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید. 

    از مسجد زیرک با معماری خاص بیزانسیش بازدید کنید

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW