021-88507190

لوکزامبورگ اولین کشوری در دنیا که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در آن رایگان شد

اخبار م.مقیمی 20 اسفند ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
لوکزامبورگ اولین کشوری در دنیا است که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در آن رایگان اعلام شده است! این کشور کوچک اروپایی شرایطی را فراهم کرده است که شهروندانش بتوانند به رایگان از ترامواها، قطارها و اتوبوس های لوکزامبورگ استفاده کنند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    لوکزامبورگ استفاده از همه وسایل حمل و نقل عمومی را رایگان کرده است

    لوکزامبورگ اولین کشوری در دنیا است که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در آن رایگان اعلام شده است! این کشور کوچک اروپایی شرایطی را فراهم کرده است که شهروندانش بتوانند به رایگان از ترامواها، قطارها و اتوبوس های لوکزامبورگ استفاده کنند. این تصمیم گیری مقامات دولتی لوکزامبورگ هم به این خاطر بوده که ترافیک های خیابان های لوکزامبورگ بسیار سنگین بوده و به همین دلیل هم استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی لوکزامبورگ را رایگان کرده اند تا مردم به استفاده از آن ها ترغیب شوند و کمتر با ماشین شخصی در شهرهای لوکزامبورگ تردد کنند. 
    در این میان نظر دولت های دیگر هم به این تصمیم لوکزامبورگ برای رایگان کردن استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی جلب شده، تا نتیجه آن را بررسی کنند و ببینند که واقعا کار آن ها نتیجه می دهد و بالاخره ترافیک شهرهای لوکزامبورگ کنترل می شود یا خیر!

    لوکزامبورگ استفاده از همه وسایل حمل و نقل عمومی را رایگان کرده است

    از آنجایی که لوکزامبورگ یکی از کوچکترین کشورهای اروپایی است و از طرفی از نظر اقتصادی کشور بسیار پر رونقی است، خیلی از کارمندان آن اهل کشورهای بلژیک، فرانسه و آلمان هستند و مرتب در طول روز در این مسیر رفت و آمد می کنند. همین مساله باعث شده که ترافیک های لوکزامبورگ بسیار سنگین شود و کنترل آن به یکی از سخت ترین کارهای دولت لوکزامبورگ تبدیل شود. برای اینکه عمق فاجعه را درک کنید، باید به شما بگوییم که جمعیت لوکزامبورگ تقریبا 600،000 نفر است، اما در طول روز 214،000 نفر از کشورهای دیگر برای کار به آن رفت و آمد می کنند. 
    به همین خاطر هم مقامات رسمی لوکزامبورگ به فکر افتاده اند تا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را در بین مردم رواج دهند و استفاده از آن ها را برای شهروندانشان رایگان کنند تا هم افراد کم درآمد راحت تر از آن ها استفاده کنند و هم اینکه کیفیت تردد در لوکزامبورگ بالاتر برود، ترافیک لوکزامبورگ کمتر شود و در نهایت کیفیت هوای لوکزامبورگ بهتر شود.
    چراکه نیمی از گازهای گلخانه ای که در لوکزامبورگ تولید می شوند، به خاطر دود ناشی از وسایل نقلیه است و حددا 73% مردم لوکزامبورگ با استفاده از ماشین شخصی به محل کارشان می روند. در واقع با چنین آمار و ارقامی، مشخص است که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در بین مردم لوکزامبورگ باب نبوده است و به همین دلیل هم دولت لوکزامبورگ تصمیم گرفته که اولین کشوری در جهان باشد که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در آن رایگان است.

    داستان این تصمیم گیری

    داستان این تصمیم گیری

    البته داستان این تصمیم گیری به سال 2018 میلادی بر می گردد. در این سال، دولت 3.9 میلیارد یورو را بر روی سیستم ریلی کشور سرمایه گذاری کرد و برنامه ریزی کرد تا سال 2030 اتوبوس های تماما برقی را در لوکزامبورگ فعال کند.
    البته نکته جالبی که باید در مورد این تصمیم گیری به شما بگوییم، این است که وسایل حمل و نقل عمومی لوکزامبورگ در دو رده فعالیت می کنند که یکی از آن ها فرست کلاس است و مسافرانی که می خواهند از این آپشن استفاده کنند، هنوز هم باید کرایه وسایل حمل و نقل عمومی لوکزامبورگ را پرداخت کنند تا بتوانند با آرامش بیشتری از وسایل حمل و نقل عمومی لوکزامبورگ بهره ببرند. کسانی که می خواهند از بخش فرست کلاس وسایل حمل و نقل عمومی لوکزامبورگ استفاده کنند، باید سالانه 660 یورو پرداخت کنند. اما به هر حال این انتخاب خودشان است و اگر هم بخواهند می توانند از قسمت رایگان وسایل حمل و نقل عمومی لوکزامبورگ بهره ببرند.
    در نهایت جالب است که بدانید با اینکه لوکزامبورگ اولین کشوری است که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در آن رایگان شده است، اما مقامات یک سری از شهرهای دنیا در این مساله پیش قدم بوده اند و قبل از لوکزامبورگ اقدام به رایگان کردن استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شهرشان کرده اند که از جمله آن ها می توان به پایتخت استونی یعنی شهر تالین اشاره کرد. اما به هر حال لوکزامبورگ اولین کشوری است که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کل کشور را رایگان کرده است و هیچ کشور دیگری در دنیا وجود ندارد که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در تمام شهرهایش رایگان باشد.برای اخذ ویزای شینگن و رزرو تور اروپا می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    داستان این تصمیم گیری

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW