021-88507190

کلیسای کاتولیک مریم مقدس

گردشگری مهرپرواز 14 مرداد ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
بزرگترین کلیسای کاتولیک روسیه، به نام کلیسای کاتولیک مریم مقدس یک جاذبه گردشگری در کشور ترکیه بشمار می‌آید که سالانه هزاران نفر برای بازدید از آن به مسکو می‌روند در این مقاله به بررسی کامل این کلیسا می‌پردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آیا بزرگترین کلیسای کاتولیک روسیه را می‌شناسید؟ کلیسای کاتولیک مریم مقدس ( Cathedral of the Immaculate Conception) در مسکو، این عنوان را به خود اختصاص داده است. این کلیسا که قدمت آن به دوره بیزانس برمی‌گردد، وقایع بسیاری را پشت سر گذاشته و از لحاظ تاریخی و مذهبی برای کشور روسیه بسیار مهم است. در سفر به روسیه، بازدید از کلیسای کاتولیک را از یاد نبرید.

    در ادامه، کلیسای کاتولیک روسیه را به شما معرفی می‌کنیم. اگر می‌خواهید به روسیه سفر کنید یا مشتاق کسب اطلاعات درباره تاریخ این کشور هستید، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

    تاریخچه کلیسای کاتولیک مریم مقدس؛ بزرگ ترین کلیسای کاتولیک روسیه

    کلیسای کاتولیک مریم مقدس در بین سال‌های 1901 تا 1911 به دستور ولادیمیر سولوویف، تزار روسیه، در مسکو ساخته شد. ساختمان این کلیسا در جنگ جهانی اول هدف بمب‌باران قرار گرفت و آسیب قابل‌توجهی دید؛ همچنین کاربری آن تغییر پیدا کرد و به مدت 58 سال، تا سال 1996، به عنوان ساختمان خوابگاه و انبار از آن استفاده می‌شد؛ اما با سقوط کمونیسم، این کلیسا دوباره به محلی برای عبادت تبدیل شد.

    مراسم‌ مذهبی به زبان‌های مختلف از جمله روسی، کره‌ای، فرانسوی، ارمنی و لاتین در کلیسای کاتولیک مریم مقدس برگزار می‌شوند. این مکان در سال 2002 به کلیسای جامع تبدیل شد و سپس به عنوان میراث فرهنگی روسیه به ثبت رسید.

    کلیسای کاتولیک مریم مقدس مسکو

    تصویری از نمای بیرونی کلیسای مریم مقدس در مسکو

    معماری کلیسای مریم مقدس؛ تلفیقی از سبک‌ های رمانسک و گوتیک

    کلیسای مریم مقدس مسکو با الهام از سبک معماری کلیساهای میلان و وست مینیستر ساخته شده است. تلفیق دو سبک رمانسک و گوتیک در طراحی این بنا، جلوه بسیار زیبایی به کلیسا بخشیده است. ساختمان اصلی کلیسا شکل صلیب است و شامل سه شبستان و یک محراب می‌شود. یک برج هشت ضلعی به ارتفاع 30 متر نیز در کنار بنا ساخته شده است. پنج طاق‌نما در راهروی اصلی کلیسا به چشم می‌خورند. این راهرو، 65 متر طول دارد و هر بازوی آن، 13 متر است.

    راهروهای اصلی در مجموع با 10 تکیه‌گاه تقویت شده‌اند که این عدد نماد 10 فرمان است. درگاه کلیسا 11 پله دارد که 10 پله اول نماد 10 فرمان و پله یازدهم نماد حضرت عیسی است. یکی دیگر از شاخصه‌های کلیسای مریم مقدس، ناقوس‌های آن است که در پشت بام قرار گرفته‌اند. بزرگ‌ترین ناقوس، 900 کیلوگرم وزن دارد. پنجره‌های رنگی و بلند، آجرهای قرمز، تزئینات متعدد، تندیس‌ها و نقاشی‌های داخل کلیسا، آن را به یک مکان مقدس منحصربه‌فرد تبدیل کرده‌اند.

    کلیسای مریم مقدس روسیه بین سال‌های 2002 تا 2005 بازسازی و تعدادی صلیب بر فراز آن اضافه شد. اگر به تاریخ و معماری علاقه دارید، حتما از این جاذبه گردشگری در مسکو بازدید کنید.

    معماری داخلی کلیسای مریم مقدس مسکو

    نمایی از معماری داخلی کلیسای مریم مقدس در مسکو

    آدرس و نحوه دسترسی به کلیسای مریم مقدس در مسکو

    کلیسای مریم مقدس در مرکز مسکو و نزدیک به بخش اداری شهر قرار گرفته است. برای دسترسی به این کلیسا باید خود را به خیابان مالایا گروزینسکایا برسانید. در این مسیر، استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی، مترو و اتوبوس را به شما پیشنهاد می‌دهیم. چندین خط مترو و اتوبوس از نزدیکی این مکان عبور می‌کنند و سفر درون شهری با آن‌ها، بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از تاکسی است.

    موقعیت جغرافیایی کلیسای مریم مقدس مسکو روی نقشه گوگل

    ساعات کار و هزینه بازدید از کلیسای مریم مقدس روسیه

    کلیسای کاتولیک مریم مقدس روسیه همه روزه از ساعت 07:00 تا 20:00 به روی علاقه‌مندان باز است. البته کلیسا ساعت کاری متغیری دارد و در برخی روزها مانند چهارشنبه و یکشنبه تا ساعت 19:00 و 21:00 به فعالیت ادامه می‌دهد. اگر می‌خواهید از کلیسای مریم مقدس مسکو بازدید کنید، پیش از مراجعه حتما سری به سایت رسمی آن بزنید. بازدید از این کلیسا برای کلیه اقشار جامعه رایگان است. در حدود دو تا سه ساعت می‌توانید همه قسمت‌های کلیسا را ببینید.

    جاذبه ‌های گردشگری در اطراف کلیسای مریم مقدس

    اماکن گردشگری متعددی در شهر مسکو واقع شده‌اند که برخی از آن‌ها فاصله کمی تا کلیسا دارند. میدان پوشکین، کاخ سفید مسکو، پارک گورکی، باغ وحش مسکو، تالار نمایش بولشوی، آکواریوم مسکوواریوم، و باغ گیاه‌شناسی آکادمی علوم، از دیدنی‌های توریستی در نزدیکی کلیسای مریم مقدس هستند. پس از بازدید از این کلیسای حتما از جاذبه اطراف آن نیز بازدید کنید. اگر از علاقه‌مندان بازدید از مکان‌های تاریخی و مذبی هستید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به روسیه، از کلیسای سنت باسیل مسکو نیز دیدن کنید.

    حرف آخر؛ بازدید از کلیسای مریم مقدس در تور روسیه

    کلیسای کاتولیک مریم مقدس مسکو، بزرگ‌ ترین کلیسای کاتولیک در روسیه است و قدمت بالایی دارد. این کلیسا ماجراهای بسیاری را از سر گذرانده و ارزش مذهبی و تاریخی آن انکارناپذیر است. در سفر به مسکو، بازدید از کلیسای کاتولیک مریم مقدس را فراموش نکنید. کشور روسیه، جاذبه‌های تاریخی و توریستی بسیاری را در خود جای داده و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا است. برای سفر به این کشور، می‌توانید تور روسیه  را از طریق سایت مهرپرواز خریداری کنید.

    سوالات متداول

    1. هزینه خرید بلیط برای بازدید از کلیسای کاتولیک مریم مقدس چه قدر است؟

    برای بازدید از کلیسای کاتولیک مریم مقدس در شهر مسکو، نیازی نیست هزینه‌ای پرداخت کنید و بازدید از آن برای همه رایگان است.

    2. جاذبه های اطراف کلیسای کاتولیک مریم مقدس کدام‌ها هستند؟

    شما در سفرتان به مسکو علاوه بر اینکه می‌توانید از بزرگترین کلیسای کاتولیک دنیا بازدید کنید، بلکیه می‌توانید به جاذبه‌‌های مهم اطرافش مانند میدان پوشکین، کاخ سفید مسکو، پارک گورکی، باغ وحش مسکو، تالار نمایش بولشوی، آکواریوم مسکوواریوم نیز، سری بزنید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW