021-88507190

رفتینگ انتالیا؛ هیجان در جریان آب

گردشگری مهرپرواز 14 فروردین ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
یکی از تفریحات آنتالیا قایقرانی در رودخانه و تجربه هیجان میان آب است. در این مطلب، با رفتینگ انتالیا، تور رافتینگ و هزینه‌های مربوط به این فعالیت آشنا می‌شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    رفتینگ یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی است که اگر به آن علاقه دارید، می‌توانید در سفر به آنتالیا تجربه‌اش کنید. در این مقاله راهنمای جامعی درباره رفتینگ انتالیا گردآوری کرده‌ایم تا اگر به این تفریح علاقه‌ دارید، بتوانید از جزئیات آن در آنتالیا باخبر شوید. پس اگر هم طرفدار رفتینگ هستید و هم برنامه سفر به آنتالیا دارید، تا انتهای این مقاله با ما در آژانس گردشگری مهرپرواز همراه شوید.

    رفتینگ چیست؟

    رفتینگ نوعی فعالیت آبی خاص روی آب‌های مواج و خروشان است که با کمک قایق بادی خاصی انجام می‌شود. این قایق به هیچ وجه غرق نمی‌شود و همواره روی آب شناور می‌ماند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که رفتینگ نوعی فعالیت شدید است که ریسک بالایی دارد و ترشح آدرنالین را افزایش می‌دهد.

    این تصور تا حدودی درست است، اما حتی اگر چندان به فعالیت‌های شدید و خطرناک علاقه ندارید، همچنان می‌توانید روی رفتینگ حساب باز کنید. این ورزش تفریحی می‌تواند در شرایط آرام و به دور از هر نوع تنش شدید انجام شود و به نوعی سفر هیجان‌انگیز با قایق به مکان‌های زیبا شبیه باشد.

    رفتینگ آنتالیا کجاست

    تصویری از رفتینگ در آنتالیا

     رفتینگ انتالیا کجاست؟

    رافتینگ از تفریحات آبی آنتالیا است که در کوپرولو کانیون، یکی از پارک‌های ملی بزرگ این شهر انجام می‌شود. این تفریح هیجان‌انگیز آبی در بهار و تابستان‌ها برقرار است و شما در صورت سفر به آنتالیا در چنین فصل‌هایی، امکان آن را خواهید داشت که گشت‌وگذار با تور رفتینگ انتالیا را تجربه کنید.

    در واقع می‌توانید در همان هتل بلیط تور رفتینگ را بخرید و امکان ترانسفر از هتل به محل را هم داشته باشید. همچنین از یک لیدر باتجربه برای راهنمایی شما و گروه کمک گرفته می‌شود تا همه‌چیز بی‌نقص و عالی برگزار شود.

    آدرس رفتینگ آنتالیا در پارک ملی کوپرولو کانیون: آنتالیا، 63 کیلومتری شمال غربی ماناوگات، بز یاکا.

    برنامه رفتینگ انتالیا؛ تفریحی فراموش نشدنی

    همانطور که گفتیم، تورهای رفتینگ در بهترین زمان سفر به آنتالیا یعنی بهار و تابستان برگزار می‌شود و سایر فصل‌های سال به علت سرمای هوا، این تور برگزار نمی‌شود. اما به صورت کلی، تور رافتینگ آنتالیا با ترانسفر از هتل آغاز می‌شود و تور شما پس از رسیدن به پارک ملی کوپرولو کانیون آغاز می‌شود. تور لیدر به شما جلیقه نجات خواهد داد تا سوار قایق شوید. البته کلاه ایمنی هم خواهید داشت تا در صورت سقوط از قایق، اتفاق بدی برایتان پیش نیاید. می‌خواهید بدانید در هر ایستگاه رفتینگ انتالیا چه اتفاقی می‌افتد؟ بیایید به ایستگاه‌ها هم سری بزنیم.

    ایستگاه اول رفتینگ انتالیا

    از ابتدای پارک تا محل تور رفتینگ، مسافت کوتاهی وجود دارد که باید پیاده طی شود. سپس به ایستگاه اول رفتینگ می‌رسید. در ایستگاه اول با راه‌اندازی قایق، حرکت و پارو زدن اصولی آشنا خواهید شد. راهنما به شما آموزش می‌دهد که چه کاری انجام دهید و چطور شرایط را مدیریت کنید. سپس گروه‌بندی خواهید شد و حرکت را آغاز می‌کنید. در تمام مسیر می‌توانید حین پارو زدن، از تماشای جاهای دیدنی آنتالیا لذت ببرید.

    ایستگاه دوم رفتینگ انتالیا

    در ایستگاه دوم، می‌توانید از طبیعت اطراف حسابی لذت ببرید. این ایستگاه همان جایی است که در صورت تسلط بر شنا، اجازه دارید تنی به آب بزنید. اگر شنا بلد نیستید، به هیچ وجه اجازه ندارید وارد آب شوید.

    ایستگاه سوم در رفتینگ انتالیا

    در ایستگاه سوم، ناهار سرو می‌شود. در این ایستگاه به همه مهمانان تور، یک مدل ناهار ارائه می‌شود و مدتی را به صرف غذا و استراحت خواهید گذراند. حدود یک ساعت در این ایستگاه توقف خواهید داشت و در نهایت، وارد ایستگاه پایانی می‌شوید و مسیر رفتینگ به اتمام می‌رسد. 

    طول مسیر رفتینگ حدودا 14 کیلومتر است و تور لیدر در تمام مدت تور که تقریبا 4 ساعت طول می‌کشد، کنار شما خواهد بود. روی قایق دوربینی نصب می‌شود که از شما عکس خواهد گرفت. شما می‌توانید در انتهای مسیر، عکس‌تان را بخرید.

    هزینه رفتینگ انتالیا

    هزینه رفتینگ انتالیا بر اساس نوع سرویس و امکانات اضافه می‌تواند متغیر باشد. اما به صورت کلی، لیست هزینه‌هایی که ممکن است با آنها روبرو شوید، به شکل زیر است:

    • برای بزرگسالان: 20 یورو
    • برای کودکان بین 6 تا 11 سال: 10 یورو
    • زیپ لاین به اضافه رفتینگ برای بزرگسالان: 25 یورو
    • زیپ لاین به اضافه رفتینگ برای کودکان بین 6 تا 11 سال: 15 یورو
    • سافاری کواد به اضافه رفتینگ برای بزرگسالان: 27 یورو
    • کواد سافاری به اضافه رفتینگ برای کودکان بین 6 تا 11 سال: 20 یورو

    تور رافتینگ انتالیا؛ لذت از طبیعت و دیدنی ها

    همانطور که در بخش‌های قبل توضیح دادیم، تور رفتینگ از هتل آغاز می‌شود و شما می‌توانید بنابه ترجیح‌تان، تور را از هتل یا محل فروش تور بخرید. برنامه رفتینگ صبح هر روز حول و حوش ساعت 10:30 از کوپرولو کانیون شروع می‌شود. این یعنی باید بسته به محل هتل و فاصله از پارک، از 30 دقیقه تا 3 ساعت زودتر از محل هتل حرکت کنید تا به‌موقع در محل حاضر شوید. باقی دستورالعمل‌ها و شرایط لازم طی برگزاری تور توسط راهنمایان به شما اعلام خواهد شد. اگر تصمیم دارید برای خرید تور رفتیگ اقدام کنید، می‌توانید هنگام خرید تور آنتالیا، هتلی را انتخاب کنید که به پارک کوپرولو کانیون نزدیک باشد.

     وسایل و شرایط لازم برای تور رفتینگ آنتالیا

    اگر برای استفاده از تفریحات آنتالیا برنامه‌ریزی کرده‌اید، قبل از هر چیز لباس‌هایی تهیه کنید که از خراب‌ شدن‌شان ناراحت نشوید. مثلا می‌توانید برای تور رفتینگ انتالیا یک دست کفش و لباس پلاستیکی تهیه کنید تا از خیس شدن‌ در امان باشید. این هزینه همان ابتدا از شما دریافت خواهد شد، اما اگر تمایلی به خرید ندارید، بهتر است یک دست لباس اضافی و کفشی راحت به همراه داشته باشید. 

    همچنین اگر قرار است به رفتینگ بروید، حتما کرم ضد آفتاب همراه داشته باشید و در استفاده از آن، حسابی دست‌ودلباز باشید؛ آفتاب سوزان با هیچ‌کس شوخی ندارد. داشتن عینک آفتابی با بند محافظ که از سرتان جدا نشود هم از دیگر ملزومات این تفریح ورزشی محسوب می‌شود. بهتر است لباسی که به همراه دارید از جنس نایلون باشد تا بدن‌تان سرد و خیس نشود.

    همچنین یک دست لباس اضافه، حوله، کفش، جوراب خشک و کیسه‌ای برای لباس‌های خیس با خودتان داشته باشید تا در صورت لزوم، از آن‌ها استفاده کنید.

    تور رفتینگ آنتالیا

    شرایط رفتینگ آنتالیا

     قوانین رفتینگ؛ از ضرورت های تور

    هر بازی ساده، پارک یا مرکز تفریحی قوانین مربوط به خود را دارد. رفتینگ انتالیا هم از این قاعده مستثنا نیست و لازم است قبل از شروع تور، با قوانین و مقررات مربوط آشنا باشید. قواعد رفتینگ در آنتالیا عبارتند از:

    1. اگر دوربین گوپرو دارید، حتما آن را همراه داشته باشید تا مجبور نشوید برای عکاسی و فیلم‌برداری، هزینه‌های سنگین بپردازید.
    2. اگر بیماری پوستی یا چشمی خاصی دارید، به هیچ وجه وارد آب نشوید.
    3. با راهنمای تور همکاری کنید و به راهنمایی‌های او گوش دهید.
    4. در صورت لزوم آب و خوراکی به همراه داشته باشید تا مجبور نشوید در میانه مسیر چیزی بخرید.
    5. آب کافی بنوشید.
    6. وسایل‌تان را در ماشین بگذارید تا خیس نشود یا در آب سقوط نکند.
    7. استفاده از کرم ضد آفتاب را جدی بگیرید.
    8. با تور همکاری کنید و راس ساعت در لابی هتل حاضر شوید.

    رفتینگ انتالیا؛ تفریح آبی خاطره انگیز

    اگر به آنتالیا سفر کردید، علاوه بر گشت‌وگذار در جاذبه‌های دیدنی، مراکز خرید یا پارک‌های آبی، تجربه رفتینگ را فراموش نکنید و حتما در برآورد هزینه‌های سفر به آنتالیا، مبلغی را به خرید تور رفتینگ اختصاص دهید. همانطور که گفتیم، این تور بیشتر در فصول گرم سال برگزار می‌شود. بنابراین تور آنتالیا نوروز 1403 می‌تواند انتخاب جذابی برای تجربه قایق‌سواری در آب‌های جاری باشد. شما می‌توانید برای رزرو تور آنتالیا یا لذت بردن از تفریحات این شهر، با ما در آژانس گردشگری مهرپرواز تماس بگیرید. شما تجربه‌اش را دارید؟ می‌توانید تجربه رفتینگ را از نگاه خودتان با سایر علاقه‌مندان این تفریح به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    1. آیا رفتینگ در آنتالیا برای افراد تازه وارد مناسب است؟

    بله، آنتالیا برای تمام سطوح رفتینگ‌کاران، از مبتدی تا حرفه‌ای، فرصت‌هایی را فراهم می‌کند. آموزشگاه‌ها و تورهای متعددی نیز برای افرادی که تازه وارد این ورزش هستند، وجود دارد.

    2. آیا رفتینگ در آنتالیا در فصل‌های خاصی از سال انجام می‌شود؟

    بله، فصل بهار و تابستان فصول اصلی برای رفتینگ در آنتالیا محسوب می‌شوند. در این فصل‌ها، آب و هوا مناسب است و جریان آب نیز مناسب‌تر است. اما برخی از رودخانه‌ها در فصل پاییز نیز برای رفتینگ باز هستند، اما نیاز به بررسی شرایط دقیق و راهنمایی‌های لازم است.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW