021-88507190

نزدیکترین فرودگاه کوش آداسی کجاست؟

گردشگری مهرپرواز 25 فروردین ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کوش آداسی مقصد پرطرفداری میان گردشگران ترکیه است؛ اما پروازها در کدام فرودگاه کوش آداسی به زمین می‌نشینند؟ این مقاله را درباره این فرودگاه از دست ندهید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    اگر می‌خواهید بدانید فرودگاه کوش آداسی کجاست، باید به شما بگوییم که این شهر فرودگاهی ندارد و برای سفر به آن، باید به فرودگاه‌های شهرهای اطراف آن بروید. شهر ساحلی و جذاب کوش آداسی که در سال‌های اخیر، مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، فرودگاه ندارد و نمی‌توانید مستقیم از تهران یا هر شهر دیگری به آن‌جا بروید. با این حال، با وجود نبود فرودگاه کوش آداسی، شما می‌توانید از فرودگاه‌های اطراف و به واسطه سایر وسایل نقلیه به این شهر برسید که ما در ادامه اطلاعات لازم را در اختیارتان می‌گذاریم.

    فرودگاه کوش آداسی کجاست؟

    اگر شما هم مانند بسیاری از گردشگران که قصد سفر به کوش آداسی را دارند از خود می‌پرسید که فرودگاه کوش آداسی کجاست، باید بدانید که این شهر فرودگاه ندارد. دلیل آن هم بیشتر به کمبود فضا برای احداث فرودگاه و جلوگیری از آسیب‌رسیدن به اکوسیستم بکر این شهر ساحلی و زیبا برمی‌گردد.

    احتمالا این سوال برایتان پیش می‌آید که «اگر چیزی به اسم فرودگاه کوش آداسی ترکیه وجود ندارد، برای سفر باید چه کنیم؟» برای سفر به کوش آداسی، شما ابتدا باید خود را به فرودگاه‌های نزدیک آن برسانید و سپس از طریق وسایل نقلیه مانند اتوبوس، تاکسی، قطار و... به کوش آداسی بروید. 2 فرودگاه‌ نزدیک کوش اداسی، فرودگاه‌های عدنان مندرس ازمیر و دنیزلی هستند که در ادامه شما را با این دو آشناتر می‌کنیم.

    عدنان مندرس؛ فرودگاه ازمیر کوش آداسی

    نزدیکترین فرودگاه به کوش آداسی، فرودگاه عدنان مندرس ازمیر با کد یاتای ADB است. فاصله فرودگاه ازمیر تا کوش آداسی حدود 95 کیلومتر است و یکی از مدرن‌ترین و مهم‌ترین فرودگاه‌های ترکیه به شمار می‌رود. عدنان مندرس 2 ترمینال دارد؛ یک ترمینال برای پروازهای داخلی و دیگری برای پروازهای خارجی و امکاناتی مانند رستوران، کلینیک، فروشگاه‌های متنوع، اینترنت رایگان و... است.

    نکته‌ای که بهتر است هنگام رزرو تور خود رعایت کنید، درخواست ترانسفر فرودگاهی است؛ در این صورت، بعد از رسیدن به فرودگاه عدنان مندرس، بدون معطلی می‌توانید با ترانسفر مربوطه به کوش آداسی بروید.

    آدرس فرودگاه عدنان مندرس:

    okuz Eylül, 35410 Gaziemir/İzmir, Türkiye

    فرودگاه ازمیر به کوش آداسی

    عکسی از فرودگاه ازمیر

    چگونه از فرودگاه عدنان مندرس ازمیر به کوش آداسی برویم؟

    همان‌طور که اشاره کردیم، شما می‌توانید هنگام رزرو تور، ترانسفر فرودگاهی برای رفتن به کوش آداسی را هم رزرو کنید؛ اما اگر این کار را نکردید، نگران نباشید. البته اگر با تور ترکیبی ترکیه سفر کرده باشید و بازدید از کوش آداسی نیز در برنامه سفرتان باشد، مسئولیت ترانسفر شما از فرودگاه عدنان مندرس تا کوش اداسی به عهده آژانس ارائه‌دهنده تور خواهد بود. روش‌های دیگری هم برای رفتن از عدنان مندرس به کوش آداسی وجود دارند که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

    اتوبوس

    یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای رفتن به کوش آداسی از فرودگاه‌ عدنان مندرس، اتوبوس است. همه روزه اتوبوس‌های منظمی بین ازمیر و کوش آداسی مشغول فعالیت‌اند که در زمستان‌ها هر ساعت و در تابستان هر نیم ساعت حرکت می‌کنند. گزینه‌های مختلفی پیش روی شماست؛ برای مثال می‌توانید از اتوبوس شهری ایشات استفاده کنید که ابتدا شما را به ایستگاه مرکزی ازمیر می‌برد و از آن‌جا، از طریق شرکت حمل‌ونقل دیگری، مستقیما به کوش آداسی خواهید رفت.

    گزینه راحت دیگر سرویس شاتل فرودگاه، با نام هاواس است که بلیط یکطرفه آن به کوش آداسی، بین 10 تا 16 دلار هزینه دارد و رسیدن به مقصد، حدود 2 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد. شرکت‌های حمل‌ونقل دیگری مانند ای‌تو‌بی ترانسفر، کوش آداسی ترانسفر و شرکت بین‌المللی هوپا هم خدمات ترانسفر از فرودگاه به کوش آداسی را به‌صورت 24 ساعته ارائه می‌دهند.

     نکته قابل توجه این است که مبالغ لازم برای سفر زمینی یا دریایی به کوش آداسی را هم در هزینه های سفر به کوش آداسی لحاظ کنید.

    قطار

    متاسفانه، هیچ خط قطار مستقیمی از فرودگاه ازمیر به کوش آداسی وجود ندارد؛ بنابراین این کندترین گزینه برای رسیدن به مقصدتان است. شما ابتدا باید از طریق قطار فرودگاه، به‌سمت ایستگاه سلچوک بروید، سپس 10 تا 15 دقیقه تا ایستگاه اتوبوس پیاده‌روی و در نهایت، با اتوبوس به‌ طرف کوش آداسی حرکت کنید.

    کل زمان سفر با قطار دو ساعت و 25 دقیقه و هزینه آن بین 8 تا 10 یورو است. ایستگاه قطار عدنان مندرس خارج از ترمینال داخلی فرودگاه قرار دارد؛ در نتیجه، شما باید از ترمینال بین‌المللی تا ایستگاه قطار، حدود 10 دقیقه پیاده‌روی کنید.

    تاکسی

    تاکسی‌های فرودگاه ازمیر به‌صورت 24 ساعته در قسمت ورودی در دسترس هستند. از فرودگاه عدنان مندرس تا کوش آداسی، با تاکسی حدود یک ساعت و 15 دقیقه طول می‌کشد. هزینه ترانسفر از فرودگاه ازمیر تا کوش آداسی هم به‌وسیله تاکسی، حدود 60 تا 75 دلار است. به‌طور کلی، استفاده از تاکسی، راحت‌ترین روش رسیدن به کوش آداسی است؛ خصوصا اگر وسایل زیادی همراه خود دارید.

    این نکته را به یاد داشته باشید که تاکسی‌ها ممکن است برای چمدان شما هزینه اضافی دریافت کنند؛ پس بهتر است قبل از حرکت، با راننده تاکسی در این مورد صحبت کنید.

    کشتی

    یکی دیگر از راه‌های رفتن از ازمیر به کوش آداسی، از طریق کشتی است. برای این منظور، شما باید ابتدا خود را از ازمیر به جزیره یونانی ساموس برسانید و از آن‌جا به کوش آداسی بروید. زمان رسیدن از ساموس به کوش آداسی بسته به شرکت و نوع کشتی انتخابی که با آن سفر می‌کنید بین 45 تا یک ساعت و 30 دقیقه است. قیمت بلیط کشتی بین 19.5 تا 39 یورو، بسته به کشتی که برای سفر انتخاب می‌کنید، متغیر است. نوزادان و کودکان، تا 4 سال، معمولا می‌توانند به‌صورت رایگان سفر کنند.

    فرودگاه دنیزلی

    فرودگاه دیگری که تا کوش آداسی، فاصله نسبتا نزدیکی دارد، فرودگاه چارداک دنیزلی با کد یاتای DNZ است. این فرودگاه در 248 کیلومتری کوش آداسی قرار دارد و رسیدن به کوش آداسی با ترانسفر فرودگاهی حدود 3 ساعت و 27 دقیقه طول خواهد کشید. مسلما مدت زمان سفر، بسته به وسیله نقلیه انتخابی و شرایط ترافیک متفاوت است.

    فرودگاه دنیزلی تنها یک ترمینال دارد و از امکاناتی مانند رستوران، اینترنت رایگان و شرکت‌های حمل‌ونقل مختلف شامل تاکسی، اتوبوس و ون برخوردار است. بدون شک، فرودگاه عدنان مندرس ازمیر، در مقایسه با فرودگاه چارداک دنیزلی، شرایط و امکانات بهتر و مدرن‌تری دارد.

    آدرس فرودگاه چارداک دنیزلی:

    Cumhuriyet Mah., Küme Evler Sok. No:1, 20350 Çardak/Denizli, Türkiye

    فرودگاه دنیزلی به کوش آداسی

    تصویری از فرودگاه دنیزلی

    چگونه از فرودگاه دنیزلی به کوش آداسی برویم؟

    درباره فاصله فرودگاه دنیزلی از آنتالیا در مطلبی مجزا صحبت کردیم؛ اما بیایید ببینیم برای رفتن به کوش آداسی از این فروودگاه چه راه‌هایی وجود دارد؟ برای رفتن از فرودگاه دنیزلی به کوش آداسی، سه گزینه پیش روی شماست: اتوبوس، تاکسی و قطار. بسته به بودجه خود، می‌توانید گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید و ما هم در ادامه، اطلاعات لازم را در اختیارتان می‌گذاریم.

    اتوبوس

    اتوبوس‌ها مستقیما از فرودگاه دنیزلی به کوش آداسی نمی‌روند. شما ابتدا باید به ایستگاه اتوبوس بوزکورت دنیزلی بروید و از آن‌جا به‌سمت کوش آداسی حرکت کنید. به‌طور کلی، فاصله بین فرودگاه دنیزلی تا کوش آداسی با اتوبوس، حدود 7 ساعت طول می‌کشد و هزینه آن بین 24 تا 34 دلار می‌شود.

    قطار

    برای رسیدن به کوش آداسی از دنیزلی به‌وسیله قطار، ابتدا باید به ایستگاه راه‌آهن سلچوک بروید و از آن‌جا به‌سمت کوش آداسی حرکت کنید. معمولا این فاصله با قطار حدود 6 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد و هزینه‌ای بین 14 تا 21 دلار دارد. پس به‌عبارتی، مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش برای رفتن از فرودگاه دنیزلی به کوش آداسی قطار است.

    تاکسی

    سریع‌ترین و آسان‌ترین روش برای رسیدن به کوش آداسی از فرودگاه دنیزلی، استفاده از تاکسی است؛ خصوصا اگر تعداد یا وسایل‌تان زیاد است. تاکسی‌ها شما را مستقیما به کوش آداسی می‌رسانند و مانند اتوبوس و قطار، نیازی به توقف در طول مسیر نیست. شما می‌توانید با تاکسی، طی 3 ساعت و 37 دقیقه به کوش آداسی برسید و هزینه آن هم بین 29 تا 42 دلار است. 

    همسایه های فرودگاه کوش آداسی و راه های دسترسی

    کوش آداسی در سال‌های اخیر، به یکی از شهرهای توریستی و پرطرفدار ترکیه تبدیل شده است و دلیل آن را هم می‌توان سواحل فوق‌العاده و امکانات تفریحی عالی دانست. متاسفانه چیزی تحت عنوان فرودگاه کوش آداسی وجود ندارد و شما مجبورید برای رفتن به آن‌جا، به فرودگاه‌های نزدیک، یعنی فرودگاه عدنان مندرس ازمیر و فرودگاه چارداک دنیزلی بروید که ما در این مطلب، اطلاعات کاملی درباره این دو فرودگاه در اختیارتان گذاشتیم. ناگفته نماند که با توجه به نبود فرودگاه کوش آداسی، بیشتر تورهای کوش آداسی از ایران به مقصد فرودگاه عدنان مندرس برگزار می‌شوند. اگر شما هم تجربه‌ای مفید در زمینه سفر به کوش آداسی دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    1. آیا کوش آداسی فرودگاه دارد؟

    خیر، خود کوش آداسی فرودگاهی ندارد و برای سفر به این شهر، باید از فرودگاه‌ شهرهای اطراف استفاده کنید.

    2. نزدیک‌ترین فرودگاه به کوش آداسی کدام است؟

    نزدیک‌ترین فرودگاه به کوش آداسی، فرودگاه عدنان مندرس ازمیر، در فاصله 95 کیلومتری این شهر است.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW