021-88507190

فیلیپین کجاست؟ راهنمای سفر به فیلیپین

راهنمای سفر مهرپرواز 12 اردیبهشت ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر کنجکاوید بدانید فیلیپین کجاست، بعد از خواندن راهنمای سفر به فیلیپین، این کشور را در لیست سفرهای پیش رویتان قرار خواهید داد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    در پاسخ به سوال فیلیپین کجاست باید بگوییم که این کشور، بهشتی رویایی و مقصدی بی‌نظیر برای یک سفر به‌یادماندنی است. فیلیپین گنجینه‌ای از جزایر بکر و سواحل دیدنی، آب‌های زلال و آرامش‌بخش، طبیعت زیبا و غذاها و طعم‌هایی جدید برای امتحان‌کردن است. اگر قصد دارید از این کشور دوست‌داشتنی دیدن کنید، ادامه مطلب را از دست ندهید؛ چرا که در ادامه کامل به شما خواهیم گفت که فیلیپین کجاست و در سفر به آنجا انتظار چه حاذبه‌هایی را باید داشته باشید.

    معرفی کشور فیلیپین

    کشور فیلیپین سال‌ها مستعمره آمریکا و اسپانیا بوده است؛ اما در نهایت، استقلال خود را به دست آورد و در حال حاضر، 12 ژوئن را روز ملی فیلیپین می‌دانند. طبق آخرین به‌روزرسانی‌ها، جمعیت فیلیپین تقریبا 119 میلیون نفر، معادل 1.46 درصد از کل جمعیت جهان است و در رتبه سیزدهم کشورهای جهان قرار دارد. اکثر مردم این کشور، پیرو مسیحیت و درصد کمی هم پیرو دین اسلام هستند. زبان بیشتر مردم فیلیپین، انگلیسی و فیلیپینی است.

    مجمع‌الجزایر فیلیپین از 7 هزار و 641 جزیره تشکیل شده است؛ رقمی که اغلب به‌دلیل تغییرات جزرومد و ارزیابی‌های جغرافیایی به‌روز، در نوسان است. این جزایر در سراسر اقیانوس آرام غربی پراکنده شده‌اند و به سه بخش اصلی جغرافیایی تقسیم می‌شوند: لوزون (Luzon) در شمال، ویسایاس (Visayas) در مرکز فیلیپین و میندانائو (Mindanao) در جنوب.

    تنها حدود 2 هزار جزیره، مسکونی هستند؛ بقیه یا خیلی کوچک و فاقد منابع آب شیرین‌اند یا به‌عنوان ذخایر طبیعی حفظ می‌شوند. در میان جزایر، لوزون بزرگترین جزیره است و به‌عنوان قلب سیاسی و اقتصادی کشور عمل می‌کند. در آخر، بد نیست بدانید که فیلیپین در دنیا، لقب «مروارید دریای شرق» را به خود اختصاص داده است. این نام اشاره‌ای به زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده این کشور و جزایر متعدد و آب‌های شفاف آن دارد.

    فیلیپین کجاست

    عکسی از کشور فیلیپین

    کشور فیلیپین کجاست؟

    اگر می‌خواهید بدانید موقعیت جغرافیایی کشور فیلیپین کجاست، باید بگوییم که در جنوب شرقی آسیا و غرب اقیانوس آرام قرار دارد. این کشور با چین، اندونزی، ژاپن، مالزی، پالائو، تایوان و ویتنام، مرزهای دریایی مشترک دارد. همچنین با مالزی در جنوب غربی، اندونزی در جنوب، ویتنام در غرب و تایوان و چین در شمال همسایه است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، فیلیپین از سه بخش لوزون، ویسایاس و میندانائو تشکیل شده است که دو جزیره لوزون و میندانائو حدود 66 درصد از کل مساحت کشور را در بر می‌گیرند. 

    پایتخت فیلیپین شهر مانیل است که در لوزون و دهانه رودخانه پاسیگ قرار دارد. مانیل به‌مدت چهار قرن شهر اصلی فیلیپین بوده است و مرکز توسعه صنعتی و بندر بین‌المللی ورودی آن به شمار می‌رود. این شهر از زمان ویرانی در جنگ جهانی دوم و بازسازی متعاقب آن، توسعه اقتصادی سریعی را تجربه کرده است.

    موقعیت جغرافیایی فیلیپین روی نقشه گوگل

    بهترین زمان سفر به فیلیپین

    فیلیپین دارای آب‌وهوای گرمسیری است و در برخی ماه‌های سال، باران‌های موسمی شدیدی شروع به بارش می‌کنند و رطوبت حتی تا حدود 90 درصد هم می‌رسد. به‌طور کلی، بهترین زمان برای سفر به فیلیپین از دسامبر تا فوریه است، زمانی که دما در پایین‌ترین حد خود قرار دارد، آب‌وهوا برای گشت‌وگذار کاملا مساعد است و بارش‌ها قطع شده‌اند.

    از ماه مارس تا می هوا گرم می‌شود و رطوبت افزایش می‌یابد؛ بنابراین اگر در این ماه‌ها به فیلیپین سفر می‌کنید، بهتر است سمت قسمت‌های مرتفع این کشور یا سراغ تفریحات آبی بروید. از ژوئن تا اکتبر بارش‌ها زیاد می‌شوند و باران حتی ممکن است باعث اختلال در حرکت هواپیماها، اتومبیل‌ها و قایق‌ها شود.

    در نهایت، بد نیست بدانید که آب‌وهوا در فیلیپین می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد. طوفان‌ها گاهی ممکن است اوایل ماه آگوست یا اواخر ژانویه رخ دهند؛ پس حتما پیش از برنامه‌ریزی برای سفر به این کشور زیبا، شرایط آب‌وهوایی را به‌خوبی بررسی کنید.

    شرایط سفر به فیلیپین برای ایرانیان

    بدون شک برای اینکه به فیلیپین سفر کنید، باید ویزای آن را داشته باشید. برای اخذ ویزای توریستی این کشور شما به یک سری مدارک نیاز دارید که عبارتند از:

    • گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
    • 2 قطعه عکس جدید 6×4 
    • نامه اشتغال به کار
    • واچر هتل
    • فرم تکمیل‌شده ویزای فیلیپین
    • تمکن مالی (حداقل 3000 دلار)

    پس از تکمیل این مدارک، ویزای شما بین 10 تا 14 روز کاری صادر می‌شود و به‌طور کلی، به شما امکان اقامت به‌مدت حداکثر 30 روز در فیلیپین را می‌دهد. در صورتی که قصد سفر دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از آژانسی معتبر، تورهای سفر به فیلیپین را رزرو کنید؛ چرا که شرایط سفرتان بسیار راحت‌تر می‌شود و دیگر نیازی به نگرانی برای رزرو بلیط، محل اقامت و... نخواهید داشت.

    فرودگاه فیلیپین کجاست؟

    یکی از نقاط قوت و خوبی‌های فیلیپین این است که این کشور، تقریبا در هر منطقه یک فرودگاه دارد. با وجود خدمات شاتل و اتوبوس در هر فرودگاه، دسترسی به نقاط مختلف فیلیپین برای گردشگران بسیار آسان خواهد شد. در ادامه قصد داریم بگوییم فرودگاه‌های معروف فیلیپین کجاست.

    1. فرودگاه بین‌المللی نینوی آکوئینو مانیل: فرودگاه اصلی و از برترین فرودگاه‌های فیلیپین است که در شهر مانیل قرار دارد. این فرودگاه 4 ترمینال برای پرواز‌های داخلی و بین‌المللی دارد.

    آدرس: Pasay, 1300 Metro Manila, Philippines

    1. فرودگاه بین‌المللی کلارک: یکی از شلوغ‌ترین و مهم‌ترین فرودگاه‌های فیلیپین است که در نزدیکی مانیل، در منطقه فری‌پورت کلارک قرار دارد. این فرودگاه ابتدا به‌عنوان یک پایگاه نظامی شروع به کار کرد و اکنون از فرودگاه‌های اصلی فیلیپین است.

    آدرس: Clark International Airport, Andres Bonifacio Avenue, Clark Freeport, Zone, 2023 Pampanga, Philippines

    1. فرودگاه مکتان- کبو: این فرودگاه هم یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی فیلیپین در جزیره مکتان است. در حال حاضر، سالانه حدود 12 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده می‌کنند.

    آدرس: Lapu-Lapu City, Cebu, Philippines

    1. فرودگاه باکولود- سیلای: این فرودگاه در منطقه باکولود، بیشتر یک فرودگاه داخلی است و ترافیک بین‌المللی کمتری را شامل می‌شود. فرودگاه باکولود بهترین گزینه برای رفتن به جزایر نگروس است.

    آدرس: Airport Road, Silay City, 6116 Negros Occidental, Philippines

    1. فرودگاه بین المللی فرانسیسکو بانگوی: فرودگاه بین‌المللی فرانسیسکو بانگوی که معمولا با نام فرودگاه بین‌المللی داوائو شناخته می‌شود، فرودگاه اصلی شهر داوائو در میندانائو است. این فرودگاه هم برای پروازهای داخلی و هم بین‌المللی استفاده می‌شود.

    آدرس: Daang Maharlika Highway, Buhangin, Davao City, 8000 Davao del Sur, Philippines

    فرودگاه فیلیپین کجاست

    تصویری از فرودگاه بین المللی فرانسیسکو بانگوی

    هزینه های سفر به فیلیپین

    مسلما یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفری، تخمین هزینه‌ها و بودجه مورد نیازتان است تا در طول سفر، با مشکلی مواجه نشوید. در ابتدا بد نیست بدانید که واحد پول فیلیپین، پزو است. بر اساس هزینه‌های سایر بازدیدکنندگان، میانگین هزینه شما در سفر به فیلیپین، برای یک روز، حدود 67 دلار است که شامل هزینه غذا، حمل‌ونقل و محل اقامت می‌شود. در ادامه هزینه‌های سفر به این کشور را با جزئیات بیشتری بررسی می‌کنیم.

    هزینه سفر با هواپیما

    بدون شک این هزینه کاملا به آژانس انتخابی و ماه و زمانی که قصد دارید به فیلیپین سفر کنید، بستگی دارد. در ماه‌های شلوغ، مانند دسامبر یا فوریه هزینه بلیط بیشتر خواهد بود؛ اما برای مثال در ماهی مانند ژوئن، هزینه بلیط هواپیما می‌تواند از حدود 300 تا 400 دلار شروع شود.

    هزینه اقامت در فیلیپین

    هزینه اقامت در فیلیپین به عوامل مختلفی مانند هتل و امکانات آن، تاریخ و مدت زمان اقامت بستگی دارد. به‌طور کلی، بر اساس بررسی‌هایی که بین هتل‌های عالی فیلیپین انجام شده است، میانگین هزینه اقامت در یک هتل برای 3 روز و برای یک نفر، حدود 123 دلار و برای یک هفته حدود 286 دلار است. این قیمت‌ها به این بستگی دارد که هتل موردنظرتان در فیلیپین کجاست.

    هزینه خورد و خوراک

    هزینه خوردوخوراک کاملا به عادات غذایی هر فرد، رستوران یا کافه‌ای که انتخاب می‌کند و شهر محل اقامتش بستگی دارد. با این حال، طبق بررسی‌های انجام‌شده، متوسط ​​هزینه غذا در فیلیپین برای یک نفر، حدود ۱۵ دلار در روز است.

    هزینه های سفر به فیلیپین

    تصویری از غذاهای مشهور فیلیپین

    هزینه حمل و نقل

    هزینه تاکسی در فیلیپین به‌طور قابل توجهی، بیشتر از وسایل حمل‌ونقل عمومی است. به‌طور متوسط، بر اساس میانگین هزینه برآوردشده از مسافران قبلی، هزینه حمل‌ونقل برای هر نفر و به‌صورت روزانه، حدود 21 دلار در نظر گرفته می‌شود.

    هزینه سرگرمی و تفریح

    این هزینه هم کاملا به عادات، علایق و گزینه‌های انتخابی هر شخص بستگی دارد؛ اما طبق برآورد، میانگین هزینه روزانه برای هر نفر، که شامل هزینه‌های مربوط به بلیط ورودی موزه‌ها و جاذبه‌های دیدنی، تورهای روزانه و... می‌شود، حدود 14 دلار خواهد بود.

    فرهنگ و آداب و رسوم مردم فیلیپین

    فیلیپینی‌ها به‌دلیل پیوندهای قوی خود با فرهنگ اسپانیایی، بیشتر لاتین به نظر می‌رسند تا آسیایی و این حتی در آثار هنرمندان آن‌ها هم قابل مشاهده است. مردمان فیلیپین بسیار مذهبی هستند و به خانواده اهمیت زیادی می‌دهند. در واقع، خانواده اصلی‌ترین و مهم‌ترین جنبه فرهنگ فیلیپینی است و کودکان اغلب، تا بزرگسالی با والدین خود می‌مانند و تنها زمانی آن‌ها را ترک می‌کنند که ازدواج کرده باشند.

    از دیگر ویژگی‌های مردم فیلیپین، علاقه آن‌ها به آوازخواندن، برگزاری مهمانی‌های بزرگ و جشن‌های رنگارنگ است؛ از همین رو، احتمالا در سفر به این کشور، با فستیوال‌های و جشن‌های زیبایی روبه‌رو خواهید شد. فیلیپینی‌ها به هنر و معماری هم علاقه زیادی دارند؛ بنابراین این کشور می‌تواند برای دوست‌داران هنر و معماری بسیار جذاب باشد.

    شهرهای دیدنی فیلیپین کجاست؟

    زیبایی‌های طبیعی، فرهنگ غنی، مهمان‌نوازی و جاذبه‌های دیدنی، همه نمادی از شهرهای فیلیپین هستند. با این حال، اگر می‌خواهید بهترین شهرهای این کشور را برای بازدید انتخاب کنید، ما در ادامه 10 شهر فیلیپین که هر کدام ترکیبی منحصر‌به‌فرد از تاریخ، ماجراجویی و مناظر شهری زیبا را ارائه می‌دهند، به شما معرفی می‌کنیم.

    • مانیلا
    • ماکاتی
    • کبو
    • باگیو
    • تاگیگ
    • ایلویلو
    • داوائو
    • ویگان
    • کوئزون
    • پاسای

    شهرهای دیدنی فیلیپین کجاست

    تصویری از شهر پاسای فیلیپین

      بهترین جاهای دیدنی فیلیپین کجاست؟

      فیلیپین کشوری فوق‌العاده برای گشت‌وگذار خواهد بود؛ چرا که مملو از جزایر دیدنی، سواحل طولانی و خیره‌کننده، شهرهای زیبا و طبیعتی بکر و دلنشین است. با وجود چنین جاذبه‌هایی، سفر به فیلیپین مانند یک رویای فراموش‌نشدنی خواهد بود. مکان‌های دیدنی زیادی در این کشور وجود دارند که با یک بار سفر نمی‌توانید همه آن‌ها را ببینید؛ با این حال ما در ادامه به شما می‌گوییم که برخی از بهترین جاهای دیدنی فیلیپین کجاست.

      1. تپه‌های شکلاتی: تپه‌های شکلاتی از مشهورترین جاهای دیدنی فیلیپین به شمار می‌روند. در این منطقه، شما می‌توانید مناظری مسحورکننده از تپه‌های مخروطی شکل و باشکوه ‌بینید.
      2.  تراس برنج بانائو: تراس‎های برنج معروف بانائو در حال حاضر، توسط مردم محلی، به شکل مزارع برنج پلکانی منصحربه‌فردی درآمده و توسط یونسکو در سال 1995، به‌عنوان میراث جهانی ثبت شده‌اند.
      3. پارک ملی رودخانه زیرزمینی پورتو پرینسسا: این پارک در سال 2012، در لیست 7 عجایب جدید طبیعت ثبت شد.
      4. سیارگائو: در این جزیره کوچک و زیبا، شما می‌توانید به فعالیت‌هایی مانند موج‌سواری، غواصی، غارنوردی و ... بپردازید.
      5. جزیره سامال: این جزیره از آن مکان‌هایی است که به‌لطف وجود تفریحات شاد و طبیعت زیبای آن، هرگز در آن‌جا خسته نخواهید شد.
      6. جزیره کرون: کرون که سومین جزیره بزرگ فیلیپین است، از مکان‌های دیدنی و جذاب آن محسوب می‌شود. در این جزیره ماجراجویی‌های جالبی مانند بازدید از قله‌های آهکی، غواصی، دیدن تالاب‌های رنگارنگ و بازمانده یک کشتی غرق‌شده، مربوط به صد سال پیش، انتظار شما را می‌کشند.
      7. تاگایتای: با رفتن به این منطقه شما می‌توانید طبیعتی فراموش‌نشدنی را ببینید و همچنین، دریاچه معروف تال و آتشفشان تال را تماشا کنید.
      8. دونسل: دونسل یک منطقه روستایی کوچک و عجیب است که به شما کمک می‌کند هر چیز دیگری را در جهان فراموش کنید و غرق در آرامش و زیبایی طبیعت شوید. 
      9. خلیج مانیل: خلیج باشکوه، با داشتن محیطی دل‌پذیر، فضایی پرشور، آب‌های آرام و منظره خیره‌کننده غروب خورشید، یکی از رمانتیک‌ترین مکان‌ها برای بازدید در فیلیپین است.
      10. کلیسای سن آگوستین: این مکان دیدنی با معماری خیره‌کننده، به‌سبک باروک، بی‌شک، حال‌وهوای متفاوت و جالبی برایتان به همراه خواهد داشت.
      11. جزیره باتان: در کنار طبیعت بی‌نظیر این جزیره، می‌توانید چیزهای جالبی مانند کشتی‌های غرق‌شده، اسلحه‌خانه‌های ویران‌شده و موارد دیگر متعلق به ژاپنی‌ها را ببینید.
      12. پارک ماجراجویی دانائو: دانائو به‌دلیل داشتن بلندترین و طولانی‌ترین زیپ لاین، در کل فیلیپین محبوب است.

      بهترین هتل های فیلیپین کجاست؟

      کاملا طبیعی است که بخواهید بدانید بهترین هتل‌های فیلیپین کجاست؛ چرا که مهم‌ترین بخش هر سفری، داشتن یک محل اقامت مناسب و راحت خواهد بود. خوشبختانه با توجه به حضور گردشگران زیاد در این کشور، انواع هتل‌ها با امکانات مختلف وجود دارند تا شما بتوانید بر اساس بودجه خود، هتل مورد نظرتان را انتخاب کنید. برخی از بهترین هتل‌های فیلیپین عبارتند از:

      • هتل 5 ستاره رافلز ماکاتی در مانیل
      • هتل 5 ستاره شهر رویاها در مانیل
      • هتل 5 ستاره کنراد مانیل در مانیل
      • هتل 5 ستاره دو فصل جزیره کرون
      • هتل 5 ستاره لافت در باتانگاس
      • هتل 5 ستاره لیند بوراکای در بوراکای
      • هتل 5 ستاره آکوا بوراکای در بوراکای
      • هتل 5 ستاره دوناتلا در پانگلائو
      • هتل 5 ستاره شانگری در مکتان
      • هتل 5 ستاره اینفینیتی در پورتو گالرا

      بهترین هتل های فیلیپین کجاست

      تصویری از هتل اینفینیتی در پورتو گالرا

        در سفر به فیلیپین چی بخوریم؟

        مانند بسیاری از کشورها با تاریخچه‌ای غنی و طولانی، غذاهای فیلیپینی هم عنصر اصلی فرهنگ این کشور هستند. با این که به‌دلیل قرن‌ها تجارت و استعمار، غذاهای فیلیپینی طعم فرهنگ‌های همسایه مانند چین، اندونزی، مالزی و اسپانیا را اندکی به خود گرفته‌اند؛ اما به خودی‌خود منحصربه‌فرد و جدیدند.

        برای گردشگران و افراد غیرفیلیپینی انتخاب اینکه چه غذایی را امتحان کنند، می‌تواند دشوار باشد؛ از همین رو ما در ادامه 10 مورد از غذاهای محلی و خوش‌طعم این کشور را به شما معرفی می‌کنیم.

        • لومپیا
        • مرغ آدوبو
        • سیسیگ
        • هالو هالو
        • آروز کالدو
        • پالابوک
        • سینیگانگ
        • کاره کاره
        • پاتای سوخاری
        • بولالو

        قوانین فیلیپین برای گردشگران

        برای اینکه سفر راحت‌تر و بدون دردسری به فیلیپین داشته باشید، بهتر است قوانین این کشور برای گردشگران را بدانید. پیش از آن، لازم است بدانید که احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند تیفوئید یا حصبه، از طریق آب آلوده یا مواد غذایی در فیلیپین وجود دارد؛ پس قبل از سفر، پیشنهاد می‌کنیم واکسن مربوط به این بیماری‌ها را بزنید.

        در فیلیپین استفاده یا حمل مواد مخدر غیرقانونی جرم است و پلیس مجازات مربوط به آن را به‌شدت اجرا می‌کند؛ پس حتما این نکته را در نظر داشته باشید. کشیدن سیگار در وسایل نقلیه و فضاهای عمومی بسته ممنوع است؛ اما در خیابان و رستوران‌ها، محدودیتی ندارد. نکته آخر اینکه، سعی کنید تا حد ممکن لباس‌های ساده و راحت بپوشید؛ چرا که زرق‌وبرق زیاد، خصوصا در بین گردشگران، باعث می‌شود تا بیشتر مورد هدف دزدها قرار گیرید.

        بهترین مراکز خرید فیلیپین کجاست؟

        اکنون نوبت جذاب‌ترین بخش هر سفری رسیده است؛ خرید کردن. جالب است بدانید که مانیل، پایتخت فیلیپین به‌عنوان بهترین مقصد خرید در آسیا شناخته می‌شود. در مراکز خرید مانیل شما می‌توانید هر چیزی که نیاز دارید را پیدا کنید و قیمت‌ها هم نسبتا مناسب هستند. این مراکز خرید، علاوه بر فروشگاه‌ها متنوع، شامل رستوران و مراکز بازی هم می‌شوند. در ادامه 10 مورد از بهترین مراکز خرید فیلیپین، واقع در شهر مانیل را به شما معرفی می‌کنیم.

        • اس‌ام مال
        • اس‌ام مگامال
        • گرین بلت مال
        • مرکز خرید گلوریتا
        • مرکز خرید ترینوما
        • مرکز خرید رابینسونز
        • مرکز خرید 168
        • گرین‌هیلز مال
        • مرکز خرید شانگری لا پلازا
        • مرکز خرید گیتوی

        در سفر به فیلیپین چی بخریم؟

        برای خرید سوغاتی در فیلیپین اصلا لازم نیست نگران باشید؛ چرا که طیف گسترده‌ای از محصولات با قیمت مناسب در این کشور وجود دارند. شما هنگام خرید می‌توانید ترکیبی از اقلام مدرن و سنتی با قیمت‌های متنوع انتخاب کنید. بهترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید در سفر فیلیپین خریداری کنید، عبارتند از:

        • مروارید فیلیپینی
        • انبه خشک
        • انواع مربا و ترشی
        • دانه قهوه
        • صنایع دستی چوبی
        • صنایع دستی حصیری
        • پارچه و لباس
        • شکلات‌های فیلیپینی
        • کیف و اکسسوری‌های بومی
        • گیتارهای رنگارنگ

        در سفر به فیلیپین چی بخریم

        عکسی از مروارید فیلیپین

        راهنمای جامع سفر به فیلیپین؛ سرزمین زیبایی ها

        فیلیپین کشوری زیبا و بسیار دیدنی است که همه چیز را برای یک سفر رویایی، از تفریح و ماجراجویی گرفته تا آرامش‌گرفتن در دل طبیعت و سواحل خیره‌کننده، در اختیارتان می‌گذارد. در واقع، شگفتی‌های فیلیپین تمامی ندارند و بهتر است حتما یک بار هم که شده، با تور فیلیپین به آن‌جا سفر کنید. ما هم در این مقاله سفری به این کشور هزار جزیره‌ای داشتیم تا ببینیم که فیلیپین کجاست و در آن‌جا چه چیزهایی انتظار شما را می‌کشند. شما هم اگر اطلاعات مفیدی درباره فیلیپین دارید، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما در آژانس مهر پرواز تلاش می‌کنیم بهترین‌ها را برای شما فراهم کنیم تا سفری شیرین و خاطره‌انگیز داشته باشید.

        سوالات متداول
        1. چه جاذبه‌های گردشگری در فیلیپین وجود دارد؟
        فیلیپین کشوری با طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری فراوان است. جزیره پالاوان، جزیره بوراکای و شهرهایی همچون مانیلا با بازارهای چندگانه و میراث تاریخی غنی، از جمله مقاصد گردشگری محبوب هستند.
        2. چه اقلیمی در فیلیپین وجود دارد؟
        فیلیپین دارای اقلیم استوایی و مرطوب است و در طول سال گرم و مرطوب است. این کشور دو فصل اصلی دارد. فصل بارانی از ماه مه تا اکتبر و فصل خشک از نوامبر تا آوریل. اما می‌توان تغییرات اقلیمی محلی را در سرتاسر کشور مشاهده کرد. به عنوان مثال، مناطق کوهستانی معمولاً کمترین دما و بارش را دریافت می‌کنند در حالی که سواحل شرقی در طول سال بارش بیشتری دارند.
        مقالات پربازدید
        6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW