021-88507190

خلیج هالونگ کجاست؟

گردشگری مهرپرواز 20 تیر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر در پی پاسخی برای سوال خلیج هالونگ کجاست هستید، در این مطلب تمام جزئیات را درباره خلیج هالونگ در ویتنام متوجه خواهید شد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    خلیج هالونگ یک شگفتی طبیعی زیبا در شمال ویتنام، نزدیک مرز چین و در استان کوانگ نین است. این خلیج جادویی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین مناطق طبیعی جهان محسوب می‌شود که به‌عنوان میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است. مناظر خیره‌کننده، جزایر آهکی و آب‌های فیروزه‌ای این خلیج، باعث جذب گردشگران زیادی از سراسر جهان می‌شوند و بسیاری از آن‌ها هالونگ را این‌گونه توصیف می‌کنند: «جایی که گویی از فیلم‌ها بیرون آمده است». در این مقاله قصد داریم سفری به خلیج هالونگ داشته باشیم و شما را بیشتر با این مکان شگفت‌انگیز آشنا کنیم.

    خلیج هالونگ در ویتنام کجاست؟

    خلیج زیبای هالونگ در استان کوانگ نین در شمال شرقی ویتنام واقع شده است و در حدود 170 کیلومتری هانوی، پایتخت ویتنام، قرار دارد. این خلیج با بیش از هزار و 900 جزیره و صخره آهکی بزرگ و کوچک، منظره خارق‌العاده‌ای را برای تماشا ایجاد کرده است و از جاهای دیدنی ویتنام است. بد نیست بدانید که بیشتر جزایر خلیج، خالی از سکنه هستند و تحت‌تاثیر فعالیت‌های انسانی قرار نگرفته‌اند؛ از همین رو، طبیعتی بکر و رویایی دارند.

    این منطقه خارق‌العاده در سال 1994، به‎عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام و همچنین نام آن در فهرست عجایب هفتگانه طبیعی ثبت شد. هالونگ بی که به‌عنوان بهشت ​​گردشگری در منطقه شمالی شناخته می‌شود، به‌لطف موقعیت ممتاز خود، سالانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و بین‌المللی را به خود جذب می‌کند و جزو مناطقی است که حتما باید، یک بار هم که شده آن را ببینید.

    موقعیت جغرافیایی خلیج هالونگ روی نقشه گوگل

    تاریخچه خلیج هالونگ

    خلیج هالونگ ویتنام در واقع بیش از 500 میلیون سال قدمت دارد. این خلیج توسط حرکت تکتونیکی ایجاد شده است و برخلاف تصور خیلی‌ها، ربطی به فعالیت‌های آتش‌فشانی ندارد. هالونگ نه‌تنها 500 میلیون سال توسعه زمین‌شناسی را تجربه کرده، بلکه شاهد توسعه تاریخی قابل توجهی هم بوده است. بررسی‌های انجام‌شده، حضور انسان‌های پیش از تاریخ را در ده‌ها هزار سال قبل، در این منطقه نشان داده‌اند.

    جالب است بدانید که حدود 7 تا 5 هزار سال قبل از میلاد، ساکنان هالونگ، ماهی‌گیران باستانی بودند و دهکده ماهی‌گیری که در آن زمان وجود داشت یکی از بزرگترین دهکده‌های باستانی ماهی‌گیری بود که تاکنون در ویتنام کشف شده است. در قرن دوازدهم، بخشی از هالونگ یک بندر تجاری شلوغ و از اولین بندرهای تجاری بین‌المللی ویتنام بود.

    تاریخ نشان می‌دهد که خلیج زیبای هالونگ محل نبردهای دریایی محلی علیه مهاجمان ساحلی هم بوده است. امروزه، این خلیج جذاب، مقصدی مشهور در جهان است که نماد گردشگری ویتنام به شمار می‌رود.

    علت نامگذاری خلیج هالونگ

    یک افسانه جادویی در مورد علت نام‌گذاری این خلیج به‌نام هالونگ وجود دارد. «هالونگ» به‌معنای «جایگاه فرود اژدها» است و طبق این افسانه، هنگام تاسیس ویتنام، مهاجمان و دشمنان خارجی زیادی وجود داشتند که مردم محلی باید با آن‌ها می‌جنگیدند. آن‌ها برای پیروزی در این جنگ‌ها از خدایان کمک خواستند؛ در نتیجه خدایان اژدهای مقدس را به دنیای انسان‌ها فرستادند.

    وقتی کشتی‌های نظامی دشمن به سرزمین مردم ویتنامی نزدیک شدند، اژدها شعله‌های مهیبی ایجاد کرد که کشتی‌های دشمن را سوزاند. پس از پیروزی ویتنامی‌ها، این چند اژدها تصمیم گرفتند در این سرزمین بمانند تا برای همیشه از زندگی مردم محافظت کنند. به تبعیت از این افسانه، خلیج هالونگ مکانی است که مادر اژدها پس از نبرد در آن فرود آمد.

    آب و هوای خلیج هالونگ

    خلیج هالونگ در ویتنام دارای الگوی آب‌وهوایی چهار فصل و آب‌وهوای مرطوب و استوایی است. در خلیج، معمولا پاییز و بهار 2 ماه طول می‌کشند؛ در حالی که، فصل زمستان و تابستان تا 4 ماه ادامه دارند. دمای هالونگ معمولا از 15 درجه سانتی‌گراد تا 25 درجه سانتی‌گراد در ماه‌های سرد سال متغیر و هوا اکثر اوقات، سرد و خشک است.

    در ماه‌های گرم؛ یعنی تابستان، درجه حرارت به‌طور متوسط ​​به 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد (معمولا از 28 درجه سانتی‌گراد تا 37 درجه سانتیگراد متغیر است) و آب‌وهوا، گرم و مرطوب خواهد بود. به‌طور کلی، دمای متوسط ​​در خلیج ها لونگ محیطی دل‌پذیر را برای گردشگران فراهم می‌کند تا از زیبایی‌های طبیعی این منطقه لذت ببرند.

    خلیج هالونگ در ویتنام

    تصویری از خلیج هالونگ در ویتنام

    بهترین زمان سفر به خلیج هالونگ

    در شهر خلیج هالونگ ویتنام، فصل تابستان معمولا فصلی بارانی همراه با طوفان‌های فراوان است. از طرفی هم زمستان، هوایی سرد و آسمانی مه‌آلود دارد که می‌تواند دل‌گیر باشد. با این‌که در این فصل‌ها معمولا قیمت‌ها مناسب‌ترند، اما زمان چندان مناسبی برای سفر به هالونگ نیستند.

    بهترین زمان سفر به ویتنام و بازدید از هالونگ، در فصل پاییز (از سپتامبر تا نوامبر) و در فصل بهار (از مارس تا می) است. در این ماه‌ها، دمای هوا دل‌پذیر و آسمان صاف با آفتابی ملایم است که به شما اجازه می‌دهد از گردش و تفریح در خلیج لذت ببرید.

    ویژگی های خلیج هالونگ

    هالونگ بی ویتنام به‌خاطر کارست‌های سنگ آهکی خیره‌کننده‌اش که از آب‌های سبز زمردی بیرون زده، شهرت دارد و منظره‌ای مسحورکننده و ماورایی خلق می‌کند. بیش از هزار و 900 جزیره در این خلیج، از آب بیرون زده‌اند. اکثر جزایر کاملا خالی از سکنه هستند و این واقعیت که مناظر آن دست‌نخورده باقی مانده‌اند، همراه با زیبایی طبیعی باورنکردنی و اهمیت زمین‌شناسی آن، هالونگ بی را به مکانی خاص تبدیل کرده است.

    تمام جزایر و صخره‌های اطراف خلیج از سنگ آهک ساخته شده‌اند که در طول قرن‌ها به‌طور پیوسته فرسایش یافته تا آنچه امروز باقی مانده است؛ یعنی ستون‌های سربه‌فلک‌کشیده با فضای سبز و صخره‌های ناب را ایجاد کنند. علاوه بر ستون‌های بلندی که مشخصه خلیج هستند، ویژگی‌های چشم‌گیر دیگری مانند غارهایی خارق‌العاده هم در خلیج وجود دارند.

    ناگفته نماند که خلیج هالونگ علاوه بر ویژگی‌های زمین‌شناسی برجسته، یک تجربه فرهنگی غنی هم ارائه می‌دهد. جوامع باستانی ویتنامی، قرن‌ها در این خلیج ساکن بوده‌اند و سنت‌ها و شیوه زندگی آن‌ها با محیط طبیعی در هم تنیده شده که بسیار دیدنی است. در کنار تمام این‌ها، ماجراجویی‌ها و فعالیت‌هایی که در خلیج وجود دارند؛ مانند گشت‌وگذار با قایق یا کایاک‌سواری، همه بر جذابیت هالونگ بی می‌افزایند.

    جاهای دیدنی خلیج هالونگ کجاست؟

    درهم‌تنیدن صخره‌های کارستی، طبیعت بکر و زیبا و آب‌های زمردین، بی‌شک دیدنی‌های فراوانی را در جزیره هالونگ ایجاد کرده‌اند که هرگز از تماشای آن‌ها سیر نخواهید شد. مسلما اصلی‌ترین جاذبه خلیج، مناظر بی‌نظیر و خارق‌العاده از جزایر و صخره‌های آهکی آن است. هر کدام از این جزایر شکل و اندازه خاص خود را دارند و بسیاری از آن‌ها دارای غارها و حفره‌های طبیعی هستند. همین جزایر زیبا مردم را کنجکاو کرده است که بفهمند ویتنام کجاست. در ادامه شما را با برخی از جاهای دیدنی خلیج زیبای هالونگ آشنا می‌کنیم.

    • غار سانگ سوت

     یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین غارهای خلیج که به‌خاطر استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌های شگفت‌انگیزش مشهور است.

    غار ستگ سوت از جاهای دیدنی خلیج هالونگ

    عکسی از غار سانگ سوت

    • جزیره تی‌تاپ

     این جزیره کوچک دارای ساحل شنی زیبا و مسیری برای پیاده‌روی تا بالای جزیره است که از آنجا می‌توان مناظر خیره‌کننده‌ای از خلیج را مشاهده کرد.

    • دهکده‌های شناور

    بازدید با قایق‌ها از دهکده‌های ماهی‌گیری شناور که مردم محلی در آن‌ها زندگی می‌کنند، تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد است.

    • غار تین کونگ

    غار تین کونگ طولانی‌ترین غار خشک آسیا است. سقفی فوق‌العاده بلند دارد و ساختار داخلی پیچیده‌ای در سطوح و بخش‌های مختلف را در خود جای داده است.

    • خلیج بای تو لانگ

    این خلیج یکی از مکان‌های غیرعادی برای بازدید در هالونگ است. بای تو لانگ دارای کارست‌های آهکی متعدد، سواحل دست‌نخورده و اکوسیستم‌های متنوع و شگفت‌انگیز است.

    • غار داو گو

     غار داو گو، بزرگترین غار در خلیج هالونگ است. به‌لطف رطوبت زیاد، غار داو گو سیستم گیاهی و جانوری متنوعی از جمله ماهی‌ها، جلبک‌های دریایی، مرجان‌ها، خزه‌ها، سرخس‌ها و... را در خود جای داده است.

    • جزیره سوئی سیم

     سوئی سیم جزیره کوچک و زیبایی است که کل آن توسط گونه‌های بومی درختان و گیاهان ارزشمند پوشیده شده است.

    چه تفریحاتی در خلیج هالونگ وجود دارد؟

    خلیج بی‌نظیر هالونگ، نه‌تنها از دیدنی ترین شهرهای ویتنام و بهشتی زیبا برای بازدیدکنندگان و گردشگران است، بلکه مکانی برای انجام تفریحات لذت‌بخش و هیجان‌انگیز هم به شمار می‌رود. برخی از محبوب‌ترین تفریحاتی که می‌توانید در این خلیج انجام دهید، عبارتند از:

    • قایق‌سواری: تورهای قایق‌سواری یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها در خلیج زیبای هالونگ هستند که به شما امکان می‌دهند تا جزایر و صخره‌ها را از نزدیک ببینید.
    • کایاک‌سواری: برای کسانی که به دنبال ماجراجویی هستند، کایاک‌سواری در آب‌های آرام خلیج تجربه‌ای هیجان‌انگیز خواهد بود.
    • شنا و غواصی: آب‌های خلیج برای شنا و غواصی بسیار مناسب هستند و شما می‌توانید از دیدن دنیای زیر آب لذت ببرید.
    • کوهنوردی: برخی از جزایر خلیج هالونگ مسیرهای کوهنوردی دارند که از بالای آن‌ها می‌توانید مناظر زیبا و پانورامیک خلیج را تماشا کنید.
    • ماهی‌گیری: ماهی‌گیری در هالونگ، خصوصا هنگام شب، قطعا برایتان تجربه‌ای جالب و جدید خواهد بود. شما می‌توانید از ماهی‌گیران محلی، دستورالعمل‌های لازم را دریافت کنید.
    • دوچرخه‌سواری: از فعالیت‌های مفرحی که می‌توانید در ساحل خلیج و در محیطی آرام و دلنشین انجام دهید، دوچرخه‌سواری است.
    • غارنوردی: غارهای هالونگ سیستم پیچیده و بسیار جالبی دارند و که فرصت غارنوردی و کاوش را در اختیار شما می‌گذارند.

    هالونگ بی ویتنام

    تصویری از غواصی در خلیج هالونگ

    هزینه سفر به خلیج هالونگ

    اگر قصد سفر به این خلیج شگفت‌انگیز را دارید، مسلما یکی از مهم‌ترین مسائل برای شما، تخمین هزینه سفر است. بر اساس اطلاعاتی که از مسافران قبلی به دست آمده‌اند، شما باید برای گذراندن تعطیلات خود در خلیج، روزانه حدود 57 دلار خرج کنید. این هزینه را می‌توان به‌طور متوسط، به 16 دلار برای وعده‌های غذایی، 14 دلار برای حمل‌ونقل محلی و 55 دلار برای محل اقامت، تقسیم کرد. به‌طور کلی، یک سفر یک هفته‌ای به خلیج هالونگ برای دو نفر، به‌طور متوسط ​​793 دلار هزینه دارد.

    بهترین هتل های خلیج هالونگ کجاست؟

    با توجه به توریستی‌بودن این منطقه، برای رفاه حال گردشگران، هتل‌های بسیار خوبی با امکانات و کیفیت عالی در خلیج ساخته شده‌اند. پس اگر قصد اقامت در هالونگ بی را دارید، می‌توانید با خیال راحت، از میان هتل‌های موجود، گزینه مورد نظرتان را از نظر امکانات و میزان بودجه، انتخاب کنید. برخی از بهترین هتل‌های خلیج جذاب هالونگ عبارتند از:

    • هتل 5 ستاره واتسون (The Watson Premium HaLong Hotel)
    • هتل 5 ستاره آماندا (Amanda Legend Cruise Ha Long Bay)
    • هتل 5 ستاره هرا (Hera Cruises Group on Ha Long Bay)
    • هتل 5 ستاره ایندوچین (Indochine Premium Halong Bay Powered by Aston)
    • هتل 5 ستاره ستاره‌های دریا (Sea Stars Hotel Ha Long)
    • هتل 5 ستاره الاکارته (A La Carte Ha Long Bay Hotel)

    بهترین هتل های خلیج هالونگ کجاست

    تصویری از هتل الاکارته

    خلیج هالونگ؛ بهشتی در ویتنام

    هالونگ بی یکی از برترین مقاصد گردشگری در ویتنام محسوب می‌شود که تجربه‌ای به‌یادماندنی و بی‌نظیر را برای هر گردشگری فراهم می‌کند. این خلیج، با داشتن کارست‌های آهکی خیره‌کننده و جزایر بکر و زیبا، محبوبیت بالایی در میان گردشگران دارد و مناظری فوق‌العاده برای تماشا ارائه می‌دهد. در کنار مناظر و دیدنی‌های متنوع، شما می‌توانید از تفریحاتی مانند غواصی، ماهی‌گیری، کایاک‌سواری و... هم لذت ببرید. ما در این مطلب تلاش کردیم اطلاعات ضروری درباره خلیج هالونگ را در اختیارتان بگذاریم تا در تور ویتنام خاطراتی شیرین رقم بزنید. شما هم اگر اطلاعات مفیدی درباره این خلیج زیبا دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    1. خلیج زیبای هالونگ در کدام کشور است؟

    این خلیج در شمال کشور ویتنام و استان کوانگ نین واقع شده است.

    2. چگونه می‌توانم از هانوی به خلیج هالونگ بروم؟

    از هانوی، می‌توانید با اتوبوس، تاکسی یا تورهای سازمان‌یافته به خلیج هالونگ بروید. سفر با اتوبوس یا تاکسی حدود ۳ تا ۴ ساعت طول می‌کشد. همچنین می‌توانید از هانوی به خلیج هالونگ با هواپیماهای دریایی یا هلیکوپتر نیز سفر کنید که زمان سفر را به حدود ۴۵ دقیقه کاهش می‌دهد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW