021-88507190

بهترین پارک های ملی آفریقای جنوبی را بشناسید

راهنمای سفر مهرپرواز 31 مرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
یکی ازبهترین تفریحات در سفر به آفریقا بازدید از پارک های ملی آفریقای جنوبی و تماشای حیات وحش و جانوران زیبا در طبیعت است. در این مطلب با 6 پارک جذاب آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    سفر به آفریقای جنوبی که به طبیعت و حیات وحش بکر و وحشی خود معروف است، برای دوستداران طبیعت و ماجراجویان یک فرصت بی‌نظیر است. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این کشور وجود پارک‌های ملی متنوع و گسترده‌ای است که هر کدام دنیایی از زیبایی‌ها و شگفتی‌ها را در خود جای داده‌اند. این پارک‌ها نه تنها به عنوان پناهگاه حیات وحش و زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی عمل می‌کنند، بلکه نقش مهمی در جذب گردشگران و توسعه صنعت گردشگری دارند. در این مقاله با بهترین پارک های ملی آفریقای جنوبی بیشتر آشنا می‌شویم.

    پارک ملی کروگر

    پارک ملی کروگر یکی از بزرگترین و معروف‌ترین پارک‌های ملی در آفریقای جنوبی است. این پارک با مساحتی حدود ۱۹,۴۸۵ کیلومتر مربع، در استان‌های لیمپوپو و امپومالانگا واقع شده است.

    پارک ملی کروگر خانه‌ی بیش از ۵۰۰ گونه پرنده، ۲۰۰ گونه دوزیست، ۱۵۰ گونه پستاندار و ۱۱۰ گونه خزنده است. از جمله حیوانات معروف این پارک می‌توان به شیر، فیل، بوفالو، پلنگ و کرگدن و گونه‌های نادری مانند سگ وحشی آفریقایی اشاره کرد.

    امکانات رفاهی و گردشگری متنوعی که کروگر را تبدیل به یکی از بهترین جاذبه‌ها در سفر به آفریقای جنوبی کرده، اقامتگاه‌های لوکس، کمپ‌های مختلف، و تورهای سافاری و… است. بازدیدکنندگان می‌توانند با خودروهای شخصی یا با تورهای راهنمایی شده به گشت و گذار در پارک بپردازند و از تماشای حیات وحش لذت ببرند.

    پارک ملی کروگر در آفریقا

    عکسی از پارک ملی کروگر

    آدو الفنت؛ از معروف ترین پارک های ملی آفریقای جنوبی

    پارک ملی آدو الفنت یکی از معروف‌ترین و بهترین پارک های ملی آفریقای جنوبی است. این پارک که در نزدیکی شهر پورت الیزابت و در استان کیپ شرقی واقع شده، سومین پارک ملی بزرگ و از بهترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی به شمار می‌رود.

    این پارک به ویژه به خاطر جمعیت بزرگ فیل‌های آفریقایی خود شناخته شده است. علاوه بر فیل‌ها، این پارک زیستگاه گونه‌های دیگری مانند شیر، کرگدن سیاه، بوفالو، گاو کوهی آفریقایی، میرکت و سوسک‌های کمیاب سرگین است. همچنین بیش از ۴۱۷ گونه پرنده و ۹۵ گونه مختلف پستانداران، خزندگان، دوزیستان و ماهی‌ها در این پارک زندگی می‌کنند.

    در سراسر پارک کمپ‌های مجهز و لوکس وجود دارد که امکان اقامت در دل طبیعت را فراهم می‌کنند. این کمپ‌ها معمولاً دارای امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و آلاچیق هستند. لژهای سافاری، مناطق پیک نیک، مراکز اطلاعات، پیاده‌روی‌ با راهنما، قایق‌سواری و دوچرخه سواری از امکانات تفریحی و رفاهی این پارک به شمار می‌روند.

    پارک ملی تیبل ماونتن

    پارک ملی تیبل مانتین از بهترین پارک های ملی آفریقای جنوبی در استان کیپ غربی و در نزدیکی شهر کیپ تاون واقع شده است. این پارک زیستگاه گونه‌های متنوعی از جمله جوندگان، خزندگان، پرندگان و پستانداران است. یکی از ویژگی‌های برجسته این پارک، پوشش گیاهی منحصر به فرد به نام فینبوس (Fynbos) است که شامل گونه‌های گیاهی بومی و نادر می‌شود.

    از جمله امکانات رفاهی و گردشگری تیبل مانتین می‌توان به مسیرهای پیاده‌روی متعدد، تله‌کابین برای دسترسی به قله کوه، و کافه‌ها و رستوران‌های مختلف اشاره کرد. بازدیدکنندگان می‌توانند از مناظر پانورامای شهر کیپ تاون و اقیانوس اطلس لذت ببرند و تجربه‌ای بی‌نظیر از طبیعت و حیات وحش داشته باشند.

    پارک ملی تیبل ماونتن از پارک های ملی آفریقای جنوبی

    عکسی از پارک ملی تیبل مانتن

    پارک ملی گاردن روت؛ از دیدنی ترین پارک های ملی آفریقای جنوبی

    پارک ملی گاردن روت یکی از محبوب‌ترین و دیدنی‌ترین مناطق ساحلی آفریقای جنوبی است. این پارک در امتداد خط ساحلی به طول ۳۰۰ کیلومتر از خلیج موسل تا دهانه رودخانه استورمز امتداد دارد و شامل مناظر طبیعی فوق‌العاده‌ای مانند جنگل‌های بومی، سواحل شنی و صخره‌ای است.

    این پارک زیستگاه حیواناتی مانند فیل‌های جنگلی کمیاب، نهنگ‌های در حال بازی در سواحل و گونه‌های مختلف پرندگان و گونه‌های مختلفی از پستانداران، خزندگان و دوزیستان است که در جنگل‌ها و سواحل آن زندگی می‌کنند.

    امکانات گاردن روت شامل اقامتگاه‌های مختلف، کمپ‌های مجهز، و تورهای راهنمایی شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند با خودروهای شخصی یا با تورهای راهنمایی شده به گشت و گذار در پارک بپردازند و از دیدن مناظر طبیعی و حیات وحش لذت ببرند.

    پارک ملی کالاهاری

    پارک ملی کالاهاری بخشی از پارک فرامرزی بزرگ‌تری به نام پارک کالاگادی  یکی از مناطق حفاظت‌شده حیات وحش آفریقای جنوبی و بوتسوانا است. این پارک با مساحتی حدود ۳۸۰۰۰ کیلومتر مربع، یکی از بزرگ‌ترین مناطق تحت حفاظت در آفریقای جنوبی است.

    پارک ملی کالاهاری زیستگاه گونه‌های نادر و منحصر به فردی از حیوانات است. شیر یال سیاه، چیتا، پلنگ آفریقایی، کفتار خال‌دار، تیزشاخ کالاهاری، ایمپالا، غزال آفریقایی و میرکت از جمله این حیوانات هستند. همچنین این پارک یکی از بهترین مناطق برای تماشای پرندگان نادر و زیبایی مانند فلامینگوها و پلیکان‌های مهاجر است.

    پیاده روی، کمپینگ، بازدید از تپه‌های شنی، بازدید از ستارگان در شب، تورهای سافاری و… از جمله امکانات گردشگری و رفاهی است که می‌توانید در پارک کالاهاری تجربه کنید.

    پارک ملی کالاهاری آفریقای جنوبی

    تصویری از پارک ملی کالاهاری

    پارک ملی پیلانسبرگ؛ جاذبه های طبیعی در پارک های ملی آفریقای جنوبی

    پارک ملی پیلانسبرگ یکی از جاذبه‌های طبیعی و حیات وحش برجسته در آفریقای جنوبی است. این پارک با مساحتی حدود ۵۵ هزار هکتار، چهارمین پارک ملی بزرگ آفریقای جنوبی به شمار می‌رود و در نزدیکی شهر سان سیتی واقع شده است.

    از معروف ترین حیواناتی که در پیلانسبرگ زندگی می‌کنند می‌توان شیر، پلنگ، کرگدن سیاه و سفید، فیل و بوفالو را نام برد که به عنوان «پنج شکار بزرگ» آفریقا شناخته می‌شوند. همچنین گونه‌های دیگری مانند ایمپالا، گورخر، کفتار قهوه‌ای و گونه‌های مختلف پرندگان نیز در این پارک زندگی می‌کنند.

    بازدید از تپه‌های آتشفشانی و دریاچه پیلانسبرگ از امکانات گردشگری این منطقه است. در پیلانسبرگ می‌توانید اقامت کنید، کمپ بزنید و از تورهای سافاری استفاده کنید.

    نکات مهم برای بازدید از پارک‌های ملی در تور آفریقای جنوبی 

    برای اینکه بتوانید از تجربه سفر به آفریقای جنوبی حداکثر لذت را ببرید و ایمنی خود را نیز حفظ کنید، رعایت برخی نکات ضروری است، مثلا:

    • بهترین زمان برای بازدید از پارک‌های ملی آفریقای جنوبی به فصل خشک این ناحیه (ماه‌های مه تا اکتبر) محدود می‌شود.
    • برای پیاده‌روی‌های طولانی و فعالیت‌های فیزیکی در پارک‌ها  آمادگی جسمانی مناسب داشته باشید. 
    • قبل از سفر، لیستی از تجهیزات ضروری مانند دوربین عکاسی، دوربین دوچشمی، کلاه، کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی، کفش مناسب پیاده‌روی، لباس‌های راحت و مناسب آب و هوا، داروهای شخصی و یک کوله پشتی کوچک تهیه کنید.
    • همیشه فاصله ایمنی خود را از حیوانات حفظ کنید. به یاد داشته باشید که شما مهمان حیوانات هستید و باید به قوانین آن‌ها احترام بگذارید. غذا دادن به حیوانات وحشی ممنوع است. این کار می‌تواند به حیوانات آسیب برساند و رفتار آن‌ها را تغییر دهد.
    • ایجاد سر و صدای زیاد می‌تواند حیوانات را ترسانده و باعث شود که آن‌ها از شما دور شوند.
    • سعی کنید به صورت گروهی و همراه با یک راهنمای محلی در پارک حضور یابید و به علائم هشداردهنده مانند علائم خطر حیوانات، مناطق ممنوعه و غیره توجه کنید.

     چرا باید از پارک‌های ملی آفریقای جنوبی دیدن کنیم؟ 

    آفریقای جنوبی با پارک‌های ملی بی‌نظیرش، بهشتی برای عاشقان طبیعت است. حیات وحش متنوع، طبیعت بکر و دست‌نخورده، ماجراجویی و هیجان، آشنایی با فرهنگ آفریقایی و… از جمله تجربیاتی است که در زندگی کمتر انسانی رقم می‌خورد.

    حتی پیشنهاد ما به شما این است که برای اقامت یکی از بهترین هتل های آفریقای جنوبی را انتخاب کنبد که فاصله کمی با پارک های ملی آفریقای جنوبی داشته باشد. در این صورت می‌توانید مسافت کمتری را برای لذت بردن از حیات وحش آفریقا طی کنید و هزینه کمتری بپردازید.

    مزایای تماشای پارک های ملی با خرید تور آفریقای جنوبی مهرپرواز

    تصور کنید در دل طبیعت بکر آفریقا در میان حیواناتی که تا دیروز تنها در مستندها آن‌ها را می‌دیدید قدم می‌زنید. این رویایی است که با مهر پرواز به واقعیت تبدیل می‌شود. با انتخاب تور آفریقای جنوبی مهرپرواز، می‌توانید از نزدیک بهترین پارک های ملی آفریقای جنوبی را تماشا کنید و یک تجربه تکرارنشدنی برای خودتان رقم بزنید.

    سوالات متداول

    1. بهترین زمان برای بازدید از پارک‌های ملی آفریقای جنوبی چه زمانی است؟
    بهترین زمان برای بازدید از پارک‌های ملی آفریقای جنوبی معمولاً از ماه می تا سپتامبر است که هوا خشک‌تر است و حیوانات بیشتر در نزدیکی منابع آب جمع می‌شوند و این باعث می‌شود که تماشای آن‌ها آسان‌تر باشد.

    2. آیا برای بازدید از پارک‌های ملی آفریقای جنوبی نیاز به راهنما دارم؟
    بازدید از پارک‌های ملی آفریقای جنوبی با راهنما توصیه می‌شود؛ زیرا راهنماها دانش و تجربه لازم را برای مشاهده حیات وحش و اطمینان از ایمنی شما در طبیعت دارند. با این حال، برخی از پارک‌ها امکان بازدید خودگردان را نیز فراهم می‌کنند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW