021-88507190

2 پارک آبی پرطرفدار آلانیا را بشناسید

گردشگری مهرپرواز 26 شهریور ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
انتخاب اینکه کدام پارک آبی آلانیا بهترین است و باید از کدامیک زودتر بازدید کنیم سوالی است که پاسخ آن را در این مطلب خواهید یافت.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    پارک آبی آلانیا یکی از دلایلی است که گردشگران زیادی را به‌سوی این شهر جذب می‌کند. در واقع، آلانیا، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه، با سواحل زیبا و جاذبه‌های فراوان، به‌ویژه پارک‌های آبی معروف خود شناخته می‌شود. دو پارک آبی پرطرفدار این شهر، یعنی آلانیا آکوا پارک و پارک آبی واتر پلنت با داشتن امکانات فوق‌العاده، لحظاتی هیجان‌انگیز و مفرح برای شما فراهم می‌کنند. در ادامه این مطلب، قصد داریم این دو پارک آبی آلانیا را بیشتر به شما معرفی کنیم و اطلاعات مربوط به آن‌ها را در اختیارتان بگذاریم.

    آلانیا آکوا پارک

    جدای اینکه آلانیا کجاست و چه زیبایی‌هایی دارد، پارک آبی آلانیا آکوا پارک هم یکی از معروف‌ترین و بزرگترین پارک‌های آبی در منطقه آلانیا، ترکیه است. این پارک با امکانات فراوان و سرسره‌های متنوع خود، به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریح و گذراندن یک روز پر از هیجان شناخته می‌شود. در ادامه شما را بیشتر با این پارک فوق‌العاده آشنا می‌کنیم.

    بهترین پارک های آبی آلانیا

    عکسی از پارک آبی آلانیا

    پارک آبی آلانیا آکوا پارک کجاست؟

    این پارک آبی آلانیا ترکیه، 5 دقیقه با ساحل کلئوپاترا فاصله دارد و با امکانات گسترده و تفریحات متنوع، مکانی ایده‌آل برای داشتن روزی شاد و هیجان‌انگیز در کنار خانواده و دوستان است. با وجود 22 سرسره آبی، استخرهای موج، مناطق بازی مخصوص کودکان و امکانات رفاهی مناسب، این پارک تمامی نیازهای شما را برای گذراندن یک روز عالی فراهم می‌کند.

    لازم به ذکر است که آلانیا آکوا پارک حدود 20 هزار مترمربع مساحت دارد که 13 هزار مترمربع فضای روباز و 7 هزار مترمربع فضای بسته را شامل می‌شود.

    امکانات آلانیا آکواپارک

    در این پارک ابی الانیا، تمام امکانات، شامل امکانات تفریحی و بازی تا امکانات رفاهی، فراهم شده‌اند تا شما بتوانید اوقاتی سرگرم‌کننده و فوق‌العاده را سپری کنید. انواع سرسره‌های هیجان‌انگیز، صندلی‌های مخصوص آفتاب گرفتن، یک سالن سینما، حمام و سونا، فروشگاه‌هایی مخصوص خرید سوغاتی و کارکنان همیشه‌حاضر، برخی از امکانات این پارک هستند. در ادامه سایر امکانات آلانیا آکوا پارک را به شما معرفی می‌کنیم.

    • استخر موج: در استخر موج مصنوعی، با شبیه‌سازی امواج تند دریا، شما می‌توانید لذت موج‌سواری را در محیطی تمیز تجربه کنید؛ در حالی که خبری از سنگ و ماسه و جلبک‌های دریایی نیست.
    • اسلاید نارنجی: یک وسیله بازی مخصوص عاشقان هیجان و آدرنالین است. با سر خوردن از این شیب تند، آدرنالین بدنتان سر به فلک می‌کشد.
    • رفتینگ: تجربه‌ای فوق‌العاده در آلانیا آکوا پارک که هرگز فراموش نخواهید کرد. با تجربه رفتینگ در این پارک، شجاعانه در برابر امواج سهمگین بجنگید.
    • سیاه‌چاله: از طریق سرسره‌ای دراز و بسته، به درون سیاه‌چاله بیفتید و شکل دیگری از هیجان را تجربه کنید.
    • استخر و وسایل بازی مخصوص کودکان: کودکان می‌توانند با خیال راحت، در طول روز، در استخر مخصوص کودکان و انواع سرسره‌های جذاب، سرگرم شوند. در مجموع 8 سرسره مخصوص کودکان، در آلانیا آکوا پارک وجود دارد که برخی از آن‌ها از قلمرو حیوانات الهام گرفته‌اند؛ مانند اسلاید اختاپوس، مار، فیل و خرگوش.
    • فوم پارتی: در این بخش از پاک، شما می‌توانید لذت رقص و موسیقی در آب را تجربه کنید.
    • بار آبی آلانیا: در این بار که فضای باطراوت و شادی دارد، شما می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها را تهیه کنید و از تفریح خود، لذت بیشتری ببرید.
    • رستوران آلانیا آکوا: این رستوران با منحصربه‌فردترین غذاهای روز دنیا آماده خدمت‌رسانی به شماست.

    آکواپارک پارک ابی الانیا

    عکسی از آکواپارک آلانیا

      قیمت بلیط پارک آبی آلانیا

      مسلما برای ورود به آلانیا آکوا پارک، شما نیاز به تهیه بلیط دارید. قیمت پارک آبی آلانیا، برای بزرگسالان 750 لیر و برای کودکان، 650 لیر است. در صورتی که بلیط خود را به‌صورت آنلاین از سایت پارک آبی آلانیا تهیه کنید، می‌توانید از تخفیف‌های زیر بهره ببرید:

      • دو بزرگسال: 10 درصد تخفیف برای هر نفر
      • سه بزرگسال و بیشتر: 15 درصد تخفیف برای هر نفر
      • دو بزرگسال و یک کودک: 50 درصد تخفیف برای کودک

      آکواپارک آلانیا برای چه افرادی مناسب است؟

      تمام افراد، به‌جز خا‌نم‌های باردار، مبتلایان به بیماری قلبی و افرادی دارای زخم‌های باز روی بدن، می‌توانند از امکانات این پارک آبی استفاده کنند. البته ناگفته نماند که کودکان بین 0 تا 12 سال، بدون حضور والدین، اجازه ورود به پارک را ندارند. وجود حداقل یک بزرگسال برای کودکان بین 0 تا 12 سال ضروری و مسئولیت آن‌ها در پارک به عهده والدینشان است.

      قوانین پارک آبی آلانیا آکواپارک

      برای داشتن اوقاتی شاد و ایمن در آلانیا آکوا پارک، بهتر است حتما با قوانین پارک آشنا باشید و آن‌ها را رعایت کنید. در ادامه این قوانین را در اختیار شما می‌گذاریم.

      • استفاده از سرسره‌ها برای افرادی با وزن بالای 120 کیلوگرم خطرناک و ممنوع است.
      • پوشیدن لباس شنا به دلایل ایمنی و بهداشتی الزامی است.
      • آوردن غذا و نوشیدنی از خارج از پارک، پذیرفته نمی‌شود.
      • ورود به پارک با مواد قابل اشتعال، مواد منفجره، تیز، سلاح و سایر مواد خطرناک ممنوع است.
      • آوردن حیوانات خانگی به پارک ممنوع است.
      • محدودیت سنی 15 سال برای اسلاید اسلوپ و کازان وجود دارد.
      • آوردن اسکوتر، اسکیت برد، دوچرخه و تجهیزات مشابه به پارک ممنوع است.

      آدرس و ساعت کاری آکواپارک آلانیا

      آلانیا آکوا پارک که 5 دقیقه با ساحل کلئوپاترا در داملاتاش فاصله دارد، هر روز بین 10:00 تا 17:30 باز است. البته گاهی ممکن است تحت‌تأثیر شرایط آب‌وهوایی و کارهای تعمیر و نگهداری، ساعات فعالیت پارک تغییر کنند؛ بنابراین حتما قبل از تهیه بلیط، وب‌سایت پارک را چک کنید.

      آدرس آکوا پارک آلانیا:

      Saray mah. Atatürk cad no:99 ALANYA

      عکسی از آکواپارک آلانیا

      جاذبه های اطراف آکواپارک

      در اطراف آکوا پارک آلانیا تعدادی جاذبه‌ دیدنی هم وجود دارند که اگر فرصت داشتید، می‌توانید سری هم به آن‌ها بزنید. برخی از این جاذبه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

      • ساحل کلئوپاترا
      • قلعه آلانیا
      • برج سرخ
      • غار داملاتاش
      • بازار بزرگ آلارا
      • غار دیم

      پارک آبی آلانیا واتر پلنت

      پارک آبی واتر پلنت آلانیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد تفریحی در این منطقه است. این پارک آبی با مساحت وسیع و امکانات متنوع، تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای بازدیدکنندگان در هر سنی فراهم می‌کند. در ادامه اطلاعات لازم درباره این پارک فوق‌العاده را در اختیارتان می‌گذاریم.

      پارک آبی واتر پلنت آلانیا

      عکسی از واتر پلنت آلانیا

      پارک آبی آلانیا واتر پلنت کجاست؟

      هتل واتر پلنت آلانیا و پارک آبی واتر پلنت، در فاصله 40 کیلومتر از مرکز شهر آلانیا قرار دارند و از همین رو، دسترسی به آن‌ها آسان است. این پارک جذاب که در بالای تپه‌ای مشرف به دریای مدیترانه واقع شده است، علاوه بر امکانات عالی، چشم‌اندازی بی‌نظیر هم به نمایش می‌گذارد. واتر پلنت با مساحتی بالغ بر 6500 مترمربع، یکی از بزرگترین پارک‌های منطقه آنتالیاست و روزانه، به‌طور متوسط حدود ​​دو هزار نفر می‌توانند در آن حضور داشته باشند.

      امکانات پارک آبی آلانیا واتر پلنت

      یکی از دلایل جذابیت و محبوبیت آلانیا واتر پلنت در میان گردشگران، امکانات درجه یک آن است؛ امکاناتی مانند دوش، رخت‌کن، صندلی‌های مخصوص آفتاب‌ گرفتن، آلاچیق، کمد امانات، نجات غریق و... . در ادامه امکانات تفریحی و رفاهی این پارک را به شما معرفی می‌کنیم.

      • سرسره‌های آبی متنوع: پارک آبی واتر پلنت دارای بیش از 24 سرسره آبی با ارتفاع‌ها و سرعت‌های مختلف است. این سرسره‌ها شامل سرسره‌های پرسرعت، سرسره‌های خانوادگی و سرسره‌های ویژه کودکان است.
      • استخرهای متعدد: پارک دارای 7 استخر با عمق‌ها و سایزهای مختلف است؛ مانند استخر موج که تجربه‌ای شبیه به موج‌های دریا را برایتان فراهم می‌کند، استخر مخصوص کودکان و... .
      • رودخانه تنبل: در این رودخانه آرام، بازدیدکنندگان می‌توانند در تیوپ‌های بادی بنشینند و به‌آرامی در آب شناور شوند و از مناظر پارک لذت ببرند.
      • مناطق بازی مخصوص کودکان: این پارک شامل مناطق بازی و استخرهای مخصوص کودکان با امکانات ایمنی بالاست که شامل سرسره‌ها و وسایل بازی کوچک‌تر برای کودکان می‌شود.
      • بازی‌های هیجان‌انگیز: برای علاقه‌مندان به ماجراجویی و بازی‌های هیجان‌انگیز، بخش‌های ویژه‌ای طراحی شده‌اند؛ مانند مسیر رفتینگ به طول 300 متر و بانجی‌جامپینگ 70 متری.
      • برنامه‌های سرگرمی: پارک به‌طور منظم برنامه‌های سرگرم‌کننده مانند نمایش‌های زنده، موسیقی و مسابقات برگزار می‌کند.
      • رستوران‌ها و کافه‌ها: چندین رستوران و کافه در پارک وجود دارند که انواع غذاهای محلی و بین‌المللی، اسنک‌ها و نوشیدنی‌ها را سرو می‌کنند.
      • فروشگاه‌های سوغاتی: فروشگاه‌های موجود در پارک محصولات متنوعی از جمله لباس‌های شنا، لوازم تفریحی و سوغاتی‌های محلی را ارائه می‌دهند.

      پارک های آبی آلانیا

      تصویر هوایی از پارک آبی آلانیا واتر پلنت

        قیمت بلیط پارک آبی آلانیا واتر پلنت

        هزینه پارک آبی آلانیا واتر پلنت، برای بزرگسالان حدود 1700 لیر، برای کودکان بین 6 تا 11 سال حدود 1200 لیر و برای کودکان 0 تا 5 سال رایگان است. ناگفته نماند که شما می‌توانید با رزرو تورهای پارک آبی واتر پلنت، به‌راحتی از امکانات تورها مانند رزرو بلیط پارک، خدمات رفت و برگشت و... بهره ببرید. بسته به امکانات تور، قیمت‌ها متفاوت خواهند بود.

        پارک آبی واتر پلنت آلانیا برای چه افرادی مناسب است؟

        با توجه به امکانات موجود در پارک، همه افراد با هر سنی، می‌توانند اوقات خوشی را در پارک داشته باشند و از وسایل بازی متنوع، استفاده کنند. البته این پارک برای خانم‌های باردار و افرادی دارای مشکلات قلبی و حرکتی، مناسب نیست.

        قوانین واتر پلنت آلانیا

        قوانین پارک آبی واتر پلنت آلانیا به‌منظور ایمنی و رفاه بازدیدکنندگان طراحی شده‌اند و شامل موارد زیر می‌شوند:

        • آوردن غذا و نوشیدنی از بیرون، به داخل پارک ممنوع است.
        • برخی از سرسره‌ها و تجهیزات آبی محدودیت‌های قد و وزن دارند. این محدودیت‌ها به دلایل ایمنی لازم‌الاجرا هستند.
        • برای استفاده از تجهیزات آبی، پوشیدن لباس شنا الزامی است.
        • رفتارهای خطرناک، دویدن، و ایجاد مزاحمت برای دیگران ممنوع است.

        آدرس دقیق و ساعت کاری واتر پلنت آلانیا

        این پارک آبی که تا مرکز شهر فاصله دارد، هر روز از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر، باز است. بهتر است بلیط خود را از قبل تهیه کنید تا برای ورود، با ازدحام جمعیت روبه‌رو نشوید.

        آدرس پارک آبی واتر پلنت:

        Saray, Damlataş Mevkii, 07400 Alanya/Antalya, Türkiye

        جاذبه های اطراف واتر پلنت

        چندین جاذبه‌ دیدنی در اطراف پارک وجود دارند که شما می‌توانید بعد از پایان تفریحتان از آن‌ها بازدید کنید. برخی جاذبه‌های اطراف واتر پلنت عبارتند از:

        • قلعه آلارا
        • ساحل کلئوپاترا
        • غار داملاتاش

        بهترین زمان برای بازدید از پارک های آبی آلانیا

        پارک‌های آبی آلانیا از جذابیت‌های این شهر هستند که اصلا نباید لذت تفریح و ماجراجویی در آن‌ها را از دست داد. این پارک‌ها به‌صورت فصلی فعالیت می‌کنند و مسلما در فصولی مانند پاییز و زمستان، به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی، امکان فعالیت ندارند. بهترین زمان سفر به آلانیا برای بازدید از پارک‌های آبی، بین ماه‌های می تا سپتامبر است که آب‌وهوا شرایط مساعدی دارد و شما می‌توانید از امکانات این پارک‌ها برای ساختن روزی فراموش‌نشدنی استفاده کنید.

        کدام پارک آبی آلانیا را برای تفریح انتخاب کنیم؟

        آلانیا مقصدی توریستی است که جذابیت‌های بی‌نظیری دارد؛ اما یکی از محبوب‌ترین مقاصد در این شهر در میان گردشگران، پارک‌های آبی آن، یعنی آکوا پارک و واتر پلنت هستند. این دو پارک، با امکانات کامل و تفریحات متنوع، می‌توانند روزی شگفت‌انگیز و پرماجرا را برای شما و خانواده‌تان فراهم کنند. ما در این مطلب سعی کردیم این دو پارک آبی آلانیا را به شما معرفی کنیم و اطلاعات ضروری هر کدام را در اختیارتان بگذاریم. اگر به‌دنبال سفری شاد و لذت‌بخش هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما آلانیا را در نظر داشته باشید. با خرید تور آلانیا می‌توانید به‌راحتی و بدون هیچ دردسری، سفری جذاب را تجربه کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، رزرو تور از آژانس مهرپرواز و بستن چمدانتان است.

        سوالات متداول

        1. بهترین پارک آبی در آلانیا کدام است؟

        یکی از بهترین و محبوب‌ترین پارک‌های آبی آلانیا، پارک آبی آلانیا آکواپارک (Alanya Aquapark) است. این پارک با امکانات و سرسره‌های متنوع، مناسب برای تمامی سنین، از جمله کودکان و بزرگسالان است. همچنین، محیطی شاداب و مفرح دارد که تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای خانواده‌ها و دوستان فراهم می‌کند.

        2. ساعات کاری پارک‌های آبی آلانیا چگونه است؟

        بیشتر پارک‌های آبی در آلانیا از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر باز هستند. با این حال، این ساعات ممکن است بسته به فصل و پارک خاص متفاوت باشد. بهتر است قبل از بازدید، وبسایت پارک مورد نظر را بررسی کرده یا با آنها تماس بگیرید تا از ساعات دقیق اطمینان حاصل کنید.

        مقالات پربازدید
        6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW