021-88507190

دروازه هند بمبئی

دروازه هند بمبئی
دروازه هند در شهر بمبئی یا مومبای ، نام طاق نصرتی است که بریتانیایی ها آن را بنا کرده اند که یکی از دیدنی های شهر بمبئی هند می باشد . این دروازه در منطقه کلابه در جنوب شهر بمبئی و در ورودی بندرگاه ابولوبندر و در کنار دریا قرار گرفته است . ارتفاع این بنا 26 متر است . این سازه از آثار تاریخی نادری است که به مناسبت یک رویداد ، برای پذیرایی از مهمانان ساخته شده است . دروازه هندوستان یک طاق بسیار جذاب و هنرمندانه و با شکوه است که به مناسبت دیدار شاه جرج پنجم و شهبانومری بریتانیا از هند ساخته شده بود . برای رزرو بلیط لحظه آخری هند می توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید .
این دروازه بسیار بزرگ که احداث آن سال 1947 میلادی پایان یافت ، به عبارتی اختتامیه سلطه بریتانیا بر هند بود . در همان سال 1947 ملوانان بریتانیایی از زیر همین دروازه رد شدند و سوار بر کشتی هایشان شدند و هند را برای همیشه به مقصد انگلیس ترک کردند . جنس این دروازه عظیم «بازالت» که نوعی سنگ آتش زنه زرد رنگ است می باشد که روی آن شبکه کاری شده است . دروازه هند بمبئی ، حالت دروازه های یک کاخ مجلل را دارد به همراه چهار مناره کوچک در چهار ضلع آن . بر تخته سنگ بزرگی که سر در طاق دروازه هند قرار دارد ، نام پادشاه بریتانیای کبیر «جرج ششم» و تاریخ ورود وی به شهر بمبئی حکاکی شده است .
با توجه به سابقه تاریخی این محل ، دروازه هند یکی از بهترین مناطق گردهمایی گردشگران و توریست های خارجی است . این دروازه زیبا در عین حال در نزدیکی هتل تاج محل ، یکی از بهترین هتل های هند ، واقع شده است که مسافران آن هنگام رفت و آمد می توانند به راحتی این سازه را مشاهده کنند .
6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW