021-88507190

خوش طعم ترین غذاهای خیابانی استانبول

گردشگری آژانس مسافرتی مهرپرواز 25 تیر ، 1397 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
با وجود رستوران های بی شمار و بسیار درجه یکی که در استانبول هستند، اما خیلی ها علاقه زیادی به امتحان کردن غذاهای خیابانی دارند و تمایل بسیاری دارند که آنها را تست کنند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    غذاهای خیابونی شهر زیبای استانبول

    استانبول به دلیل نزدیکی و شباهت فرهنگی، یکی از اولین مقاصد خارجی ما ایرانی هاست، و خیلی ها در تعطیلات عید و یا تابستان به این شهر بسیار زیبا و شگفت انگیز می روند. با وجود رستوران های بی شمار و بسیار درجه یکی که در استانبول هستند، اما خیلی ها علاقه زیادی به امتحان کردن غذاهای خیابانی دارند و تمایل بسیاری دارند که آنها را تست کنند. در خیابان های زیبای این شهر که قدم بزنید، خیلی زود متوجه عطر دلپذیر و فوق العاده غذاهای دست فروش ها می شوید. از سیمیت تا ساندویچ ماهی را می توانید در حال گشت و گذار و تردد در شهر بگیرید و امتحان نمایید. اگر مسافر تور استانبول باشید و در این شهر گشتی بزنید، متوجه حضور گاری ها و دستفروش ها با غذاهای خیابانی آنها می شوید. حتی اگرکه به دیدن یکی از جاذبه های گردشگری استانبول رفته باشید نیز می توانید از عطر پیچیده شده در خیابان ها متوجه حضور آنها شوید.

    سیمیت | Simit

    نام سیمیت را به عنوان غذای خیابانی استانبول بسیار شنیده ایم و شاید هنگامی که اسم از غذای خیابانی ترکیه بیاید، اولین چیزی که در ذهنتان بیاید، سیمیت باشد. سیمیت، نانی خوش طعم و برشته است که پر از کنجد می باشد و عطری بسیار حوس انگیز دارد. بسیاری از مردم و حتی توریست ها روز خود را با یک عدد سیمیت و یک استکان جای شروع می کنند. سیمیت را نه فقط در صبح ها، بلکه در کل طول روز می توانید از سیمیت فروشی های خیابانی و یا نانوایی ها خریداری کنید و یا حتی برای خوش طعم شدنش از فروشنده بخواهید که روی آن شکلات نوتلا و یا پنیر خامه ای بزند. یکی ازبهترین و دوست داشتنی ترین غذاهای خیابانی و البته یکی از سریع ترین صبحانه هایی که ساکنان استانبول در طول مسیر رفتن به محل کار می توانند تهیه نمایند، سیمیت می باشد.

    سیمیت | Simit

    لهمجون | Lahmacun

    برای تهیه و درست کردن این غذا، خمیر بسیار نازکی را پهن می کنند و روی خمیر را با گوشت چرخ کرده و پیاز و فلفل قرمز پوشانده می شود، در فر گذاشته می شود و بعد از چند دقیقه و پخت کامل، با جعفری و آب لیمو و دوغ محلی استانبول(آیران) سرو می شود. این غذا نوعی پیتزای استانبولی است که بعد از طبخ کامل آن، تبدیل به یکی از بهترین و خوش طعم ترین غذاهای استانبول می شود. با وجود اینکه این غذا در تمام محله های استانبول پیدا می شود، اما برای میل کردن بهترین و خوش طعم ترین نوع آن، باید به مکان هایی بروید که برای پختن آن از تنورهای سنگی استفاده می کنند.

    لهمجون | Lahmacun

    کومپیر | Kumpir

    کوپیر در اصلسیب زمینی تنوری است که شکم پر است. البته در استانبول اینگونه تهیه می شود. سیب زمینی را بعد از تنوری کردن، مقداری خالی می کنند، فقط در حد اینکه به اندازه کمی خوراک در آن جای بگیرد، بعد از این مرحله، آن را با خوراکی های خوش طعمی همانند سوسیس، هویج، نخود فرنگی، ذرت و پنیر و در آخر سس پر می کنند و حالا برای سرو آماده است. این غذا نیز یکی از بهترین و لذیذ ترین غذاهای استانبول به شمار می رود.

    کومپیر | Kumpir

    دوروم | Durum

    دوروم یک میان وعده عالی و خوش طعم است که با نان لواش و سبزیجات و گوشت تهیه می شود. از آنجایی که این ساندویچ بسیار کم حجم و جم و جور و بسیار راحت خورده می شود به یکی از بهترین و معروف ترین غذاهای خیابانی استانبول مبدل شده است. برای طبخ این ساندویچ لذیذ از گوشت ها و سبزیجات مختلفی استفاده می شود. در میدان تکسیم می توانید یکی از خوش طعم ترین دوروم های شهر را نوش جان کنید.

    دوروم | Durum

    تانتونی | Tantuni

    تانتونی در واقع همان دوروم است با این اختلاف که پر ادویه تر و تند تر تهیه می شود. برای تهیه تانتونی، نان لواش را با گوشت، ادویه، فلفل و گوجه فرنگی پر می کنند و تبدیل به ساندویچی با طعم بسیار عالی می شود. افرادی که غذاهای تند نمی توانند میل کنند و کسانی که علاقه ای به غذای تند ندارند، هیچ جای نگرانی نیست، تانتونی دو نوع تند و معمولی دارد که می توانید با توجه به علاقه خود، انتخاب کنید و از میل کردن این غذای خیابانی نهایت لذت را ببرید.

    تانتونی | Tantuni

    ایچلی کوفته | Icli Kofte

    طرز تهیه این غذای لذیذ اینگونه است که گوشت چرخ کرده را با ادویه ای کم تفت می دهند و در لایه ای نازک از خمیر می ریزند و بعد آن را در روغن سرخ می کنند. چنانچه در خیابان استقلال استانبول قدم بزنید، دستفروش های بسیاری را می بینید که در حال فروختن ایچلی کوفته هستند.

    ایچلی کوفته | Icli Kofte

    میدیه دولما | Midye Dolma

    این غذا که بیشتر برای آخر شب ها طبخ می شود، یک غذای خیابانی و دریایی است. افرادی که طعم غذاهای دریایی را دوست دارند، از خوردن این غذا بسیار لذت می برند. این غذا با صدف و برنج تند طبخ می شود. توریست ها و گردشگران بسیاری را می بینید که در کنار دکه های غذاخوری روی صندلی نشسته اند و این غذا را میل می نمایند. فروشنده ها برای طعم دار کردن و بهتر شدن طعم این غذای دریایی لذیذ، مقدار زیادی آبلیمو روی آن می ریزند.

    میدیه دولما | Midye Dolma


    شاه بلوط تفت داده شده | Roasted Chestnuts

    در زمستان ها بوی شاه بلوط تفت داده شده، خیابان های استانبول را پر می کند. در شب های سرد استانبول در کنار گاری این دستفروش ها آنقدر گرم است که دلتان نمی آید زود از آنجا بروید و می خواهید ساعت ها آنجا بمانید و فقط شاه بلوط میل کنید.

    شاه بلوط تفت داده شده | Roasted Chestnuts

    بالیک اکمک | Balik-Ekmek

    بالیک اکمک درواقع ساندویچ ماهی است. قطعاً میل کردن این ساندویج در کنار تنگه بسفر یکی از به یاد ماندنی ترین تجربه های سفر به استانبول برای شما خواهد بود. وجود تنگه بسفر در استانبول هم چشم اندازی خیره کننده و هم غذاهای دریایی لذیذ و بسیار خوش طعم را برای استانبول به ارمغان آورده است. برای میل کردن ماهی، نیازی نیست به رستوران های بسیار شیک بروید، زیرا این غذا در دکه های خیابانی هم به فروش می رسد. با رفتن به محله هایی مثل کاراکوی و امینونو عطر خوش ماهی سرخ شده در روغن زیتون و کره، شما را بی اختیار و ناخودآگاه به سمت دکه ها می کشاند. توریست ها و گردشگران می توانند در کنار پل گالاتا بنشینند و در حالی که ساندویچ ماهی نوش جان می کنند، از منظره و چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی استانبول نهایت لذت را ببرند.

    بالیک اکمک | Balik-Ekmek

    بورک | Burek

    این غذا یعنی بورک، از غذاهای بسیار معروف و لذیذ استانبول است که بیشتر برای صبحانه استفاده می شود و بسیار لذیذ و خوش طعم می باشد. برای تهیه این غذا از مواد مختلفی استفاده می شود و سبزیجات بین لایه خمیر بسیار نازک پیچیده می شود و بعد از آن در روغن سرخ می شود.

    بورک | Burek

    کوکورچ | Kokorec

    روده کباب شده گوسفند را به نام کوکورچ در استانبول می شناسند. با وجود اینکه ممکن است خیلی ها از طعم این غذا خوششان نمی آید ولی این غذا از غذاهای خیابانی بسیار معروف و دوست داشتنی استانبول می باشد. برای تهیه این غذا، روده گوسفند را دور سیخ می پیچند و بعد از طعم دار کردن آن با ادویه های بسیار زیاد، کباب می کنند و بعد از آن سرو می کنند.

    کوکورچ | Kokorec
    آژانس هواپیمایی مهرپرواز امیدوار است که با تهیه این مطلب توانسته باشد کمک کند تا بتوانید د رسفر خود به استانبول، با توجه علایق و سلیقه خود و نیز دانستن اطلاعات کافی، سفری خاطره انگیز و بسیار عالی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW