021-88507190

10 شهر در ترکیه که باید از آن ها بازدید کنید

گردشگری م.مقیمی 12 تیر ، 1398 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟
    ترکیه با تاریخ درآمیخته شده است و از طرفی سواحل و طبیعت زیبایی دارد. ترکیه هزاران سال است که باعث پیوند قاره اروپا و آسیا بوده است و به عنوان یک کشور تجاری، همیشه در معرض فرهنگ های مختلف بوده است و همین مسئله باعث منحصر به فرد بودن ترکیه شده است. با همه این صحبت ها، همه شهرهای ترکیه زیبایی های خاص خودشان را دارند. اما از میان آن ها، یک سری شهر در ترکیه وجود دارد که حیف است که در مدت زمان زندگیتان از آن ها بازدید نکنید. در ادامه شما را با دیدنی ترین شهرهای ترکیه آشنا می کنیم تا برای سفر به ترکیه بتوانید تصمیم گیری خوبی در انتخاب مقصدتان داشته باشید.

    به کدام شهر ترکیه سفر کنیم؟

    آنکارا
    آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه یک شهر مدرن و زیبا است که در آن ساختمان های دولتی زیادی ساخته شده اند و مراکز تجاری، دانشگاه ها و سفارت های متعددی در آن وجود دارد. این شهر که درست در مرکز ترکیه و منطقه آناتولی واقع شده است. مزیت سفر به آنکارا این است که به دلیل مرکزیت آن به راحتی می توانید از آن جا به شهرهای دیگر ترکیه نیز سفر کنید. در خود شهر آنکارا هم جاذبه های هنری و فرهنگی زیادی وجود دارد و موزه های متعددی در آن ساخته شده است که از جمله آن ها می توان به موزه تمدن آناتولی اشاره کرد.

    آنکارا

    ماردین
    این شهر که در بالای یک تپه واقع شده است و مرکز استان ماردین محسوب می شود. ماردین یکی از تاریخی ترین سکونتگاه های منطقه است و به خاطر تنوع فرهنگی و شهر قدیمیش که ساختمان هایش همگی از سنگ ساخته شده اند، مشهور شده است. از شهر قدیمی ماردین به راحتی می توانید با پای پیاده دیدن کیند و هر لحظه از دیدن هر گوشه و کناری از آن شگفت زده شوید. قدم زدن در خیابان های آن فرصتی برایتان فراهم می کند که خانه های باستانی و اماکن تاریخی آن دیدن کنید و یکی از قدیمی ترین صومعه های جهان را در آن ببینید. حتی می توانید از بنای سلطان عیسی که قدمتش به قرون وسطایی باز می گردد و زمانی به عنوان منظرگاه نجومی از آن استفاده می شده، دیدن کنید. بازدید از ماردین برای کسانی جالب است که عاشق تاریخ و کشف حقایق تاریخی هستند.

    ماردین

    قونیه
    قونیه یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است و بیشتر به خاطر وجود موزه مولانا و معماری سلجوقیش مشهور شده است. در قرن 12 و 13 میلادی، قونیه به عنوان پایتخت سلسله سلجوقی انتخاب شد و امروزه ساختمان های همان دوران به اصلی ترین اماکن دیدنی قونیه تبیدل شده اند. شما با سفر به قونیه می توانید زا مسجد علاء الدین و ویرانه های کاخ سلجوقیان دیدن کیند. از طرفی می توانید به موزه و آرامگاه مولانا، شاعر پارسی زبان و گرانقدر بروید و در مراسم های جذاب دراویش آن شرکت کنید و رقص سماء آن ها را از نزدیک ببینید.

    قونیه

    آنتالیا
    آنتالیا که در ساحل دریای مدیترانه واقع شده است، یک شهر بزرگ، هیجان انگیز و سرزنده است که با هتل های و اقامتگاه های لوکسش هر ساله توریستان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. سواحل زیبا و کوهستان های سرسبز آنتالیا به اضافه آثار باستانی که در آن وجود دارد، باعث محبوبیت این شهر بین جهانیان شده است و هتل های بی نظیرش و امکانات تفریحی گسترده اش تفریحات همه جانبه شما را در این شهر تضمین می کنند. در آنتالیا همه نوع تفریحی برای هر فردی وجود دارد. چه شما عاشق بازدیدهای تاریخی باشید، چه بخواهید که یک تعطیلات ساحلی جذاب را سپری کنید و یا اگر عاشق تفریح های مهیج و ماجراجویی هستید، در هر صورت سفر به آنتالیا برایتان جذاب خواهد بود.

    آنتالیا

    مارماریس
    مارماریس یکی از شهرهای ساحلی زیبای ترکیه است که با سواحل جذاب با شن های سفید، آب های زلال و شفاف و معماری تاریخیش قلب توریستان زیادی را تا به حال از آن خود کرده است. این شهر در جنوب غربی ترکیه واقع شده است و یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای تجربه ورزش های آبی، ماجراجویی و غواصی است و شب های سرزنده و جالبی دارد. یک سری تور قایقی در طول روز در مارماریس برگزار می شود که با استفاده از آن ها میتوانید از خلیج های زیبا و دیدنی و روستاهای اطراف دیدن کنید. همچنین می توانید در قالب سفرهای یک روزه از مناطق اطراف مارماریس مثل دالیان، افسوس، پاموکاله و جزیره کلئوپاترا دیدن کنید و چند روز مهیج و فراموش نشدنی را در یکی از زیباترین شهرهای ترکیه سپری کنید.

    مارماریس

    سیده
    سیده در طول تاریخ یک بندر اصلی در ترکیه بوده است و زمانی در 4 قرن پیش از میلاد مسیح، اسکندر مقدونی آن را تصرف کرده است.در این شهر با ویرانه های باستانی کلاسیک و اقامتگاه های مدرن و به روزش کنتراست و تضاد جالبی دیده می شود و سواحل زیبایش با شن های سفیدی که دارند، برای گذراندن یک تعطیلات ساحلی ایده آل هستند. این شهر در یک شبه جزیره کوچک واقع شده است و برای بازدید از اماکن دیدنی،خوردن غذاهای خوشمزه و تفریحات شبانه روزی مقصد بی نظیری برای سفر محسوب می شود.ویرانه های باستانی که از دوران رومیان و هلنیستیان باقی مانده اند، از مهمترین جاذبه های گردشگری سیده محسوب می شوند که شامل یک آمفی تئاتر بسیار بزرگ و معابد گوناگونی می شوند و هر گوشه شان سرشار از شگفتی است.در سیده خیابان های باریک و کوچه پس کوچه های بسیار جالبی وجود دارد که در آن ها باغ های زیبایی وجود دارد و در هر گوشه اش یک رستوران ساخته شده است و در هر کدامشان انواع غذاهای از غذاهای سنتی گرفته تا پیتزاهای خوشمزه و انواع غذاهای دیگر سرو می شود.

    سیده

    بدروم
    بدروم در جنوب منطقه اژه ای ترکیه واقع شده است و زمانی در آن یک صومعه وجود داشت که یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان تلقی می شد. امروزه از این صومعه فقط ویرانه هایی به جا مانده است که باز هم بسیار زیبا و تماشایی هستند. از طرفی سواحل جذاب و اقامتگاه های زیبایی در آن وجود دارد که سالانه توریستان زیادی را از اقصی نقاط جهان به خودشان جذب می کنند. سفر به بدروم بدون قلعه سنت پیتر که با نام قلعه بدروم شناخته می شود، کامل نمی شود. این قلعه که در سال 1403 ساخته شده است، امروزه به یک موزه جالب تبدیل شده است. از طرفی در بخش شرقی بدروم، یک ساحل زیبا وجود دارد که آب های آن شفاف و زلال هستند. نزدیک ساحل یک عالمه کافه ساخته شده است که در نوع خودشان جالب هستند. در بخش غربی بدروم هم یک تفرجگاه ساحلی، یک سری مراکز خرید و تعدادی رستوران وجود دارد که خودشان به تنهایی برای چند روز خوشگذرانی و تفریح در بدروم کافی هستند.

    بدروم

    افسوس
    افسوس کامل ترین نمونه از شهرهای کلاسیک اروپایی است و در یک قرن قبل از میلاد مسیح، یکی از بزرگترین شهرهای امپراتوری روم بوده است و یکی از عجایب هفتگانه جهان باستانی یعنی معبد آرتمیس در آن قرار گرفته است. ویرانه های افسوس به خوبی حفاظت شده اند و به همین دلیل افسوس به یکی از توریستی ترین شهرهای ترکیه تبدیل شده است. از مهمترین جاذبه های گردشگری افسوس می توان به تئاتر بزرگ آن، معبد هادریان و کتابخانه سلسوس اشاره کرد که واقعا زیبا و دیدنی هستند و بازدید از آن ها برای هر کسی که علاقه به بازدید از اماکن تاریخ دارد، جالب است.

    افسوس

    کاپادوکیا
    کاپادوکیا در مرکز آناتولی واقع شده است و بیشتر به خاطر چشم انداز و مناظر افسانه ایش مشهور شده است. در کاپادوکیا صخره هایی وجود دارد که شکلشان طبیعی نیست و انگار به این جهان هستی تعلق ندارند. یک سری اتفاقات طبیعی در طول تاریخ مثل فوران های آتش فشانی و فرسایش باعث شکل گیری طبیعت کاپادوکیا به شکل کنونیش شده است. البته هزاران سال قبل، مردمانی که در کاپادوکیا زندگی می کردند، دست هایی بر طبیعت برده اند که حاصل کارهایشان را می توان در خانه ها و کلیساهای صخره ای و غاری شکل کاپادوکیا و همین طور در شهرهای زیرزمینی کاپادوکیا دید. هر کدام از این ها به قدری جذاب هستند که مطمئنا با بازدید از آن ها برای لحظه ای نفس شما هم در سینه حبس خواهد شد. جالب است که بدانید هیتی ها اولین قومی بودند که در منطقه کاپادوکیا در ترکیه زندگی می کردند و برای در امان ماندن از ایرانیان و یونانیان تونل های زیرزمینی زیادی در کاپادوکیا حفر کرده اند. امروزه این غارها به هتل ها و اقامتگاه هایی تبدیل شده اند که شما هم می توانید در آن ها اقامت کنید و برای چند روز احساس کنید که به گذشته ترکیه سفر کرده اید. از طرفی امکانات لازم برای بالن سواری در کاپادوکیا برای توریستان فراهم شده است که تجربه بسیار منحصر به فردی است و این فرصت را برایشان فراهم می کند که طبیعت زیبای کاپادوکیا را از ارتفاعات تماشا کنند. علاوه بر این، وجود تعداد زیادی بالن رنگارنگ در آسمان، جلوه ای رویایی به طبیعت کاپادوکیا می دهد که در نوع خودش بی نظیر است و می توان عکس های بسیار زیبای با چنین پس زمینه ای گرفت.

    کاپادوکیا

    استانبول
    استانبول که زمانی پایتخت امپراتوری های عثمانی و بیزانسی بوده است . امروزه بزرگترین شهر ترکیه و یکی از بزرگترین شهرهای جهان محسوب می شود. استانبول شهری است که قاره اروپا و آسیا را به هم متصل می کند و تنها شهری در دنیاست که در دو قاره مجزا واقع شد هاست. استانبول با معماری تاثیرگذار، اماکن تاریخی زیبا، رستوران های بی نظیر، مراکز خرید عالی، محیط جذاب و شب های سرزنده ای که دارد، یکی از بهترنی شهرهای ترکیه برای سفر به شمار می آید و طرفداران زیادی دارد. در استانبول می توانید هم از اماکن تاریخی مثل ایاصوفیه، مسجد آبی و کاخ توپکاپی بازدید داشته باشید و هم از مراکز خرید بی نظیر استانبول خرید سالانه خود را انجام دهید.برای رزرو بهترین تورهای لحظه آخری ترکیه می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

    نمایی از شهر استانبول

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW