021-88507190

راهنمای سفر زمینی به آنتالیا با ماشین شخصی

راهنمای سفر مهرپرواز 20 مهر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
برای سفر زمینی به آنتالیا با ماشین شخصی شرایطی وجود دارد که باید از آنها مطلع باشید. در این مطلب مسافت، مدارک و نکات مهم این سفر زمینی تشریح شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شاید ندانید، اما سفر هوایی به آنتالیا، تنها گزینه پیش رویتان نیست و می‌توانید به‌صورت زمینی هم به این شهر زیبا سفر کنید. سفر زمینی به آنتالیا با ماشین شخصی یکی از روش‌های هیجان‌انگیز برای گردشگرانی است که می‌خواهند آزادی و کنترل بیشتری بر مسیر و توقف‌هایشان داشته باشند. این سفر فرصتی است تا علاوه بر تماشای جاذبه‌های آنتالیا، از مناظر زیبای میان‌راهی و طبیعت کشورهای مسیر هم لذت ببرید. بدون شک، برای اینکه سفر زمینی راحت و بدون دردسری داشته باشید، باید از قبل درباره آن اطلاعات کاملی کسب کنید. از همین رو، ما قصد داریم ادامه این مطلب را به بررسی همین موضوع اختصاص دهیم و اطلاعات لازم درباره سفر زمینی به آنتالیا را در اختیارتان بگذاریم.

    چه کسانی می توانند با خودروی شخصی به آنتالیا سفر کنند؟

    این نوع سفر برای افرادی مناسب است که ترجیح می‌دهند برنامه‌هایشان انعطاف‌پذیر باشد و از ماجراجویی در طول مسیر لذت ببرند. در واقع، اگر عاشق رانندگی طولانی، سفرهای جاده‌ای و کشف شهرهای کوچک میان راه هستید، این روش سفر برای شما عالی خواهد بود. همچنین، سفر با خودروی شخصی برای خانواده‌ها و گروه‌های دوستانه که به‌دنبال یک تجربه مشترک و هیجان‌انگیز هستند، مناسب است.

    ناگفته نماند که سفر به انتالیا با ماشین شخصی، در مقایسه با سفر هوایی، مدت‌زمان بیشتری طول می‌کشد؛ چرا که مسافت طولانی پیش رویتان قرار دارد. با این اوصاف، باید صبر و حوصله زیادی داشته باشد؛ بنابراین اگر جزو افراد کم‌حوصله هستید، سفر زمینی برایتان مناسب نیست.

    سفر زمینی به آنتالیا با خودروی شخصی

    سفر زمینی به آنتالیا

    مسیر سفر زمینی به آنتالیا با خودروی شخصی

    برای طی کردن مسیر زمینی از ایران تا آنتالیا با خودروی شخصی، شما باید 3 مرحله را پشت سر بگذارید. ابتدا باید بدانید آنتالیا کجاست. سپس به یکی از مرزهای بازرگان، رازی یا سرو بروید که معمولا، مرز بازرگان و رازی رایج‌ترند. فرض را بر این می‌گذاریم که مبدا حرکت شما تهران است و در ادامه این دو مرحله را توضیح می‌دهیم.

    1. برای شروع سفر زمینی به آنتالیا با ماشین شخصی، ابتدا باید خود را به یکی از مرزهای ایران و ترکیه برسانید. مسیرهای مرزی مانند مرز بازرگان و مرز رازی به ترتیب در استان‌های آذربایجان غربی و خوی قرار دارند و هر دو از اصلی‌ترین گذرگاه‌ها برای ورود به ترکیه هستند. اگر از تهران حرکت کنید و مقصدتان مرز بازرگان باشد، شما از شهرهای قزوین، زنجان، تبریز، مرند و ماکو عبور خواهید کرد. در صورتی هم که مقصد، مرز رازی باشد، قزوین، زنجان، تبریز و خوی در مسیرتان هستند و فرصت خوبی‌ است که از این شهرها هم دیدن کنید.
    2. بعد از رسیدن به یکی از مرزهای رازی یا بازرگان، می‌توانید راهی آنتالیا شوید. بین مرز بازرگان و آنتالیا، شهرهای دوغوبایزید، آغری، ارزروم، سواس، کایسری و قونیه قرار دارند. مرز رازی تا آنتالیا هم از شهرهای وان، تاتوان، باتمان، دیاربکر و آدانا می‌گذرد. خوبی سفر زمینی این است که علاوه بر آنتالیا، می‌توانید از زیبایی‌های شهرهای طول مسیر هم لذت ببرید.

    فاصله تهران تا آنتالیا برای سفر زمینی با ماشین شخصی

    مسیر زمینی از تهران تا آنتالیا حدود 2400 کیلومتر است که مدت‌زمان طی کردن این مسافت، کاملا به عواملی مانند شرایط جاده، توقف‌های میان راه و وضعیت ترافیکی بستگی دارد. البته برنامه‌ریزی دقیق برای استراحت در شهرهای میان‌راهی باعث می‌شود که این زمان طولانی‌تر شود، اما سفر ایمن‌تری داشته باشید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که هم برای لذت بردن از مسیر و استراحت و هم حفظ امنیت سفرتان، توقفی هم در شهرهای بین راه داشته باشید.

    اقدامات لازم برای عبور از مرز ایران و ترکیه

    مسلما پیش از سفر با ماشین شخصی به ترکیه، باید یک سری اقدامات را انجام دهید و برخی مدارک مورد نیاز را تهیه کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. دو مورد از اقداماتی که قبل از سفر باید حتما به آن‌ها بپردازید، تهیه گواهی‌نامه بین‌المللی و کاپوتاژ یا همان پلاک بین‌المللی است. برای دریافت گواهی‌نامه بین‌المللی، شما باید همراه با مدارکی شامل عکس 3 در 4 و پاسپورت، به کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی مراجعه کنید.

    برای دریافت کاپوتاژ هم باید همراه یا یک سری مدارک مورد نیاز، به اداره گمرک بروید. این مدارک شامل پاسپورت معتبر، کارت ملی، گواهی‌نامه، بیمه، سند و کارت ماشین می‌شود.

    سفر به آنتالیا ترکیه به ماشین شخصی

    عبور از مرز ترکیه با ماشین

    مدارک موردنیاز برای سفر زمینی به آنتالیا با خودروی شخصی

    همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، شما برای سفر زمینی به آنتالیا با ماشین شخصی، به یک سری مدارک نیاز دارید که شامل موارد زیر می‌شوند:

    • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
    • گواهی‌نامه بین‌المللی
    • کاپوتاژ خودرو
    • کارت سبز خودرو
    • بیمه بین‌المللی
    • بیمه شخص ثالث

    سفر زمینی به آنتالیا با خودروی شخصی چقدر طول می کشد؟

    طول سفر زمینی به آنتالیا با ماشین شخصی با توجه به مسافت آن، باید حدود 24 تا 30 ساعت طول بکشد؛ اما طبق آمار به‌دست‌آمده از مسافران قبلی، این زمان 28 تا 40 ساعت به طول می‌انجامد. در واقع، مدت‌زمان سفر شما به تعداد توقف‌هایتان، وضعیت جاده و ترافیک و هدف شما از سفر بستگی دارد. اگر قصدتان فقط بازدید از آنتالیاست، زودتر به مقصد می‌رسید، اما اگر می‌خواهید به شهرهای بین راه هم سری بزنید، زمان رسیدن به آنتالیا بیشتر خواهد شد.

    به‌طور کلی، توصیه می‌کنیم که سفر خود را به چند بخش تقسیم کنید و شب را در یکی از شهرهای میان‌راهی بگذرانید تا هم استراحت کنید و سفری ایمن داشته باشید و از این مسیر طولانی، لذت بیشتری ببرید.

    سفر با ماشین شخصی به آنتالیا ترکیه

    سفر به آنتالیا

    هزینه سفر زمینی با خودرو به آنتالیا

    هزینه سفر به آنتالیا  با خودروی شخصی شامل هزینه‌های بنزین، عوارض جاده‌ای، بیمه و اقامت میان‌راهی است. بنزین در ترکیه به مراتب گران‌تر از ایران است و از همین رو، هزینه‌های سوختی بالایی را پیش رو دارید. همچنین، هزینه‌های مربوط به کاپوتاژ، بیمه بین‌المللی خودرو و عوارض مرزی هم باید مد نظر قرار گیرند.

    بعد از رسیدن به مقصد هم، هزینه‌های آنتالیا گردی، اقامت در شهر و خوردوخوراک را هم باید به این لیست اضافه کرد. برخی از هزینه‌هایی که برای سفر زمینی به آنتالیا باید بپردازید، عبارتند از:

    • عوارض خروج از کشور زمینی به ترکیه برای سفر اول: 520 هزار تومان
    • هزینه پلاک ترانزیت خودرو: 1 میلیون و 300 هزار تومان
    • هزینه بیمه بین‌المللی ماشین برای 15 روز: 910 هزار تومان

    نکات قابل توجه در سفر زمینی با خودروی شخصی به آنتالیا

    سفر زمینی به آنتالیا قطعا لذت‌های خاص خود را دارد و می‌تواند خاطره‌ای جذاب و به‌یادماندنی باشد؛ اما به شرط آن که برخی نکات مهم را در طول سفر رعایت کنید. ما در ادامه، این نکات را در اختیار شما می‌گذاریم.

    • اطمینان از سلامت خودرو: پیش از آغاز سفر، خودرو را به‌دقت بررسی کنید تا از سلامت فنی آن مطمئن شوید و در طول سفر، مشکلی برایتان پیش نیاید.
    • کامل بودن مدارک: حتما تمامی مدارک لازم مانند گواهینامه بین‌المللی، کارت سبز بیمه، پاسپورت، کارت ملی، پلاک ترانزیت و ... را همراه داشته باشید.
    • پیش‌بینی توقف‌ها: بهتر است از قبل، محل‌های توقف و استراحت در مسیر را برنامه‌ریزی کنید تا دچار خستگی نشوید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که رانندگی را به روزها اختصاص دهید و شب‌ها حتما، در یکی از شهرهای بین راه، استراحت کنید.
    • استفاده از نرم‌افزارهای مسیریاب: خوشبختانه، این روزها نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارند که می‌توانید برای مسیریابی از آن‌ها استفاده کنید. حتما پیش از سفر، یکی از آن‌ها را دانلود و در طول مسیر از آن استفاده کنید تا به مسیر اشتباهی نروید.

    سفر زمینی از تهران به آنتالیا

    استفاده از نرم افزارهای مسیریاب در سفر زمینی به آنتالیا

    قیمت بنزین برای رانندگی در آنتالیا

    قیمت بنزین در ترکیه نسبت به ایران بالاتر است و به ازای هر لیتر بنزین سوپر باید حدود 36 لیر، بنزین پریمیوم حدود 37 لیر و دیزل حدود 39 لیر بپردازید. این تفاوت قیمت باید در برنامه‌ریزی‌های مالی سفر شما مدنظر قرار گیرد.

    آیا در آنتالیا محدودیتی برای رانندگی خودروهای غیربومی وجود دارد؟

    خوشبختانه، محدودیت خاصی برای رانندگی خودروهای غیربومی در سیستم حمل و نقل آنتالیا وجود ندارد و قوانین راهنمایی و رانندگی آن‌ها، تقریبا مشابه ایران است. با این حال، شما باید به قوانین رانندگی در آنتالیا پایبند باشید و از تابلوهای راهنمایی و رانندگی پیروی کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود. برخی از این قوانین عبارتند از:

    • بستن کمربند ایمنی الزامی است.
    • حق تقدم با عابران پیاده است.
    • کودکان زیر 12 سال نباید در صندلی جلوی خودرو بنشینند.
    • حرکت بین خطوط در آنتالیا از اهمیت زیادی برخوردار است.
    • هنگام رانندگی حتما مدارک مهم شامل بیمه و کارت ماشین، برگه معاینه فنی و گواهی‌نامه بین‌المللی را همراه داشته باشید.

    قبل از سفر زمینی به آنتالیا با ماشین شخصی، همه جوانب را بسنجید

    سفر زمینی به آنتالیا با ماشین شخصی یک تجربه ماجراجویانه و آزادانه است که به شما این امکان را می‌دهد تا در طول مسیر از شهرهای مختلف و مناظر طبیعی لذت ببرید. البته چنین سفری نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و آماده کردن مدارک و تجهیزات لازم است. ما در این مطلب تلاش کردیم هر آنچه که لازم است درباره سفر زمینی به آنتالیا با خودرو را بدانید، در اختیارتان بگذاریم. اگر شما هم نکته مفید دیگری می‌توانید به این مطلب اضافه کنید یا تجربه‌ای در این زمینه دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    با اینکه سفر زمینی می‌تواند یک تجربه جدید و جالب باشد، اما فراموش نکنید که مسیر طولانی آن، باعث خستگی شما خواهد شد. اگر می‌خواهید سفری راحت‌تر، ارزان‌تر و بدون هیچ خستگی داشته باشید، بهترین راه، رزرو تور آنتالیا است. تورهای آنتالیا آژانس مهرپرواز، تضمین می‌کنند که شما سفری لذت‌بخش و آسوده، با مناسب‌ترین قیمت به این شهر زیبا خواهید داشت و از تک‌تک لحظاتتان، بهترین استفاده را خواهید کرد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW