021-88507190

با 21 سوغات ویتنام آشنا شوید

راهنمای سفر مهرپرواز 20 مهر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر به ویتنام سفر می‌کنید سوغات ویتنام را فراموش نکنید و هنگام برگشت، چیزهایی را برای یادگاری همراه خود بیاورید. این مطلب درباره سوغات ویتنام است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    خرید سوغات ویتنام بعد از سفر به این کشور دیدنی، راهی عالی برای گرامی‌داشت خاطرات و بازگرداندن بخشی از آن‌ها به خانه است. ویتنام یکی از مقاصد جذاب گردشگری در جنوب شرقی آسیاست و علاوه بر مناظر زیبا، سوغاتی‌های منحصربه‌فرد و متنوعی دارد. سوغاتی‌های این کشور ترکیبی از فرهنگ غنی، هنرهای دستی سنتی و خوراکی‌هایی با طعم‌های جذاب هستند. پس اگر برایتان سوال است که «از ویتنام چی بخریم؟» ادامه این مطلب را از دست ندهید؛ چرا که قصد داریم در ادامه، مهم‌ترین و محبوب‌ترین سوغاتی‌های ویتنام را به شما معرفی کنیم.

    آئو دای؛ لباس محلی ویتنام

    آئو دای (Ao Dai) را می‌توان یکی از مهم‌ترین نمادهای ویتنام دانست. این لباس سنتی ویتنامی، نشان‌دهنده میراث فرهنگی غنی این کشور است و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی ارائه می‌شود. آئو دای یک تونیک بلند و شیک است که هم مردان و هم زنان در ویتنام می‌پوشند؛ اگرچه در درجه اول با مد زنانه ارتباط دارد. این سوغات ویتنام می‌تواند یک یادگاری فرهنگی ارزشمند از سفر به این کشور باشد.

    آئو دای از سوغاتی های ویتنام

    آئو دای لباس سنتی ویتنام 

    کلاه کونیکال

    افرادی که می‌دانند ویتنام کجاست کلاه مخروطی‌شکل کونیکال (Conical) را که در ویتنام به آن کلاه نون لا (Nón Lá) هم می‌گویند، می‌شناسند؛ یکی از محبوب‌ترین سوغاتی های ویتنام در میان گردشگران. این کلاه معمولا از برگ درخت خرما، بامبو یا نی ساخته می‌شود و بسیار سبک وزن است. کاربرد آن ایجاد سایه در برابر نور خورشید و برای آب‌و‌هوای گرم و مرطوب ویتنام بسیار ایده‌آل است.

    پارچه های ویتنامی

    پارچه‌های ویتنامی، منسوجات دست‌سازی هستند که توسط گروه‌های اقلیت قومی ساکن در مناطق کوهستانی این کشور تهیه می‌شوند. هر گروه قومی، تکنیک‌ها، الگوها و نقوش بافندگی متمایز خود را دارد که این منسوجات را منحصربه‌فرد و از نظر فرهنگی مهم می‌سازد. این پارچه‌ها اغلب با استفاده از روش‌های سنتی که نسل‌ به نسل‌ منتقل شده‌اند و با موادی مانند پنبه، کنف، ابریشم یا ترکیبی از این الیاف‌ها ساخته می‌شوند.

    سوغات ویتنام

    پارچه‌های ویتنامی

    محصولات ابریشمی؛ سوغات معروف ویتنام

    ابریشم ویتنام از شهرت بین‌المللی برخوردار است و در تولید لباس‌ها، شال‌ها و پارچه‌های زینتی استفاده می‌شود. تکنیک‌های سنتی ابریشم‌بافی در طول نسل‌ها منتقل شده‌اند و امروزه، ویتنام به عنوان ششمین تولیدکننده ابریشم در جهان و سومین صادرکننده ابریشم در آسیا شناخته می‌شود. این سوغات ویتنام را می‌توانید به‌عنوان هدیه‌ای لوکس و منحصربه‌فرد، همراه خود ببرید.

    محصولات گلدوزی

    گلدوزی در ویتنام سابقه طولانی دارد و به دوران باستان باز می‌گردد و سنت‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله سبک‌های چینی، فرانسوی و بومی ویتنامی بر آن تاثیر گذاشته است. طرح‌های پیچیده و زیبا اغلب، روی پارچه‌های ابریشمی، ساتن یا پنبه‌ای با نخ و سوزن گلدوزی می‌شوند؛ طرح‌هایی از نقوش سنتی گرفته تا معاصر. این محصولات ارزشمند جزو زیباترین سوغات کشور ویتنام هستند و با تنوع بالا، دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند.

    بهترین سوغاتی های ویتنام

    پارچه‌های با گلدوزی ویتنامی

    نقاشی های دانگ هو

    نقاشی‌های دانگ هو یک هنر سنتی منحصربه‌فرد و پرشور از شمال ویتنام محسوب می‌شوند. این نقاشی‌ها با چاپ تصاویری روی کاغذ سنتی معروف ویتنامی، به نام کاغذ «DO» ایجاد می‌شوند. این کاغذ که بسیار بادوام است، از پوست نوعی درخت تهیه می‌شود. نقاشی‌های دانگ هو به‌خاطر مضامین شاد و خوش‌بینانه‌شان که منعکس‌کننده میراث فرهنگی و ارزش‌های مردم ویتنام هستند، بسیار معروف‌اند.

    فانوس های کاغذی؛ سوغات پرطرفدار ویتنام

    فانوس‌های کاغذی درخشان از شناخته‌شده‌ترین سوغات ویتنام هستند و تاریخچه‌ای غنی و معنادار در فرهنگ ویتنامی دارند. مردم ویتنام، این فانوس‌ها را در مراسم خاص، به‌ویژه در طول جشنواره میانه پاییز روشن می‌کنند تا از این طریق، ارواح شیطانی را از خود دور و خوشبختی را به زندگی خود دعوت کنند.

    فانوس های کاغذی از معروف ترین سوغاتی های ویتنام

    فانوس‌های کاغذی

    سفال و سرامیک

    از دیگر سوغات معروف ویتنام، می‌توان به سفال و سرامیک ویتنامی اشاره کرد که در اشکال مختلف از جمله گلدان، کاسه، بشقاب، مجسمه و وسایل تزئینی یافت می‌شوند. این محصولات به‌دلیل طرح‌های نفیس، الگوهای زیبا و داشتن طیف متنوعی از سبک‌ها، بسیار مورد توجه هستند.

    مجسمه های ریشه بامبو؛ از سوغات جذاب ویتنام

    مجسمه‌های ریشه بامبو که به‌دلیل جزئیات پیچیده و زیبایی طبیعی شهرت دارند، جزو متمایزترین سوغات ویتنام هستند. هنرمندان از شکل و بافت طبیعی ریشه‌های بامبو برای خلق مجسمه‌های خیره‌کننده‌ای استفاده می‌کنند که اغلب، موضوعات مختلفی مانند حیوانات، مناظر و چهره‌های اساطیری را به تصویر می‌کشند.

    مجسمه های ریشه بامبو سوغات کشور تایلند

    مجسمه‌های ریشه بامبو

    خوشنویسی های ویتنامی

    خوش‌نویسی یک هنر محترم در ویتنام است که ریشه‌های عمیقی در ادبیات، فلسفه و معنویت دارد. این آثار خوش‌نویسی زیبا که اغلب با اشعار شاعرانه یا نقل‌قول‌های معنادار آراسته می‌شوند، سوغاتی و هدیه‌ای بی‌نظیر به شمار می‌روند. جالب است بدانید که تابلوهای خوش‌نویسی در ویتنام، نماد خوش‌شانسی در نظر گرفته می‌شوند.

    سازهای ویتنامی؛ سوغات محبوب ویتنام

    ویتنام به‌دلیل میراث غنی موسیقایی خود مشهور است و آلات موسیقی ویتنامی، جزو سوغاتی‌های محبوب در میان بازدیدکنندگان این کشور محسوب می‌شوند. این سازها منعکس‌کننده سنت‌های فرهنگی ویتنام‌اند و هنر و مهارت سازندگان محلی را به نمایش می‌گذارند. بهتر است بگوییم که سازهای سنتی ویتنامی، فقط سوغاتی نیستند؛ آن‌ها پنجره‌ای به روح ویتنام هستند. هر نت نواخته‌شده، بازتاب قرن‌ها تاریخ، داستان‌سرایی و بیان هنری است.

    سازهای ویتنامی از معروف ترین سوغاتی های کشور ویتنام

    سازهای ویتنامی

    قهوه؛ از خوشمزه ترین سوغات ویتنام

    ویتنام به‌عنوان دومین تولیدکننده بزرگ قهوه در جهان، طعم‌های متنوعی از مناطق مختلف را ارائه می‌دهد؛ طوری که قهوه، احتمالا پرفروش‌ترین سوغاتی ویتنام محسوب می‌شود. قهوه سنتی ویتنامی با استفاده از فیلتر قطره‌ای کوچک فلزی به نام «فین» و از ترکیب دانه‌های قهوه بوداده تیره با مقدار کمی کاسنی تهیه می‌شود که طعم فوق‌العاده‌ای دارد. پیشنهاد می‌کنیم حتما مقداری از قهوه ویتنامی را به‌عنوان سوغات، همراه خود ببرید.

    آبنبات نارگیلی

    یکی از سوغاتی‌های محبوب و شیرین ویتنام را می‌توان آب‌نبات نارگیل دانست که معمولا در منطقه دلتای مکونگ ویتنام، جایی که نارگیل فراوان است، تولید می‌شود. فرآیند تهیه آب‌نبات نارگیل شامل استخراج شیر از نارگیل، مخلوط کردن آن با شکر و پختن آن روی حرارت ملایم تا غلیظ شدن است. این آب‌نبات‌ها که اغلب، در تعطیلات و جشن‌ها مصرف می‌شوند، نماد رفاه و خوشبختی هستند.

    کیک مانگ بین

    کیک مانگ بین که از بخش شمالی ویتنام، به‌ویژه هانوی سرچشمه می‌گیرد، بافتی نرم با شیرینی لطیف و طبیعی دارد و جزو خوش‌طعم‌ترین سوغات ویتنام محسوب می‌شود. این کیک مربعی کوچک، اغلب، به‌عنوان دسر یا میان‌وعده استفاده می‌شود و خصوصا در جشن‌ها، محبوبیت زیادی دارد.

    سوغاتی های ویتنام

    کیک مانگ بین

    میوه خشک های آبنباتی

    میوه خشک‌های آب‌نباتی جزو خوراکی‌های سنتی و محبوب ویتنام هستند که با نگهداری میوه‌ها در شربت قند تهیه می‌شوند و یک میان‌وعده شیرین و خوش‌طعم هستند. این آب‌نبات‌ها شامل میوه‌های مختلفی از جمله نارگیل، زنجبیل، آناناس، دانه‌های نیلوفر آبی، تمر هندی و... می‌شوند. آن‌ها معمولا مخصوص مناسبت‌ها و فستیوال‌های خاص در ویتنام، مانند سال نو قمری و همچنین یک هدیه و سوغاتی جذاب در میان گردشگران هستند.

    چای ویتنام

    گردشگران از سراسر جهان، چای ویتنامی را یک سوغاتی محبوب و ویژه می‌دانند. آب‌و‌هوا و توپوگرافی متنوع این کشور، به کشت انواع چای کمک می‌کند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. برخی از انواع شناخته‌شده چای ویتنامی عبارتند از: چای سبز، چای سیاه، چای اولانگ، چای نیلوفر آبی و چای یاس. این دمنوش‌ها به‌خاطر عطر طراوت‌بخش، طعم جذاب و فواید سلامتی خود شناخته می‌شوند و جزو کاربردی‌ترین سوغات ویتنام هستند.

    سوغات ویتنام

    چای ویتنام

    برنج سبز چسبنده؛ سوغات فصلی ویتنام

    برنج سبز چسبنده یک غذای فصلی است که معمولا در پاییز، به‌ویژه در مناطق شمالی که مزارع برنج فراوانی دارند، در دسترس خواهد بود. این برنج زمانی که دانه‌ها هنوز جوان و سبز هستند، قبل از بالغ شدن کامل، برداشت می‌شود. سپس برنج را تفت داده و می‌کوبند تا پوست آن جدا شود و در نتیجه، دانه‌های سبز رنگ ریز و معطر به دست می‌آیند که از جالب‌ترین و مفیدترین سوغات ویتنام محسوب می‌شوند.

    ادویه و گیاهان دارویی

    غذاهای ویتنامی به‌دلیل استفاده از گیاهان و ادویه‌ها برای ایجاد طعم‌های متمایز معروف‌اند. ترکیبی از گیاهان معطر، مانند علف لیمو، ریحان تایلندی، نعناع و ​​گشنیز ویتنامی، همراه با ادویه‌هایی مانند بادیان، دارچین، میخک و زنجبیل، به طعم منحصربه‌فرد غذاهای ویتنامی کمک می‌کنند و جزو کاربردی‌ترین سوغاتی‌هایی هستند که می‌توانید همراه خود ببرید.

    سس ماهی؛ خاص ترین سوغات ویتنام

    سس ماهی می‌تواند از خاص‌ترین سوغات ویتنام باشد که استفاده از آن، سابقه‌ای طولانی در غذاهای ویتنامی دارد و قدمت آن به هزاران سال پیش می‌رسد. فرآیند تخمیر ماهی و نمک می‌تواند چندین ماه یا حتی سال‌ها طول بکشد و در نتیجه مایعی با عطری تند و طعمی غنی به دست می‌آید که سس ماهی نام دارد. بودجه خرید سس ماهی را حتما در هزینه سفر به ویتنام در نظر بگیرید.

    سس ویتنامی از سوغاتی های محبوب ویتنام

    سس ماهی ویتنام

    سوغات ویتنام را از کجا تهیه کنیم؟

    شما می‌توانید انواع سوغاتی‌های ویتنام را در هر بازار محلی، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های سوغاتی و فروشگاه‌های مواد غذایی پیدا کنید. بازار شبانه هانوی، بازار بن تان شهر هوشی مین در ویتنام و بازار دونگ ژوان در هانوی برخی از بهترین مکان‌هایی هستند که تمام سوغاتی‌های ویتنام را عرضه می‌کنند و شما می‌توانید با خیال راحت و با قیمت‌های مناسب، هر آنچه که می‌خواهید از این بازارها تهیه کنید.

    سوغات ویتنام؛ یادگاری از یک رویا

    ویتنام با تاریخ، فرهنگ و هنر غنی خود، مجموعه‌ای متنوع از سوغاتی‌های خاص را ارائه می‌دهد. از پوشاک و محصولات تزئینی گرفته تا آثار هنری، صنایع دستی و خوراکی‌های خاص، هر کدام از این سوغاتی‌ها نمادی از فرهنگ و سنت‌های این کشور هستند. خرید این محصولات نه‌تنها یک یادگاری زیبا از سفرتان به ویتنام خواهد بود، بلکه به حفظ و ترویج هنرها و صنایع محلی این کشور هم کمک می‌کند. ما در این مطلب سعی کردیم برخی از محبوب‌ترین سوغات ویتنام را به شما معرفی کنیم. شما هم اگر محصول دیگری می‌توانید به این لیست اضافه کنید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    ویتنام کشوری بی‌نظیر است و سفر به آن می‌تواند بسیار به‌یادماندنی باشد؛ خصوصا اگر آسان‌ترین روش سفر، یعنی تور ویتنام را انتخاب کنید. بد نیست بدانید که ما در آژانس مهرپرواز، پکیج کاملی از تور، شامل گشت شهری، بیمه، ترانسفر و گشت خرید ارائه می‌دهیم تا شما با خیال راحت و برنامه‌ای دقیق، هم به گشت‌وگذار و هم خریدتان از بهترین مکان‌ها برسید. ناگفته نماند که از دیگر مزایای این تورها، اقساطی بودن آن‌هاست.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW