021-88507190

تخمین هزینه سفر به ویتنام

راهنمای سفر مهرپرواز 06 مهر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
همیشه قبل از سفر، لیست هزینه سفر به ویتنام را تهیه کنید تا بتوانید بودجه‌تان را بهتر مدیریت کنید. در این مطلب تمام هزینه‌ها را خواهید شناخت.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دانستن هزینه سفر به ویتنام برای کسانی که می‌خواهند راهی این کشور فوق‌العاده شوند، باعث می‌شود تا بر اساس بودجه‌شان بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشند. ویتنام از دیدنی‌ترین کشورها در جنوب شرق آسیاست که به‌واسطه طبیعت خیره‌کننده، فرهنگ غنی و جاذبه‌های بی‌نظیرش، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. سفر به این کشور زیبا، هزینه‌های مختلفی مانند هزینه اقامت، غذا، تهیه بلیط، حمل‌ونقل و... را شامل می‌شود که آگاهی از آن‌ها به داشتن سفری باکیفیت کمک می‌کند. از همین رو، ما قصد داریم ادامه این مطلب را به بررسی این هزینه‌ها اختصاص دهیم.

    هزینه سفر به ویتنام

    طبیعت کشور ویتنام

    لیست هزینه سفر به ویتنام

    هزینه‌های سفر به ویتنام
    هزینه‌های رایج در سفر به ویتنام مبلغ به ازای هر نفر
    قیمت بلیط هواپیما شروع از حدود 38 میلیون تومان
    ویزا 100 تا 150 دلار
    تفریح و بازدید از جاهای دیدنی 13 دلار (متوسط روزانه)
    خرید کردن به نیازها، اجناس و مرکز خرید انتخابی شما بستگی دارد
    محل اقامت 27 دلار
    غذا و نوشیدنی 14 دلار (متوسط روزانه)
    حمل‌ونقل عمومی 12 دلار (متوسط روزانه)
    اینترنت و تماس 6.5 دلار

    جدول هزینه‌های سفر به ویتنام

    در ادامه تمام هزینه‌های ذکرشده در جدول بالا را، با جزئیات بیشتر و دقیق‌تری در اختیار شما می‌گذاریم.

    در سفر به ویتنام چه واحد پولی با خود ببریم؟

    واحد پول ویتنام دونگ یا دانگ (VND) است. در سفر به این کشور شما هم می‌توانید از صرافی‌ها دانگ تهیه کنید و همراه خود ببرید و هم دلار. مهم‌ترین هزینه سفر به ویتنام شاید همین باشد که تخمین بزنید چه مقدار پول را با چه واحد پولی همراه ببرید. بهترین استراتژی این است که از هر دو واحد پول همراه خود داشته باشید. در صورتی هم که دلار اضافه بیاورید، می‌توانید در سفرهای بعدی از آن استفاده یا آن را دوباره به ریال تبدیل کنید که با توجه به نوسانات ارز، ضرر نخواهید کرد.

    هزینه بلیط هواپیما در سفر به ویتنام

    قیمت بلیط سفر در موضوع هزینه سفر به ویتنام به عوامل مختلفی مانند زمان سفر، شهر مقصد، نوع بلیط و صندلی و ایرلاین مجری پروازتان بستگی دارد. لازم به ذکر است که پروازهای ایران به ویتنام، معمولا با یک توقف در استانبول انجام می‌گیرند. قیمت بلیط ویتنام از تهران به مقصد هانوی، در زمان نگارش مقاله از حدود 38 میلیون تومان شروع می‌شود. بهترین نوع بلیط می‌تواند قیمتی تا بالای 100 میلیون تومان هم داشته باشد.

    هزینه ویزا برای سفر به ویتنام

    دو مورد از الزامات سفر به ویتنام، داشتن پاسپورتی با اعتبار حداقل 6 ماه و ویزای توریستی این کشور است. برای اخذ پاسپورت یا تمدید آن، شما باید درحال‌حاضر، مبلغی حدود 470 هزار تومان بپردازید. ویزای توریستی ویتنام به‌صورت یک‌بار ورود یا چندبار ورود قابل دریافت است و هزینه آن بسته به نوع ویزا (عادی یا فوری) می‌تواند از 100 تا 150 دلار متغیر باشد. همچنین بد نیست بدانید که ویزای ویتنام در سال‌های اخیر، به‌صورت گروهی صادر می‌شود.

    هزینه بازدید از جاهای دیدنی ویتنام

    ویتنام کشوری سبز و فوق‌العاده زیبا با فرهنگی غنی است که ترکیب این‌ها در کنار هم، باعث به‌وجودآمدن دیدنی‌های جذابی در این کشور شده‌اند. بازدید از برخی از این مکان‌ها رایگان‌اند، مانند بازدید از محله قدیمی و شالیزارهای برنج، بازدید از کلیسای نوتردام، اداره پست مرکزی در هوشی مین و... . برخی از جاهای دیدنی ویتنام هم نیازمند پرداخت هزینه ورودی هستند که معمولا بیشتر از 7 دلار نمی‌شود؛ اما باز هم باید د رهزینه سفر به ویتنام مبلغی را برای آنها در نظر گرفت. در ادامه تعدادی از آن‌ها را در اختیارتان می‌گذاریم.

    • تور یک روزه نین بین: 63 دلار
    • نمایش عروسکی آبی: 6 دلار
    • بازدید از موزه نظامی ویتنام: 2 دلار
    • معبد نگوک سان: 1 دلار
    • معبد ادبیات: 1 دلار
    • بازدید از خانه دیوانه: 2.15 دلار
    • موزه جنگ هوشی مین: 1.72 دلار

    هزینه مسافرت به ویتنام

    برخی جاهای دیدنی معروف ویتنام

    هزینه تفریحات در سفر به ویتنام

    بخشی از هزینه های سفر به ویتنام به تفریحات هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی این شهر مربوط می‌شوند. فرقی نمی‌کند تفریحات شبانه در ویتنام را در نظر بگیرید یا روزانه؛ این هزینه مسلما به سلیقه شما در انتخاب سرگرمی‌های متنوع بستگی دارد؛ بااین‌حال در ادامه، هزینه برخی از تفریحات در این کشور را در اختیارتان می‌گذاریم.

    • گشت‌وگذار با موتور سیکلت در دالات: 34 دلار
    • تور جیپ‌سواری در تپه‌های شنی: 6.5 دلار
    • تور دوچرخه‌سواری در هوشی مین: 79 دلار
    • سفر با قایق غواصی در جزیره فوکوک: 14.8 دلار
    • پارک آبی دام سن: 5.5 دلار
    • تور غذایی اسکوتر: 35 دلار
    • تور قایق‌گردی در خلیج بای تو لانگ: 144 دلار

    هزینه های سفر به ویتنام

    گشت‌وگذار در خلیج بای لانگ با کشتی

    هزینه خرید در سفر به ویتنام

    اگر پیش از این می‌دانستید ویتنام کجاست با این نکته آشنایید که ویتنام با داشتن مراکز خرید شیک، بازارهای سنتی و حتی شناور، فرصت‌های خرید جذابی در اختیارتان می‌گذارد. با اینکه بخش مهمی از هزینه‌های هر سفری به خرید کردن مربوط می‌شود، اما نمی‌توان هزینه‌ آن را تخمین زد؛ چراکه کاملا به نیازها و اجناس انتخابی شما بستگی دارد و به عبارتی، هزینه‌ای شخصی است. تنها نکته‌ای که باید بدانید این است که معمولا در فصول شلوغ و پرگردشگر، هزینه اجناس در ویتنام و به‌طور کلی، هزینه سفر به ویتنام افزایش می‌یابد. همچنین فراموش نکنید که برای خرید ارزان سوغات ویتنام نیز می‌توانید به بازارهای محلی در شهرهای مختلف این کشور مراجعه کنید تا اندکی هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

    هزینه اقامت در سفر به ویتنام

    هزینه مسافرت به ویتنام شامل بخش مهمی، یعنی هزینه‌ مربوط به محل اقامت می‌شود. در ویتنام گزینه‌های اقامتی متنوعی وجود دارند تا شما بتوانید با توجه به میزان بودجه و سلیقه‌تان، محل اقامت مورد نظر خود را انتخاب کنید. به‌طور متوسط، برای یک شب اقامت در ویتنام برای هر نفر، به 27 دلار نیاز است. در صورتی که بخواهید در اتاقی دو نفره اقامت کنید، این هزینه برای یک شب، معادل 55 دلار می‌شود.

    ناگفته نماند که اقامت در یک هتل اقتصادی، به‌طور متوسط برای هر نفر و برای یک شب، 14 دلار هزینه دارد؛ درحالی‌که همین مبلغ برای یک هتل لوکس، به 72 دلار افزایش می‌یابد.

    هزینه غذا در ویتنام

    هزینه غذا و نوشیدنی در سفر به ویتنام به عواملی مانند عادات غذایی و سلیقه شما و نوع رستوران‌هایی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. رستوران‌ها، کافه‌ها و غذاهای خیابانی متنوعی در ویتنام وجود دارند که پاسخ‌گوی هر سلیقه‌ای هستند. به‌طور متوسط، هزینه غذا، روزانه، برای هر نفر، حدود 14 دلار می‌شود. در زیر هزینه برخی از غذاهای ویتنام را در اختیارتان می‌گذاریم.

    • دامپلینگ: 1.8 دلار
    • یک کاسه برنج: 2 دلار
    • یک ظرف برنج و مرغ: 1.5 دلار
    • فو: 3 دلار
    • نودل: 5 دلار
    • یک وعده غذا در رستورانی متوسط: 5 تا 10 دلار
    • یک وعده غذایی در رستورانی لوکس: شروع از 12 دلار

    هزینه غذا در ویتنام

    غذا در ویتنام

    هزینه حمل و نقل در سفر به ویتنام

    گزینه‌های حمل‌ونقل متنوعی در ویتنام وجود دارند، شامل تاکسی، اتوبوس، تاکسی موتوری، قطار و اجاره خودرو. مقرون‌به‌صرفه‌ترین وسیله برای حمل‌ونقل در ویتنام و بین شهرهای مختلف آن، از نظر گردشگران، اتوبوس‌ها هستند که معمولا هم راحت، تمیز و کارآمدند. به‌طور متوسط، هزینه حمل‌ونقل عمومی در ویتنام، روزانه حدود 12 دلار می‌شود. برخی از هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل به شرح زیر هستند:

    • کرایه ماشین شخصی برای یک سفر یک روزه: 14 دلار
    • کرایه اتوبوس از هانوی به نین بین: 7 دلار
    • کرایه اتوبوس از نین بین به فانگ نگا: 12 دلار
    • کرایه اتوبوس از هوی آن به دالات: 16 دلار
    • کرایه اتوبوس از دالات به سایگون: 17 دلار

    هزینه تماس و اینترنت در ویتنام

    بخشی از هزینه سفر به ویتنام که ممکن است خیلی‌ها آن را در نظر نگیرند، هزینه‌های مربوط به تهیه سیم‌کارت و اینترنت است. برای گردشگران، دو گزینه سیم‌کارت‌های محلی و سیم‌کارت‌های الکترونیکی (eSIM) موجودند. به‌طور کلی، هم سیم‌کارت‌های محلی و هم طرح‌های داده eSIM مقرون‌به‌صرفه‌ترین و منعطف‌ترین دسترسی به اینترنت را به گردشگران ارائه می‌دهند.

    بد نیست بدانید که سیم‌کارت‌های محلی در مقایسه با eSIM قیمت کمتری دارند؛ اما این‌که eSIM نیازی به سیم‌کارت فیزیکی و خرید آن ندارد، یک حسن محسوب می‌شود. برخی از هزینه‌های سیم‌کارت و اینترنت در ویتنام شامل موارد زیر می‌شوند:

    • هزینه ای‌سیم (eSIM): 6.5 دلار
    • سیم‌کارت محلی با 5 گیگ اینترنت 7 روزه: 3.3 دلار
    • سیم‌کارت محلی با 10 گیگ اینترنت 15 روزه: 6.3 دلار
    • سیم‌کارت محلی با 8 گیگ اینترنت 30 روزه: 8 دلار

    با دانستن هزینه سفر به ویتنام مسافرت کنید

    ویتنام شهری بسیار مسحورکننده، دیدنی و محبوب در میان گردشگران سراسر دنیاست. یکی از مسائل مهمی که پیش از سفر به این کشور باید در نظر بگیرید، هزینه‌های سفر هستند تا در طول اقامتتان در ویتنام، مشکلی از این بابت برایتان پیش نیاید. مسلما این هزینه‌ به زمان سفر، عادات شخصی شما، تعداد روزها و عوامل دیگری بستگی دارد. ضمن این‌که هزینه سفر با تور ویتنام در مقایسه با شرایط و خدمات تورها، بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است، شما می‌توانید با خیال راحت و برنامه‌ای آماده و عالی راهی سفر شوید. اما ما تلاش کردیم در این مطلب، برای آگاهی بیشتر شما، هزینه سفر به ویتنام را در بخش‌های مختلف بررسی کنیم. اگر شما هم اطلاعات دیگری درباره هزینه‌های سفر به این کشور دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    1. هزینه اقامت در ویتنام چقدر است؟

    هزینه اقامت در ویتنام به نوع هتل و منطقه اقامتی بستگی دارد. هتل‌های لوکس 4 و 5 ستاره معمولاً از شبی 50 تا 200 دلار هزینه دارند. برای مسافران اقتصادی‌تر هتل‌های 2 و 3 ستاره و مهمان‌پذیرها با قیمت‌های 10 تا 30 دلار در شب نیز گزینه مناسبی هستند.

    2. هزینه خورد و خوراک در ویتنام چقدر است؟

    خورد و خوراک در ویتنام بسیار مقرون‌به‌صرفه است. غذاهای خیابانی مانند فو یا بان می معمولاً بین 1 تا 3 دلار هزینه دارند. در رستوران‌های محلی، یک وعده غذایی کامل حدود 5 تا 10 دلار است. هزینه غذا در رستوران‌های بین‌المللی و لوکس ممکن است به 20 تا 50 دلار برسد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW