021-88507190

برآورد هزینه سفر به استانبول

راهنمای سفر مهرپرواز 06 مهر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تخمین هزینه سفر به استانبول از جمله کارهایی است که قبل از سفر باید انجام دهید. در این مطلب با تمام هزینه‌ها در سفر استانبول آشنا می‌شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    بررسی هزینه سفر به استانبول یکی از اولین چیزهایی است که اگر قصد سفر به این شهر زیبا و توریستی را دارید، باید به آن بپردازید. استانبول شهری فوق‌العاده جذاب است و محبوبیت زیادی در میان گردشگران و خصوصا ایرانیان دارد. برآورد هزینه‌ها پیش از سفر به این شهر، به شما کمک می‌کند تا با برنامه‌ریزی بهتر و کامل‌تری راهی استانبول شوید و در طول سفر مشکلی از بابت کمبود بودجه برایتان پیش نیاید. از همین رو ما قصد داریم این مطلب را به بررسی تمام هزینه‌های لازم برای سفر به استانبول، مانند هزینه بلیط، ویزا، غذا، خرید و ... اختصاص دهیم و راهنمایی کاربردی در اختیار شما بگذاریم.

    لیست هزینه های سفر به استانبول

    هزینه‌های رایج در سفر به استانبول مبلغ به ازای هر نفر
    بلیط هواپیما  شروع از 6 میلیون و 900 هزار تومان
    عوارض خروج از کشور سفر اول: 500 هزار تومان
    سفر دوم: 780 هزار تومان
    سفر سوم به بعد: 1 میلیون و 40 هزار تومان
    هزینه تفریحات و بازدید از جاهای دیدنی 2566 لیر (متوسط روزانه)
    هزینه خرید کاملا به نیازها، فصل سفر و مرکز خرید انتخابی بستگی دارد
    هزینه محل اقامت 1536 لیر (متوسط هزینه برای یک شب)
    هزینه غذا و نوشیدنی 1009 لیر (متوسط روزانه)
    هزینه حمل‌ونقل 1781 لیر (متوسط روزانه)
    هزینه تماس و اینترنت 350 لیر

    جدول هزینه‌های سفر به استانبول

    در ادامه هر کدام از این هزینه‌ها را به‌صورت دقیق‌تر و با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار می‌دهیم.

    در سفر به استانبول چه واحد پولی با خود ببریم؟

    واحد پول ترکیه، لیر با نماد ₺ است. در سفر به استانبول شما هم می‌توانید واحد پولی این کشور، یعنی لیر و هم دلار همراه خود داشته باشید. بهترین راه این است که از دو واحد پولی، مقداری با خود ببرید و از هر کدام که نیاز بود استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم تا جای ممکن لیرهای خود را خرج کنید؛ چرا که در صورت اضافه آمدن دلار، می‌توانید از آن‌ها در سفرهای بعدی‌تان هم استفاده کنید.

    ناگفته نماند که شما می‌توانید لیر ترکیه را به‌صورت مستقیم از صرافی‌های ایرانی بخرید یا اینکه در ایران دلار تهیه و آن را در صرافی‌های استانبول، به لیر تبدیل کنید.

    میانگین هزینه سفر به استانبول

    لیر ترکیه

    هزینه بلیط هواپیما در سفر به استانبول

    هزینه سفر به استانبول با هواپیما به عوامل مختلفی مانند فصل و زمان سفر، نوع بلیط و ایرلاین انتخابی بستگی دارد. در زمان نگارش این مقاله، هزینه بلیط هواپیما از حدود 6 میلیون و 900 هزار تومان شروع می‌شود. البته بسته به نوع ایرلاین ممکن شما بتوانید بلیط‌هایی با قیمت کمتر هم پیدا کنید. همچنین در صورتی که تاریخ سفرتان مشخص باشد، هرچه زودتر بلیط خود را بخرید، گزینه‌های بهتری به‌لحاظ قیمتی در دسترس‌تان خواهند بود.

    بد نیست بدانید که یکی دیگر از راه‌های سفر به استانبول، به‌صورت زمینی و با اتوبوس، از پایانه‌های غرب و بیهقی تهران است. در حال حاضر، هزینه سفر به استانبول زمینی با اتوبوس، حدود 2 میلیون و 700 هزار تومان می‌شود. راه دیگر هم سفر با خودروی شخصی که مسلما با توجه به طولانی بودن مسیر، می‌تواند خسته‌کننده باشد و هزینه‌هایی مانند کاپوتاژ، پلاک و گواهی‌نامه بین‌المللی و... را در بر خواهد داشت.

    هزینه ویزا برای سفر به استانبول

    برای سفر به استانبول و به‌طور کلی ترکیه، در صورتی که قصد ماندن بیش از 90 روز را ندارید، نیازی به ویزا نخواهد بود. در واقع، شما برای سفر به استانبول فقط به پاسپورتی احتیاج دارید که حداقل 6 ماه از مدت اعتبار آن باقی مانده باشد. لازم به ذکر است که هزینه اخذ یا تمدید پاسپورت، حدود 470 هزار تومان خواهد شد.

    همچنین هنگام خروج از کشور، باید هزینه‌ای تحت عنوان عوارض خروج از کشور پرداخت کنید که برای سفر اول 500 هزار تومان، سفر دوم 780 هزار تومان و سفر سوم به بعد 1 میلیون و 40 هزار تومان است.

    هزینه بازدید از جاهای دیدنی استانبول

    استانبول به‌واسطه تاریخ و فرهنگ غنی‌اش جاهای دیدنی زیادی دارد که حتما باید بخشی از هزینه سفر به استانبول ترکیه را به بازدید از این مکان‌ها اختصاص داد. مسلما برخی از آن‌ها رایگان‌اند و برای ورود به برخی هم نیاز به تهیه بلیط دارید.

    جالب است بدانید که استانبول برای راحتی گردشگرانش، یک پیشنهاد جذاب دارد؛ خرید استانبول E-Pass. استانبول E-Pass به مبلغ حدود 100 دلار، شامل ورود به بیش از ۴۰ مورد از بهترین مؤسسه‌های فرهنگی، موزه‌ها و محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر می‌شود. برای آگاهی بیشتر شما، در ادامه هزینه ورودی برخی از دیدنی‌های استانبول را در اختیارتان می‌گذاریم.

    • برج گالاتا: 130 لیر
    • حمام ترکی لوکس: 700 لیر
    • موزه باستان‌شناسی استانبول: 60 لیر
    • موزه هنرهای ترکی و اسلامی: 60 لیر
    • کاخ توپکاپی: 200 لیر

    هزینه بازدید از جاهای دیدنی استانبول

    برج گالاتا از جاذبه‌های دیدنی استانبول

    هزینه تفریحات در استانبول

    قسمت مهمی از هزینه‌های سفر مربوط به تفریحات جذاب و شگفت‌انگیز این شهر می‌شوند. توریستی بودن استانبول باعث شده تا تفریحات متنوع و جالبی برای سرگرمی گردشگران در شهر فراهم شوند. برخی از این تفریحات مانند گشت‌وگذار در سواحل خیره‌کننده شهر، قدم زدن در پارک آتاتورک، پیاده‌روی روی پل گالاتا و... رایگان‌اند. برخی از تفریحات هم نیازمند صرف هزینه هستند که در ادامه شما را با برخی از آن‌ها آشنا می‌کنیم.

    هزینه خرید در سفر به استانبول

    استانبول یکی از جذاب‌ترین شهرهای خرید در جهان است. این کلان‌شهر در دو قاره واقع شده است که همین باعث می‌شود گزینه‌های خرید شما افزایش یابند؛ از مراکز خرید لوکس و برند گرفته تا بازارهای سنتی و خوش‌قیمت. در استانبول شما با هر بودجه‌ای که باشید، می‌توانید جایی را برای خرید پیدا کنید.

    بی‌شک بخش مهمی از برآورد هزینه سفر به استانبول، مربوط به خرید می‌شود؛ چرا که از خرید کالاها و محصولات باکیفیت در این شهر نمی‌توان گذشت؛ اما نمی‌توان هزینه دقیقی برای مراکز خرید استانبول در نظر گرفت. هزینه خرید کاملا به نیاز شما، محلی که برای خرید انتخاب می‌کنید، تعداد افراد، فصل سفر و عوامل مختلف دیگری بستگی دارد. البته مسلم است که زمان‌های اوج گردشگری در این شهر، قیمت کالاها افزایش می‌یابند.

    بد نیست بدانید که استانبول هر بهار یا تابستان میزبان یک جشنواره خرید بزرگ است که بیش از یک ماه طول می‌کشد. در این مدت، فروشگاه‌های شرکت‌کننده تخفیف‌های ویژه‌ای، تا 70 درصد ارائه می‌دهند و 24 ساعته و 7 روز هفته باز هستند.

    حداقل هزینه سفر به استانبول

    خرید در استانبول

    هزینه اقامت در سفر به استانبول

    هزینه اقامت به نوع هتلی که انتخاب می‌کنید و زمان سفرتان بستگی دارد. در واقع، باید بدانید که قیمت اقامت در استانبول همیشه در فصل اوج گردشگری افزایش می‌یابد. البته با توجه به تنوع بالای بهترین هتل‌ های استانبول، شما با هر بودجه‌ای که باشید می‌توانید یک محل اقامت مناسب پیدا کنید.

    به‌طور کلی طبق گزارش‌های مسافران قبلی، متوسط هزینه یک شب اقامت در استانبول برای یک نفر حدود 45 دلار (1536 لیر) و یک اتاق دو نفره حدود 90 دلار (3071) است. این هزینه برای یک شب اقامت در هتلی اقتصادی، برای هر نفر به 30 دلار کاهش و برای یک هتل لاکچری به 89 دلار افزایش می‌یابد.

    هزینه غذا در استانبول

    درحالی‌که قیمت وعده‌های غذایی در استانبول کاملا متفاوت است و میانگین هزینه سفر به استانبول در این بخش هم کاملا به سلیقه و عادات غذایی شما بستگی دارد، متوسط ​​هزینه غذا برای هر نفر، روزانه حدود 30 دلار (1009 لیر) می‌شود. چند رستوران ایرانی در استانبول وجود دارند که می‌توانید آنجا غذای ایرانی بخورید. در ادامه قیمت برخی از نوشیدنی‌ها و غذاهای استانبول را در اختیارتان می‌گذاریم.

    • یک فنجان چای: 3 لیر
    • یک فنجان قهوه ترکی: 7 لیر
    • صبحانه سنتی ترکی: 90 تا 150 لیر
    • یک وعده غذا برای دو نفر، در رستورانی متوسط: 200 تا 360 لیر
    • یک وعده غذا برای دو نفر، در رستوران بین‌المللی: 350 تا 500 لیر
    • یک تکه باقلوای ترکی: 14 لیر
    • یک بطری آب: 4 لیر

    هزینه غذا در استانبول

    باقلوای معروف استانبول

    هزینه حمل و نقل در سفر به استانبول

    در استانبول گزینه‌های حمل‌ونقل مختلفی مانند، مترو، اتوبوس، تاکسی و اجاره خودرو در اختیار گردشگران قرار می‌گیرند. به‌طور متوسط، مسافران گذشته برای هر نفر، حدود 52 دلار (1781 لیر) در روز، برای حمل‌و‌نقل محلی در استانبول هزینه کرده‌اند. کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی در استانبول، شامل اتوبوس، مترو و کشتی‌های محلی، با نرخ ثابت یک طرفه، 7.67 لیر، خواهند بود.

    اگر قصد استفاده از تاکسی را دارید، معمولا باید روزانه حدود 30 تا 80 لیر برای تاکسی‌های استاندارد استانبول (تاکسی‌های زردرنگ) هزینه کنید. هزینه کرایه خودرو هم برای یک روز، از حدود 365 لیر شروع می‌شود.

    ناگفته نماند که شما می‌توانید با خرید استانبول‌کارت (IstanbulKart) به مبلغ 50 لیر، از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو، اتوبوس‌ها، دلموش، تراموا و کشتی‌های محلی استفاده کنید؛ بدون اینکه هر بار نیاز به تهیه بلیط داشته باشید.

    هزینه تماس و اینترنت در استانبول

    به جز هزینه مواردی که در راهنمای سفر به استانبول کلیدی و جاذب به حساب می‌آیند، در استانبول معمولا در مکان‌هایی مانند هتل‌ها، برخی وسایل حمل‌ونقل عمومی، موزه‌ها و مکان‌های فرهنگی محبوب، اینترنت رایگان در دسترس است؛ بااین‌حال بهتر است برای اطمینان بیشتر یک سیم‌کارت خریداری کنید. دو گزینه پیش‌ روی شماست؛ یا می‌توانید فناوری eSIM را در گوشی خود فعال و یک سیم‌کارت مجازی خریداری کنید یا در فرودگاه و سایر فروشگاه‌های مرتبط، یک سیم‌کارت محلی بخرید.

    سیم‌کارت‌های محلی استانبول برای گردشگران حدود 350 لیر هزینه دارند. ناگفته نماند که قیمت این سیم‌کارت‌ها در فرودگاه، در مقایسه با فروشگاه‌های سطح شهر، کمی بیشتر است.

    حالا که هزینه سفر به استانبول را می دانید...

    استانبول، شهری توریستی و جذاب در ترکیه که هر سال میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیاست، پذیرای همه افراد با هر بودجه‌ای خواهد بود. در این شهر، گزینه‌های متنوع بودجه‌ای در هر بخشی وجود دارند تا همه افراد بتوانند سفری لذت‌بخش به استانبول داشته باشند. با اینکه هزینه‌های سفر به استانبول کاملا به عادات شخصی شما و فصل سفر بستگی دارند، اما حداقل هزینه سفر به استانبول برای یک سفر کاملا اقتصادی، روزانه حدود 650 لیر می‌شود. ما هم سعی کردیم در این مطلب، برای آگاهی بیشتر شما، متوسط هزینه‌ها در هر بخشی را در اختیارتان بگذاریم. شما هم اگر اطلاعات یا پیشنهادی در این زمینه دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. بد نیست بدانید که هزینه سفر به استانبول بدون تور، در مقایسه با رزرو تور استانبول، ممکن است بیشتر شود؛ این درحالی‌ است که شما با تور می‌توانید سفری راحت‌تر، بدون هیچ دردسری داشته باشید.

    سوالات متداول

    1. هزینه‌های اقامت در استانبول چقدر است؟

    هزینه اقامت در استانبول به نوع هتل و محل قرارگیری آن بستگی دارد. هتل‌های لوکس پنج‌ستاره در مناطق توریستی مانند تقسیم و سلطان‌احمد از شبی 150 تا 500 دلار متغیر هستند. همچنین، هتل‌های میان‌رده و اقامتگاه‌های اقتصادی با هزینه‌ای حدود 30 تا 100 دلار در شب نیز در دسترس هستند.

    2. هزینه غذا و خورد و خوراک در استانبول چقدر است؟

    هزینه غذا در استانبول متنوع است. غذاهای خیابانی و محلی مانند دونر و سیمیت با قیمت‌های اقتصادی بین 1 تا 5 دلار به فروش می‌رسند. وعده‌های غذایی در رستوران‌های معمولی حدود 10 تا 20 دلار است و در رستوران‌های لوکس، یک وعده غذایی ممکن است بین 30 تا 100 دلار هزینه داشته باشد. 

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW