021-88507190

آب و هوای تایلند در نوروز

گردشگری مهرپرواز 21 دی ، 1401 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تایلند از محبوب‌ترین کشورها در بین ایرانیان به ویژه برای سفرهای نوروزی شناخته شده است. اما آب و هوای تایلند در نوروز چگونه است؟ در این مطلب آن را بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    این که کدام مکان را برای مسافرت نوروزی انتخاب کنید، اهمیت بسیار بالایی دارد. اما این که چه آب و هوای در مقصد مورد نظر در انتظار شماست هم بسیار مهم است. تایلند همواره به عنوان یکی از محبوب‌ترین کشورها در بین ایرانیان به ویژه برای سفرهای نوروزی شناخته شده است. اما آب و هوای تایلند در نوروز چگونه خواهد بود؟ اگر به فکر رزرو تور تایلند نوروز هستید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید. زیرا اطلاعاتی که در ادامه می‌آوریم کمک می‌کند تا لحظات خوبی را در مسافرت نوروزی خود به تایلند تجربه کنید. در ادامه به شکلی جامع راجع به آب و هوای تایلند و اکثر شهرهای معروف آن صحبت خواهیم کرد.

    شهر بانکوک تایلند

    شهر بانکوک تایلند

    آب و هوای غالب در تایلند

    اگر بخواهیم خیلی مختصر و مفید آب و هوای تایلند را تفسیر کنیم، باید بگوییم که به طور کلی این کشور گرمسیر و مرطوب است. فصل هی مختلفی برای تایلند تعریف شده اما تفاوت فاحشی میان فصل‌ها دیده نمی‌شود. رطوبت بالا به همراه گرما در اکثر روزهای سال در تایلند غالب بوده و همین باعث شده تا یک کشور گرمسیر باشد. البته تفاوت‌هایی میان بخش‌های جنوبی و شمالی تایلند وجود دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. برای مثال در قسمت‌های شمالی بانکوک شما شاهد سه فصل خواهید بود. علاوه بر این در مناطق جنوبی هم دو فصل آب و هوایی وجود دارد. اما کدام زمان برای رزرو تور تایلند بهتر است؟

    آب و هوای تایلند در بهار و نوروز

    از ماه مارچ در تایلند فصل بهار آغاز می‌گردد. در روزهای ابتدایی آوریل، آب و هوای تایلند بسیار گرم شده و می‌توان گفت از ابتدای آوریل تا اوایل می‌شاهد گرم‌ترین روزهای سال در این کشور خواهیم بود. حداقل دمایی که در فصل بهار در تایلند تجربه می‌کنید، بیست درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

    اما اگر در ماه مارچ که دقیقا مصادف با تعطیلات نوروز است به این کشور سفر کنید، آب و هوای بهتری در انتظار شما خواهد بود. زیرا هوا خیلی گرم نبوده و رطوبت بالایی نیز ندارد. پیشنهاد می‌کنیم در فصل بهار به بخش‌های جنوبی کشور سفر نکنید و بیشتر به مناطق شرقی و شمال شرقی بروید. این مناطق در فصل بهار دما و رطوبت مساعد‌تری دارند. بنابراین به طور کلی می‌توان گفت با انتخاب تور تایلند نوروز 1403 آب و هوای بهتری را تجربه خواهید کرد.

    تصویر یک معبد

    معابد زیبا از جاذبه های تایلند

    تابستان تایلند چگونه است؟

    در فصل تابستان اوج بارش‌ها در این کشور اتفاق می‌افتد. در میان مناطق مختلف تایلند، بیشترین بارش متعلق به بخش‌های جنوبی خواهد بود و سیل عظیمی از بارندگی این منطقه را فراخواهد گرفت. در ماه ژوئن، تایلند گرم‌ترین روزهای سال را تجربه خواهد کرد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر تحمل گرما و بارش و رطوبت بالا را ندارید، تور تایلند را در فصل تابستان رزرو نکنید. البته فراموش نکنید که در این بازه زمانی قیمت تور تایلند به دلیل آب و هوا کاهش قیمت دارد. بنابراین اگر قیمت ارزان تور برای شما اولویت دارد، می‌توانید تابستان را برای سفر به تایلند انتخاب کنید.

    پاییز در تایلند

    فصل پاییز هم مانند نوروز یکی از بهترین زمان‌ها برای رزرو تور تایلند است. در این فصل آب و هوای کلی تایلند بسیار مطبوع است و این جو از اواخر نوامبر تا اواسط دسامبر ادامه خواهد داشت. البته اغلب هزینه رزرو تور تایلند در این بازه زمانی، به دلیل آب و هوای مساعد بیشتر خواهد بود. تعداد گردشگران هم در این فصل بیشتر از سایر فصول است.

    کاهش گرمی هوا و کم شدن رطوبت این اجازه را به گردشگران می‌دهد که به راحتی از تفریحات آبی نهایت لذت را ببرند. شنا، حمام آفتاب و سایر تفریحات ساحلی به دلیل کاهش باران‌های موسمی برای گردشگران فراهم خواهد بود.

    معبد سفید در تایلند

    معبد سفید در تایلند

    گذری بر زمستان تایلند

    فصل زمستان هم یکی از فصول خوب برای رزرو تور تایلند است. در این فصل رطوبت هوا کاهش یافته و آفتاب نیز ملایم‌تر از همیشه خواهد بود. در زمستان تعداد گردشگران نسبت به پاییز خیلی کمتر بوده و به طور کلی کشور خلوت‌تر است. در مناطق شمالی شما دمای کمتری را نسبت به مناطق جنوبی تجربه خواهید کرد. در نزدیکی‌های سال نو میلادی هم جشن سال نو برپا شده و تعداد گردشگران بسیار بیشتر خواهد شد.

    چه زمانی به تایلند سفر کنم؟

    حال که با انواع آب و هوای تایلند در فصول مختلف آشنا شدیم، وقت آن رسیده تا بهترین بازه زمانی را برای رزرو تور تایلند انتخاب کنیم. هر چند تایلند در تمامی فصول شگفتی‌های زیادی دارد که شما را جذب خواهد کرد اما مساله گرما و رطوبت را نمی‌توان نادیده گرفت.

    اگر از آن دسته افرادی هستید که آب و هوای مکانی که سفر می‌کنید خیلی برایتان اهمیت ندارد و با آب و هوای شرجی و گرم کنار می‌آیید، می‌توانید در تابستان به تایلند بروید. اما اگر از گرما و رطوبت فراری هستید و به دنبال بهترین آب و هوا برای رزرو تور تایلند می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم، در بهار به تایلند بروید. با رزرو تور تایلند نوروز شما می‌توانید آب و هوایی دلپذیر را تجربه کرده و بدون چتر به بیرون بروید. هزینه‌های تور در بهار هم مقرون به صرفه بوده و از این نظر به نفع شما خواهد بود.

    بارش‌های موسمی تایلند بیشتر در چه فصلیست؟

    کشور تایلند یکی از کشورهای پر بارش در جهان است که باران‌های موسمی فراوانی را تجربه می‌کند. منطقه جنوب غربی این کشور بیشتر شاهد باران‌های موسمی است. فصل بارش هم معمولا از اواخر اردیبهشت ماه تا اواخر شهریور و یا اوایل مهر است. آب و هوا در این بازه زمانی بسیار ابری و تابش آفتاب تنها 6 ساعت در روز خواهد بود.

    در قسمت شمال شرق تایلند هوا در بازه زمانی آبان تا اواسط فروردین، کمی خشک‌تر می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید به بخش شمالی تایلند سفر کنید می‌توانید این بازه زمانی را در نظر داشته باشید.

    اگر قصد دارید به سواحل جنوبی تایلند بروید، باید بگوییم که بخش‌های جنوب شرقی و غربی این کشور در سراسر طول سال باران‌های موسمی را تجربه نخواهند کرد. بنابراین در تمامی طول سال می‌توانید روی این مناطق حساب ویژه‌ای باز کنید.

    گذری بر آب و هوای شهرهای مختلف تایلند

    آب و هوای شهرهای مختلف تایلند در اغلب موارد نزدیک به هم است اما برای آشنایی بیشتر، جزئیات را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

    بانکوک

    این شهر در واقع پایتخت تایلند محسوب می‌شود و در قسمت جنوبی آن قرار دارد. از آبان تا دی ماه و در آغاز فروردین ماه بهترین زمان سفر به بانکوک است. زیرا آب و هوای بانکوک در این بازه زمانی نه خیلی گرم بوده و نه باران‌های موسمی می‌بارد. بنابراین اگر قصد دارید رزرو تور تایلند نوروز را انجام دهید، سفر به بانکوک را فراموش نکنید.

    اما فراموش نکنید که ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر، روزهای بسیار گرمی در بانکوک هستند. از طرفی دیگر از اواسط خرداد بارش باران هم آغاز شده و بر گرمی هوا افزوده می‌شود. پیش از سفر به تایلند برای دریافت پاسخ سوالات پرتکراری همچون تایلند کجاست و کسب کسب اطلاعات بیشتر درباره این کشور، مقاله‌ای با عنوان راهنمای سفر به تایلند را در سایت ما بخوانید. 

    پوکت

    جزیره پوکت بزرگترین جزیره این کشور محسوب می‌شود و در بخش جنوبی آن قرار دارد. به طور کلی در تمامی طول سال دمای هوا حدود 30 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. بهترین زمان برای سفر به پوکت از ماه آبان تا فروردین است. بنابراین می‌توان گفت با رزرو تور پوکت نوروز 1403 می‌توانید سفر خوبی را به پوکت داشته باشید. زیرا آب و هوای خوبی در انتظار شما خواهد بود.

    غواصی در زیر آب‌ها، تماشای آسمان زیبا با پرندگان خاص، رفتن به چشمه آب گرم و قدم زدن در جنگل‌های سر سبز از جمله تفریحاتی است که در پوکت منتظر شماست!

    توجه داشته باشید که از تیر ماه تا مهر آب و هوای این جزیره زیبا کمی نا متعادل می‌شود. دریاها بسیار مواج و تقریبا در اکثر سواح پرچم هشدار را مشاهده خواهید کرد. البته این آب و هوا، برای افرادی که به موج سواری علاقه دارند بسیار مناسب است. اما برای افرادی که به دنبال شنا و غواصی و استراحت لب ساحل هستند، بدترین هوا به نظر می‌رسد.

    پاتایا

    در خلیج پاتایا شما شاهد سه فصل مختلف خواهید بود. فصل گرم، فصل پر بارش و فصل خنک. در ماه اسفند به مرور دمای هوا بیشتر شده و تا 33 درجه می‌رسد. با نزدیک شدن به اردیبهشت، میزان بارش‌ها بیشتر شده و گرمای هوا کمتر به چشم می‌آید. بنابراین می‌توان گفت برای سفر به پاتایا هم نوروز انتخاب بهتری است.

    مکان‌هایی در تایلند که حتما باید ببینید

    اگر به یک آژانس مسافرتی رفته‌اید و تور تایلند را رزرو کردید، بهتر است راجع به مکان‌های دیدنی این کشور هم اطلاعات جامعی کسب کنید. در ادامه لیستی از بهترین مکان‌های دیدنی تایلند را گردآوری کرده‌ایم.

    خلیج مایا در فی فی تایلند

    خلیج مایا در فی فی تایلند

    ساحل رایلی

    این ساحل یکی از بهترین سواحل تایلند است. البته اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، ساحل رایلی یکی از بهترین سواحل جهان است. این ساحل پوشیده شده از ماسه سفید بوده و آب دریا در این بخش بسیار زلال است. اگر قصد دارید به جزیره سفر کنید، باید سوار قایق شوید.

    طبیعت فی فی

    این طبیعت زیبا یک مکان خوبی و دنج برای توقف است. شما می‌توانید در طبیعت فی فی انواع آب میوه‌های مختلف را نوش جان کنید. علاوه بر این میوه‌های مختلفی نیز وجود دارد که در طبیعت می‌توانید ببینید. اگر در زمان غروب به طبیعت فی فی بروید، یکی از زیباترین صحنه‌های غروب در کل زندگی تان پیش روی شما خواهد بود.

    چه هتل‌هایی در تایلند مناسب‎‌ترند؟

    • هتل ایتاس لومپینی

    این هتل در بانکوک قرار داشته و به مراکز خرید مشهوری چون سیلوم و ساتورن بسیار نزدیک است. علاوه بر این هتل ایتاس لومپینی به پارک لومپینی، جاده سیلوم، خانه جیم تامپسون، استادیوم بوکس لومپینی هم بسیار نزدیک بوده و شما می‌توانید به راحتی به این مکان‌ها دسترسی داشته باشید.

    203 اتاق با وای فای رایگان، استخر، پارکینگ، رستوران، سرویس اتاق، کافی شاپ و... در خدمت مسافران خواهد بود. این هتل به ایستگاه مترو نیز نزدیک بوده و از این طریق می‌توانید به راحتی به مرکز شهر بروید.

    • هتل پولمن بانکوک

    یکی از بهترین هتل‌هایی که می‌توانید در تایلند پیدا کنید، قطعا این هتل است. هتل پولمن 5 ستاره بوده و معماری بسیار چشم‌نوازی دارد. نزدیکی به فرودگاه و داشتن انواع امکانات تفریحی و رفاهی باعث شده تا مورد توجه سیل عظیمی از مسافران باشد.

    469 اتاق به همراه امکانات عالی، دو رستوران با انواع غذاهای آسیایی و غربی از جمله امکانات این هتل است.

    تصویر یک کوه زیبا

    جزیره فی فی تایلند

    و در پایان…

    یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان و حتی جهانیان، تایلند است. اما چه زمانی برای سفر به این کشور زیبا بهتر است؟ در این مقاله سعی کردیم آب و هوای تایلند را در سراسر طول سال بررسی کنیم. علاوه بر این به تفکیک هر شهر آب و هوای مربوطه را نیز عنوان کردیم. این اطلاعات جامع کمک می‌کند تا بتوانید بهترین زمان برای رزرو تور تایلند را انتخاب کرده و با تورهای آژانس هواپیمایی مهرپرواز اوقات خوشی را با خانواده خود سپری کنید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW