021-88507190

منطقه بلک آنتالیا و آب و هوای آن

گردشگری مهرپرواز 05 خرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
یکی از نقاط گردشگری مهم ترکیه منطقه بلک آنتالیا است که هرساله گردشگران بسیاری را به آنتالیا می‌کشاند. در این مطلب بلک را بیشتر می‌شناسید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    منطقه بلک آنتالیا که در امتداد سواحل مدیترانه و شرق آنتالیا قرار دارد، بهشت مسافرانی است که به‌دنبال ترکیبی از تجمل، تاریخ و زیبایی طبیعی هستند. این شهر جذاب با داشتن زمین‌های گلف در سطح جهانی، هتل‌های مجلل، خرابه‌های باستانی و سواحل بکر، مقصدی است که نوید تجربه‌های فراموش‌نشدنی را می‌دهد. در ادامه شما را بیشتر با منطقه بلک آنتالیا آشنا می‌کنیم تا برای سفر به این مقصد بی‌نظیر، اطلاعات کافی داشته باشید.

    معرفی منطقه بلک آنتالیا

    منطقه ی بلک آنتالیا یک منطقه توریستی زیبا و یکی از جاهای دیدنی آنتالیا در ترکیه است که از سال 1990، مورد توجه ویژه دولت ترکیه قرار گرفت و امکانات فوق‌العاده‌ای به آن اضافه شد. این منطقه که در کنار دریای مدیترانه قرار دارد، امکان تفریحات آبی لذت‌بخشی را برای گردشگران فراهم می‌کند؛ با این حال، شهرت آن، بیشتر به‌خاطر زمین‌های گلف بی‌نظیرش است.

    بد نیست بدانید که بلک در اکثر روزهای سال، آفتابی است؛ از همین رو، می‌توانید انواع تفریحات آبی را در آن تجربه کنید. به‌طور کلی، چه عاشق طبیعت باشید و چه عاشق ماجراجویی یا به‌دنبال مکانی برای استراحت و کسب آرامش، بلک گزینه‌ای ایده‌آل برای شماست.

    عکسی از منطقه بلک آنتالیا

    نقشه منطقه بلک آنتالیا

    منطقه بلک در انتالیا و حدود 40 کیلومتری شرق آنتالیا، در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد و جزئی از حوزه استحفاظی منطقه ساحلی سریک محسوب می‌شود. رسیدن به بلک، از طریق فرودگاه آنتالیا بسیار آسان است و همچنین، به‌دلیل قرارگرفتن در کنار بزرگراه اصلی D400 که از شرق به جنوب ترکیه می‌رود، دسترسی به آن از طریق جاده هم، آسان و سریع خواهد بود.

    این منطقه شامل دهکده‌های درجه یک برای تعطیلات، زمین‌های گلف فوق‌العاده، هتل‌ها و امکاناتی عالی است تا اوقاتی لذت‌بخش را برای گردشگران رقم بزند.

    آب و هوای منطقه بلک آنتالیا و بهترین زمان بازدید

    منطقه توریستی بلک انتالیا آب‌وهوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و طولانی و زمستان‌های معتدل و نسبتا کوتاه دارد؛ از این رو، بیشتر ماه‌های سال زمان مناسبی برای بازدید از بلک هستند. اگر جزئیات بیشتری بخواهید، باید بگوییم که ژانویه سردترین ماه سال در بلک است که آن هم آب‌وهوای نسبتا خنکی دارد و چندان سرد نیست.

    گرم‌ترین ماه سال در بلک، جولای با میانگین دمای حداکثر 35 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. از آنجایی که بلک شهری ساحلی است که بخش مهمی با تفریحات آبی آنتالیا را در بر می‌گیرد، پس می‌توان گفت بهترین زمان بازدید از آن و لذت‌بردن از شنا، تفریحات ساحلی و آبی، ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر خواهند بود.

    مراکز خرید منطقه بلک آنتالیا

    اگر در جستجوی مراکز خرید در منطقه بلک انتالیا هستید، باید بدانید که این شهر تفریحی و پرجنب‌وجوش، فرصت‌های خرید متنوعی از بازارهای محلی گرفته تا مراکز خرید مدرن را در اختیارتان می‌گذارد. در ادامه، بهترین مکان‌ها برای خرید در بلک را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر قصد خرید سوغاتی یا محصولات مورد نیاز خود را دارید، بتوانید از این راهنما کمک بگیرید.

    • مرکز خرید فرسامال
    • مرکز خرید بوینر اسپرت
    • مرکز خرید دیپو اوت‌لت
    • بازار بلک
    • بازارهای محلی مانند بازار ماناوگات

    بازار منطقه بلک آنتالیا

    عکسی از بازار بلک

    بهترین هتل های منطقه بلک آنتالیا

    بلک از مناطق شیک و جذاب آنتالیاست و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. همین باعث شده تا هتل‌های فوق‌العاده‌ای در این منطقه ساخته شوند که از هر نظر، رفاه حال مسافران را فراهم می‌کنند؛ پس اگر قصد اقامت در این منطقه توریستی و زیبا را دارید، به‌هیچ‌وجه نگران محل اقامت خود نباشید. در ادامه ما لیستی از بهترین هتل منطقه بلک انتالیا را در اختیارتان می‌گذاریم تا با خیال راحت، یکی از آن‌ها را برای اقامت انتخاب کنید. برخی از آنها در گروه بهترین هتل های آنتالیا برای مجردها است.

    • هتل 5 ستاره قلمرو سرزمین افسانه‌ای
    • هتل 5 ستاره کایا بلک
    • هتل 5 ستاره ساحل کاج
    • هتل 5 ستاره آدم و حوا (فقط برای بزرگسالان)
    • هتل 5 ستاره کالیستا
    • هتل 5 ستاره مکس رویال
    • هتل 5 ستاره کولینان
    • هتل 5 ستاره کورنلیا
    • هتل 4 ستاره ویلا امپریال
    • هتل 4 ستاره آی‌سی

    تفریحات منطقه بلک آنتالیا

    حضور تعداد بالای گردشگران در منطقه جذاب بلک، سبب شده است تا تفریحات متنوع و هیجان‌انگیزی برای آ‌ن‌ها فراهم شود و بتوانند اوقات خوشی را در بلک سپری کنند. با این اوصاف، در سفر به بلک، همه چیز برای یک تعطیلات لذت‌بخش و به‌یادماندنی برای شما فراهم است. در ادامه برخی از پرطرفدارترین تفریحات این منطقه را به شما معرفی می‌کنیم.

    1. گلف: همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، بلک بیشتر به‌دلیل داشتن زمین‌های گلف استثنایی، شهرت دارد و از همین رو، بهشتی برای علاقه‌مندان به این بازی است. زمین‌های فوق‌العاده‌ای در این منطقه توسط معماران مشهور طراحی شده‌اند و شما می‌توانید در آن‌ها، لذت این بازی را در بالاترین سطح، تجربه کنید.
    2. گردش در سواحل بکر: سواحل بلک جزو جاذبه‌های اصلی این منطقه هستند. خط ساحلی بلک سواحل طولانی شنی با آب‌های شفافی دارد که برای شنا، آفتاب‌گرفتن و ورزش‌های آبی مختلف مانند اسکی روی آب، جت اسکی، پاراسلینگ و... بسیار ایده‌آل‌اند.
    3. بازدید از مکان‌های تاریخی: در اطراف بلک، مکان‌های تاریخی بسیار دیدنی وجود دارند که شما را به گذشته خواهند برد. شهر باستانی پرگه، آمفی‌تئاتر 2 هزارساله آسپندوس، آگوار و شهر قدیمی کالیچی از مکان‌های معروفی هستند که حتما باید از آن‌ها بازدید کنید.
    4. رفتن به دل طبیعت: طبیعت منطقه بلک فوق‌العاده زیبا و بی‌نظیر است. شما می‌توانید از آبشار کورشونلو و پوشش گیاهی جذاب و گونه‌های مختلف پرندگان آن دیدن یا به دره کوپرولو بروید و هیجان رفتینگ را در آب‌های خروشان آن تجربه کنید.
    5. تفریح در پارک‌ آبی: بلک برای خانواده‌ها هم یک مقصد عالی است. شما می‌توانید به پارک آبی لند آف لجندز بروید و از انواع فعالیت‌های آبی هیجان‌انگیز لذت ببرید.

    گردش در سواحل از تفریحات منطقه بلک آنتالیا

    عکسی از سواحل بلک

    فاصله منطقه بلک تا آنتالیا

    فاصله آنتالیا تا بلک 49 کیلومتر است که به‌طور میانگین، حدود 41 دقیقه طول می‌کشد. احتمالا روش‌های حمل و نقل در آنتالیا را می‌دانید. برای رسیدن از آنتالیا به بلک، شما می‌توانید این مسیر را با اتوبوس طی کنید که حدود 47 دقیقه طول می‌کشد. راه دیگر که البته سریع‌ترین راه به شمار می‌رود، طی‌کردن این مسیر با تاکسی یا خودروی شخصی است که حدود 32 دقیقه طول خواهد کشید.

    فاصله منطقه بلک آنتالیا تا دیگر شهرهای ترکیه

    از آنجایی که بلک منطقه بسیار زیبا و محبوبی در ترکیه محسوب می‌شود، ممکن است قصد داشته باشید از دیگر شهرهای ترکیه سری هم به بلک بزنید. در همین راستا، ما در ادامه فاصله بلک تا برخی شهرها و مکان‌های محبوب ترکیه را در اختیارتان می‌گذاریم.

    • فاصله تا کمر: 80 کیلومتر
    • فاصله تا ساحل لارا: 22.6 کیلومتر
    • فاصله تا آلانیا: 133 کیلومتر
    • فاصله تا دنیزلی: 261 کیلومتر
    • فاصله تا پاموکاله: 273 کیلومتر
    • اصله تا کوش آداسی: 451 کیلومتر
    • فاصله تا ازمیر: 504 کیلومتر
    • فاصله تا استانبول: 710 کیلومتر

    اگر با تور ترکیبی ترکیه سفر کرده باشید، امکان بازدید از شهرهای دیگری هم برای شما فراهم است و آژانس مسافرتی مسئولیت جابه‌جایی شما را بر عهده خواهد داشت.

    منطقه بلک بهتره یا کمر؟

    بلک و کمر هر دو جزو مناطق محبوب و دیدنی آنتالیا هستند؛ با این تفاوت که بلک در شرق آنتالیا قرار دارد و کمر در غرب آن. جاذبه‌های طبیعی و باستانی جذابی در نزدیکی دو منطقه بلک و کمر قرار دارند که از این نظر، می‌توانند پاسخ‌گوی علاقه تاریخ‌دوستان باشند. از طرفی هم، هر دو، سواحل فوق‌العاده جذابی دارند؛ اما اگر عاشق سواحل شنی هستید، در این مورد، بلک برنده می‌شود؛ چرا که سواحل کمر سنگ‌ریزه‌ای هستند.

    تفاوت دیگر بلک و کمر، متوجه علاقه‌مندان به فعالیت‌های ورزشی مانند گلف و فوتبال می‌شود. در بلک زمین‌های گلف و فوتبال فوق‌العاده باکیفیتی وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا انجام این ورزش‌ها را در بالاترین سطح تجربه کنید. به‌لحاظ مراکز خرید و محل اقامت هم هر دو منطقه از شرایط عالی و یکسانی برخوردارند. با این تفاسیر، این که کدام منطقه بهتر است، کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

    منطقه بلک آنتالیا؛ بهشت گردشگران

    بلک را می‌توان جزو مقاصد محبوب برای گردشگران دنیا در ترکیه دانست. چه گلف‌باز باشید یا علاقه‌مند به تاریخ و طبیعت، چه صرفا به‌دنبال استراحت در ساحلی زیبا، بلک خواسته‌تان را برآورده می‌کند. ما هم در این مطلب سعی کردیم شما را به‌طور کامل با منطقه بلک آنتالیا آشنا کنیم تا برای بازدید از این منطقه مسحورکننده، آماده باشید. شما می‌توانید هنگام سفر با تور آنتالیا از این منطقه توریستی بازدید کنید و لحظات جذاب و خاطره‌انگیزی برای خودتان بسازید. اگر شما هم تجربه‌ای درباره سفر به بلک دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

    سوالات متداول

    1. بلک آنتالیا به چه دلیل یک مقصد توریستی محبوب شناخته می‌شود؟

    بلک آنتالیا به دلیل ترکیب منحصر به فردی از جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تفریحی به یک مقصد توریستی محبوب تبدیل شده است. این منطقه با سواحل زیبا و آب‌های آبی فیروزه‌ای دریای مدیترانه، جنگل‌های کاج سرسبز و زمین‌های گلف با کیفیت بالا معروف است. علاوه بر این، بلک دارای هتل‌های لوکس و امکانات رفاهی فراوانی است که تجربه‌ای فوق‌العاده برای گردشگران فراهم می‌کند. فعالیت‌های متنوعی از جمله ورزش‌های آبی، تورهای تاریخی و گردش در طبیعت باعث می‌شود تا هر نوع سلیقه‌ای در این منطقه بتوانند از تعطیلات خود لذت ببرند.

    2. بهترین زمان برای سفر به بلک آنتالیا چه موقعی از سال است؟

    بهترین زمان برای سفر به بلک آنتالیا از ماه آوریل تا نوامبر است. در این بازه زمانی، هوا گرم و آفتابی است و شرایط مناسبی برای استفاده از سواحل و انجام فعالیت‌های بیرونی فراهم است. ماه‌های جولای و آگوست گرم‌ترین ماه‌های سال هستند که ممکن است برای برخی از افراد آزاردهنده باشد، اما برای کسانی که عاشق آفتاب و دریا هستند زمان ایده‌آلی است. در ماه‌های آوریل، مه، سپتامبر و اکتبر، دمای هوا کمی ملایم‌تر است و همچنین گردشگران کمتری در منطقه حضور دارند که می‌تواند تجربه‌ای آرام‌تر و راحت‌تر را فراهم کند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW