021-88507190

کوش آداسی یا مارماریس؟ به کجا سفر کنیم؟

راهنمای سفر مهرپرواز 05 خرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
هنگام انتخاب شهرهای ترکیه، تردید میان کوش آداسی یا مارماریس بسیار رایج است. برای اینکه ذهنتان را مرتب کنید، این مقاله هر دو شهر را مقایسه کرده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    انتخاب بین کوش آداسی یا مارماریس برای یک تعطیلات دلنشین، کاملا به علاقه‌مندی‌های شخصی و ترجیحات شما بستگی دارد. هر کدام از این دو شهر ساحلی زیبا و معروف ترکیه، جذابیت‌های خاص خود را دارند که با شناخت آن‌ها، بهتر می‌توانید مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید. از همین رو، ما در ادامه این مقاله، از جنبه‌های مختلف به بررسی و مقایسه این دو مقصد می‌پردازیم تا بتوانید بین کوش آداسی یا مارماریس، بهترین انتخاب را برای سفر خود داشته باشید.

    مقایسه موقعیت جغرافیایی کوش آداسی و مارماریس

    اگر با راهنمای سفر به کوش آداسی آشنا باشید می‌دانید که این شهر از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه است که در استان آیدین و غرب ترکیه، در ساحل دریای اژه و نزدیکی ازمیر قرار دارد. همین موضوع باعث شده تا این شهر، گزینه ایده‌آلی برای کسانی باشد که عاشق تفریحات آبی هستند. 

    از طرفی، مارماریس هم از دیگر شهرهای پرطرفدار ترکیه در میان گردشگران است که در جنوب غربی این کشور و در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد. با این اوصاف، هم کوش آداسی و هم مارماریس، گزینه مناسبی برای یک تعطیلات ساحلی و لذت‌بردن از تفریحات آبی هستند.

    مقایسه آب و هوای مارماریس و کوش آداسی

    اگر برایتان سوال است که «از نظر آب‌وهوایی کوش آداسی بهتر است یا مارماریس؟» باید گفت که موقعیت جغرافیایی این دو شهر، یعنی قرارگرفتن آن‌ها در نزدیکی ساحل، باعث شده تا آب‌وهوای مشابهی داشته باشند. هر دو شهر، از آب‌وهوای مدیترانه‌ای و معتدل برخوردارند و اختلاف چندانی با یکدیگر ندارند.

    بد نیست بدانید که بهترین زمان سفر به کوش آداسی و همین‌طور مارماریس، بین ماه‌های ژوئن و سپتامبر است. در این ماه‌ها، هوا گرم خواهد بود و بهترین زمان برای لذت‌بردن از تفریحات آبی، شنا و آفتاب‌گرفتن محسوب می‌شود.

    کوش آداسی بهتره یا مارماریس

    عکسی از کوش آداسی

    جاهای دیدنی کوش آداسی یا مارماریس؟

    بدون شک، یکی از عوامل تاثیرگذار برای دانستن اینکه مارماریس بهتر است یا کوش آداسی، مقایسه جاهای دیدنی این دو شهر جذاب خواهد بود. جاهای دیدنی مارماریس و کوش آداسی را می‌توان به سه بخش بازارها، سواحل و شهرها و مکانی‌های دیدنی و تاریخی اطراف آن‌ها تقسیم‌بندی کرد. در ادامه، در رابطه با هر کدام از این سه مورد، توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

    بازارهای کوش آداسی یا مارماریس؟

    در کوش آداسی، یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین بازارها، یعنی بازار بزرگ، با بیش از 4 هزار فروشگاه، مکانی ایده‌آل برای خرید سوغاتی، پوشاک، جواهرات و صنایع دستی است. علاوه بر این بازار، مراکز خرید کوش آداسی مانند مرکز خرید سوکه و اسکالا نوا در این شهر وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها انواع اجناس از برندهای معتبر جهانی را خریداری کنید. 

    از طرفی مراکز خرید مارماریس هم بسیار جذاب و مجهزند و امکان خرید از انواع برندهای معروف را برای گردشگران فراهم می‌کنند. گرند بازار یا بازار کارسی، یکی از معروف‌ترین بازارهای ترکیه، واقع در مارماریس، با بیش از هزار فروشگاه، جایی مناسب برای خرید سوغاتی، پوشاک، جواهرات و صنایع دستی با قیمتی بسیار مناسب است. مراکز خرید مجلل دیگری هم مانند ایچملر و نستل مارینا در مارماریس وجود دارند که می‌توانید انواع اجناس برند یا محلی را در آن‌ها بخرید.

    سواحل کوش آداسی یا مارماریس؟

    کوش آداسی سواحل بسیار زیبا و معروفی دارد که با امکانات متنوع و انواع تفریحات آبی برای تمام افراد، حتی خانواده‌ها در دسترس است. از جمله بهترین سواحل کوش آداسی می‌توان به ساحل لانگ بیچ، ساحل بانوان، ساحل عشق، ساحل شن‌های نقره‌ای و... اشاره کرد.

    مارماریس سواحلی جذاب با آب‌های زلال و طبیعتی بکر دارد که برای یک تعطیلات آرام بسیار مناسب‌اند. از جمله سواحل معروف آن می‌توان به ساحل ایچملر، کلئوپاترا و تورونچ اشاره کرد. ناگفته نماند که برخلاف کوش آداسی، برای رفتن به اغلب سواحل مارماریس، باید ورودی پرداخت کنید.

    مارماریس بهتر است یا کوش آداسی

    تصویری از سواحل مارماریس

    شهرهای دیدنی و تاریخی کوش آداسی یا مارماریس؟

    کوش آداسی از قدیمی‌ترین شهرهای ترکیه است که قدمت زیادی دارد؛ از همین رو، گزینه‌ای مناسب برای تاریخ‌دوستان به شمار می‌رود. شهر باستانی و معروف افسوس، شهر باستانی میلتوس، روستای باستانی پرینه، خانه مریم مقدس و جزیره کبوتر، برخی از شهرهای و مکان‌های تاریخی و جاهای دیدنی کوش آداسی هستند.

    با اینکه قدمت مارماریس به اندازه کوش آداسی نیست، اما باز هم علاقه‌مندان به تاریخ را ناامید نخواهد کرد. از جمله جاهای دیدنی مارماریس می‌توان به شهر تاریخی دالیان با طبیعتی بکر و زیبا، قلعه مارماریس و معبد کاینوس اشاره کرد.

    تفریحات کوش آداسی بهترند یا مارماریس؟

    یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای اینکه متوجه شوید کوش آداسی بهتره یا مارماریس، مقایسه تفریحات این دو شهر‌ است. علاوه بر بازدید از مکان‌های تاریخی، گشت‌وگذار در سواحل و خرید در مراکز خرید و بازارهای جذاب، تفریحات دیگری هم برای گردشگران در این دو شهر در نظر گرفته شده‌اند؛ خصوصا تفریحات آبی هیجان انگیز، به‌دلیل قرار گرفتن در نزدیکی دریا. در ادامه به‌طور جداگانه، به مقایسه مارماریس با کوش آداسی در زمینه تفریحات می‌پردازیم.

    تفریحات کوش آداسی

    به‌دلیل قرارگرفتن در حاشیه دریا، بخش عمده‌ای از تفریحات کوش آداسی، شامل تفریحات و ماجراجویی‌های آبی می‌شوند. برخی از تفریحات محبوب در کوش آداسی عبارتند از:

    • تفریح و ماجراجویی در پارک ‌های آبی کوش آداسی (آدالند، آکوا فانتزی و آتلانتیس آکوا)
    • سفر یکروزه با قایق‌های خصوصی در آب‌های کوش آداسی و بازدید از جزایر زیبا مانند جزیره کبوتر
    • تجدیدقوا از طریق تجربه لذت‌بخش حمام ترکی
    • سافاری در پارک ملی دیلک
    • گردش با تور پاموکاله
    • تماشای نمایش دلفین‌ها
    • تفریحات ساحلی مانند آفتاب‌گرفتن، شنا، اسب‌سواری و...
    • بازدید از غار زئوس
    • لذت‌بردن از ورزش‌های آبی مانند موج‌سواری، جت اسکی، فلای‌برد، پاراسلینگ و...
    • پیاده‌روی در پارک ملی

    تفریحات کوش آداسی بهترند یا مارماریس

    عکسی از تفریحات آبی در کوش آداسی

    تفریحات مارماریس

    مارماریس هم مثل کوش آداسی، به‌علت اینکه در حاشیه دریا قرار دارد، تفریحات آبی هیجان‌انگیزی را در اختیار گردشگران تور مارماریس قرار می‌دهد. برخی از بهترین تفریحات شهر زیبای مارماریس شامل موارد زیر می‌شوند:

    • غواصی در آب‌های زلال مارماریس
    • ماجراجویی در پارک‌های آبی آکوا دریم و آتلانتیس
    • سافاری در میان تپه‌ها و جنگل‌های زیبا
    • سفر یکروزه با قایق‌های فول‌امکانات
    • شنا در آبشار تورگوت
    • گردش با کروز تفریحی در طول رودخانه دالیان
    • بازدید از پارک ملی مارماریس
    • لذت‌بردن از تفریحات شبانه مانند موسیقی زنده، کلوپ‌های رقص و...

    کوش آداسی بهتره یا مارماریس

    عکسی از تفریحات آبی در مارماریس

    رستوران های کوش آداسی یا مارماریس؟ کدام بهترند؟

    بین رستوران‌های مارماریس یا کوش آداسی تفاوت چندان زیادی وجود ندارد؛ چرا که حضور بالای گردشگران در این دو شهر ساحلی، باعث شده تا رستوران‌های متعددی، انواع غذاهای باکیفیت را ارائه دهند. رستوران ‌های کوش آداسی، خصوصا رستوران‌های ساحلی آن، محیطی دنج و دلنشین دارند که در آن‌ها انواع غذاهای دریایی تازه و متنوع، کباب‌های لذیذ، غذاهای ترکی و بین‌المللی سرو می‌شوند.

    مارماریس هم از این نظر، شرایط مشابهی با کوش آداسی دارد. رستوران‌های این شهر، از جمله رستوران‌های ساحلی آن، تجربه‌ای بی‌نظیر از انواع غذاهای ترکی، دریایی و بین‌المللی ارائه می‌دهند. به‌طور کلی، هر دو مقصد، گزینه‌هایی عالی برای لذت‌بردن از فرهنگ غذایی ترکیه در اختیارتان می‌گذارند.

    مقایسه هزینه های سفر به کوش آداسی و مارماریس

    از ضروری‌ترین قسمت‌های هر سفر، تخمین هزینه مورد نیاز است و برای مقایسه بین کوش آداسی یا مارماریس هم حتما باید این مورد را در نظر گرفت. به‌طور کلی، باید گفت که هزینه های سفر به کوش آداسی در مقایسه با مارماریس، کمتر است.

    اولین چیزی که باید بدانید، این است که از ایران، پرواز مستقیم به این دو شهر وجود ندارد؛ بنابراین برای رفتن به کوش آداسی ابتدا باید از ایران به ازمیر بروید که بلیط آن بین 8 تا 10 میلیون است و برای سفر به مارماریس، ابتدا باید راهی بدروم یا دالامان شوید که حدود 12 میلیون هزینه بلیط آن خواهد شد.

    در رابطه با هزینه‌های حین سفر، هزینه اقامت در کوش آداسی در هتل‌های لوکس برای یک شب، بین 100 تا 300 دلار و در مارماریس، بین 150 تا 400 دلار می‌شود. هزینه خوردو خوراک در رستوران‌های لوکس کوش آداسی بین 20 تا 50 دلار و در مارماریس بین 25 تا 60 دلار خواهد شد. درباره هزینه حمل‌ونقل هم، میانگین هزینه در کوش آداسی کمی پایین‌تر از هزینه در مارماریس است؛ پس همان‌طور که اشاره کردیم، اگر به‌دنبال گزینه مناسب‌تری از نظر هزینه، برای سفر هستید، کوش آداسی انتخاب بهتری خواهد بود.

    گرهگشایی از تردید میان کوش آداسی یا مارماریس

    کوش آداسی و مارماریس جزو مقاصد پرطرفدار و جذاب برای سفر هستند و می‌توانند تجربه‌ای بی‌نظیر از سفر به ترکیه را برای شما به ارمغان بیاورند. به‌طور کلی، هر دو شهر تفریحات آبی هیجان‌انگیز، جاذبه‌های دیدنی و امکانات بسیار خوبی در اختیار گردشگران می‌گذارند. در این مطلب ما سعی کردیم تمام جنبه‌های سفر به این دو شهر را با هم مقایسه کنیم تا بهتر بتوانید برای انتخاب بین تور کوش آداسی یا مارماریس تصمیم بگیرید. در نهایت، انتخاب مقصد مناسب، کاملا به سلایق و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد و تصمیم‌گیرنده نهایی خود شما هستید. آماده کاوش در زیبایی‌های مسحورکننده کوش آداسی یا مارماریس هستید؟ همین حالا با رزرو تور مورد نظر خود از طریق آژانس مهرپرواز، تعطیلات رویایی خود را آغاز و سفری فراموش‌نشدنی را در امتداد سواحل زیبای ترکیه تجربه کنید.

    سوالات متداول

    1. کوش آداسی و مارماریس از نظر جاذبه‌های گردشگری چه تفاوت‌هایی دارند؟

    کوش آداسی بیشتر به خاطر سایت تاریخی افسوس و پارک‌های آبی معروف است، در حالی که مارماریس به سواحل زیبا، بندرگاه‌های قایقرانی و شب‌زنده‌داری مشهور است.

    2. کوش آداسی و مارماریس از نظر امکانات اقامتی و خدمات گردشگری چگونه مقایسه می‌شوند؟

    کوش آداسی با هتل‌های بزرگ و متنوع و مراکز خرید شناخته می‌شود، در حالی که مارماریس به هتل‌های بوتیک، خدمات قایقرانی و شب‌زنده‌داری پرجنب‌وجوش مشهور است.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW