021-88507190

لذت و تفریح در 5 پارک آبی ازمیر

راهنمای سفر مهرپرواز 01 خرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
انتخاب بهترین پارک آبی ازمیر از میان تمام پارک‌های آبی دشوار است. در این مطلب می‌توانید تمام اطلاعات لازم را درباره آکواپارک‌های ازمیر و امکاناتشان بخوانید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جستجوی پارک آبی ازمیر احتمالا اولین چیزی است که در سفر به این شهر برایتان اولویت دارد؛ چراکه ازمیر شهری ساحلی است که به آن مروارید اژه هم می‌گویند. پارک‌های آبی کاملا مجهز با تفریحاتی هیجان‌انگیز در این شهر وجود دارند تا لحظاتی شیرین و خاطره‌انگیز را به شما هدیه دهند. در همین راستا، ما در ادامه قصد داریم بهترین پارک آبی ازمیر را به شما معرفی کنیم تا در سفر به این شهر، سراغ یک ماجراجویی آبی شگفت‌انگیز بروید.

    آکوا سیتی یا پارک آبی بالچوا؛ پارک آبی پرطرفدار ازمیر

    از پرطرفدارترین پارک های آبی ازمیر، آکوا سیتی در منطقه زیبای بالچوا است. این پارک، تفریحات آبی فوق‌العاده‌ای شامل انواع اسلایدهای آبی مثل اسلاید سقوط آزاد، رودخانه‌های آبی و استخرهای موج برای کودکان و بزرگسالان دارد که تجربه‌ای سرشار از آدرنالین را به شما هدیه می‌دهند. علاوه بر این‌ها، چشمه‌های دلفیناریوم، جکوزی، غار ترسناک، صخره‌های مصنوعی، آبشار، چاله فضایی و استخر شنا نیمه المپیک، از دیگر بخش‌های جذاب این پارک هستند.

    جذابیت‌های این پارک هنوز هم ادامه دارند؛ برای مثال می‌توان به رویدادهای مختلف و شیرین مانند مسابقات آبی، شوی رقص، ایروبیک و کلاس رقص عربی اشاره کرد. علاوه بر این‌ها، برای رفاه حال گردشگران در آکوا سیتی، امکانات رفاهی مانند سالن بستنی، رستوران و کافی‌شاپ، ایستگاه‌های آفتاب‌گیر، فروشگاه‌ها و مناطق سبزی در نظر گرفته شده‌اند تا شما بتوانید یک روز کامل و پرماجرا را در این پارک سپری کنید.

    این پارک با مساحت 40 هکتار، می‌تواند هم‌زمان حدود 4 هزار نفر را در خود جای دهد. هزینه بلیط آن هم بین 75 تا 195 لیر است که بسته به سن، مدت زمان حضور، زمان بازدید و... متفاوت خواهد بود. پس بهتر است از قبل، بودجه بازدید از این پارک را در هزینه سفر به ازمیر لحاظ کنید.

    برخی از قوانینی که بهتر است پیش از ورود به آکواسیتی بدانید، عبارتند از:

    • گروه سنی 0 تا 3 سال برای ورود به استخرهای شنا، باید پوشک مخصوص استخر کودکان داشته باشند.
    • مسئولیت کودکان زیر 12 سال هستند، بر عهده والدینشان است.
    • لازمه استفاده از سرسره‌های آبی، قد بلندتر از 125 سانتی‌متر است.
    • استفاده از سرسره‌ها برای خانم‌های باردار، افرادی با بیماری‎های قلبی، مشکلات گردن، کمر و اضافه وزن، مجاز نیست.
    • ساعات فعالیت پارک بین 10 صبح تا 12 شب است و ورودی آن ساعت 6 عصر بسته می‌شود.

    آدرس:

    Korutürk, Vali Hüseyin Öğütçen Cd No:2, 35330 Balçova/İzmir, Türkiye

    آکوا سیتی یا پارک آبی بالچوا از معروفترین پارک های آبی ازمیر

    عکسی از آکوا سیتی یا پارک آبی بالچوا

    آکوا فانتزی؛ محبوب ترین پارک آبی ازمیر

    آکوا فانتزی که در منطقه سلچوک و 75 کیلومتری مرکز ازمیر واقع شده، محبوب‌ترین پارک ابی ازمیر است که در سال 2010 عنوان بهترین پارک آبی دنیا را دریافت کرد. این پارک آبی روزانه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر ظرفیت پذیرش 5 هزار نفر را دارد و یکی از خوبی‌های آن، نداشتن محدودیت سنی است که امکان تفریحی خانوادگی را برای شما فراهم می‌کند.

    این پارک مجموعه‌ای هیجان‌انگیز از بهترین استخرها و سرسره‌ها را دارد تا جذاب‌ترین لحظات را برای شما رقم بزند. استخر موج، استخر بزرگسالان، استخر مخصوص کودکان، سرسره بومرنگ، سرسره تندر سیاه، سرسره شوالیه‌های سیاه و سرسره وایپر تنها بخش کوچکی از تفریحات بی‌نظیر این پارک هستند. از امکانات آن هم می‌توان به بیش از 10 کافی‌شاپ، رستوران، فست‌فود و محلی مخصوص حمام آفتاب اشاره کرد.

    لازم به ذکر است که فعالیت این پارک آبی در فصول سرد متوقف می‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید در تور ازمیر حتما از آکواپارک بازدید کنید، حواستان به آب و هوای ازمیر باشد.

    ورودی آکوا فانتزی برای کودکان زیر 3 سال رایگان، برای کودکان بین 4 تا 9 سال 17 یورو و برای بزرگسالان 24 یورو است. برخی از قوانینی که بهتر است پیش از ورود به این پارک خارق‌العاده بدانید، عبارتند از:

    • استفاده از سرسره‌های داخل پارک به افراد دارای ناتوانی جسمی، اضافه وزن، مشکلات کمر و گردن، بیماری قلبی و زنان باردار توصیه نمی‌شود.
    • کودکانی با قد زیر 140 سانتی‌متر مجاز به استفاده از برخی اسلایدها نیستند.
    • بردن غذا، نوشیدنی و اشیا شیشه‌ای داخل پارک اکیدا ممنوع است.
    • در طول بازی‌ها، یک بزرگسال باید همراه کودکان زیر 12 سال باشد.
    • جلیقه نجات برای کودکان رایگان است و برای کودکانی که نمی‌توانند به‌خوبی شنا کنند، به شدت توصیه می‌شود.

    آدرس:

    Ephesus Beach (Pamucak) Selçuk – İZMİR

    یالی کاسل ( قلعه یالی)؛ جاذبه توریستی و تفریحی

    پارک آبی قلعه یالی با زمینی به مساحت 19 هزار مترمربع در گومولدور، در 50 کیلومتری مرکز ازمیر و 35 کیلومتری فرودگاه عدنان مندرس واقع شده است. این پارک آبی مهیج، با تمی شبیه قلعه‌های قرون وسطایی، بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است و به این علت، از جاهای دیدنی ازمیر به شمار می‌رود.

    در این پارک آبی حدود 18 نوع سرسره و بازی‌های هیجان‌انگیز دیگر مانند استخرهای شنا برای کودکان و بزرگسالان، کشتی دزدان دریایی، قلعه‌های اسباب‌بازی، تونل فضایی، سورتمه‌های خارق‌العاده و... وجود دارند تا روزی پر از هیجان برای شما بسازند.

    در کنار بازی‌های فوق‌العاده، شما می‌توانید در غرفه‌های غذای این پارک، انواع غذاها و نوشیدنی‌های خوش‌طعم را امتحان کنید. همچنین می‌توانید به ساحل اختصاصی پارک بروید و آن‌جا مشغول فعالیت‌هایی مانند والیبال ساحلی شوید یا لحظاتی را در آرامش سپری کنید.

    قیمت پارک آبی ازمیر یعنی بلیط یالی کاسل، برای افراد زیر 10 سال، 440 لیر و برای بزرگسالان بالای 10 سال، 645 لیر است. ناگفته نماند که این هزینه شامل چند میان‌وعده و نهار هم می‌شود. برخی نکاتی که بهتر است درباره این پارک بدانید، شامل موارد زیر می‌شوند:

    • ساعات فعالیت پارک از 10 صبح تا 6 عصر است؛ اما به‌دلیل شلوغی، بهتر است قبل از ساعت 10 آن‌جا باشید. رزرو آنلاین بلیط هم کار شما را بسیار راحت‌تر می‌کند.
    • در صورتی که وسایل شخصی همراهتان است، می‌توانید با پرداخت هزینه اضافه، کمدی برای وسایلتان کرایه کنید.
    • در روزهای تعطیل ممکن است هزینه بلیط افزایش یابد، پس حتما از قبل آن را چک کنید.

     آدرس:

    Atatürk Mah. Sahil Cad. No:47 Gümüldür 35480 Menderes / Izmir / Türkiye

    یالی کاسل از بهترین پارک های آبی ازمیر

    تصویری از یالی کاسل

    آکوا توی سیتی؛ پارک آبی خارخ العاده ازمیر

    آکوا توی سیتی دیگر پارک آبی ازمیر ترکیه است که با داشتن امکانات و تفریحاتی فوق‌العاده، لحظاتی شاد را برای شما رقم می‌زند. در ابتدا، نکته‌ای که باید درباره این پارک آبی بدانید، این است که آکوا توی سیتی فقط در فصل تابستان پذیرای گردشگران خواهد بود و در دیگر فصول، تعطیل است.

    این پارک هیجان‌انگیز، انواع استخرها برای کودکان و بزرگسالان، سیاه‌چاله‌های مهیج و سرسره‌های بی‌نظیری را در دل خود جای داده است تا شما بتوانید یک روز فراموش‌نشدنی را در آن سپری کنید. در خود پارک هم کافه و رستورانی باکیفیت وجود دارند که هنگام خستگی می‌توانید انواع غذا و نوشیدنی‌های عالی را در آن‌ها امتحان کنید.

    ساعات فعالیت آکوا توی سیتی 11 صبح تا 5 عصر است و همه افراد بالای 2 سال باید بلیط ورودی تهیه کنند. هزینه بلیط را می‌توانید از سایت پارک چک کنید. قوانینی که در این پارک باید رعایت کنید، عبارتند از:

    • آوردن غذا و نوشیدنی از بیرون اکیدا ممنوع است.
    • هزینه غذا و نوشیدنی جداست و شامل هزینه ورودی نمی‌شود.
    • مدیریت پارک مسئولیتی در قبال گم‌شدن وسایل شخصی در پارک آبی ندارد. می‌توانید از صندوق امانات برای وسایل شخصی خود استفاده کنید.
    • کودکان بین 0 تا 3 سال باید با پوشک مخصوص ضدآب وارد استخر شوند.
    • ورود به استخر با لباسی غیر از مایو و لباس مخصوص شنا ممنوع است.

    آدرس:

    Altınyunus, 3445. Sk., 35930 Çeşme/İzmir, Türkiye

    پارک آبی اواسیس؛ از بهترین پارک های آبی ازمیر

    محال است حرف از تفریحات ازمیر باشد و نام پارک آبی اواسیس به میان نیاید. یکی دیگر از بهترین پارک‌های آبی ازمیر، پارک آبی اواسیس است که حدود 40 دقیقه تا مرکز شهر ازمیر فاصله دارد. در این پارک تفریحات فوق‌العاده‌ای وجود دارند که بدون شک، هرگز از یاد نخواهید برد. اگر دل‌وجرئت کافی دارید و می‌خواهید روزی پر از آدرنالین داشته باشید، حتما سری به اواسیس بزنید.

    در این پارک انواع سرسره‌های متفاوت و مهیج، استخر موج، کشتی دزدان دریایی، قایق‌های خصوصی دونفره، اسلایدهای سرعتی و مواج، استخرهای عمیق و کم‌عمق و آبشارهای مرتفع برای یک تفریح آبی درست‌وحسابی گرد هم آمده‌اند. همچنین برای رفاه حال گردشگران، چترها و تخت‌های مخصوص آفتاب‌گرفتن در پارک وجود دارند و همین‌طور، در کافه و رستوران پارک، غذاها، نوشیدنی‌ها و فست‌فودهای مختلف و باکیفیت سرو می‌شوند.

    این پارک آبی محدودیت سنی ندارد و از ساعت 10 صبح تا 5 عصر باز است. هزینه ورودی پارک هم برای کودکان زیر 3 سال رایگان، کودکان بین 4 تا 12 سال، 350 لیر و افراد 13 سال به بالا 450 لیر است. برخی قوانینی که بهتر است درباره اواسیس بدانید، عبارتند از:

    • هرگز نباید کودکان را در داخل و اطراف استخر تنها گذاشت. کودکان باید زیر نظر یک بزرگسال باشند.
    • استفاده از استخر موج برای خانم‌های باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و مشکلات جدی سلامتی، ممنوع است.
    • ورود افرادی که نمی‌توانند به‌خوبی شنا کنند، به استخر موج ممنوع است.
    • کودکان باید پوشک ضدآب بپوشند.
    • آوردن حیوانات خانگی به پارک ممنوع است.
    • آقایان نمی‌توانند به‌تنهایی وارد پارک شوند و حتما باید یک خانم یا کودک زیر 12 سال همراهشان باشد.

    آدرس:

    Adres: 16095 Sk. No:12 Alaçatı-Çeşme / İzmir

    پارک آبی اواسیس بهترین پارک آبی ازمیر

    تصویری از پارک آبی اواسیس

    از پارک های آبی ازمیر غافل نشوید

    تفریحات آبی همیشه هیجان‌انگیز و دلچسب هستند و تا مدت‌ها فرد را پرانرژی نگه می‌دارند. یکی از بخش‌های جذاب ازمیر هم همین تفریحات آبی در پارک‌های آبی پیشرفته و فوق‌العاده‌اش است. در واقع، پیشنهاد می‌کنیم در صورت سفر با تور ازمیر حتما سری به این پارک‌های آبی بزنید و یک روز به‌یادماندنی و پرماجرا برای خود بسازید. ما هم در این مطلب بهترین پارک آبی ازمیر را به شما معرفی کردیم تا بتوانید به‌راحتی از این لیست، پارک مورد نظرتان را انتخاب کنید. شما هم اگر تجربه‌ای درباره پارک‌های آبی دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    1. بهترین پارک‌های آبی در ازمیر کدام هستند؟

    در ازمیر چندین پارک آبی معروف وجود دارد که از جمله بهترین آن‌ها می‌توان به آکوآ فانتزی و آدالند اشاره کرد. این پارک‌ها با مجموعه‌ای از سرسره‌های هیجان‌انگیز، استخرهای موج‌دار و مناطق بازی برای کودکان، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای خانواده‌ها و گردشگران فراهم می‌کنند.

    2. چه زمانی بهترین زمان برای بازدید از پارک‌های آبی ازمیر است؟

    بهترین زمان برای بازدید از پارک‌های آبی ازمیر در فصل تابستان، از ماه ژوئن تا سپتامبر است. در این دوره هوا گرم و آفتابی است که شرایط ایده‌آلی برای لذت بردن از امکانات پارک‌های آبی فراهم می‌کند. بهتر است در روزهای هفته و ساعات ابتدایی روز مراجعه کنید تا با جمعیت زیاد درگیر نباشید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW