021-88507190

بهترین زمان اروپا کدام فصل است؟

راهنمای سفر مهرپرواز 26 خرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر قصد دارید کشورهای اروپایی را ببنید، بهترین زمان یفر به اروپا را انتخاب کنید تا به هدفی که از سفر دارید برسید. در این مطلب بهترین آب و هوای اروپا را می‌شناسید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آشنایی با بهترین زمان سفر به اروپا برای کسانی که قصد سفر به این قاره دیدنی را دارند از ضروریات است. مسلما این زمان کاملا به علایق، علت سفر، بودجه و منطقه انتخابی شما بستگی دارد. باید ببینید به چه منظور سفر می‌کنید و می‌خواهید چه کاری انجام دهید؛ می‌خواهید خرید کنید، در جشنواره‌ها شرکت کنید، جاهایی دیدنی را ببینید یا تفریح کنید. بهترین زمان سفر برای شما آنجا مشخص می‌شود. ما ادامه این مطلب را به بررسی بیشتر آب‌وهوا و بهترین زمان سفر به اروپا اختصاص می‌دهیم تا در برنامه‌ریزی برای سفر راهنمای شما باشد.

    آب و هوای اروپا در بهار

    فصل بهار که بین ماه‌های مارس تا می است، از نظر گردشگران، بهترین زمان برای سفر به اروپا از نظر آب‌وهوایی محسوب می‌شود. در این فصل که زمستان به اتمام رسیده است، شما با آب‌وهوای بسیار مطبوعی روبه‌رو می‌شوید که باعث جذب گردشگران زیادی از سراسر دنیا می‌شود. البته ناگفته نماند که به‌دلیل نبودن تعطیلات محلی زیاد در بهار، تعداد گردشگران محلی بسیار کم خواهد بود و گزینه‌های بیشتر و مقرون‌به‌صرفه‌تری برای اقامت و حمل‌ونقل در دسترس‌تان است.

     میانگین دما در فصل بهار در اروپا، حداقل 12 درجه سانتی‌گراد و حداکثر 16 درجه سانتی‌گراد است. در کنار هوای تازه و مطبوع، شکوفه‌ها و گل‌های رنگارنگ زیبا، صحنه‌ای خیره‌کننده ایجاد می‌کنند که بهشتی برای گردشگران خواهد بود. علاوه بر این، در این فصل شما می‌توانید از جشنواره‌های هنری و فرهنگی مختلف بازدید و غذاهای فصلی خوش‌مزه را امتحان کنید.

    بد نیست بدانید که مناطق و شهرهایی مانند والنسیای اسپانیا، هلند، رم، دره رن در فرانسه، گلاسکو، خیوس یونان، دوبلین، ایالت نیدرزاکسن آلمان و پراگ از عجیب ترین جاهای دیدنی اروپا هستند که در فصل بهار بسیار دیدنی‌اند.

    بهترین زمان برای سفر به اروپا

    عکسی از قاره اروپا در فصل بهار

    آب و هوای اروپا در تابستان

    تابستان یعنی ماه‌های ژوئن تا آگوست، فصل اوج گردشگری در اروپا است. در این فصل تمام مردم محلی برای رفتن به تعطیلات خانوادگی سالانه خود آماده می‌شوند و شما هر مقصدی را که در اروپا انتخاب کنید با انبوهی از گردشگران محلی و بین‌المللی روبه‌رو می‌شوید. تعطیلات محلی بین 15 جولای تا 15 آگوست است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از سفر به اروپا در این دوره اجتناب کنید؛ مگر آنکه هدف مشخصی از سفر داشته یا با افزایش قیمت‌ها مشکلی نداشته باشید.

    لازم به ذکر است، از آن‌جایی که فصل تابستان بهترین و شلوغ‌ترین زمان سفر به اروپا محسوب می‌شود، در این فصل قیمت‌ها، شامل محل اقامت، اجناس و... افزایش می‌یابند؛ پس حتما پیش از سفر، بودجه خود را در نظر بگیرید. فصل تابستان در اروپا، آب‌وهوای مطبوعی دارد و دما به‌طور میانگین، حداقل 18 درجه سانتی‌گراد و حداکثر 20 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

    این فصل بهترین زمان برای لذت‌بردن از فستیوال‌های فرهنگی و موسیقی در سراسر اروپا و ماجراجویی و تفریحات آبی است. بزرگترین کشورهای اروپایی شامل لاگوس پرتغال، میکونوس یونان، ساحل آمالفی ایتالیا، بارسلونا اسپانیا، نیس فرانسه، ونیز ایتالیا و مایورکای اسپانیا برخی از بهترین مقاصد اروپایی برای سفر در فصل تابستان هستند.

    آب و هوای اروپا در پاییز

    با شروع فصل پاییز که بین ماه‌های سپتامبر تا نوامبر است، جمعیت گردشگران کاهش می‌یابد و شما می‌توانید با آرامش بیشتری از جاذبه‌ها بازدید کنید؛ بنابراین اگر می‌خواهید از شلوغی دور باشید و از طرفی هم در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید، پاییز بهترین زمان سفر به اروپاست. در این فصل معمولا تعداد گردشگران محلی و بین‌المللی کمتر می‌شوند، قیمت‌ها کاهش می‌یابند و شما می‌تونید به دور از ازدحام جمعیت از تعطیلات خود لذت ببرید.

    دمای هوا در پاییز نسبتا خنک و شبیه بهار، با حداقل 14 درجه سانتی‌گراد و حداکثر 17 درجه سانتی‌گراد در ماه سپتامبر است و در ماه‌های اکتبر و نوامبر، کمی کاهش می‌یابد. این فصل بهترین زمان برای بازدید از اروپا، خصوصا حومه‌های اروپایی و ایده‌آل‌ترین آب‌وهوا برای کسانی است که عاشق باران و هوای خنک هستند. 

    جالب است بدانید که بسیاری از مناطق اروپایی، در پاییز جشن‌های محلی مرتبط با برداشت محصولات دارند که فرصتی عالی برای تجربه فرهنگ محلی اروپا است. سویل اسپانیا، فلورانس ایتالیا، گرانادای اسپانیا، دریاچه پلیتویک کرواسی، جزایر قناری اسپانیا، لوگانوی سوئیس و بوداپست مجارستان برخی از محبوب‌ترین مناطق برای بازدید در اروپا، در فصل پاییز هستند.

    آب و هوای اروپا در زمستان

    فصل زمستان یعنی ماه‌های دسامبر تا فوریه، کم‌طرفدارترین فصل گردشگری در اروپا به شمار می‌رود. در این فصل، روزها کوتاه، هوا سرد و حتی در برخی مناطق، یخبندان است. شهرهایی مانند پاریس، لندن، رم و بارسلونا سرزندگی همیشگی خود را از دست داده‌اند؛ زیرا افراد کمتری در خیابان‌ها حضور دارند.

    البته ناگفته نماند که این فصل، شامل کریسمس با حال‌وهوای جذاب و پرجنب‌وجوشش می‌شود که تجربه آن می‌تواند بسیار منحصربه‌فرد و جالب باشد. از طرفی هم، اگر از علاقه‌مندان اسکی هستید، می‌توانید در زمستان به کوه‌های آلپ سفر کنید و از اسکی در کوه‌های برفی اروپا لذت ببرید.

    به‌طور کلی، دمای هوای اروپا در زمستان حداقل 5 درجه سانتی‌گراد و حداکثر 7 درجه سانتی‌گراد می‌شود. بد نیست بدانید برخی از شهرهایی که سفر به آن‌ها در زمستان، خصوصا زمان کریسمس، لذت دیگری دارند، عبارتند از: وین استرالیا، تالین استونی، زاگرب کرواسی، نورنبرگ آلمان، آمستردام، ادینبورگ اسکاتلند و کپنهاگ دانمارک.

    تصویری از قاره اروپا در زمستان

    بهترین فصل سفر به اروپا

    اروپا در تابستان فوق‌العاده است و محبوب‌ترین فصل برای سفر به اروپا در میان گردشگران به شمار می‌رود. در تابستان روزها طولانی و شب‌ها گرم‌اند و شما می‌توانید از انواع تفریحات جذاب، خصوصا ماجراجویی‌های ساحلی و تفریحات آبی، نهایت لذت را ببرید. البته چیزی که باید بدانید این است که در طول تابستان، اروپا غرق در گردشگر می‌شود. قیمت‌ها به بیش از دو برابر قیمت‌های چند ماه قبل افزایش می‌یابند و بسیاری از مقاصد توریستی آن از جمعیت لبریز می‌شوند.

    با توجه به شلوغی و افزایش قیمت‌ها در تابستان، اگر می‌خواهید سفر مقرون‌به‌صرفه‌تر و آرام‌تری داشته باشید، بهترین زمان سفر به اروپا، فصل بهار و اولین ماه فصل پاییز است. در این ماه‌ها، ازدحام جمعیت کم‌تر و قیمت‌ها مناسب‌ترند و هوا به اندازه‌ای گرم است که بتوانید از تعطیلات خود لذت ببرید.

    بهترین زمان سفر به اروپا از ابعاد مختلف

    سفر به اروپا احتمالا رویای هر کسی باشد و بسیار مهم است که بدانید چه زمانی بهترین انتخاب برای سفرتان خواهد بود. انتخاب این زمان کاملا به علت سفر شما بستگی دارد؛ خرید، تفریح و... . بر این اساس، بهترین فصل برای تفریح، فصل تابستان، بهار و اولین ماه پاییز است؛ البته فصل بهار و پاییز از قیمت‌ها و جمعیت کمتری برخوردارند.

    اگر قصد خرید و سفری مقرون‌به‌صرفه‌تر دارید، بهتر است فصل زمستان و پاییز (خصوصا دو ماه آخر پاییز) را برای سفرتان انتخاب کنید. در صورتی که می‌خواهید از ورزش‌های برفی مانند اسکی لذت ببرید، بهترین زمان برای سفر، فصل زمستان است. ناگفته نماند که در این فصل، بین ماه‌های نوامبر و فوریه، شما می‌توانید شاهد جذاب‌ترین نمایش طبیعت، یعنی شفق شمالی باشید.

    بهترین زمان سفر به اروپا

    عکسی از سفر به اروپا

    سفر در بهترین آب و هوای اروپا با تور

    به‌طور کلی، اینکه چه زمانی بهترین انتخاب برای سفر به اروپاست، کاملا به علاقه و دلیل شما برای سفر بستگی دارد. ما در این مطلب سعی کردیم بهترین زمان سفر به اروپا را از زوایای مختلف بررسی کنیم تا شما بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. شما می‌توانید بنابه خواست شخصی و اهدافتان از سفر، هر زمانی را که برایتان مناسب‌تر است انتخاب کنید؛ در واقع شما هستید که تعیین می‌کنید بهترین زمان سفر به اروپا چه فصلی است و سپس می‌توانید با تور اروپا به این خطه سبز و دیدنی مسافرت کنید. شما هم اگر اطلاعات دیگری در این زمینه دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    1. بهترین زمان برای سفر به اروپا برای اجتناب از شلوغی گردشگران چه زمانی است؟

    بهترین زمان برای سفر به اروپا و اجتناب از شلوغی گردشگران، فصل‌های بهار (مارس تا ژوئن) و پاییز (سپتامبر تا نوامبر) است. در این زمان‌ها هوا معتدل و مناظر زیبا هستند و شما می‌توانید از جاذبه‌های توریستی با جمعیت کمتر و قیمت‌های مناسب‌تر بهره‌مند شوید.

    2. بهترین زمان برای سفر به اروپا برای لذت بردن از هوای گرم و شرکت در جشنواره‌ها چه زمانی است؟

    بهترین زمان برای سفر به اروپا برای لذت بردن از هوای گرم و شرکت در جشنواره‌ها، تابستان (ژوئن تا آگوست) است. در این فصل، هوا گرم و مطبوع است و بسیاری از جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی در سراسر قاره برگزار می‌شوند، اگرچه باید آماده ازدحام گردشگران و قیمت‌های بالاتر باشید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW