021-88507190

راحت ترین کشور برای ویزای شینگن کدام است؟

راهنمای سفر مهرپرواز 31 تیر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر تازه به فکر مهاجرت افتاده‌اید یا قصد سفر به مناطق شینگن را دارید، بهتر است راحت ترین کشور برای ویزای شینگن را بشناسید که در این مطلب به این مهم می‌رسید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    پروسه اخذ ویزای شینگن برای ایرانیان، شامل تعیین نوع ویزا، تهیه مدارک لازم، تعیین محل درخواست ویزا و وقت ملاقات، شرکت در مصاحبه و پرداخت هزینه درخواست ویزا می‌شود. از آن‌جایی که این پروسه و دریافت ویزا، برای ایرانیان روند سخت‌گیرانه‌ای دارد؛ پس بهتر است راحت ترین کشور برای ویزای شینگن را بشناسید تا کمتر دچار مشکل شوید. ما در ادامه این مطلب، این کشورها را به شما معرفی می‌کنیم. ویزای شینگن را می‌توان مدرکی ضروری برای ورود به 27 کشور عضو منطقه شینگن دانست. اگر به‌دنبال راحت ترین کشور برای ویزای شینگن هستید، ما شما را در این مطلب راهنمایی می‌کنیم.

    ویزای شینگن چیست؟

    ویزای شنگن یک مجوز سفر است که به دارنده آن اجازه می‌دهد تا آزادانه در کشورهای منطقه شینگن که شامل 27 کشور اروپایی است، سفر کند. این ویزا برای انواع مختلف سفرها مانند گردشگری، تجارت، تحصیل، بازدید از خانواده و دوستان و سفرهای پزشکی صادر می‌شود.

    بد نیست بدانید که ویزای شینگن چند نوع دارد که بسته به هدف شما، باید ویزای مربوطه را دریافت کنید. اگر قصد داشته باشید که از یک کشور غیرشینگن به کشور غیرشینگن دیگری سفر کنید، اما پروازتان از یکی از کشورهای منطقه شینگن است، باید ویزای نوع A (ویزای ترانزیت فرودگاهی) را دریافت کنید.

    ویزای نوع B برای سفرهای کم‌تر از 5 روز و ویزای نوع C که رایج‌ترین ویزاست، برای سفرهای کم‌تر از 90 روز در یک دوره 180 روزه است. ویزای نوع D یا همان ویزای ملی هم مخصوص کسانی است که قصد تحصیل، زندگی یا کار به‌مدت بیش از 90 روز را در یکی از کشورهای عضو شینگن دارند.

    ویزای شینگن چیست

    ویزای شینگن

    چرا اخذ ویزای شینگن کار راحتی نیست؟

    گرفتن ویزای شینگن اصلا کار راحتی نیست و جزو ویزاهایی محسوب می‌شود که احتمال ردشدن آن بالاست. یکی از دلایل اصلی سخت‌بودن روند اخذ ویزای شینگن، جلوگیری از پناهندگی و ورود غیرقانونی به کشورهای عضو منطقه شینگن است. در سال‌های اخیر، میزان پناهندگی در برخی کشورهای شینگن، مانند آلمان، بسیار بالا بوده است و از همین رو، برای جلوگیری از بروز این مشکل، در روند دریافت این ویزا، سختگیری‌های زیادی می‌شود.

    دیگر دلایل رایج ریجکتی ویزای شینگن، ناقص یا دروغین‌بودن مدارک، تمکن مالی و عدم اعتماد کشور مقصد به بازگشت متقاضیان است. علاوه بر سختگیری‌های سفارت و دلایلی که به آن‌ها اشاره کردیم، مصاحبه حضوری هم می‌تواند باعث رد ویزا شود. مصاحبه حضوری با سفارت برای برخی استرس‌زا و نیازمند آمادگی و پاسخ‌گویی دقیق به سوالات است. متقاضیان باید بتوانند دلایل قانع‌کننده‌ای برای سفر خود ارائه دهند.

    معرفی راحت ترین کشور برای ویزای شینگن

    با توجه به سختگیری‌های اخذ ویزای شینگن، خصوصا برای ایرانیان، اگر قصد سفر به یکی از کشورهای منطقه شینگن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم راحت ترین کشور برای گرفتن ویزای شینگن را انتخاب کنید. در این صورت، احتمال ریجکت‌شدن ویزایتان بسیار پایین می‌آید. راحت ترین کشور برای ویزای شینگن 2024 ایتالیا، سوئیس، ایسلند، لوکزامبورگ و لتونی است که در ادامه توضیحاتی درباره این کشورها ارائه می‌دهیم.

    ایسلند (Iceland)

    ایسلند جزیره‌ای زیبا در اقیانوس اطلس و دارای شگفت‌انگیزترین پدیده‌ها مانند یخچال طبیعی و آتش‌فشان‌هاست. در میان کشورهای منطقه شینگن، راحت ترین کشور برای اخذ ویزای شینگن را می‌توان ایسلند دانست که نرخ ریجکتی آن، تنها 2.2 درصد است. تنها مشکل ایسلند، نداشتن کنسولگری است؛ از همین رو ارائه ویزا احتمالا کمی طول می‌کشد؛ چرا که کنسولگری‌های نماینده ایسلند، معمولا بسیار شلوغ‌اند.

     ایسلند راحت ترین کشور برای اخذ ویزای شینگن

    تصویری از کشور اسلند

    سوئیس (Switzerland)

    سوئیس کشوری زیبا و توریستی، با کوهستان‌های خیره‌کننده و جاذبه‌های تاریخی دیدنی است. از دیگر مزایای این کشور، می‌توان به داشتن پروسه راحت در ارائه ویزای شینگن اشاره کرد. نرخ ریجکتی ویزای سوئیس حدود 10.7 درصد است و علاوه بر ویزای توریستی در ارائه ویزاهای تحصیلی و کاری هم سختگیری‌ چندانی ندارد.

    سوئیس راحت ترین کشور برای ویزای شینگن

    عکسی از کشور سوئیس

    لتونی (Latvia)

    کشور بعدی که در لیست راحت‌ترین کشورها در زمینه ارائه ویزای شینگن قرار دارد، لتونی با نرخ ریجکتی 11.7 درصد است. لتونی در کنار دریای بالتیک واقع شده است و به داشتن جنگل‌های سرسبز، سواحل زیبا و میراث تاریخی غنی شناخته می‌شود. جالب است بدانید که پایتخت لتونی، یعنی شهر ریگا، به‌دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی، جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود.

    ایتالیا (Italy)

    ایتالیا کشوری با طبیعت زیبا و خیره‌کننده و فرهنگ غنی و جذاب، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و محبوبیت بالایی هم بین ایرانیان دارد. در میان کشورهای عضو شینگن، ایتالیا یکی از راحت‌ترین کشورها برای ارائه ویزا به شمار می‌رود و درصد ریجکتی آن، پایین و حدود 12 درصد است. اصلی‌ترین مدرک برای اخذ ویزای ایتالیا تمکن مالی کافی‌ و بیشترین دلیل ریجکتی ویزای ایتالیا، عدم اعتماد افسران ویزا به بازگشت متقاضیان است.

    ایتالیا راحت ترین کشور برای ویزای شینگن

    عکسی از کشور ایتالیا

    لوکزامبورگ (Luxembourg)

    لوکزامبورگ کشوری کوچک و دیدنی در غرب اروپا و بین سه کشور آلمان، فرانسه و بلژیک است. در صورتی که قصد سفر و بازدید از سه کشور آلمان، فرانسه و بلژیک را دارید، می‌توانید اقدام به دریافت ویزای لوکزامبورگ کنید؛ چرا که این کشور با داشتن درصد ریجکتی 12.7 درصد، از کشورهای راحت برای دریافت ویزای شینگن محسوب می‌شود. 

    سخت ترین کشور برای دریافت ویزای شینگن چیست؟

    در صورتی که قصد دریافت ویزای شینگن، خصوصا برای اولین بار را دارید، بهتر است با سخت‌ترین کشورها در زمینه ارائه این ویزا آشنا شوید تا سراغ آن‌ها نروید. آلمان، اتریش، هلند و فرانسه را می‌توان سخت‌ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن، خصوصا برای ایرانیان دانست. در میان این کشور‌ها، آلمان سختگیری‌ بیشتری دارد؛ چرا که در سال‌های اخیر، تعداد پناهنده‌های ایرانی در آلمان زیاد شده‌اند.

    اخذ ویزا از راحت ترین کشورها برای ویزای شینگن با مهرپرواز

    اخذ ویزای شینگن برای ایرانیان ممکن است چالش‌برانگیز باشد، اما با انتخاب کشور مناسب و طی‌کردن صحیح مراحل، می‌توان این فرآیند را ساده‌تر و شانس دریافت ویزا را بیشتر کرد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از اقدام به درخواست ویزا، حتما درباره آن اطلاعات کامل کسب کنید تا دچار مشکل نشوید. ما در این مطلب تلاش کردیم راحت ترین کشور برای ویزای شینگن را به شما معرفی کنیم تا با انتخاب این کشورها، درصد ریجکتی ویزای خود را کاهش دهید. حتی برای دریافت ویزای کشورهای سختگیرتر هم می‌توانید به مهرپرواز اعتماد کنید؛ حتی ویزای آلمان که از همه‌جا سخت‌تر است. اگر شما هم نکته مفیدی در زمینه دریافت ویزای شینگن می‎دانید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    1. کدام کشورها در منطقه شینگن آسان‌ترین شرایط را برای دریافت ویزا دارند؟

    برخی از کشورهایی که به عنوان آسان‌ترین کشورها برای دریافت ویزای شینگن شناخته می‌شوند شامل لیتوانی، استونی، فنلاند و یونان هستند. این کشورها درصد بالایی از درخواست‌های ویزا را قبول می‌کنند و فرآیندهای درخواست ویزا در آنها ساده‌تر و سریع‌تر هستند. به عنوان مثال، لیتوانی یکی از کشورهایی است که نرخ رد درخواست‌های ویزای آن نسبت به سایر کشورهای شینگن پایین‌تر است.

    2. آیا درخواست ویزای شینگن از کشورهایی با فرآیند آسان‌تر مزایایی دارد؟

    بله، درخواست ویزای شینگن از کشورهایی که به عنوان آسان‌ترین کشورها شناخته می‌شوند، می‌تواند شانس شما برای دریافت ویزا را افزایش دهد و همچنین زمان و پیچیدگی فرآیند درخواست را کاهش دهد. این کشورها معمولا مدارک ساده‌تری می‌طلبند و تجربه متقاضیان نشان می‌دهد که احتمال پذیرش درخواست‌ها بالاتر است. به علاوه، از آنجایی که ویزای شینگن از هر کشوری صادر شود، امکان سفر به تمام کشورهای منطقه شینگن را فراهم می‌کند، بنابراین انتخاب کشور با فرآیند آسان‌تر می‌تواند به نفع متقاضی باشد.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW