021-88507190

با ویزای کانادا به کدام کشورها میتوان سفر کرد؟

راهنمای سفر مهرپرواز 31 تیر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید احتمالا با این سوال مواجه شده‌اید که با ویزای کانادا به کدام کشورها میتوان سفر کرد. این کشورها را در این مقاله خواهید شناخت.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    اگر برایتان سوال است که با ویزای کانادا به کدام کشورها میتوان سفر کرد، ما در این مطلب شما را راهنمایی می‌کنیم. با داشتن ویزای معتبر کانادا، شما می‌توانید بدون نیاز به اخذ ویزای جداگانه، به برخی از کشورها سفر کنید. این کشورها معمولا، توافق‌نامه‌هایی با کانادا دارند که به دارندگان ویزای کانادا اجازه می‌دهند بدون ویزا یا با تسهیلات خاص وارد آن کشور شوند. در ادامه این مطلب ما به شما می‌گوییم که با ویزای کانادا به کدام کشورها میتوان سفر کرد و اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیارتان می‌گذاریم.

    چرا باید ویزای کانادا را دریافت کرد؟

    پیش از پرداختن به پاسخ این سوال که «با ویزای کانادا کجا میشه رفت؟»، بد نیست به دلیل اهمیت دریافت این ویزا بپردازیم. ویزای کانادا بعد از ویزای آمریکا، ارزشمندترین ویزا محسوب می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد به بیش از 20 کشور دیگر، بدون نیاز به دریافت ویزای آن کشورها، سفر کنید.

    با اینکه تعداد کشورهای مجاز به سفر با ویزای کانادا، در مقایسه با ویزای آمریکا کمترند، اما ویزای کانادا مزایای قابل توجه دیگری دارد. اول اینکه دریافت ویزای کانادا نیازی به طی‌کردن روند استرس‌زای مصاحبه حضوری ندارد. ثانیا، ویزای کانادا هزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد و ویزای بلندمدتی محسوب می‌شود که به‌مدت 10 سال یا تا پایان اعتبار پاسپورتتان، به شما اجازه سفر به دیگر کشورها را می‌دهد.

    با ویزای کانادا به کدام کشورها میتوان سفر کرد

    ویزای کانادا

    با ویزای کانادا به کدام کشورها میشود سفر کرد؟

    در ابتدا لازم است بدانید که برای سفر به برخی از کشورها، به ویزای مولتی کانادا احتیاج دارید یا این‌که ویزایی داشته باشید که حداقل یک بار از آن، برای سفر به کانادا استفاده شده باشد. اگر شرایط ویزای کانادا را بدانید راحت‌تر می‌توانید برای دریافت آن اقدام کنید. ما نیز در ادامه قرار است به شما بگوییم که با ویزای کانادا به چه کشورهایی میشه سفر کرد.

    آمریکای شمالی

    بدون شک، خود کانادا، اولین گزینه است. ایالت دیگری که با ویزای مولتی کانادا یا استفاده‌نشده کانادا، همه ملیت‌ها می‌توانند به آن سفر کنند، مکزیک است. استفاده از ویزای کانادا برای ورود به مکزیک، به‌مدت 180 روز اعتبار دارد. 

    آمریکای جنوبی

    تنها ایالت مجاز، پرو، آن هم برای ملیت‌های چین و هندوستان، به‌مدت 180 روز، با ویزای مولتی کانادا و استفاده‌نشده کانادا است. ناگفته نماند که ویزای کانادا باید حداقل 6 ماه از روز ورود، معتبر باشد.

    آمریکای مرکزی

    اگر برایتان سوال است که در آمریکای مرکزی، با ویزای استفاده‌نشده یا با ویزای مولتی کانادا کجا میشه رفت، ما در زیر، شما را راهنمایی می‌کنیم.

    • بلیز، کاستاریکا، پاناما: امکان سفر برای همه ملیت‌ها با ویزای مولتی کانادا، به‌مدت 30 روز
    • السالوادور، گواتمالا، هندوراس: امکان سفر برای برخی ملیت‌ها (شامل ایران نمی‌شود) با ویزای مولتی کانادا یا استفاده نشده کانادا، به‌مدت 90 روز
    • نیکاراگوئه: امکان سفر برای برخی ملیت‌ها (شامل ایران نمی‌شود) با ویزای مولتی کانادا، به‌مدت 30 روز

    کارائیب

    ایالت‌هایی که در کارائیب با ویزای کانادا اجازه سفر به آن‌ها را دارید، عبارتند از:

    • آنگویلا: امکان سفر برای همه ملیت‌ها با ویزای مولتی کانادا، به‌مدت 90 روز
    • آنتیگوا و باربودا، برمودا، جمهوری دومینیکن: امکان سفر برای همه ملیت‌ها با ویزای مولتی کانادا، به‌مدت 30 روز
    • آروبا، جزایر کیمن، جامائیکا: امکان سفر برای برخی ملیت‌ها (شامل ایران نمی‌شود) با ویزای مولتی کانادا، به‌مدت 30 روز
    • باهاماس: امکان سفر برای دارندگان پاسپورت هند با ویزای مولتی کانادا به‌مدت 90 روز
    • بونیر، کوراسائو، هائیتی، سینت مارتن: امکان سفر برای برخی ملیت‌ها (شامل ایران نمی‌شود) با ویزای مولتی کانادا به‌مدت 90 روز

    با ویزای کانادا کجا میشه رفت

    عکسی از باهاماس

      اروپا

      ایالت‌های مجاز برای سفر با ویزای کانادا در اروپا شامل موارد زیر می‌شوند:

      • ارمنستان: امکان سفر برای برخی ملیت‌ها (شامل ایران نمی‌شود) با ویزای مولتی کانادا یا استفاده نشده کانادا، به‌مدت 21 تا 120 روز
      • گرجستان: امکان سفر برای همه ملیت‌ها با ویزای مولتی کانادا به‌مدت 90 روز
      • مقدونیه شمالی: امکان سفر برای همه ملیت‌ها با ویزای مولتی کانادا به‌مدت 15 روز
      • انگلستان: امکان سفر برای همه ملیت‌ها با ویزای مولتی کانادا، برای سفر به/ از کانادا به‌مدت 24 ساعت

      خاورمیانه

      از جمله ایالت‌هایی که شما می‌توانید با ویزای کانادا به آن‌ها سفر کنید، عبارتند از:

      • عمان: امکان سفر برای برخی ملیت‌ها (شامل ایران نمی‌شود) با ویزای مولتی کانادا، به‌مدت 10 یا 30 روز
      • قطر: امکان سفر برای همه ملیت‌ها با ویزای مولتی کانادا، به‌جز ویزای ترانزیت، به‌مدت 30 روز

      آسیا

      کشورهای آسیایی مجاز برای سفر با ویزای کانادا شامل موارد زیر می‌شوند:

      • ژاپن: امکان سفر برای همه ملیت‌ها با ویزای مولتی کانادا، به‌مدت 90 روز
      • فیلیپین: امکان سفر برای دارندگان پاسپورت هند با ویزای مولتی کانادا به‌مدت 14 روز
      • سنگاپور: امکان سفر برای دارندگان گذرنامه هند یا چین که در حال سفر از/ به کشور دارای گذرنامه هستند، با ویزای مولتی کانادا به‌مدت 96 ساعت
      • کره جنوبی: امکان سفر برای همه ملیت‌ها (به‌جز افغانستان، بنگلادش، کامرون، کوبا، مصر، گامبیا، غنا، ایران، عراق، کوزوو، قرقیزستان، میانمار، نپال، نیجریه، پاکستان، فلسطین، سنگال، سومالی، سریلانکا، سودان، سوریه، ازبکستان و یمن) با ویزای مولتی کانادا به‌مدت 30 روز (دقت کنید که مقصد نهایی سفر از کره جنوبی، باید کانادا باشد)
      • تایوان: امکان سفر برای ملیت‌های کامبوج، هندوستان، اندونزی، لائوس، میانمار و ویتنام با ویزای مولتی کانادا به‌مدت 14 روز

      با ویزای کانادا به کدام کشورها میشود سفر کرد

      عکسی از کشور تایوان

        با کدام ویزاهای کانادا می توانید به جاهای دیگر سفر کنید؟

        در بخش قبل به شما گفتیم که با ویزای مولتی کانادا به چه کشورهایی میتوان سفر کرد؛ اما بد نیست بدانید که کارت روابط عمومی کانادا یا همان پی‌آر کانادا هم می‌تواند برای برخی از کشورها استفاده شود؛ با این حال، تعدادی از کشورها فقط ویزای کانادا را می‌پذیرند. بسته به کشور مقصد، شما می‌توانید از هر یک از ویزاهای کانادا که در ادامه معرفی می‌کنیم، استفاده کنید. انواع ویزای کانادا که با آن‌ها می‌توان به کشورهای دیگر سفر کرد، عبارتند از:

        سفر به کشورهای گوناگون با ویزای کانادا

        ویزای کانادا ویزای ارزشمندی است که به شما این امکان را می‌دهد تا به برخی از کشورها، بدون نیاز به دریافت ویزای آن کشور سفر کنید. دریافت ویزای برخی کشورها ممکن است مراحل سختی داشته باشد؛ در حالی که ویزای کانادا، مراحل نسبتا آسان، بدون نیاز به مصاحبه حضوری دارد. ما در این مطلب، به شما گفتیم که با ویزای کانادا به کدام کشورها میتوان سفر کرد. شما هم اگر کشور دیگری را می‎شناسید که برای دارندگان ویزای کانادا معافیت ویزا ارائه می‌دهد و ما در این لیست نام آن را نیاورده‌ایم، در بخش نظرات به ما معرفی کنید. به یاد داشته باشید که آژانس مهرپرواز می‌تواند به‌راحتی، امور مربوط به اخذ ویزای کانادا را برای شما انجام دهد تا شما مجبور به طی‌کردن مراحل وقت‌گیر اخذ ویزا نباشید.

        سوالات متداول

        1. آیا با داشتن ویزای توریستی کانادا می‌توان به کشورهای دیگر سفر کرد؟

        بله، برخی کشورها به دارندگان ویزای توریستی کانادا بدون نیاز به دریافت ویزا اجازه ورود می‌دهند. به عنوان مثال، دارندگان ویزای معتبر کانادا می‌توانند بدون نیاز به ویزا به کشورهای مکزیک، کاستاریکا و جمهوری دومینیکن سفر کنند. این تسهیلات ممکن است شامل محدودیت‌هایی باشد، بنابراین بهتر است قبل از سفر قوانین و شرایط دقیق کشور مقصد را بررسی کنید.

        2. آیا با ویزای تحصیلی یا کاری کانادا می‌توان به کشورهای دیگر سفر کرد؟

        بله، دارندگان ویزای تحصیلی یا کاری معتبر کانادا نیز می‌توانند بدون نیاز به ویزا به برخی کشورها سفر کنند. کشورهایی مانند مکزیک و کاستاریکا از جمله این کشورها هستند. با این حال، توصیه می‌شود پیش از سفر، شرایط و مقررات ورود به کشور مقصد را بررسی کنید تا از به‌روز بودن اطلاعات و جلوگیری از مشکلات احتمالی اطمینان حاصل کنید.

        مقالات پربازدید
        6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW