021-88507190

بررسی دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا

راهنمای سفر مهرپرواز 06 مهر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
قبل از اقدام برای دریافت ویزا بهتر است با دلایل ریجکتی ویزای کانادا آشنا باشید تا با تکمیل مدارک و اطلاع از شرایط از این پیشامد جلوگیری کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آشنایی با دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا به شما این امکان را می‌دهد تا از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری کنید؛ درحالی‌که هر ساله برخی از این دلایل، گریبان خیلی از افراد را می‌گیرند. کانادا سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند؛ اما سفر به آن‌جا نیازمند دریافت ویزای توریستی است که همیشه هم فرآیندی ساده نیست. برخی دلایل مانند نداشتن تمکن مالی کافی، نداشتن شغل مناسب در کشور مبدا، ارائه نکردن مدارک پشتیبان و... ممکن است موجب شکست فرآیند دریافت ویزای شما شوند. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم و فهرستی از دلایل رد شدن این ویزا را در اختیارتان بگذاریم.

    دلایل ریجکتی ویزای کانادا

    ریجکتی ویزای کانادا

    نداشتن تمکن مالی کافی؛ از مهمترین دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا

    اثبات توانایی مالی برای پوشش هزینه‌های سفر و اقامت در کانادا، بر اساس تعداد نفرات، ضروری است. برای این منظور شما به مدارکی مانند ترجمه گردش شش ماهه از حساب بانکی خود، ترجمه حساب بانکی و داشتن تمکن مالی کافی برای ویزای توریستی، ارائه مستندات کامل درآمد، دارایی‌ها و... نیاز دارید.

    اگر این مدارک ناکافی باشند، درخواست ویزای توریستی کانادا شما رد خواهد شد. شما می‌توانید میزان تمکن مالی کافی برای هر نفر را از وب‌سایت رسمی دولت کانادا چک کنید.

    ناهماهنگی در حساب های مالی

    در صورتی که در وضعیت حساب‌های بانکی شما ناهماهنگی وجود داشته باشد یا به عبارتی میزان تمکن مالی‌تان برای تامین هزینه مورد نیاز در دوره اقامت در کانادا شفاف نباشد، ویزایتان رد خواهد شد. در چنین مواردی، افسر مهاجرتی مطمئن نیست که شما بتوانید هزینه‌های طول اقامتتان در کانادا را تامین کنید و هزینه لازم برای ترک کشور را داشته باشید؛ در نتیجه با درخواستتان موافقت نخواهد شد.

    دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا

    ناهماهنگی در حساب‌های مالی از دلایل ریجکتی ویزا

    سفرهای خارجی متعدد

    یکی از دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا، نداشتن سفرهای خارجی متعدد است. در واقع، اگر شما سابقه سفر کمی داشته باشید، ممکن است درخواست برای اخذ ویزا رد شود. برای جلوگیری از این مورد، می‌توانید تعداد سفرهای خارجی خود را افزایش دهید و کپی ویزای فعلی و قبلی‌تان را برای اثبات آن ارسال کنید. یکی دیگر از راه‌هایی که شانس شما را برای دریافت ویزا افزایش می‌دهد، سفر به یکی از کشورهای عضو شینگن است.

     نداشتن شغل مناسب در کشور مبدا

    در صورتی که شغل مناسب و درآمد بالایی در کشور خود نداشته باشید یا به عبارتی به‌عنوان شهروندی فعال، برای کشورتان کارآمد نباشید، افسر مهاجرتی ویزای شما را رد خواهد کرد؛ چرا که به بازگشت شما به کشورتان اطمینان ندارد. برای جلوگیری از این منظور، شما باید مدارک کافی برای نشان دادن اهمیت شغلتان و داشتن پیوندی قوی با کشورتان را ارسال کنید.

    ارائه نکردن مدارک پشتیبان؛ از دلایل رایج ریجکتی ویزای توریستی کانادا

    ممکن است خیلی‌ها به این مورد توجه نکنند؛ اما مدارکی وجود دارند تحت عنوان مدارک پشتیبان که ارائه آن‌ها می‌تواند شانس شما را برای دریافت ویزای توریستی کانادا افزایش دهند. این مدارک شامل اسناد مربوط به تمکن مالی، تاریخچه سفرهای خارجی، معرفی فردی معتمد برای ارائه توضیحات در زمان خاص و ارائه مدارک مربوط به برنامه‌ریزی سفر شامل بلیط رفت‌وبرگشت، رزرو هتل و... می‌شود. حتما لیست دقیق این مدارک را در وب‌سایت رسمی کانادا بررسی کنید.

    هدف نامشخص از اخذ ویزا

    یکی از دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا مبهم بودن هدف سفر شماست. در صورتی که افسر مهاجرتی تشخیص دهد که هدف شما از اخذ ویزای توریستی کانادا و سفر به آنجا کاملا مشخص نیست، با دریافت ویزایتان موافقت نمی‌کند. برای جلوگیری از این مورد، حتما هدف سفرتان را به‌طور کامل و با تمام جزئیات شرح دهید و هیچ جای ابهامی برای افسر باقی نگذارید.

    عدم تمکن مالی میزبان در کانادا

    در صورتی که قصد دریافت ویزای توریستی کانادا بدون دعوتنامه را دارید، این مورد شامل حالتان نمی‌شود؛ اما اگر با دعوتنامه قصد سفر دارید، فرد میزبان باید تمکن مالی خود را اثبات کند. برای این منظور باید مدارکی مانند دعوتنامه، مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی، اشتغال، پاسپورت و مدارک مالیاتی فرد میزبان را هم ارائه دهید.

    ارائه اسناد و مدارک نامعتبر؛ از بدترین دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا

    رد شدن ویزای کانادا به‌دلیل ارائه مدارک و اسناد معتبر را می‌توان بدترین دلیل دانست؛ چراکه نه‌تنها ویزای فعلی شما رد می‌شود، بلکه به‌عنوان فردی غیرقابل‌پذیرش شناخته می‌شوید و در صورت درخواست مجدد، احتمال ریجکتی ویزا بسیار بالاست. اسناد نامعتبر می‌تواند شامل ارائه مدارک جعلی، پاسخ دروغ به سوالات پرسیده‌شده و دست بردن در اسناد باشد. برای جلوگیری از این مورد، بهترین راه مشاوره و کمک گرفتن از آژانس‌های معتبر در این حوزه است.

    دلایل رد شدن ویزای کانادا

    ارائه اسناد نادرست از دلایل رد شدن ویزای کانادا

     سابقه اقامت بیش از حد یا اخراج از کانادا یا هر کشور دیگر

    کانادا یکی از کشورهایی است که اطلاعات درخواست‌دهنده ویزا را با اکثر کشورهای جهان به اشتراک می‌گذارد یا به عبارتی از سیستم مدیریت پرونده جهانی استفاده می‌کند. در این صورت اگر شما سوابقی مانند تمام شدن اعتبار ویزا و اخراج از کشورهای دیگر را داشته باشید، درخواستتان برای گرفتن ویزای توریستی کانادا رد می‌شود. 

    وضعیت غیرقانونی در کشور محل اقامت

    در صورتی که سابقه کیفری داشته باشید یا به‌صورت غیرقانونی در کشوری زندگی کرده باشید، درخواستتان برای ویزا رد می‌شود؛ چرا که دولت کانادا به رعایت قوانین کشورش توسط شما اعتماد نخواهد داشت. در صورت بروز چنین مشکلی، شما باید مدارک کافی و معتبر برای اثبات سوء‌برداشت افسر مهاجرتی ارائه دهید.

    رعایت نکردن استانداردهای بهداشتی

    یکی از دلایل ریجکتی ویزای کانادا که ممکن است چندان مورد توجه قرار نگیرد، رعایت نکردن استانداردهای بهداشتی است. در همین راستا شما باید مدارک مربوط به یک سری معاینات پزشکی مانند قد، وزن، شنوایی، بررسی وضعیت اندام‌های شکمی و حرکتی و وضعیت قلب و ریه خود را ارسال کنید. این معاینات باید توسط پزشک معتمد و مورد تایید انجام شوند که می‌توانید او را در سایت رسمی کانادا پیدا کنید.

    قانع نکردن افسر ویزا؛ از دلایل فردی ریجکتی ویزای توریستی کانادا

    گاهی ممکن است نیاز به مصاحبه ویزای توریستی کانادا باشد که در این صورت، قانع کردن افسر مربوطه یکی از قسمت‌های مهم آن محسوب می‌شود. طی این مرحله شما راستی‌آزمایی می‌شوید و شفافیت مدارک و صحبت‌هایتان مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای قانع کردن افسر ویزا سعی کنید هم مدارک مورد نیاز برای ویزای کانادا را به صورت شفاف و هم مدارک پشتیبان کافی ارائه دهید و در پاسخ به سوالات هم نهایت دقت را داشته باشید تا هیچ‌گونه سوءبرداشتی ایجاد نشود.

    دلایل رد شدن ویزای توریستی کانادا

    قانع نکردن افسر ویزا از دلایل ریجکتی ویزای کانادا

    اظهارات مبتنی بر دروغ

    بدون شک ارائه اظهارات گمراه‌کننده و مبتنی بر دروغ، از دلایل رد شدن ویزای توریستی کانادا خواهد بود. از همین رو، به‌هیچ‎وجه مدارک و اظهارات دروغین ارائه نده‌اید و از این اشتباه جدا خودداری کنید؛ چراکه قبول درخواست‌های بعدی شما را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

    شرکت در مواردی که نقض حقوق بشر به شمار می رود

    مواردی که منجر به نقض حقوق بشر می‌شوند، مانند خدمت به کشوری که در جنایات جنگی دست داشته است، از دیگر دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا محسوب می‌شود. در این صورت، شما باید مدارکی ارائه دهید که اثبات می‌کنند شما در هیچ فعالیتی مبتنی بر نقض حقوق بشر شرکت نکرده‌اید.

    داشتن بستگان فامیلی زیاد در کانادا

    داشتن بستگان فامیلی زیاد در کانادا از نظر افسر مهاجرتی به این معنی است که بعد از اتمام زمان ویزا، احتمال خارج نشدن شما از کشور وجود دارد. پس در صورتی که این مورد شامل حال شما می‌شود، حتما مدارک پشتیبان شغلی، مالی و تحصیلی را ارائه دهید تا ثابت کنید که به کشور مبدا وابستگی دارید. 

    چگونه از ریجکت شدن ویزای کانادا جلوگیری کنیم؟

    تا اینجا سعی کردیم به‌طور کامل شما را با دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا آشنا کنیم؛ اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چطور از رد شدن ویزا جلوگیری کنیم؟ رعایت موارد زیر می‌توانند به جلوگیری از ریجکت شدن ویزای شما کمک کنند.

    • مدارک کامل و صحیح ارائه دهید. مطمئن شوید که تمامی مدارک مورد نیاز مانند اطلاعات مالی، مدارک شغلی، مدارک پشتیبان و... به‌درستی تکمیل شده و صحیح هستند.
    • با ارائه مدارک محکم نشان دهید که بعد از سفر به کانادا به کشور خود بازخواهید گشت، مانند مدارک مربوط به اشتغال، بلیط رفت‌وبرگشت، رزرو هتل و... .
    • با ارائه مدارک مالی قوی نشان دهید که می‌توانید هزینه‌های سفر و اقامت خود را تامین کنید.
    • به‌طور واضح و بدون هیچ ابهامی، هدفتان از سفر را شرح دهید.

    جلوگیری از ریجکتی ویزای کانادا

    جلوگیری از ریجکتی ویزا و سفر به کانادا

    شرایط ویزای توریستی کانادا

    برای دریافت ویزای توریستی کانادا داشتن یک سری شرایط و مدارک ضروری هستند و ناقص بودن آن‌ها می‌تواند منجر به ریجکتی ویزا شوند. در ادامه شرایط ویزای کانادا را در اختیارتان می‌گذاریم.

    • مدارک کامل شخصی شامل پاسپورت معتبر، ترجمه شناسنامه و مدارک تحصیلی، ترجمه سند ازدواج و کارت پایان خدمت در صورت وجود
    • فرم‌های تکمیل‌شده مربوط به ویزای توریستی
    • انجام انگشت‌نگاری در یکی از کشورهای همسایه، در مراکز VAC سفارت کانادا
    • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه
    • ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی و گردش حساب ۶ ماه اخیر
    • ارائه توضیح دقیق از هدف سفر و گواهی سفرهای خارجی قبلی
    • ارائه مدارک شغلی
    • مدارکی مانند رزرو هتل، بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما و برنامه سفر
    • مدارک مربوط به شخص دعوت‌کننده در صورت داشتن دعوت‌نامه

    چقدر باید برای درخواست مجدد صبر کنیم؟

    در صورتی که درخواست ویزای شما ریجکت شد، می‌توانید برای درخواست مجدد اقدام کنید. یک ساعت بعد از اعلام ریجکتی هم می‌توانید درخواست مجددتان را ارسال کنید؛ اما بهتر است عجله نکنید. ریجکتی ویزای شما به‌دلیل نقص در مدارک بوده است، پس این‌بار با دقت بیشتر و صرف زمان کافی، مدارکتان را تکمیل و دوباره ارسال کنید.

    اجتناب از ریجکتی ویزای توریستی کانادا با مهرپرواز

    کانادا یکی از کشورهای محبوب در میان گردشگران محسوب می‌شود؛ اما دریافت ویزای توریستی آن چالش‌هایی دارد و حتی اکثر اوقات با ریجکتی روبه‌رو می‌شود. دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا مختلف‌اند که ما در این مطلب آن‌ها را برشمردیم. بهترین راه برای دریافت ویزای توریستی این کشور، خصوصا برای کسانی که اولین بار است قصد انجام این کار را دارند، کمک گرفتن از آژانس‌های معتبر در این زمینه است. آژانس مهرپرواز فرآیند دریافت ویزای توریستی کانادا را برای شما بسیار راحت می‌کند و با اعتبار خودش، این کار برای شما آسان‌تر کرده و شانستان را برای دریافت ویزا چندین برابر افزایش می‌دهد. با سپردن کارهای مربوط به دریافت ویزایتان به این آژانس، نیازی نیست هیچ نگران و استرسی داشته باشید. در نهایت، اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه دریافت این ویزا دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    1. دلایل اصلی ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا چیست؟

    دلایل اصلی ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا شامل ناکافی بودن مدارک اثبات تمکن مالی، عدم ارائه مدارک کافی برای اثبات بازگشت به کشور مبدا (مانند داشتن شغل ثابت، خانواده، یا مالکیت دارایی)، سابقه مسافرتی ضعیف، پرکردن نادرست یا ناقص فرم‌های درخواست ویزا و عدم ارائه اطلاعات دقیق در مورد هدف از سفر است. همچنین، وجود هر گونه سابقه تخلف یا ورود غیرقانونی به کشورهای دیگر نیز می‌تواند به رد شدن درخواست ویزا منجر شود.

    2. آیا نداشتن سابقه سفر بین‌المللی می‌تواند باعث ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا شود؟

    بله، نداشتن سابقه سفر بین‌المللی می‌تواند یکی از عوامل منفی در درخواست ویزای توریستی کانادا باشد، اما به تنهایی دلیل قطعی برای ریجکت شدن نیست. افسران ویزا معمولاً سابقه مسافرتی را به عنوان معیاری برای ارزیابی اعتبار سفرهای قبلی و توانایی متقاضی در بازگشت به کشور مبدا در نظر می‌گیرند. اگر سابقه سفر بین‌المللی نداشته باشید، باید به‌طور قوی‌تری دلایل بازگشت خود را ثابت کنید، مانند شغل، خانواده، یا دارایی در کشور مبدا.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW