021-88507190

12 نمونه از قوانین عجیب کشور اسپانیا

راهنمای سفر مهرپرواز 27 خرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کشور اسپانیا از مقاصد جذاب برای گردشگران است. هرچند لازم است قوانین عجیب کشور اسپانیا را قبل از سفر بدانید تا حین سفر با مشکل مواجه نشوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    قوانین عجیب کشور اسپانیا بازتاب جالبی از فرهنگ محلی این کشور هستند که احتمالا هنگام ورود و سفر به اسپانیا، شما را شگفت‌زده می‌کنند و حتی برخی از آن‌ها به نظرتان خنده‌دار می‌آیند. این قوانین عجیب نه‌تنها نشان‌دهنده تفاوت‌های فرهنگی هستند، بلکه برخی از آن‌ها ریشه در تاریخ و آداب‌ورسوم محلی دارند‌. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با قوانین عجیب کشور اسپانیا آشنا کنیم تا در صورت سفر، با رعایت این قوانین مشکلی برایتان پیش نیاید.

    1. ممنوعیت رانندگی با صندل

    یکی از قوانین عجیب کشور اسپانیا عدم رانندگی با صندل یا دمپایی است. این قانون به‌منظور افزایش ایمنی هنگام رانندگی و جلوگیری از بروز حوادث رانندگی وضع شده است. رانندگان باید از کفش‌های مناسب استفاده کنند که به‌خوبی روی پدال‌ها کنترل داشته باشند.

    ممنوعیت رانندگی با صندل در اسپانیا

    ممنوعیت رانندگی با صندل در اسپانیا

    2. ممنوعیت شستن خودرو در خیابان

    در برخی از شهرهای اسپانیا مانند بارسلونا، شستن خودرو در خیابان ممنوع است. این قانون به‌منظور جلوگیری از هدررفتن آب و حفظ بهداشت عمومی وضع شده است. شاید این مورد نیز از قوانین عجیب کشور اسپانیا به حساب بیاید، اما افرادی که خودروهای خود را در خیابان می‌شویند، ممکن است با جریمه‌های سنگینی مواجه شوند.

    3. ممنوعیت آویزان‌ کردن لباس‌ از بالکن

    در برخی از شهرهای اسپانیا، اجازه ندارید لباس‌های خود را، خصوصا لباس زیر، به‌منظور خشک‌شدن از بالکن آویزان کنید. این قانون با هدف حفظ زیبایی شهر و جلوگیری از نازیبایی‌های بصری وضع شده است. در این شهرها، ساکنان باید از خشک‌کن‌های داخلی یا مکان‌های مخصوص برای خشک‌کردن لباس‌ها استفاده کنند.

    4. ممنوعیت آواز خواندن در خیابان

    شما اجازه ندارید در خیابان‌های برخی از شهرهای اسپانیا آواز بخوانید یا حرکات آکروباتیک و پرسروصدا انجام دهید. طبق این قانون، برهم‌زدن استراحت و آرامش همسایگان از طریق آوازخواندن یا انجام حرکات آکروباتیک و بازی‌های پرسروصدا با اسکیت یا دوچرخه در خارج از مناطق تعیین‌شده ممنوع است.

    قوانین عجیب کشور اسپانیا

    ممنوعیت آواز خواندن در خیابان‌های کشور اسپانیا

    5. ممنوعیت پاشیدن برنج در مراسم عروسی

    با این‌که پاشیدن برنج در مراسم عروسی یکی از رسوم گذشته مردم اسپانیا بوده است؛ اما در حال حاضر ممنوع است. به اعتقاد مردم، برنج‌پاشیدن در مراسم عروسی باعث نحسی می‌شود و نباید این کار را انجام داد.

    6. ممنوع ‌بودن مصرف الکل در خیابان

    مصرف الکل در خیابان‌ها و مناطق عمومی در بیشتر شهرهای اسپانیا ممنوع است. این قانون در راستای جلوگیری از رفتارهای ناهنجار و حفظ نظم و آرامش عمومی وضع شده است. افراد باید در مکان‌های مجاز مانند بارها و رستوران‌ها به مصرف الکل بپردازند.

    7. ممنوعیت خوابیدن در خودرو

    شما اجازه ندارید در برخی از مناطق اسپانیا، به‌ویژه مناطق توریستی، در خودرو بخوابید. هدف از وضع این قانون، جلوگیری از ایجاد مشکلات بهداشتی و امنیتی و همچنین حفظ نظم عمومی است. گردشگران باید از هتل‌ها، مهمان‌خانه‌ها و کمپ‌های مجاز برای اقامت استفاده کنند.

    قوانین در کشور اسپانیا

    ممنوعیت خوابیدن در خودرو در اسپانیا

    8. ممنوعیت گدایی با سگ‌ها

    یکی از قوانین عجیب اسپانیا ممنوعیت گدایی با سگ‌ها است. به این دلیل که اغلب از حیوانات به‌عنوان ابزار کمکی استفاده و حتی گاهی با آن‌ها بدرفتاری می‌شود. گدایی با سگ‌ها به معنای حیوان‌آزاری است و متخلفین ممکن است مشمول جریمه‌ای تا 3 هزار یورو شوند.

    9. ممنوعیت انداختن زباله در خیابان

    در سراسر اسپانیا، انداختن زباله در خیابان‌ها ممنوع است و این قانون با ‌شدت اعمال می‌شود. افرادی که زباله‌های خود را در خیابان‌ می‌اندازند، ممکن است با جریمه‌های سنگینی مواجه شوند. این قانون با هدف حفظ پاکیزگی و زیبایی شهرها وضع شده است.

    10. ممنوعیت سیگار کشیدن در فضاهای عمومی

    از سال 2011، اسپانیا قوانین سختگیرانه‌ای برای ممنوعیت سیگارکشیدن در فضاهای عمومی وضع کرده است. این قانون شامل رستوران‌ها، کافه‌ها، پارک‌ها و حتی سواحل می‌شود. هدف از این قانون، حفظ سلامت عمومی و کاهش اثرات مضر دود سیگار بر افراد غیرسیگاری است.

    قوانین کشور اسپانیا

    ممنوعیت سیگار کشیدن در خیابان‌های اسپانیا

    11. ممنوعیت استفاده از صندلی ‌های تاشو در ساحل

    در برخی از سواحل اسپانیا، استفاده از صندلی‌های تاشو و چترهای بزرگ ممنوع است. علت وضع این قانون، جلوگیری از ازدحام جمعیت و ایجاد فضای کافی برای همه گردشگران است. افراد باید از تجهیزات مخصوص سواحل که توسط مراکز مجاز ارائه می‌شوند، استفاده کنند.

    12. ممنوعیت بازی با توپ در خیابان

    در اسپانیا، افراد اجازه بازی با توپ در خیابان‌ها و مناطق عمومی برخی از شهرها را ندارند. این مورد از قوانین عجیب کشور اسپانیا برای جلوگیری از آسیب به اموال عمومی و خصوصی و همچنین حفظ امنیت عابران پیاده وضع شده است. کودکان و نوجوانان باید از زمین‌های بازی و مناطق مشخص‌شده برای بازی استفاده کنند.

    قوانین حجاب در اسپانیا

    اسپانیا کشوری آزاد است که با در نظرگرفتن حقوق انسانی، محدودیت خاصی در زمینه پوشش ندارد و افراد می‌توانند آزادانه، پوشش مورد نظر خود را انتخاب کنند. البته باید بدانید که در شهرهایی مانند بارسلونا و مایورکا، راه‌رفتن با لباس شنا یا بدون پوشش مناسب در خیابان‌ها ممنوع است. هدف از ایجاد این قانون، حفظ نظم و اخلاق عمومی است و گردشگران باید توجه داشته باشند که تنها در سواحل و استخرها مجاز به استفاده از لباس شنا هستند.

    آداب و سنت های اسپانیا

    اسپانیا آداب‌ورسوم و سنت‌های خاص و جالبی مانند کارناوال‌ها، جشن‌های سنتی و موسیقی و... دارد که در سراسر جهان، بسیار قابل توجه‌اند و از جمله حقایق جالب درباره اسپانیا به شمار می‌روند. جالب است بدانید که اسپانیا، از نظر داشتن میراث تاریخی، رتبه دوم بیشترین آثار تاریخی جهان در یونسکو را به خود اختصاص داده است. بدون شک کشوری با این قدمت و تاریخ غنی، رسوم و فرهنگ منحصربه‌فردی را دارا است.

    اولین چیزی که هنگام بررسی سنت‌های یک کشور مورد توجه قرار می‌گیرد، مذهب است. در سال‌های اخیر، سخت‌گیری‌های مذهبی در اسپانیا کمتر شده‌اند؛ با این حال، مذهب غالب در این کشور کاتولیک است و تقریبا هر شهری، یک کلیسا دارد. یکی از سنت‌های جالب اسپانیا، فلامنکو، نوعی رقص و موسیقی سنتی است که ریشه در فرهنگ این کشور دارد. این هنر شامل آواز، گیتارنوازی و رقص است و معمولا با احساسی عمیق و پرشور اجرا می‌شود.

    از آداب معروف اسپانیا، می‌توان به دست‌دادن و روبوسی اشاره کرد. در اسپانیا، مردم به هنگام ملاقات با یکدیگر، معمولا دست می‌دهند و دوستان و خانواده‌ها با بوسیدن هر دو گونه، به یکدیگر خوش‌آمد می‌گویند. این روش خوش‌آمدگویی نشان‌دهنده صمیمیت و احترام است.

    سنت محبوب و شناخته‌شده دیگری در اسپانیا وجود دارد و آن هم گاوبازی است. این سنت قدیمی و جنجالی در برخی مناطق کشور همچنان برگزار می‌شود. این رویداد شامل مبارزه ماتادورها با گاوهای وحشی است و به‌عنوان یک هنر و ورزش سنتی شناخته می‌شود.

    اهمیت دانستن قوانین عجیب کشور اسپانیا

    قوانین عجیب در اسپانیا نشان‌دهنده تفاوت‌های فرهنگی و تاریخی این کشور با سایر نقاط جهان‌اند. این قوانین، هرچند ممکن است در نگاه اول عجیب‌وغریب به نظر برسند، اما به‌منظور حفظ نظم، بهداشت، ایمنی، آرامش و زیبایی شهرها وضع شده‌اند. آشنایی با قوانین عجیب کشور اسپانیا می‌تواند به گردشگران کمک کند تا سفر خود با تور اسپانیا را با کمترین مشکل و بیشترین لذت تجربه کنند. اگر شما هم قانون عجیب دیگری در اسپانیا سراغ دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    1. آیا قوانین عجیب و خاصی در اسپانیا وجود دارد که گردشگران باید از آن‌ها آگاه باشند؟

    بله، در اسپانیا پوشیدن لباس شنا خارج از ساحل در شهرهایی مانند بارسلونا و مالاگا ممنوع است و ممکن است جریمه شوید. همچنین، خوابیدن در خودرو در برخی مناطق شهری ممنوع است و نقض آن ممکن است به جریمه منجر شود.

    2. آیا قوانین خاصی در اسپانیا وجود دارد که رانندگان باید از آن‌ها مطلع باشند؟

    بله، رانندگانی که از عینک یا لنز استفاده می‌کنند باید یک عینک اضافی در خودرو داشته باشند. همچنین، رانندگی با صندل‌های باز، دمپایی، یا کفش‌های بدون پشت ممنوع است و می‌تواند منجر به جریمه شود.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW