021-88507190

همه چیز درباره مرکز خرید استانبول مال

راهنمای سفر مهرپرواز 27 خرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
یکی از بهترین مراکز خرید ترکیه استانبول مال است که هیچ گردشگری بدون بازدید از آن به کشور خود برنمی‌گردد. این مرکز خرید را در این مطلب بهتر بشناسید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    استانبول مال یکی از برجسته‌ترین و مشهورترین مراکز خرید در استانبول و ترکیه است. این مرکز خرید با ارائه مجموعه‌ای از فروشگاه‌های لوکس، امکانات تفریحی جذاب و رستوران‌های متنوع، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران و خریداران محسوب می‌شود. احتمالا بیش از یک روز طول بکشد تا بتوانید از تمام فروشگاه‌ها و امکانات این مرکز خرید دیدن کنید. در این مقاله، ما به بررسی بخش‌های مختلف استانبول مال خواهیم پرداخت تا با اطلاعاتی کامل قدم در این مرکز خرید فوق‌العاده بگذارید.

    استانبول مال کجاست؟

    مرکز خرید استانبول مال در بخش اروپایی استانبول و لوکیشن استانبول مال در منطقه باشاک‌شهیر واقع شده است. این مرکز خرید در نزدیکی بزرگراه TEM قرار دارد و از طریق این بزرگراه به‌راحتی قابل دسترسی است. همچنین، مترو و اتوبوس‌های عمومی نیز امکان دسترسی آسان به این مرکز خرید را فراهم می‌کنند. 

    ناگفته نماند از آن‌جایی که دسترسی این مرکز خرید از برخی نقاط شهر مانند میدان تکسیم، کمی دشوار است، هر روز، در ساعاتی مشخص، سرویس‌های رایگانی گردشگران را از برخی هتل‌ها و نقاط شهر، به مال آف استانبول می‌برند.

    معرفی استانبول مال ترکیه

    استانبول مال تركيه در سال 2014 افتتاح شد و در سال 2016، توسط شورای بین‌المللی مراکز خرید (ICSC)، به‌عنوان «بهترین از بهترین‌ها» انتخاب شد. این مرکز خرید هر ساله میزبان میلیون‌ها بازدیدکننده داخلی و خارجی است و نقش بزرگی در بخش گردشگری ترکیه ایفا می‌کند.

    مرکز خرید استانبول ترکیبی از خرید، فرهنگ، هنر و سرگرمی را زیر یک سقف ارائه می‌دهد و حدود 30 درصد از مساحت آن، به واحدهای سرگرمی، غذاخوری، هنری و فرهنگی اختصاص دارد. 

    استانبول مال تركيه

    عکسی از استانبول مال

    معماری بنای استانبول مال

    استانبول مال با معماری مدرن و خیره‌کننده‌ای که دارد، توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کند. ساختمان‌های این مجموعه به‌صورت کاملا هوشمندانه‌ای طراحی شده‌اند تا تجربه خریدی راحت و لذت‌بخش را به همگان ارائه دهند. فضای داخلی با نورپردازی مناسب، گیاهان طبیعی و دکوراسیون شیک، محیطی آرام و دلپذیر را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. این مرکز خرید از 4 بخش اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:

    • مجتمع مسکونی: آپارتمان‌های مرکز خرید در 4 برج مسکونی مجاور
    • هتل: هتل مرکز خرید با 300 اتاق مجهز
    • مجتمع اداری: دفاتر تجاری مرکز خرید 
    • مرکز خرید (Moi): فروشگاه‌ها

    فروشگاه های استانبول مال

    استانبول مال بیش از 350 فروشگاه را در خود جای داده است که از برندهای معتبر ترکیه تا نمایندگی برندهای معروف بین‌المللی را شامل می‌شود. در این مرکز خرید شما می‌توانید هرچه که می‌خواهید، شامل پوشاک بانوان، آقایان و کودکان، جواهرات و اکسسوری، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر، لباس ورزشی، ساعت و عینک، لوازم دیجیتال و لوازم منزل و انواع اسباب‌بازی را پیدا کنید. برخی از محبوب‌ترین و مطرح‌ترین برندهاي استانبول مال عبارتند از:

    • زارا (Zara)
    • منگو (Mango)
    • اچ اند ام (H&M)
    • نایک (Nike)
    • آدیداس (Adidas)
    • آرمانی (Armani)
    • ویکتوریا سکرت (Victoria’s Secret)
    • پیر کاردین (Pierre Cardin)
    • اسکچرز (Skechers)
    • گلدن رز (Golden Rose)
    • مک (Mac)
    • فلورمار (Flormar)
    • زارا هوم (Zara Home)
    • بوش (Bosch)
    • سامسونگ (Samsung)
    • ال‌جی (LG)
    • زیمنس (Siemens)
    • سونی (Sony)

    درباره لوکس‌ ترین برندها برای خرید در استانبول پیش‌تر هم صحبت کرده‌ایم. اگر به دنبال خرید لوکس و گران‌قیمت هستید، می‌توانید این برندها را از قبل انتخاب کنید.

    راه های دسترسی به استانبول مال

    در صورتی که قصد خرید از این مرکز خرید مجلل و محبوب را دارید، می‌توانید از راه‌های مختلفی، شامل استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی (تاکسی، مترو، اتوبوس) یا رانندگی با خودروی شخصی، خود را به آن‌جا برسانید. در ادامه توضیحات بیشتری در این زمینه در اختیارتان می‌گذاریم.

    دسترسی به مرکز خرید با تاکسی

    سریع‌ترین راه برای رفتن به مرکز خرید استانبول، استفاده از تاکسی است که حدود 16 دقیقه طول می‌کشد. هزینه آن بین 16 تا 20 دلار خواهد شد. ناگفته نماند که با وجود سیستم تاکسی‌های آنلاین در استانبول، به‌راحتی می‌توانید از هر نقطه‌ای که می‌خواهید، خود را به مال آف استانبول برسانید.

    دسترسی به مرکز خرید با اتوبوس

    رفتن به مرکز خرید با اتوبوس، هزینه کمتری دارد؛ اما مدت‌زمان بیشتری (بیشتر از یک ساعت) طول می‌کشد. برای این منظور، ابتدا باید به ایستگاه اتوبوس میدان تکسیم بروید و از آن‌جا با سرویس‌های HAVAİST (حرکت هر 30 دقیقه یک‌بار) یا İETT (حرکت هر 2 ساعت یک‌بار) و عوض‌کردن چند ایستگاه، به مقصد برسید. هزینه اتوبوس حدود 5 تا 12 دلار می‌شود.

    چگونه با مترو به استانبول مال برویم؟

    یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای رفتن به مال آف استانبول، استفاده از مترو است. در این صورت، شما ابتدا باید به ایستگاه متروی میدان تکسیم بروید و سوار مترو شوید. بعد از اینکه به ایستگاه ینی‌کاپی (Yenikapi) رسیدید، پیاده شوید و در نهایت، بعد از عوض‌کردن چند ایستگاه، به مقصد خود خواهید رسید. رفتن به استانبول مال با مترو، حدود 2 دلار هزینه دارد و بعد از حدود یک ساعت، به مقصد می‌رسید. قبل از رفتن به مترو، می‌توانید راهنمای متروی استانبول را بخوانید و با شناخت بیشتری سراغ متروی این شهر بروید.

    چگونه از تکسیم به استانبول مال برویم؟

    همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، برای رفتن به استانبول مال از تکسیم، هم می‌توانید از مترو و هم اتوبوس استفاده کنید. در واقع، ایستگاه‌های اصلی مترو و اتوبوس به مقصد مرکز خرید استانبول در میدان تکسیم استانبول قرار دارند. فقط باید زمان حرکت آن‌ها را به‌صورت آنلاین چک کنید و در زمان مشخص‌شده، خود را به ایستگاه برسانید. ناگفته نماند که روش سریع دیگری هم برای رفتن از تکسیم به مرکز خرید وجود دارد و آن استفاده از تاکسی است. 

    مسیر میدان تکسیم تا استانبول مال روی نقشه گوگل

    امکانات استانبول مال ترکیه

    بدون شک مرکز خرید معروف و مجلل استانبول، علاوه بر فروشگاه‌های متنوع، امکانات کامل و فوق‌العاده‌ای هم برای رفاه حال خریداران و گردشگران فراهم کرده است. این امکانات شامل موارد زیر می‌شوند:

    • موی صحنه (Moisahne)
    • موی پارک (MOİPARK)
    • سینتک (Cinetech)
    • فلای‌زون (Flyzone)
    • بولینگ آتلانتیس (Atlantis Bowling)
    • اسمارت پلی (Smart Play)
    • موزه اسباب‌بازی وکس (Wox Oyuncak Muzesi)
    • انواع کافه و رستوران 

    موی صحنه

    موی صحنه با ظرفیت 700 صندلی و مساحت صحنه 450 مترمربع، یکی از برجسته‌ترین سالن‌های اجرا در استانبول است. از موی صحنه برای برگزاری جشن‌ها، نمایشگاه‌های هنری، اجرای کنسرت، نمایش‌های ترکی و بین‌المللی استفاده می‌شود.

    موی پارک

    بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده در اروپا و اولین نمونه در ترکیه که در ساختمانی دو طبقه، با مساحت 12 هزار مترمربع ساخته شده است. طبقه اول این پارک مخصوص بزرگسالان و طبقه دوم آن برای کودکان بین 4 تا 10 سال است. در این پارک بی‌نظیر، شما می‌توانید انواع بازی‌های هیجان‌انگیز را تجربه کنید و با شاتل پرسرعت، تاب‌های غول‌پیکر، تونل‌های تفریحی و... لحظاتی فراموش‌نشدنی رقم بزنید. 

    سینتک

    سینتک بزرگترین مجموعه سینمایی در ترکیه، دارای 16 سالن با ظرفیت 3 هزار و 50 صندلی است که در طبقه سوم مرکز خرید قرار دارد. در سینتک تمام فیلم‌های پرفروش و جدید جهان و ترکیه نمایش داده می‌شوند.

    فلای‌زون

    فلای‌زون واقع در طبقه دوم استانبول مال، یک پارک ترامپولین خارق‌العاده است که تفریحات و بازی‌های متنوعی را برای تمام گروه‌های سنی شامل می‌شود. مربیان حرفه‌ای در فلای‌زون حضور دارند و به شما کمک می‌کنند تا بهترین لحظات را رقم بزنید.

    بولینگ آتلانتیس

    سالن بولینگ آتلانتیس که در طبقه دوم مال قرار دارد، سالنی مجهز و عالی برای علاقه‌مندان بولینگ به شمار می‌رود. البته این سالن تنها محدود به بولینگ نمی‌شود و بازی‌های دیگری مانند فوتبال دستی، بیلیارد، ایرهاکی و بازی‌های کامپیوتری را هم ارائه می‌دهد.

    اسمارت پلی

    اسمارت پلی شهربازی استانبول مال، مخصوص کودکان و در طبقه اول است. در این شهربازی، اسباب‌بازی متنوعی برای سرگرم‌کردن کودکان، خصوصا خردسالان در نظر گرفته شده‌اند.

    موزه اسباب ‌بازی وکس

    اگر قصد دارید به گذشته اسباب‌بازی‌ها برگردید، می‌توانید از موزه اسباب‌بازی وکس، واقع در طبقه دوم مرکز خرید بازدید کنید. در این موزه، اسباب‌بازی‌هایی از سال‌های 1900 میلادی به نمایش گذاشته می‌شوند و قطعا خاطرات خوشی را از دوران گذشته به یادتان خواهند آورد.

    کافه‌ها و رستوران‌های استانبول مال

    مسلما چنین مرکز خرید فوق‌العاده‌ای، بدون کافه و رستوران نخواهد بود. در مال آف استانبول، بیش از 20 کافه، رستوران و فست‌فودی معتبر و بسیار باکیفیت وجود دارند و شما می‌توانید انواع غذاهای ترکی، بین‌المللی و خوراکی‌های خوش‌طعم را در آن‌ها امتحان کنید. فست‌فودهای معتبر و برندی مانند مک دونالدز، کی‌اف‌سی و برگر کینگ هم در این مرکز خرید، شعبه دارند.

    استانبول مال ترکیه

    نمایی از داخل استانبول مال

    هایپر مارکت ها و فروشگاه های استانبول مال

    در کنار تمام فروشگاه‌ها و امکاناتی که به آن‌ها اشاره کردیم، در مرکز خرید استانبول، چند هایپرمارکت و فروشگاه زنجیره‌ای معروف هم وجود دارند که شما می‌توانید اقلام مورد نیازتان را در آن‌ها تهیه کنید. برخی از این فروشگاه‌ها عبارتند از:

    • هایپرمارکت بزرگ میگروس که در آن کالاهایی مانند لوازم آشپزخانه، لوازم برقی، کتاب و مواد غذایی موجود است.
    • فروشگاه بزرگ اوزدیلک که انواع کالاهای خارجی و داخلی را در اختیارتان می‌گذارد. 
    • فروشگاه کوچتاش که در آن انواع کالاها مانند لوازم ریز آشپزخانه، لوازم باغبانی، پرده، فرش، مبلمان، کاغذ دیواری، اکسسوری حمام و... به فروش می‌رسد.

    آدرس و ساعت کاری استانبول مال

    این مال جذاب، هر روز از ساعت 10 صبح تا 10 شب باز است. دقت کنید که در روزهای آخر هفته، مرکز خرید بسیار شلوغ است؛ پس اگر قصد خرید دارید، پیشنهاد می‌کنیم اواسط هفته به مال آف استانبول بروید.

    آدرس استانبول مال ترکیه:

    İkitelli OSB, Süleyman Demirel Blv No:7, 34490 Başakşehir/İstanbul

    هزینه بازدید از استانبول مال ترکیه

    هزینه بازدید از مرکز خرید استانبول، ابتدا شامل هزینه مربوط به حمل‌ونقل برای رسیدن به این مال می‌شود که پیش‌تر به آن اشاره کردیم. دیگر هزینه‌ها، مربوط به خرید و تفریحات انتخابی شما می‌شود که این بخش هم کاملا به میزان خرید و سلیقه شما بستگی دارد. 

    به‌طور کلی، با توجه به وجود برندهای معتبر بین‌المللی، نباید انتظار قیمت‌های پایین را برای خرید داشته باشید؛ اما این بدان معنا نیست که تمام اجناس موجود در این مرکز خرید، قیمت بالایی دارند. لازم به ذکر است که استانبول مال، اواخر بهار و اوایل تابستان، تخفیف‌ها و جشنواره‌های بسیار خوبی دارد که در صورت تمایل، می‌توانید هم‌زمان با این تخفیف‌ها به مرکز خرید بروید و از کاهش قیمت‌ها لذت ببرید.

    جاهای دیدنی اطراف استانبول مال ترکیه

    اگر به استانبول مال رفتید و زمان کافی داشتید، می‌توانید به مکان‌های دیدنی که اطراف این مرکز خرید وجود دارند، سری بزنید. در ادامه برخی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی اطراف مرکز خرید استانبول را به شما معرفی می‌کنیم.

    مسجد ایاصوفیه

    مسجد ایاصوفیه که در فاصله 20 کیلومتری مال قرار دارد، یک مسجد قدیمی با معماری شگفت‌انگیز است. این مسجد، در ابتدا و در دوره امپراتوری بیزانس، به‌عنوان یک کلیسا ساخته و بعدها به مسجد تبدیل شد.

    کاخ توپکاپی

    کاخ توپکاپی در فاصله حدود 25 کیلومتری مرکز خرید، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین کاخ جهان است که حکومت 30 پادشاه را طی چهار قرن امپراتوری عثمانی، به خود دیده است. علاوه بر معماری زیبای کاخ، امروزه در حیاط آن، نمایشگاه‌هایی از آثار هنرمندان بزرگ هم دیده می‌شود.

    آب‌ انبار باسیلیکا

    آب‌انبار باسیلیکا در 18 کیلومتری مال آف استانبول، یک سرداب قدیمی با قدمتی حدود هزار و 500 سال است. این آب‌انبار به‌جامانده از امپراتوری روم شرقی با معماری جذاب و دالان‌های نورانی، مکانی بی‌نظیر برای بازدید است.

    مسجد سلطان احمد

    در فاصله حدود 23 کیلومتری از مرکز خرید، مسجد سلطان احمد با قدمتی بیش از 400 سال قرار دارد. این مسجد با معماری جذاب، کاشی‌های آبی‌رنگ و شش مناره، از زیباترین مساجد جهان محسوب می‌شود.

    جاهای دیدنی اطراف استانبول مال ترکیه

    عکسی از مسجد سطان احمد در نزدیکی استانبول مال

    هتل های اطراف استانبول مال

    در صورتی که قصد اقامت در نزدیکی استانبول مال را دارید، باید بدانید که هتل‌های بسیار خوب و درجه یکی در اطراف آن وجود دارند که با توجه به نوع امکانات هتل و سلیقه خود، می‌توانید هتل مورد نظرتان را انتخاب کنید. در ادامه تعدادی از این هتل‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

    نوع هتل نام هتل
    5 ستاره Nova Plaza Prime Hotel
    5 ستاره Wanda Vista Residence
    5 ستاره La Quinta by Wyndham Istanbul Gunesli
    5 ستاره Elite World Grand Istanbul Basın Ekspres
    4 ستاره El Emin İstanbul Hotel
    4 ستاره Hilton Mall Of Istanbul
    4 ستاره Ramada Encore By Wyndham Istanbul Basin Express

     جدول هتل‌های اطراف استانبول مال

    استانبول مال؛ جواهری میان مراکز خرید ترکیه

    خریدکردن، آن هم در یک مرکز خرید درجه یک و بی‌نقص، از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های هر سفر است. مرکز خرید استانبول، با داشتن معماری مدرن، فروشگاه‌های متنوع و برند، امکانات تفریحی و رستوران‌های باکیفیت، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای شما به ارمغان می‌آورد. از همین رو، ما در این مطلب به معرفی کامل استانبول مال پرداختیم تا بتوانید در تور استانبول با برنامه‌ریزی قبلی، از تمام بخش‌های جذاب آن دیدن کنید. شما هم اگر تجربه مفیدی از خرید در مراکز خرید استانبول دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که با رزرو تور استانبول در آژانس مهرپرواز، جذاب‌ترین خاطره از سفر به ترکیه را برای خود رقم خواهید زد.

    سوالات متداول

    1. بهترین مراکز خرید استانبول کدام‌اند؟

    تمام مراکز خرید استانبول جذاب‌اند و برندهای بی‌شماری را در خود جای داده‌اند. هرچند اگر بخواهید بهترین‌ها را از میان این برندها برگزینید، می‌توان به استانبول مال، وادی استانبول مال و فروم استانبول مال اشاره کرد.

    2. چه امکانات و فروشگاه‌هایی در استانبول مال وجود دارد؟ 

    استانبول مال یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید استانبول و شامل بیش از 350 فروشگاه، رستوران‌های متنوع، یک پارک تفریحی سرپوشیده به نام «موی پارک»، سینماهای مدرن و سوپرمارکت می‌باشد. این مرکز خرید به دلیل تنوع بالای برندهای بین‌المللی و محلی، مقصدی محبوب برای خرید و سرگرمی است.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW