021-88507190

بهترین منطقه آنتالیا برای سفر کدام است؟

راهنمای سفر مهرپرواز 12 تیر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تعیین بهترین منطقه آنتالیا از میان تمام مقاصدی که گردشگران برای تفریح و بازدید انتخاب می‌کنند کار سختی است. در این مطلب با بهترین منطقه در آنتالیا آشنا می‌شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    انتخاب بهترین منطقه آنتالیا هنگام سفر به این مقصد محبوب توریستی، ممکن است ذهن شما را درگیر کند. آنتالیا یک شهر تفریحی در ترکیه و کنار دریای مدیترانه است. این شهر که اغلب، مروارید مدیترانه نامیده می‌شود، مناظری خیره‌کننده، سواحلی زیبا و تاریخی چند صد ساله دارد. در آنتالیا مناطق مختلف و زیبایی وجود دارند که هر کدام با ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خود، می‌توانند تجربه متفاوتی را برای شما رقم بزنند. پس اگر می‌خواهید با بهترین منطقه آنتالیا آشنا شوید، در ادامه این مطلب، همراه ما باشید.

    بلک؛ بهترین منطقه آنتالیا برای گلف بازها

    منطقه بلک آنتالیا یکی از بزرگ‌ترین مقاصد گلف و معروف به پایتخت گلف ترکیه، با آب‌وهوای خوب و امکانات بین‌المللی مدرن است. بسیاری از هتل‌های این منطقه، زمین‌های گلف شخصی خود را دارند. ناگفته نماند که علاوه بر گلف، از دیگر دلایل شهرت بلک، هتل‌های لوکس و درجه یک آن است؛ پس اگر به‌دنبال بهترین منطقه آنتالیا برای رزرو هتل هستید، بلک را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

    با رزرو بهترین هتل منطقه بلک انتالیا، شما می‌توانید علاوه بر لذت‌بردن از امکانات هتل و گلف بازی‌کردن در بهترین و مدرن‌ترین زمین‌ها، از گردش در سواحل زیبا و تفریح در پارک‌های موضوعی فوق‌العاده لذت ببرید. همچنین برای علاقه‌مندان به تاریخ، امکان تماشای مکان‌های تاریخی مانند آسپندوس و شهر باستانی پرگه هم وجود دارد. ناگفته نماند که بلک برای امتحان‌کردن غذاهای ترکی، غذاهای دریایی و تفریح ​​در بارها و کلوپ‌های شبانه هم گزینه‌ای عالی است.

    بلک بهترین منطقه آنتالیا

    تصویری از منطقه بلک

    کمر؛ بهترین منطقه آنتالیا برای آرامش

    کمر، بهترین منطقه توریستی آنتالیا و از معدود مناطق این شهر است که همزمان، زیبایی‌های کوه‌های سبز و غنی از پوشش گیاهی و مدیترانه را به نمایش می‌گذارد. این منطقه که بسیار مورد توجه گردشگران، خصوصا ایرانیان است، مابین آب‌های زلال مدیترانه و رشته‌ها کوه‌های سبز و زیبای توروس قرار گرفته و همین باعث شده تا از نظر موقعیت جغرافیایی، برای استراحت و گردش، بسیار فوق‌العاده باشد.

    یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه کمر، سواحل خیره‌کننده آن است که از پرچم آبی (نشان پاک و استانداردبودن سواحل) برخوردارند. با توجه به حضور بالای گردشگران، جاذبه های گردشگری منطقه کمر، هتل‌هایی با امکانات کامل و درجه یک و چند مرکز خرید بسیار خوب هم در این منطقه وجود دارند. به‌طور کلی، اگر به‌دنبال انجام فعالیت‌هایی در فضای باز مانند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و کسب آرامش در دل طبیعت هستید، کمر انتخابی مناسب برایتان خواهد بود.

    کمر بهترین منطقه توریستی آنتالیا

    عکسی از منطقه کمر

    کنیالتی؛ بهترین منطقه آنتالیا برای خانواده‌

    کنیالتی ‌به‌دلیل داشتن موقعیت عالی و نزدیکی به آکوالند، دلفین لند، آکواریوم آنتالیا و پارک آتاتورک منطقه‌ای فوق‌العاده برای خانواده‌ها و بهترین منطقه آنتالیا برای تفریح است. ساحل این منطقه یعنی ساحل کنیالتی، مناظر شگفت‌انگیزی از دریای مدیترانه، صخره‌های زیبا و کوه‌های توروس را به نمایش می‌گذارد و همچنین، از پرچم آبی هم برخوردار است. ساحل کنیالتی، مکانی عالی برای ورزش‌های آبی مانند چتربازی، جت اسکی و غواصی هم به شمار می‌رود.

    بد نیست بدانید که مرکز خرید میگروس (Migros) با مجموعه‌ای از برندهای محلی و بین‌المللی در فاصله چند قدمی کنیالتی قرار دارد. از دیگر نقاط مثبت این منطقه از آنتالیا، می‌توان به وجود هتل‌های لوکس اشاره کرد.

    کنیالتی بهترین منطقه آنتالیا برای تفریح

    عکسی از منطقه کنیالتی

    لارا؛ بهترین منطقه آنتالیا برای تعطیلات ساحلی

    لارا به‌عنوان بهترین منطقه انتالیا برای سفر، ترکیبی عالی از همه چیزهای شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهد که می‌توانید در آنتالیا پیدا کنید. از جمله امکانات بی‌نظیر این منطقه می‌توان به وجود تعداد زیادی هتل باکیفیت و فوق‌العاده، بارها و کلاب‌های عالی، سواحل زیبا و خیره‌کننده و سیستم حمل‌ونقل مناسب اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه منطقه لارا زندگی شبانه پرجنب‌وجوش در این منطقه است.

    لارا به داشتن سواحل زیبا معروف است؛ پس اگر می‌خواهد در طول سفر خود در یک ساحل طلایی دراز بکشید و در دریای مدیترانه شنا کنید، ساحل لارا برای شما مناسب است. اگرچه سواحل دلنشین جاذبه اصلی منطقه لارا هستند، اما کارهای سرگرم‌کننده دیگری هم برای شما وجود دارند. از جمله این کارها می‌توان به خرید در مراکز خرید لارا بیچ یا ترا سیتی، چند فروشگاه کوچک چرم و فروشگاه‌های سوغاتی اشاره کرد.

    لارا بهترین منطقه آنتالیا برای سفر

    تصویری از منطقه لارا

    کپز؛ بهترین منطقه آنتالیا برای یک تعطیلات آرام

    کپز یکی از مناطق درخور و جذاب آنتالیاست که آن‌طور که باید، در میان گردشگران، به آن پرداخته نشده است؛ از همین رو، برای داشتن یک تعطیلات آرام، گزینه‌ای مناسب است. این منطقه، مکانی عالی برای غوطه‌ور‌شدن در فرهنگ محلی به شمار می‌رود. از ویژگی‌های کپز می‌توان به مردم محلی مهمان‌دوست و وجود پارک‌ها و بازارهای متعدد اشاره کرد. علاوه بر این‌ها، در غذاخوری‌های متنوع آن، شما می‌توانید غذاهای لذیذ ترکی را هم امتحان کنید.

    جاذبه‌های محبوب کپز شامل پارک‌ها، باغ وحش‌های مختلف و مناطق تفریحی مناسب برای کودکان و بزرگسالان است. آبشار دودن و پارک ماجراجویی کپز در میان گردشگران، از محبوبیت بالایی برخوردارند. لازم به ذکر است که کپز بهترین منطقه انتالیا برای سرمایه‌گذاری هم به شمار می‌رود و تمرکز تجاری خاصی رو آن است.

    آلانیا؛ بهترین منطقه آنتالیا برای تعطیلاتی کامل

    اگر بخواهیم بگوییم دقیقا آلانیا کجاست، می‌توان گفت در فاصله 130 کیلومتری از مرکز آنتالیا، بین دریای مدیترانه و کوه‌های توروس واقع شده است. در این منطقه شما می‌توانید گردشگران زیادی از آلمان، هلند، اسکاندیناوی و روسیه ببینید که برای گردش در سواحل زیبا و تماشای آثار تاریخی، به آلانیا آمده‌اند. ساحل کلئوپاترا یکی از زیباترین سواحل ترکیه، با آب‌های شفاف و ورزش‌های آبی متعدد، در این منطقه قرار دارد.

    از جاذبه‌های دیدنی آلانیا می‌توان قلعه آلانیا (قلعه‌ای مربوط به قرن سیزدهم) و برج سرخ (از برجسته‌ترین آثار تاریخی ترکیه) را نام برد. شما همچنین می‌توانید با یک تور قایق‌گردی، به غار دزدان دریایی، غار داملاتاش، غار عاشقان و غار فسفرلو بروید. از امکانات آلانیا هم می‌توان به مغازه‌های متنوع، رستوران‌ها، کافه‌ها و کلوپ‌های شبانه اشاره کرد. ناگفته نماند که هتل‌های کلاس جهانی واقع در منطقه آلانیا، به‌تنهایی برای تفریح و داشتن تعطیلاتی کامل، کافی‌اند.

    بهترین منطقه توریستی انتالیا

    عکسی از منطقه آلانیا

    سیده؛ بهترین منطقه آنتالیا برای تاریخ‌ دوستان

    سیده یک منطقه بندری و باستانی در شرق آنتالیاست که هنگام پیاده‌روی در آن، می‌توانید با تماشای سازه‌های مختلف مربوط به دوران باستان، به گذشته سفر کنید. در واقع، سیده که توسط آب‌های خنک و شن‌های نرم مدیترانه احاطه شده، وارث ثروت‌های دوران باستان و فرزند دنیای مدرن و مقصدی عالی برای عاشقان تاریخ و بناهای باستانی است. 

    چه به‌دنبال شنا و آفتاب‌گرفتن یا کاوش در تاریخ و خرابه‌های باستانی هستید، سیده گزینه‌ای عالی خواهد بود. در امتداد جایی که آب‌ها با سواحل طلایی این منطقه تلاقی می‌کنند، شما می‌توانید شاهد ویرانه‌های باستانی، کافه‌ها، رستوران‌های فوق‌العاده و فروشگاه‌های سوغاتی باشید. ناگفته نماند که شگفتی‌های طبیعی مانند آبشار ماناوگات و پارک ملی کوپرولو، از سیده به‌راحتی قابل دسترسی‌اند.

    سیده بهترین منطقه آنتالیا

    عکسی از منطقه سیده

    مراد پاشا؛ بهترین منطقه تجاری آنتالیا

    منطقه مراد پاشا یکی از مهم‌ترین مناطق آنتالیا و مرکز این شهر به شمار می‌آید. امکانات توریستی و تجاری متنوع آن، مراد پاشا را به یک مقصد گردشگری و تجاری پرجنب‌وجوش برای خانواده‌ها و گردشگران از نقاط مختلف جهان تبدیل کرده است. از امکانات این منطقه توریستی، می‌توان به وجود رستوران‌های عالی و درجه یک و بازارهای متنوع اشاره کرد.

    بد نیست بدانید که منطقه ینی‌کاپی که یکی از مهم‌ترین مناطق تجاری در منطقه مراد پاشا است و شامل بازارها و مغازه‌های زیادی می‌شود، در سیده قرار دارد. همین‌ها باعث شده تا مراد پاشا در لیست بهترین منطقه آنتالیا برای خرید قرار گیرد. به‌طور کلی، منطقه مراد پاشا در سال‌های اخیر، شاهد رشد و توسعه قابل توجهی در زمینه گردشگری بوده است و مقصدی ایده‌آل برای خانواده‌ها و افراد، از نقاط مختلف جهان محسوب می‌شود.

    مراد پاشا بهترین منطقه آنتالیا برای خرید

    عکسی از منطقه مراد پاشا

    آکسو؛ بهترین منطقه آنتالیا برای طبیعت ‌دوستان

    منطقه آکسو در آنتالیا معجزه‌ای از طبیعت است که در 20 کیلومتری مرکز این شهر قرار دارد. وجود جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر، هتل‌های مجلل و نزدیکی این منطقه به فرودگاه آنتالیا، آن را به یک مقصد گردشگری مهم تبدیل کرده است. منطقه آکسو از نظر تاریخی هم بسیار دیدنی و غنی است. شهر باستانی پرگه در 18 کیلومتری مرکز آنتالیا و حدود 2 کیلومتری مرکز آکسو قرار دارد. 

    از جمله تفریحات این منطقه می‌توان به سافاری، غواصی، بازدید از دلفیناریوم، آبشار کورشونلو و گردش در طبیعت زیبا و سبز آن اشاره کرد. باید گفت که این منطقه جذاب، مطمئنا تاثیری ماندگار بر همه کسانی که از آن بازدید می‌کنند، خواهد گذاشت.

    برای سفر کدام منطقه آنتالیا بهترین است؟

    بی‌شک، در پاسخ به این سوال، نمی‌توان تنها نام یک منطقه را برد. آنتالیا با داشتن مناطق متنوع و جذاب، هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند و انتخاب بهترین منطقه برای سفر به آنتالیا، بستگی به علاقه‌ها و ترجیحات شما دارد. هر کدام از مناطقی که در بالا معرفی کردیم، با زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاص خود، تجربه‌ای به‌یادماندنی و منحصربه‌فرد را برای شما فراهم خواهند کرد.

    ذکر این نکته ضروری است که انتخاب یک منطقه، به‌معنای چشم‎پوشی از دیگر جاهای دیدنی آنتالیا نیست. خوشبختانه، آنتالیا سیستم حمل‌ونقل بسیار خوبی دارد که به شما این امکان را می‌دهد در سفر خود، بتوانید همزمان از چند منطقه بازدید کنید و از جاذبه‌ها و تفریحات آن‌ها لذت ببرید.

    بهترین منطقه آنتالیا را بشناسید

    آنتالیا چندین منطقه جذاب و دیدنی دارد که ممکن است انتخاب از میان آن‌ها شما را دچار چالش کند. نکته‌ای که باید به آن دقت کنید، این است که انتخاب منطقه مناسب، کاملا به هدف شما از سفر، ترجیحات و علایقتان بستگی دارد. برای مثال اگر عاشق گلف‌ هستید، بلک برایتان انتخاب مناسبی است؛ اما اگر می‌خواهید همزمان هم از تفریحات ساحلی و هم از گردش در دل طبیعت لذت ببرید، می‌توانید به کمر بروید. ما در این مطلب، تلاش کردیم بهترین منطقه آنتالیا را از زوایای مختلف، به شما معرفی کنیم تا با توجه به هدفتان از سفر، انتخاب درستی داشته باشید. شما هم اگر اطلاعات مفیدی از هر کدام از این مناطق دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    1. کدام منطقه آنتالیا بهتر است؟

    انتخاب منطقه مناسب، کاملا به علایق و هدف شما از سفر بستگی دارد؛ برای مثال اگر با قصد خرید به آنتالیا می‌روید، باید منطقه‌ای را انتخاب کنید که به بازارها و مراکز خرید بیشتری نزدیک باشد. 

    2. کدام منطقه آنتالیا مناسب خرید و تفریح است؟

    منطقه کالیچی مناسب خرید و تفریح است. این منطقه بافت قدیمی شهر را حفظ کرده و دارای بازارهای سنتی، رستوران‌ها و کافه‌های جذاب است.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW