021-88507190

کوش آداسی یا استانبول؟ کدام مقصد را انتخاب کنیم؟

راهنمای سفر مهرپرواز 06 تیر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
تردید میان کوش آداسی یا استانبول برای انتخاب بهترین مقصد سفر تردید درستی است. اما اینکه کدام شهر ترکیه جذاب‌تر است را بعد از خواندن این مطلب خواهید دانست.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    اگر بین انتخاب کوش آداسی یا استانبول برای سفر دچار چالش شده‌اید، باید بدانید که این دو شهر جزو مقاصد برجسته در ترکیه هستند که هر یک با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، جذابیت‌های خاصی برای گردشگران دارند. کوش آداسی، شهری ساحلی در غرب ترکیه و در نزدیکی دریای اژه که به‌دلیل داشتن سواحل زیبا و نزدیکی به شهر باستانی افسوس، بسیار معروف است. از طرفی، استانبول، بزرگترین شهر ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور، واقع در دو قاره آسیا و اروپا است. در این مقاله، به مقایسه این دو مقصد محبوب می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم بهترین گزینه را، بین کوش آداسی یا استانبول، برای سفرتان انتخاب کنید.

    مقایسه موقعیت جغرافیایی کوش آداسی و استانبول

    تنگه بسفر به استانبول جایگاهی منحصر‌به‌فرد در میان شهرهای جهان داده است. مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شهر ترکیه؛ یعنی استانبول، تنها شهری است که در دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد و دو بخش آن، توسط تنگه بسفر به هم متصل شده‌اند. بخش اروپایی شهر بزرگ‌تر است و شامل بسیاری از بناهای تاریخی، از جمله مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، مسجد سلطان سلیمان و کاخ توپکاپی می‌شود.

    کوش آداسی یکی از محبوب‌ترین شهرهای ساحلی در غرب ترکیه، در نزدیکی دریای اژه و ازمیر است. این شهر توریستی، با داشتن سواحل زیبا، آب‌های فیروزه‌ای و بناهای تاریخی و دیدنی مانند شهر باستانی افسوس، در میان گردشگران، محبوبیت بالایی دارد. ناگفته نماند که که فاصله کوش آداسی تا استانبول 557 کیلومتر است که طی‌کردن آن با خودرو حدود 6 ساعت و 10 دقیقه زمان می‌برد.

    آب و هوای استانبول بهتر است یا کوش آداسی؟

    یکی از عواملی که مشخص می‌کند بر اساس سلیقه شما، کوش آداسی بهتره یا استانبول، آب‌وهوای این دو شهر خواهد بود. در هر آب‌وهوایی، امکان انجام تفریحات مختلف با بودجه‌های متفاوتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا زمان مورد نظرتان را برای سفر انتخاب کنید. در ادامه شما را با آب‌وهوای این دو شهر آشنا می‌کنیم.

    آب ‌و هوای استانبول

    استانبول آب ‌وهوایی معتدل با تابستان‌های گرم و زمستان‌های نسبتا سرد و بارانی دارد. بهترین زمان سفر به استانبول، فصل بهار، یعنی ماه‌های آوریل و می و فصل پاییز، یعنی سپتامبر و اکتبر است که هوایی خنک و ملایم دارد. در این ماه‌ها دمای هوا از حدود 16 تا 25 درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود و شما می‌توانید به‌راحتی به تفریحات موردعلاقه خود بپردازید.

    ناگفته نماند که شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین فصل برای سفر به استانبول، فصل تابستان، یعنی ژوئن تا آگوست است. البته در این فصل علاوه بر شلوغی، قیمت‌ها هم افزایش می‌یابند و هوا هم گرم‌تر می‌شود.

    کوش آداسی بهتره یا استانبول

    عکسی از شهر استانبول

    آب‌ و هوای کوش آداسی

    کوش آداسی از آب‌وهوای مدیترانه‌ای با زمستان‌های معتدل و تابستان‌های گرم و خشک برخوردار است؛ طوری که می‌توان گفت بیش از 300 روز از سال، در این شهر، هوا آفتابی و گرم است. بهترین زمان سفر به کوش آداسی بین ماه‌های می تا اکتبر است که هوایی معتدل و دل‌پذیر و هر روز حداقل 10 ساعت آفتاب دارد و بهترین زمان برای تفریحات ساحلی به شمار می‌رود.

    گرم‌ترین ماه در کوش آداسی را می‌توان جولای با دمای 33 درجه سانتی‌گراد دانست. فصل سرد هم از اواخر نوامبر تا اواسط مارس خواهد بود که دما حدود 14 درجه سانتی‌گراد و در کم‌ترین حالت، حدود 6 درجه سانتی‌گراد می‌شود. اگر از گرما فراری هستید و بیش‌تر می‌خواهید به گشت‌وگذار در شهر بپردازید، بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی، فصل سرد آن خواهد بود.

    کوش اداسی یا استانبول

    عکسی از کوش آداسی

    هزینه های سفر به کوش آداسی ارزان تر است یا استانبول؟

    یکی از مهم‌ترین موارد در مقایسه استانبول و کوش آداسی پرداختن به هزینه‌های سفر است. مسلما زمان سفر، علت و سلایق شما در میزان هزینه‌ها موثر خواهند بود؛ با این حال، از اولین هزینه‌ها، می‌توان به خرید بلیط اشاره کرد. چیزی که باید بدانید، این است که پرواز مستقیم از ایران به کوش آداسی وجود ندارد و شما ابتدا باید راهی ازمیر شوید؛ از همین رو، قیمت بلیط کوش آداسی بیشتر از بلیط استانبول خواهد شد.

    طبق اطلاعات به‌دست‌آمده از مسافران قبلی، هزینه یک روز سفر به استانبول، به‌طور میانگین، حدود 125 دلار می‌شود؛ 31 دلار برای خوردوخوراک، 54 دلار برای حمل‌ونقل محلی و 94 دلار برای محل اقامت. هزینه یک روزه سفر به کوش آداسی، به‌طور میانگین حدود 142 دلار است؛ 33 دلار برای خوردوخوراک، 51 دلار برای حمل‌ونقل محلی و 138 دلار برای محل اقامت.

    به‌طور کلی، در صورتی که می‌خواهید سفر مقرون‌به‌صرفه‌تر، راحت‌تر و بی‌دردسری به هر یک از این دو مقصد جذاب داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم تورهای استانبول و کوش آداسی را رزرو کنید.

    تفریحات کوش آداسی بهترند یا استانبول؟

    بدون شک، یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند در تصمیم شما برای انتخاب مقصد سفرتان تاثیر بگذارد، تفریحات آن شهرها هستند. اگر می‌خواهید بدانید که از میان  تفریحات کوش اداسی یا استانبول، کدام یک به سلیقه شما نزدیک‌ترند، ما در ادامه راهنمایی‌تان خواهیم کرد. 

    تفریحات استانبول

    استانبول که به‌عنوان پلی بین اروپا و آسیا شناخته می‌شود، ترکیبی باشکوه از زندگی باستانی و مدرنیته است. این شهر محبوب، با تاریخ غنی، خیابان‌های پرجنب‌وجوش و شلوغ و مجموعه بی‌پایانی از تفریحات بی‌نظیر، میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیاست. در ادامه شما را با برخی از تفریحات پرطرفدار استانبول آشنا می‌کنیم.

    • گردش، تفریح و تماشای نمایش‌های جذاب در طول سفر دریایی در بسفر
    • تجربه حمام‌های معروف ترکی
    • تفریح و ماجراجویی در پارک‌های آبی
    • کشف شگفتی‌های زیر آب در آکواریوم استانبول
    • بازدید از لگولند
    • بازدید از موزه‌ها و کاخ‌های استانبول مانند کاخ توپکاپی، دولما باغچه و...
    • بازدید از مساجد معروف مانند مسجد سلیمانیه، مسجد آبی و...
    • تماشای مناظر شگفت‌انگیز شاخ طلایی
    • بالن‌سواری بر فراز کاپادوکیه
    • بازدید از مینیاتورک جذاب و معروف

    کوش آداسی یا استانبول

    تصویری از کاخ توپکاپی در استانبول

    تفریحات کوش آداسی

    اگر عاشق تفریحات و ماجراجویی‌های آبی هستید، کوش آداسی به‌دلیل قرارگرفتن در نزدیکی دریا، تمام انتظارت شما را برآورده می‌کند. در ادامه برخی از محبوب‌ترین تفریحات این شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

    • تفریحات و ورزش‌های آبی مانند غواصی، جت اسکی، پاراسیلینگ، موج‌سواری و...
    • قایق‌سواری و بازدید از مناطق زیبا مانند جزیره کبوتر
    • تجربه هیجانی لذت‌بخش در پارک های آبی کوش آداسی
    • گردش با تورهای پاموکاله
    • شنا و آفتاب‌گرفتن در سواحل زیبای کوش آداسی مانند ساحل پارک ملی
    • اسب‌سواری
    • تماشای نمایش جذاب دلفین‌ها
    • گردش در تپه عاشقان
    • بازدید از غار زئوس

    مقایسه کوش آداسی و استانبول

    عکسی از غار زئوس در کوش آداسی

    جاهای دیدنی کوش آداسی یا استانبول؟

    یکی از جذابیت‌های هر سفر، بازدید از جاهای دیدنی آن مقصد است. این بخش جذاب، نه‌تنها از لذت‌بخش‌ترین تفریحات محسوب می‌شود، بلکه می‌تواند شما را با تاریخ، فرهنگ و گذشته آن منطقه هم آشنا کند. در همین راستا، در ادامه جاهای دیدنی کوش آداسی و استانبول را در سه بخش بازارها، سواحل، شهرهای دیدنی و مکان‌های تاریخی به شما معرفی می‌کنیم.

    بازارهای استانبول

    با توجه به حضور بالای گردشگران در استانبول، برای راحتی آن‌ها، بازارها و مراکز خرید متنوعی در سراسر شهر وجود دارند. بازارهای این شهر مانند بازارهای هفتگی یا بازار بزرگ معروف (Grand Bazaar)، بهترین مکان برای خرید کالاهای استانبول با قیمتی مناسب و همچنین، آشناشدن با فرهنگ مردم شهر است.

    در مراکز خرید استانبول هم شما می‌توانید هر آن‌چه که می‌خواهید، از کالای برند ترکی و بین‌المللی گرفته تا اجناسی با قیمت مناسب را بیابید. برخی از بهترین مراکز خرید استانبول، شامل مرکز خرید وادی، مال آف استانبول، آکمرکز، پالادیوم و... می‌شوند.

    استانبول بهتره یا کوش آداسی

    عکسی از بازار بزرگ استانبول

    بازارهای کوش آداسی

    گزینه‌های زیادی برای خرید در کوش آداسی و اطراف آن وجود دارند. شما می‌توانید یک روز دل‌پذیر را با پرسه‌زدن در بازار بزرگ کوش آداسی سپری کنید و از بیش از هزارن مغازه متنوع آن، سوغاتی‌هایی برای خود و عزیزانتان بخرید. مراکز خرید کوش آداسی نظیر مرکز خرید اسکالا نوا، آکدوگان و سوکه هم کوش آداسی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها، اجناس متنوعی را که شامل برندهای معروف جهانی می‌شوند، خریداری کنید.

    سواحل استانبول

    استانبول شهری بزرگ و توریستی به شمار می‌رود که سرگرمی‌ها و مکان‌های دیدنی زیادی را در دل خود جای داده است. در این میان، نباید از سواحل زیبای آن غافل شد؛ سواحلی مانند ساحل طلایی (Golden Beach)، ساحل بورک (Burç Beach)، ساحل اوزن آی (Uzunya Beach)، ساحل کادبوستان (Caddebostan Plajı)، ساحل سولار (Solar Beach) و... . شما می‌توانید در این سواحل، علاوه بر شناکردن و آفتاب‌گرفتن، به تفریحات ساحلی و ورزش‌های آبی هم بپردازید.

    سواحل کوش آداسی

    بدون شک، سواحل کوش آداسی، جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین بخش این شهر ساحلی هستند. این سواحل، دروازه ورود شما به دنیایی از آرامش و هیجان‌اند؛ جایی که نوید یک ماجراجویی جدید را، زیر آفتاب گرم مدیترانه می‌دهد. از بهترین سواحل کوش آداسی می‌توان به ساحل بانوان (Ladies Beach)، لانگ بیچ (Long Beach)، ساحل عشق (Love Beach)، ساحل سبز (Green Beach)،  ساحل ایچملر (Icmeler Beach) و... اشاره کرد.

    مقایسه استانبول و کوش اداسی

    تصویری از لانگ بیچ در کوش آداسی

    شهرهای دیدنی و مکان‌ های تاریخی استانبول

    تاریخ و فرهنگ بسیار غنی استانبول، سبب شده تا شهرها، محله‌ها و مکان‌های دیدنی و تاریخی زیادی در این شهر یافت شوند؛ از همین رو، استانبول را می‌توان بهشتی برای تاریخ‌دوستان دانست. برخی از دیدنی‌ترین محله‌ها و مکان‌های تاریخی این شهر عبارتند از: محله بالات، بی‌اغلو، آدالار، فاتیح، کاخ توپکاپی، برج گالاتا، کاخ بیلربیی، کاخ دولما باغچه، مسجد سلیمانیه، مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، قلعه یدیکوله و ... .

    شهرهای دیدنی و مکان‌ های تاریخی کوش آداسی

    یکی از شهرهای ترکیه با قدمت زیاد و گذشته تاریخی غنی، کوش آداسی است و همین باعث شده تا شهرهای دیدنی و مکان‌های تاریخی جذابی در اطراف آن وجود داشته باشند. شهر بسیار معروف و باستانی افسوس یکی از این مکان‌هاست که در خرابه‌های آن، می‌توانید شاهد رد پای رومیان باشید. علاوه بر افسوس، روستای باستانی پرینه، شهر باستانی میلتوس، جزیره کبوتر و خانه مریم مقدس از دیگر دیدنی‌های کوش آداسی هستند.

    رستوران های کوش آداسی یا استانبول

    در رستوران‌های کوش آداسی و استانبول شما می‌توانید انواع غذاهای دریایی، ترکی و بین‌المللی را امتحان و مزه‌های جدید را تجربه کنید. مسلما توریستی‌بودن این دو شهر باعث شده تا رستوران‌ها و غذاهای باکیفیتی در هر دو، یافت شوند؛ از همین رو، نمی‌توان تفاوت چندانی بین رستوران‌های کوش آداسی و استانبول قائل شد.

    البته ناگفته نماند که استانبول در مقایسه با کوش آداسی بسیار بزرگ‌تر است و همین باعث می‌شود تنوع غذایی و قیمتی بیشتری در رستوران‌های استانبول در دسترس باشند. با این حال، هم در کوش آداسی و هم استانبول، شما می‌توانید طبق سلیقه و بودجه خود، غذای مورد نظرتان را با کیفیت عالی، پیدا کنید.

    کوش آداسی یا استانبول

    عکسی از رستورانی در استانبول

    کوش آداسی یا استانبول؟ کدام یک برای سفر بهترند؟

    استانبول یا کوش آداسی هر دو جزو شهرهای توریستی و محبوب ترکیه هستند که با داشتن تاریخ غنی، جاهای دیدنی، تفریحات جذاب و سواحل زیبا، سفر لذت‌بخشی را به شما هدیه می‌دهند. هر دوی این شهرها، مقصد بسیار خوبی برای یک تعطیلات دلنشین به شمار می‌روند و با اینکه در برخی موارد با هم تفاوت دارند، اما این به معنای برتری یکی بر دیگری نیست. در نهایت، شما باید مقصد مورد نظرتان را با توجه به سلیقه و خواست خود انتخاب کنید. ما در این مطلب سعی کردیم با معرفی این دو شهر، به شما در انتخاب کوش آداسی یا استانبول، به‌عنوان مقصد سفرتان کمک کنیم. شما هم اگر اطلاعاتی درباره این دو شهر دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. به خاطر داشته باشید که با رزرو تور کوش آداسی و تور استانبول از طریق آژانس مهرپرواز، سفری بی‌دردسر، لذت‌بخش و فراموش‎نشدنی در انتظارتان خواهد بود.

    سوالات متداول

    1. برای تعطیلات سواحل کوش آداسی بهتر است یا استانبول ؟

    کوش آداسی به خاطر سواحل زیبا و آب‌های آرام دریای اژه، مقصدی محبوب برای تعطیلات ساحلی است. این شهر با جزیره‌های کوچک و جاذبه‌های طبیعی‌اش مناسب افرادی است که به دنبال آرامش و تفریحات دریایی هستند. در مقابل، استانبول شهری بزرگ و شلوغ است که بیشتر به خاطر تاریخ و فرهنگ غنی‌اش شناخته می‌شود و سواحل آن بیشتر تجاری و توریستی هستند.

    2. بین کوش آداسی یا استانبول کدام شهر برای خرید بهتر است ؟

    استانبول به عنوان مرکز تجاری و فرهنگی ترکیه، گزینه‌های بسیار متنوع‌تری برای خرید دارد. این شهر با بازارهای بزرگ مثل بازار بزرگ (Grand Bazaar)، مراکز خرید مدرن و برندهای بین‌المللی، مقصدی ایده‌آل برای علاقمندان خرید است. کوش آداسی نیز بازارها و مراکز خرید خوبی دارد اما گزینه‌های خرید آن به اندازه استانبول گسترده و متنوع نیستند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW