021-88507190

از دست بودا در چین چه می دانید؟

گردشگری مهرپرواز 23 تیر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
دست بودا در چین یکی از جاذبه‌های پرطرفدار گردشگران تور چین است که اطلاعات کاملی از آن در دست نیست. این مطلب دست بودا را کامل معرفی کرده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    دست بودا در چین یک مجسمه شگفت‌انگیز و خیره‌کننده در استان گوانگدونگ (Guangdong) است که اهمیت فرهنگی و مذهبی زیادی دارد. این دست نمادین و زیبا، هر ساله گردشگران زیادی را به‌سوی خود می‌کشاند تا هم به تماشای دست و مناظر جذاب اطراف آن بنشینند و هم عکس‌هایی شگفت‌انگیز ثبت کنند. اگر قصد دارید با دست بودا در چین بیشتر آشنا شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید؛ چراکه قصد داریم اطلاعاتی درباره این دست در اختیارتان بگذاریم. 

    معرفی دست بودا در چین

    مجسمه دست بودا در استان گوانگدونگ چین، دست غول‌پیکری که در هوا و به‌سوی آسمان معلق است. شما از طریق چند پله می‌توانید به مرکز دست برسید و عکس بگیرید. این دست را همچنین می‌توان به یک گل نیلوفر تازه باز‌شده تشبیه کرد که می‌تواند دو تا سه نفر را در خود جای دهد. با ایستادن بر روی آن، می‌توانید به کل دره گولونگ، کوه‌ها، درختان سرسبز و مناظری فوق‌العاده مشرف شوید و تجربه بصری تکان‌دهنده‌ای داشته باشید.

    لازم به ذکر است که برخی به اشتباه تصور می‌کنند محل استقرار دست بودا ژاپن است، در حالی که این مجسمه، در نزدیکی شهر گوانگژو چین قرار دارد. برخی هم تصور می‌کنند که قرار است با مجسمه‌ای کامل از بودا مواجه شوند؛ اما شما تنها دستی را خواهید دید که به‌سوی آسمان دراز شده است.

    مجسمه دست بودا در چین

    تصویری از مجسمه دست بودا

    تاریخچه دست بودا

    متاسفانه تاریخچه دقیقی از ساخت دست بودا در اختیار نیست؛ اما تصور می‌شود که این دست، در زمان سلسله تانگ که بیش از هزار سال پیش شکوفا شدند، ساخته شده است. صنعتگران ماهری از چین باستان، مهارت هنری خود را هنگام خلق این اثر خارق‌العاده به معرض نمایش گذاشته‌اند تا از طریق ساخت این مجسمه باشکوه، سنت و میراث هنری غنی سلسله تانگ چین را نشان دهند.

    دست بودا در چین سمبل چیست؟

    این دست را می‌توان سمبلی از آرامش درونی و روشنگری دانست. دست بودا در چین نمادی برای وحدت است. در واقع، این دست فراتر از اهمیت مذهبی که مکانی مهم برای عبادت به شمار می‌رود، نوعی نماد برای صلح و وحدت محسوب می‌شود. این دست، هم‌چون قلابی عمل می‌کند تا مردم را با سنت‌های مذهبی مختلف، یک‌جا جمع کند و هدف و فرهنگی مشترک به آن‌ها ببخشد.

    ارتفاع دست بودا در چین چقدر است؟

    دست بودا حدود 20 متر طول و 16 متر ارتفاع دارد و به‌صورت مورب به آسمان می‌رسد. بد نیست بدانید که ایمنی دست بودا تا حدودی تضمین شده؛ اما هنگام بالارفتن از پله‌ها بهتر است مراقب باشید و از وسط پله‌ها حرکت کنید. با این حال، یک تور محافظ بزرگ زیر دست بودا قرار گرفته تا حتی اگر شخصی به‌طور تصادفی سقوط کرد، آسیب مهلکی به او وارد نشود.

    جاذبه های دیدنی اطراف دست بودا در چین

    علاوه بر جاذبه‌های راهنمای سفر به چین، اگر قصد بازدید از دست زیبای بودا را داشتید، بد نیست زمانی را هم به تماشای جاذبه‌های اطراف آن اختصاص دهید. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، دست بودا مشرف به دره گولونگ است؛ بنابراین علاوه بر تماشای مناظر رویایی و شگفت‌انگیز دره، می‌توانید از تفریحاتی مانند رفتینگ هم لذت ببرید.

    ناگفته نماند که دست بودا و دره گولونگ در 70 کیلومتری شهر گوانگژو هستند. بنابراین امکان بازدید از جاذبه‌های این شهر هم برای شما فراهم است. در ادامه برخی از جاذبه‌های دیدنی اطراف مجسمه دست بودا در چین را به شما معرفی می‌کنیم.

    تالار اجداد قبیله چن (Chen Clan Ancestral Hall)

    تالار اجدادی قبیله چن که آکادمی قبیله چن هم نامیده می‌شود، یک معبد دانشگاهی در گوانگژو با بیش از 125 سال سابقه است. این تالار توسط 72 قبیله چن برای اسکان نوجوانان و آماده‌شدنشان برای امتحانات امپراتوری در سال 1894، ساخته شده است.

    جاذبه های دیدنی اطراف دست بودا در چین

    تصویری از تالار اجداد قبیله چن

    پارک یوکسیو (Yuexiu Park)

    پارک یوکسیو یا کوه یوکسیو یک پارک کوهستانی و همچنین بزرگترین پارک در مرکز شهر گوانگژو به شمار می‌رود. این پارک از مناظر کوهستانی خیره‌کننده، دریاچه‌های زیبا و امکانات و خدمات سرگرم‌کننده و جذابی برخوردار است تا لحظاتی شاد را به گردشگران هدیه دهد.

    معبد شش درخت بانیان (Temple of the Six Banyan Trees)

    معبد شش درخت بانیان یا معبد لیرونگ (Liurong)، یک معبد معروف بودایی با قدمت تقریبا 1500 سال است. با بازدید از این معبد زیبا که از قدیمی‌ترین معابد شهر و جزو چهار مکان بودایی گوانگژو است، می‌توانید با فرهنگ بودایی هم آشنا شوید.

    جزیره شامیان (Shamian Island)

    جزیره شامیان در کنار رودخانه زیبای مروارید واقع شده و قبلا محلی برای زندگی تجار خارجی در گوانگژو بوده است. شامیان مکانی بسیار جالب برای بررسی معماری غربی مربوط به اواخر دهه 1800 است. این جزیره به‌دلیل داشتن آرامش، ساختمان‌های زیبا و بقایای متنوعی از کشورهای غربی، گردشگران را به خود جذب می‌کند.

    پارک سافاری چیملونگ (Chimelong Safari Park)

    پارک سافاری چیملونگ که به‌عنوان بزرگترین پارک سافاری شناخته می‌شود، بیشترین تعداد گونه‌های جانوری را در جهان در خود جای داده است. از محبوب‌ترین این گونه‌ها می‌توان به پانداهای غول‌پیکر چینی، کوالای استرالیایی، فیل آسیایی تایلندی، زرافه‌ و فیل‌ها اشاره کرد.

    پارک سافاری چیملونگ در نزدیکی دست بودا در چین

    عکسی از پارک سافاری چیملونگ

    موزه گوانگدونگ (Guangdong Museum)

    موزه گوانگدونگ که در محور مرکزی گوانگژو و در کرانه شمالی رودخانه مروارید قرار دارد، موزه‌ای جامع است که هنر، طبیعت، فرهنگ و تاریخ کانتونی را به نمایش می‌گذارد. این موزه با مجموعه‌ای متشکل از 160 هزار قطعه آثار فرهنگی، به‌عنوان اولین موزه ملی شناخته می‌شود.

    چرا باید دست بودا در چین را ببینیم؟

    دست بودا در چین به‌عنوان نمادی از سنت‌های فرهنگی و معنوی غنی، تاریخ و صلح شناخته می‌شود. سازه جذاب دست و محل قرارگیری آن، فرصتی عالی را در اختیار هر کسی که به‌دنبال آرامش درونی یا کسب دانش در مورد آیین بودا می‌گردد، قرار می‌دهد. علاوه بر این، این مجسمه چشم‌گیر، به‌عنوان نمادی برای حل تمام موانع مذهبی عمل و در عین حال، صلح را در جامعه تشویق می‌کند.

    بازدید از دست بودا در چین را از دست ندهید

    دست بودا یکی از پرطرفدارترین مکان‌های دیدنی و توریستی در استان گوانگدونگ چین است. علاوه بر سازه منحصربه‌فرد و طبیعت زیبای اطراف، جذابیت این دست، به جمع‌کردن مردمی از سنت‌های مختلف، در کنار یکدیگر است تا نمادی برای صلح و وحدت باشد. ما این مطلب را به معرفی دست بودا در چین اختصاص دادیم تا در صورتی که قصد بازدید از این مجسمه خارق‌العاده را در تور چین دارید، اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشید. شما هم اگر نکته یا اطلاعات دیگری درباره دست بودا می‌دانید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    1. مجسمه دست بودا در چین کجا قرار دارد؟

    مجسمه دست بودا در استان جیانگسو، چین قرار دارد و بخشی از معبد "لینگ شان" در شهر ووکسی است. این مجسمه عظیم در پارک فرهنگی و مذهبی لینگ شان واقع شده و یکی از بزرگ‌ترین مجسمه‌های بودا در جهان به‌شمار می‌رود.

    2. ارتفاع مجسمه دست بودا چقدر است و چه ویژگی‌هایی دارد؟

    ارتفاع مجسمه دست بودا حدود 88 متر است و به‌عنوان یکی از بلندترین مجسمه‌های جهان شناخته می‌شود. این مجسمه از جنس برنز ساخته شده و طراحی دقیقی از دست‌های بودا با جزئیات بسیار دارد که نشان‌دهنده قدرت و آرامش بودا است. این مجسمه یکی از نمادهای مهم بودایی در چین محسوب می‌شود و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW