021-88507190

با برج ساعت آنتالیا بیشتر آشنا شوید

گردشگری مهرپرواز 16 مرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
برج ساعت آنتالیا از جاذبه‌های تاریخی آنتالیا ترکیه است و افراد زیادی را هرساله برای بازدید فرامی‌خواند. در این مطلب با برج ساعت در آنتالیا بیشتر آشنا خواهید شد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    برج ساعت آنتالیا یکی از شناخته‌شده‌ترین نمادهای تاریخی شهر آنتالیا در ترکیه است. این برج که در ورودی منطقه کالیچی، یا همان شهر قدیمی آنتالیا، قرار دارد، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر محسوب می‌شود. برج ساعت نه‌تنها از نظر تاریخی بلکه از نظر معماری هم بسیار مهم است و بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند. در صورتی که قصد دارید با این برج معروف بیشتر آشنا شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید؛ چرا که قرار است تمام اطلاعات مربوط به برج ساعت آنتالیا را در اختیارتان بگذاریم. ‌

    برج ساعت آنتالیا ترکیه

    عکسی از برج ساعت آنتالیا

    معرفی برج ساعت آنتالیا

    برج ساعت آنتالیا ترکیه که مانند آهن‌ربایی برای جذب گردشگران عمل می‌کند، یکی از زیباترین سازه‌های شهر و نمونه‌ای عالی از معماری عثمانی محسوب می‌شود. این برج به‌عنوان یکی از بناهای تاریخی شهر، زیبایی‌شناسی متفاوتی را به ظاهر آنتالیا می‌بخشد و در طول سال‌ها، با تمام شکوه، ظرافت و زیبایی خود را حفظ کرده است.

    علاوه بر زیبایی خود برج، مغازه‌ها، رستوران‌ها و فضای سبز اطراف آن هم، این مکان را به محلی پرجنب‌وجوش در شهر تبدیل کرده و افراد را کنجکاو می‌کند که هرچه زودتر بفهمند آنتالیا کجاست.

    تاریخچه برج ساعت آنتالیا

    اعتقادها بر این است که برج ساعت انتالیا در سال 1901 در زمان سلطان عبدالحمید دوم ساخته شد؛ چرا که ساخت برج‌های ساعت در آناتولی در زمان سلطنت سلطان عبدالحمید رواج داشت. بر اساس اطلاعات موجود، ساخت برج در سال 1921، در زمان مبارزات ملی، به پایان رسید.

    تا سال 1942، این برج با گنبدی پوشیده شده بود که در طوفان آن سال آسیب دید و در سال 1945، قسمت بالایی برج، به آن اضافه شد. در حال حاضر، چهار ساعت در چهار طرف و یک فانوس دریایی هم در برج قرار دارند.

    معماری برج ساعت در انتالیا

    برج ساعت ترکیه که تنها برج باقی‌مانده از 80 برجی است که زمانی شهر باستانی را محاصره کرده بودند، به‌وسیله سنگ‌های قدیمی و ناموزون در پلانی مربعی ساخته شده است. این برج طراحی منحصربه‌فردی تحت‌تاثیر معماری عثمانی و اروپایی دارد که بر جذابیت آن افزوده است. به‌طور کلی برج ساعت از دو بخش بیرونی و درونی تشکیل می‌شود که در ادامه درباره هر کدام، بیشتر توضیح می‌دهیم.

    بخش بیرونی برج ساعت

    به‌طور کلی، برج از دو قسمت مجزا تشکیل شده که بخش فوقانی آن، با استفاده از سنگ‌های تراش‌خورده ساخته شده است. بخش بعدی هم توسط سنگ‌های ناموزون ساخته شده که کمی بیرون زده‌اند و نمای جالب‌تری به برج می‌دهند. هر چهار طرف بخش فوقانی، چهار ساعت قرار دارند. ساعت‌های قدیمی برج با ساعت‌های الکترونیکی در سال 1974، توسط ساعت‌ساز معروف آنتالیا، علی رضا سودوران (Ali Rıza Suduran) جایگزین شدند.

    برج ساعت آنتالیا

    عکسی از برج ساعت آنتالیا

    بخش داخلی برج ساعت

    در بخش داخلی برج، چند کتیبه باستانی جالب وجود دارند. همچنین با ایستادن در بالای برج، چشم‌اندازی زیبا از شهر آنتالیا و دریا زیر پایتان قرار خواهد گرفت. البته لازم است بدانید که اکثر اوقات، ورود به بخش داخلی برج برای عموم امکان‌پذیر نیست و فقط باید به تماشای نمای بیرونی آن اکتفا کنید.

    ارتفاع برج ساعت چقدر است؟

    ارتفاع برج ساعت به حدود 14 متر می‌رسد و همان‌طور که گفتیم، از دو بخش مجزا تشکیل شده است. قرار گرفتن در بالای این ارتفاع، به شما این امکان را می‌دهد تا شاهد منظره‌ای زیبا از شهر و دریا و جنب‌وجوش گردشگران و مردم در اطراف برج باشید.

    نمادهای برج ساعت در آنتالیا

    برج ساعت نمادی از دوران عثمانی و یکی از آخرین یادگارهای این امپراتوری در شهر آنتالیا است. این برج نمایانگر قدرت و عظمت امپراتوری عثمانی در زمان خود محسوب می‌شود و به همین دلیل در میان جاهای دیدنی آنتالیا از اهمیت تاریخی و فرهنگی بالایی برخوردار است. از طرفی هم، این برج گواه گذشته تاریخی و یک نماد مهم از تاریخ غنی ترکیه است که در شهر آنتالیا می‌درخشد.

    برج ساعت کجای آنتالیا واقع شده است؟

    برج ساعت در قلب شهر، در منطقه کالیچی آنتالیا یا همان شهر قدیمی آنتالیا، قرار دارد. این منطقه با خیابان‌های باریک و پیچ‌درپیچ و ساختمان‌های قدیمی، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آنتالیا برای گردشگران است.

    بهترین زمان بازدید از برج ساعت آنتالیا

    بهترین زمان برای سفر به آنتالیا و بازدید از برج ساعت، فصل بهار و پاییز است که شهر، هوایی معتدل و دل‌پذیر دارد. همچنین، پیشنهاد می‌کنیم برای دوری از شلوغی، در طول هفته به تماشای برج بروید؛ چرا که آخر هفته‌ها، با ازدحام جمعیت روبه‌رو می‌شوید. 

    جاذبه های اطراف برج ساعت

    بعد از بازدید از برج، شما می‌توانید در مغازه‌های اطراف آن به گشت‌وگذار و خرید بپردازید یا یک وعده غذای محلی، در رستوران‌های نزدیک برج میل کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا در اطراف برج ساعت را از دست ندهید. برخی از این جاذبه‌ها عبارتند از:

    • مسجد یولی مناره 
    • دروازه هادریان
    • موزه باستان‌شناسی آنتالیا
    • مسجد ایسکله
    • میدان جمهوری
    • موزه آتاتورک
    • کاخ یوچل
    • دیوارهای شهر باستانی

    دروازه هادریان از جاذبه های اطراف برج ساعت آنتالیا

    تصویری از دروازه هادریان

    چگونه به برج ساعت آنتالیا برویم؟

    انواع روش های حمل و نقل در آنتالیا برای رسیدن به برج ساعت وجود دارد، اما یکی از بهترین راه‌های رسیدن به برج ساعت، با پای پیاده است. شما می‌توانید با پیاده‌روی در خیابان جمهوری و قدم‌زدن در کوچه های شهر قدیمی، هم از زیبایی‌های اطراف لذت ببرید و هم به برج ساعت برسید. راه دیگر، استفاده از اتوبوس KL08 از بلوار آتاتورک یا تراموای خط T2 است. هر دو در نزدیکی برج توقف می‌کنند.

    آدرس برج ساعت در آنتالیا:

    Tuzcular, İmaret Sk., 07100 Muratpaşa/Antalya, Türkiye

    هزینه ورودی برج ساعت در آنتالیا

    بازدید از برج هزینه‌ای ندارد؛ اما شما می‌توانید برای داشتن یک تجربه بهتر، تورهای مربوط به بازدید از برج ساعت را رزرو کنید. در این تورها، علاوه بر پذیرایی و بازدید از برج، شما می‌توانید به تماشای شهر قدیمی و جاذبه‌های اطراف هم بروید و با سرگذشت آن‌ها آشنا شوید. هزینه این تورها معمولا از حدود 28 دلار شروع می‌شود و نزدیک 3 ساعت هم طول می‌کشد. بنابراین اگر قصد بازدید از این مناطق را با تور دارید، در هزینه سفر به آنتالیا مبلغی را در نظر بگیرید.

    بهترین ساعت بازدید از برج ساعت آنتالیا

    بهترین زمان در طول روز برای بازدید از برج، صبح زود و اواخر بعدازظهر خواهد بود. صبح زود شما می‌توانید از شلوغی در امان باشید و به‌راحتی به گردش و عکاسی در اطراف برج بپردازید و اواخر بعدازظهر هم می‌توانید از نورپردازی زیبای برج و فضای دلنشین اطراف لذت ببرید.

    برج ساعت آنتالیا؛ ترکیب تاریخ و فرهنگ ترکیه

    برج ساعت یکی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های تاریخی شهر آنتالیا است. این برج با تاریخچه‌ای غنی و معماری منحصربه‌فرد، نه‌تنها برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ، بلکه برای همه گردشگران جذاب خواهد بود. بازدید از این برج و مناطق اطراف آن، تجربه‌ای بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی را برای هر گردشگری فراهم می‌کند. ما در این مطلب سعی کردیم هر آنچه که لازم است پیش از بازدید از برج ساعت آنتالیا بدانید را در اختیارتان بگذاریم تا با اطلاعات کافی در تور آنتالیا به تماشای آن بروید. شما هم اگر نکته مفید دیگری می‌توانید درباره برج ساعت یا جاذبه‌های اطراف آن به این مطلب اضافه کنید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    1. برج ساعت آنتالیا چه قدمتی دارد؟

    برج ساعت آنتالیا در اواخر قرن نوزدهم و در دوره حکومت عثمانی ساخته شد. این برج که یکی از 80 برج ساعت ساخته شده در آن دوره از ترکیه است، به عنوان یکی از نمادهای تاریخی و فرهنگی آنتالیا شناخته می‌شود و نمایانگر معماری زیبا و غنی این منطقه است.

    2. برج ساعت آنتالیا کجاست و چگونه می‌توان به آنجا رفت؟

    برج ساعت آنتالیا در قلب منطقه قدیمی شهر (کاله‌ایچی) و در نزدیکی دروازه هادریان قرار دارد. این منطقه به راحتی از طریق حمل و نقل عمومی، تاکسی یا پیاده از مناطق مختلف آنتالیا قابل دسترسی است. موقعیت مکانی این برج در مرکز تاریخی شهر، آن را به یک نقطه شروع عالی برای گردش و بازدید از دیگر جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW