021-88507190

جاهای دیدنی اسپانیا را بهتر بشناسید

گردشگری مهرپرواز 07 شهریور ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اسپانیا از جمله کشورهایی است که جاذبه‌های دیدنی آن تمامی ندارد. جاهای دیدنی اسپانیا را در این مطلب به خوبی خواهید شناخت.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جاهای دیدنی اسپانیا که با جذابیت‌های گذشته و شگفتی‌های مدرن عجین شده‌اند، تمام آن چیزی هستند که گردشگران از یک سفر رویایی انتظار دارند. در اسپانیای زنده و پرشور که از قطب‌های مهم گردشگری اروپا به شما می‌رود، شما با مکان‌های مختلفی که ثبت میراث جهانی یونسکو شده‌اند، طبیعت زیبا، مکان‌های تاریخی شگفت‌انگیز و... روبه‌رو می‌شوید و حال‌وهوای متفاوت و بی‌نظیری را تجربه می‌کنید. پس اگر قصد دارید با جاهای دیدنی اسپانیا آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه ما باشید تا سفری کوتاه به این کشور دوست‌داشتنی داشته باشیم.

    کلیسای خاندان ساگرادا (Basilica de la Sagrada Familia)

    این کلیسای ثبت‌شده در فهرست جهانی یونسکو، یکی از غیرمتعارف‌ترین کلیساهای جهان و از بهترین جاهای دیدنی اسپانیا است. کلیسای ساگرادا فامیلیا اسپانیا که در بخش شمالی شهر بارسلونا واقع شده است، با داشتن 18 برج مرتفع که هر کدام فلسفه خود را دارند، بر ساختمان‌های اطراف مسلط و نمایی فوق‌العاده دیدنی دارد.

    کلیسای خاندان ساگرادا از بهترین جاهای دیدنی اسپانیا

    عکسی از کلیسای خاندان ساگرادا

    کلیسای جامع سویا (Catedral de Sevilla)

    کلیسای سویا چهارمین کلیسای بزرگ جهان در اسپانیاست که به مردم امکان می‌دهد به تماشای نوعی از میراث غنی هنری بنشینند. این کلیسا در قرن شانزدهم ساخته شده است و شکوه معماری گوتیک آن، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

    کلیسای بارسلونا (Barcelona Cathedral)

    کلیسای جامع بارسلونا که با نام‌های کلیسای جامع صلیب مقدس و سنت اولالیا هم شناخته می‌شود، یکی از مکان‌های گردشگری محبوب در اسپانیاست. این کلیسا بین قرن سیزدهم و پانزدهم ساخته شده و معماری مسحورکننده نئوگوتیک، زیبایی آن را دوچندان کرده است.

    کلیسای بارسلونا از بهترین جاهای دیدنی اسپانیا

    عکسی از کلیسای بارسلونا

    کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا (Santiago de Compostela Cathedral)

    این کلیسا از معتبرترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا و جزو میراث جهانی یونسکو است. علاوه بر بنای زیبا و خارق‌العاده کلیسا، از دیگر جذابیت‌های آن می‌توان به این نکته اشاره کرد که احتمالا، محل دفن سنت جیمز، یکی از حواریون عیسی مسیح هم است.

    کلیسای والنسیا (Valencia Cathedral)

    کلیسای جامع والنسیا یا کلیسای جامع متروپولیتن در قرن سیزدهم متبرک اعلام شد و ادعا شده است که جام مقدس داخل این کلیسا نگهداری می‌شود. این کلیسای جامع روی یک معبد رومی باستان ساخته شده و با داشتن معماری گوتیک، از بهترین مکان‌ها برای بازدید در اسپانیا است.

    کلیسای والنسیا از مهم ترین شهرهای اسپانیا

    عکسی از کلیسای والنسیا

    کلیسای کندلاریا (Basilica of Candelaria)

    کلیسای کاندلاریا یک کلیسای بزرگ و محبوب، واقع در جزایر قناری است که معماری بسیار جذاب و متفاوتی دارد. نقاشی‌های دیواری روی محراب و نمای منحصربه‌فرد این کلیسا، بی‌شک نظر شما را به خود جلب خواهند کرد.

    کاخ الحمرا (Alhambra)

    الحمرا که میراث جهانی ثبت‌شده یونسکو است، یک قصر، دژ و قلعه باستانی قرن هشتمی است که توسط آخرین پادشاهی مسلمان اروپای غربی، سلسله ناصری ساخته شد. این کاخ به تزئینات پیچیده و جذاب، باغ‌ها و فواره‌های زیبایش شهرت دارد.

    کاخ سلطنتی مادرید (Royal Palace of Madrid)

    یکی از مجذوب‌کننده‌ترین دیدنی های اسپانیا، کاخ سلطنتی مادرید است که می‌توان گفت برای تحت‌تاثیر قراردادن جهان طراحی شده است. نمای بی‌نظیر این کاخ و اتاق‌های تزیین‌شده آن با گچ‌بری‌های فوق‌العاده، چیزی است که هرگز از خاطر شما پاک نخواهد شد.

    کاخ سلطنتی مادرید از دیدنی های اسپانیا

    عکسی از کاخ سلطنتی مادرید

    آلکازار سگویا (Alcázar of Segovia)

    آلکازار سگویا یک قلعه باشکوه قرون وسطایی است که در شهر سگویا اسپانیا قرار دارد. این قلعه تاکنون به‌عنوان یک کاخ سلطنتی، یک زندان دولتی، یک آکادمی نظامی و یک دانشکده سلطنتی مورد استفاده قرار گرفته است.

    قلعه سنت نیکلاس (Mirador de San Nicolas)

    قلعه سنت نیکلاس دومین جاذبه پربازدید در اسپانیا و از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری در گرانادا است. از این قلعه می‌توانید شگفت‌انگیز‌ترین منظره غروب خورشید و زیباترین منظره از الحمرا ببینید.

    قلعه سنت نیکلاس از بهترین جاهای دیدنی اسپانیا

    عکسی از قلعه سنت نیکلاس

    میدان اصلی (Plaza Mayor)

    این میدان که در زمان سلطنت فیلیپ سوم ساخته شده، به‌عنوان مرکزی برای کلیه معاملات تجاری و زندگی شهری و همچنین گاوبازی، مورد استفاده قرار ‌گرفته است. میدان در سال 1780، سوزانده شد و ظاهر فعلی آن، پس از آتش‌سوزی ایجاد شده است.

    دروازه خورشید (Puerta del Sol)

    این میدان عمومی واقع در مادرید، یکی از شلوغ‌ترین و معروف‌ترین نقاط شهر است. دروازه خورشید یک ناقوس معروف دارد که آغاز سال نو را نشان می‌دهد. این میدان به‌عنوان مرکز همه تحولات اقتصادی و همچنین نقطه اصلی حمل‌ونقل در مادرید در نظر گرفته می‌شود.

    میدان دروازه خورشید از دیدنی های اسپانیا

    تصویری از میدان دروازه خورشید

    سالن گاوبازی مائسترانزا (Plaza de Toros de la Maestranza)

    این سالن مهم‌ترین و بزرگترین میدان گاوبازی در اسپانیا است. این میدان بیضی شکل در قرن 18 ساخته شده است و می‌تواند حدود 14 هزار نفر را در خود جای دهد. شما می‌توانید با بازدید از سالن مائسترانزا، با سنت‌های ریشه‌دار گاوبازی در اسپانیا، حتی بدون تماشای مبارزه، آشنا شوید.

    محله گوتیک (The Gothic Quarters)

    این محله در زمان حکومت رومی‌ها بر بارسلونا، به‌عنوان مرکز شهر ساخته شده است. با رفتن به محله گوتیک، شما می‌توانید شاهد بناهایی با معماری جذاب و منحصربه‌فرد دوران قرون وسطی و زمان رومی‌ها باشید.

    محله سانتا کروز (Barrio Santa Cruz)

    این منطقه جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین بخش شهر است. شما می‌توانید در خیابان‌ها و کوچه‌های باریک آن قدم بزنید و درکافه‌ها و رستوران‌های آن طعم‌های جدیدی را امتحان کنید. این منطقه زیبا مملو از سرگذشت‌های تاریخی، داستان‌ها، کاخ ها و گذرگاه‌های پنهان است.

    محله سانتا کروز جاهای دیدنی در اسپانیا

    تصویری از محله سانتا کروز

    محله کولی ها در ساکرومونته (The Gypsy Quarter of Sacromonte)

    این محله به‌خاطر خانه‌های غاری خود که توسط کولی‌ها در تپه‌ ساخته شده‌اند مشهور است. کولی‌ها سابقه‌ای طولانی با موسیقی و رقص سنتی اسپانیایی به‌نام فلامنکو دارند و هنوز هم این محله، شب‌ها، میزبان این رقص زیباست.

    شهر قدیمی الکودیا (Alcudia's Old Town)

    شهر قدیمی الکودیا مربوط به قرن سیزدهم است و خانه‌های قدیمی آن به‌خوبی حفظ شده‌اند. کل شهر توسط دیواری قرون وسطایی احاطه شده است. شما می‌توانید با پای پیاده در خیابان‌های باریک آن گشت‌وگذار کنید و از خوردن غذا در رستوران‌های دنج و روباز لذت ببرید.

    شهر قدیمی الکودیا از جاهای دیدنی اسپانیا

    عکسی از شهر قدیمی الکودیا

    شهر قدیمی ایبیزا (Ibiza Old Town)

    شهر قدیمی ایبیزا که با نام دالت ویلا هم شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین بخش‌های اروپا و از زیباترین جاهای دیدنی اسپانیاست. دالت ویلا حدود 2500 سال پیش توسط فنیقی‌ها تاسیس شد و هم‌اکنون، جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود.

    موزه ملی پرادو (Museo Nacional Del Prado)

    موزه ملی پرادو در زمینی ساخته‌شده است که ابتدا به موزه ملی تاریخ اختصاص داشت. این موزه به‌خاطر نگهداری از شاهکارهای بزرگ ولاسکس، رامبراند، گویا، ال گرکو، ون دایک و... شهرت دارد. مطمئنا از زیبایی آثار موجود در این موزه شگفت‌زده خواهید شد.

    موزه ملی پرادو از بهترین جاهای دیدنی اسپانیا

    تصویری از موزه ملی پرادو 

    موزه پیکاسو (Museu Picasso)

    پابلو پیکاسو یکی از هنرمندانی است که به‌خاطر آثار هنری عجیبش شهرت دارد؛ بنابراین اگر به کارهای ارزشمند این هنرمند علاقه‌مندید، موزه پیکاسو از بهترین جاهای دیدنی اسپانیا برای شماست. این موزه به شما فرصتی نادر برای درک ذهن پیکاسو می‌دهد.

    موزه ملی هنر رینا سوفیا (Reina Sofia National Art Museum)

    این موزه دیدنی طیف گسترده‌ای از هنر مدرن و معاصر اسپانیایی، عتیقه‌های دالی، میرو و دو اثر گران‌بها از پابلو پیکاسو و سالوادور دالی را به نمایش می‌گذارد. در موزه همچنین رویدادهای مختلف مانند چندین نمایشگاه کوچک و فعالیت‌هایی در فضای باز هم وجود دارند.

    موزه ملی هنر رینا سوفیا اسپانیا

    تصویری از موزه ملی هنر رینا سوفیا

    شهر علم و هنر (City of Arts and Sciences)

    شهر علم و هنر مجموعه‌ای متشکل از شش سازه است که مساحتی حدود 2 کیلومتر دارد. این بنا توسط یک معمار اهل والنسیا به نام سانتیاگو کالاتراوا در بستر قدیمی و خشک‌شده رودخانه توریا ساخته شده است و از مکان‌های معروف اسپانیا محسوب می‌شود.

    پارک تفریحی تیبیدابو (Tibidabo Amusement Park)

    این پارک از قدیمی‌ترین شهربازی‌های جهان است که هنوز هم کار می‌کند. پارک تیبیدابو در سال 1905 افتتاح شد و می‌توان آن را طولانی‌ترین شهربازی و یکی از سومین پارک‌های قدیمی اروپا و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی تفریحی اسپانیا دانست.

    پارک تفریحی تیبیدابو از جاهای دیدنی تفریحی اسپانیاتصویری از پارک تفریحی تیبیدابو

    پارک گوئل (Park Güell)

    این پارک رنگارنگ، شاد و شیک بین سال‌های 1900 تا 1914 ساخته شده و جزو میراث جهانی یونسکو است. پارک گائل با داشتن مناظر زیبا و عناصر جذاب معماری، سبک خاص گائودی را به تصویر می‌کشد. شما می‌توانید در این پارک، منظره‌ای پانوراما و خیره‌کننده از شهر و دریا را تماشا کنید.

    پارک جاذبه های مادرید (Parque de Atracciones de Madrid)

    پارک جاذبه‌های مادرید اولین شهربازی است که در سال 1969 در مادرید تاسیس شد. این شهربازی 20 هکتاری از بزرگترین پارک‌های اسپانیا است و همیشه جدیدترین وسایل بازی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم می‌کند. این پارک هر چند سال یک‌بار بازسازی می‌شود تا شکل خود را حفظ کند.

    پارک جاذبه های مادرید

    تصویری از پارک جاذبه های مادرید

    پارک پالمیتوس (Palmitos Park)

    پارک پالمیتوس در جزایر قناری، منطقه‌ای به مساحت 49 هکتار را شامل می‌شود و یک باغ گیاه‌شناسی، باغ وحش و باغ پرندگان را در دل خود جای داده است. در این پارک شما می‌توانید دلفین‌ها را از نزدیک تماشا و حتی آن‌ها را لمس یا نوازش کنید.

    پارک ملی تیمانفایا (Timanfaya National Park)

    پارک ملی تیمانفایا در نتیجه فوران‌های مداوم آتش‌فشانی از سال 1730 تا 1736، ساخته شده است و یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی اسپانیا محسوب می‌شود. خاک و سنگ‌های آتش‌فشانی، این منطقه را شبیه یک سیاره کاملا متفاوت کرده‌اند. این پارک 25 آتش‌فشان دارد که یکی از آن‌ها هنوز فعال است.

    بایوپارک والنسیا (Valencia Bioparc)

    بایوپارک والنسیا یک باغ وحش 25 هکتاری است که 150 گونه مختلف از حیوانات آفریقایی مانند گورخر، زرافه، تمساح و فیل را شامل می‌شود. هدف این پارک بازآفرینی قاره آفریقا است و به افراد این امکان را می‌دهد تا حیوانات را از نزدیک ببیند.

    بایوپارک والنسیا اسپانیا

    عکسی از بایوپارک والنسیا

    پارک کتمندو (Katmandu Park)

    این پارک افسانه‌ای امکان تفریحات هیجان‌انگیزی را برای شما فراهم می‌کند و مکانی عالی برای تعطیلات خانوادگی یا دوستانه است. پارک کتمندو در فاصله 250 متری از دریا واقع شده است و رستوران‌های بسیار خوبی در اطراف آن وجود دارند. 

    پارک دلفین سلوو مارینا (Selwo Marina Dolphin Park)

    این پارک خانه جانوران آبزی بزرگ مانند پنگوئن‌ها، شیرهای دریایی، پرندگان عجیب‌وغریب، مارها و بچه کروکودیل‌هاست. برنامه مرتبط با دلفین‌ها، معروف‌ترین و جذاب‌ترین فعالیت در این پارک محسوب می‌شود که فرصتی بی‌نظیر برای شناخت و آشنایی با دلفین‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

    پارک دلفین سلوو مارینا اسپانیا

    عکسی از پارک دلفین سلوو مارینا

    پارک وارنر مادرید (Parque Warner Madrid)

    یکی از معروف‌ترین پارک‌های موضوعی مادرید و از مکان‌های توریستی معروف اسپانیا، پارک وارنر مادرید است. این پارک به پنج پارک مختلف تقسیم شده است و شامل بخش‌هایی مانند بلوار هالیوود، بخش کارتون‌ها و... می‌شود.

    پارک طبیعی آناگا (Parque Natural de Anaga)

    این پارک یکی از بهترین مناطق برای گشت‌وگذار در اسپانیا و یک مکان تفریحی معروف برای مردم محلی و همچنین گردشگران است. شما می‌توانید در این پارک زیبا استراحت و تفریح کنید و از لحظات خود حسابی لذت ببرید.

    پارک طبیعی آناگا اسپانیا

    تصویری از پارک طبیعی آناگا

    ریو مادرید (Madrid Río)

    پارک ریو مادرید در نزدیکی رودخانه مانزانارس قرار دارد و یک منطقه فرهنگی و تفریحی وسیع برای گردشگران است. این پارک در طول سال میزبان تعدادی رویداد فرهنگی و ورزشی است و شامل فضای نمایشگاهی، بازارهایی در فضای باز و رستوران می‌شود.

    اوشناریوم لِ اوشنوگرافیک (L'Oceanogràfic Oceanarium)

    اوشناریوم لِ اوشنوگرافیک آکواریومی با مساحت 11 هزار مترمربع و حجم 42 میلیون لیتر است. بیش از 45 هزار ماهی و دیگر جانوران دریایی در این آکواریوم زندگی می‌کنند. آکواریوم به تم‌های مختلف با گونه‌های جانوری خاص مانند انواع ماهی، شیرهای دریایی، دلفین‌ها، نهنگ‌ها و حتی پنگوئن‌ها تقسیم می‌شود.

    اوشناریوم لِ اوشنوگرافیک اسپانیا

    عکسی از اوشناریوم لِ اوشنوگرافیک

    آکواریوم پالما (Palma Aquarium)

    آکواریوم پالما بزرگترین آکواریوم شهر مایورکا و یکی از بهترین مکان‌های توریستی اسپانیا است که 55 مخزن شامل 700 گونه گیاهی و جانوری مختلف دریایی دارد. این آکواریوم اکوسیستم اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام، اقیانوس هند و دریای مدیترانه را بازسازی کرده و دارای بزرگترین مخزن کوسه در اروپا با عمق 28 فوت است.

    ساحل مالواروسا (Malvarrosa Beach)

    ساحل والنسیا معروف‌ترین ساحل منطقه با ماسه‌های طلایی است که از هر نقطه شهر به‌راحتی می‌توان به آن دسترسی داشت. در این ساحل خدمات متنوعی مانند صندلی‌های آفتاب‌گیر، کیوسک‌های نوشیدنی، موج‌سواری، قایق‌رانی و... ارائه می‌شود.

    عکسی از ساحل مالواروسا

    ساحل کالا لنیا (Cala Llenya Beach)

    کالا لنیا یک ساحل بسیار وسیع با ماسه‌های سفید ریز است که در دره‌ای معطر از درختان کاج قرار دارد. آب این ساحل در برخی نقاط کم‌عمق و برای شنای کودکان مناسب است؛ از همین رو، ساحل مکانی عالی برای خانواده‌ها محسوب می‌شود.

    فواره جادویی مونتجویک (Magic Fountain of Montjuïc)

    این فواره در سال 1929 ساخته شده است و مناظری شگفت‌انگیز برای تماشا و عکاسی به نمایش می‌گذارد. رقص نور و آب فواره، هم‌زمان با پخش موسیقی متناسب، صحنه‌ای فوق‌العاده خلق می‌کند.

    فواره جادویی مونتجویک از جاهای دیدنی اسپانیا

    عکسی از فواره جادویی مونتجویک

    حمام آندلوس (Hammam Al Ándalus)

    اولین حمام عربی در مادرید اسپانیا که در سال 1998 بازگشایی شد. طراحی و معماری این حمام متاثر از حمام‌های رومی و یونانی است و بخش‌های مختلفی مانند اتاق رختکن، اتاق سرد، اتاق گرم و... دارد.

    بازار سن میگل (Market of San Miguel)

    بازار سن میگل بازاری مربوط به مواد غذایی است که در سال 1916 افتتاح شد. این بازار ساختار اصلی خود را از قرن بیستم تاکنون، کاملا دست‌نخورده حفظ کرده است. در بازار، شما می‌توانید غرفه‌های متعددی مانند غرقه سبزیجات، میوه‌ها و... را بیابید.

    بازار سن میگل از مکان های دیدنی اسپانیا

    تصویری از بازار سن میگل

    فروشگاه مرکزی اسپانیا (Mercado Central)

    فروشگاه یا بازار مرکزی اسپانیا یکی از قدیمی‌ترین بازارهای فعال اروپاست که در سال 1928 افتتاح شد. این بازار در سال 2010 به‌طور کامل مورد بازسازی قرار گرفت و اکنون بیش از هزار بخش فروش دارد؛ طوری که تقریبا هرچیزی که بخواهید، در آن پیدا می‌شود.

    غار زیرزمینی کوئواس دل درچ (Cuevas del Drach)

    یکی از بزرگترین دریاچه‌های اروپا، به‌نام دریاچه مارتل از این غار می‌گذرد. شما می‌توانید طول غار را در حدود یک ساعت، با قایق بپیمایید و از تماشای زیبایی‌های آن لذت ببرید.

    عکسی از غار زیرزمینی کوئواس دل درچ

    قنات سگویا (Aqueduct of Segovia)

    قنات سگویا توسط امپراتور روم، تراژان ساخته شده است و برای تامین آب رودخانه فریو استفاده می‌شود. این قنات در سال 1985، به‌عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد و از 24 هزار بلوک گرانیتی تیره، بدون هیچ ملاتی ساخته شده است. این سازه نشان‌دهنده قدرت معماری قوی امپراتوری روم است.

    جاهای دیدنی اسپانیا؛ تصاویری که باید به خاطر سپرد

    اسپانیا کشوری فوق‌‌العاده جذاب است که هر گوشه آن، زیبایی خاص خود را دارد. چه عاشق طبیعت باشید، چه عاشق تاریخ، فرهنگ اصیل، تفریح در سواحل زیبا و...، اسپانیا هرگز شما را ناامید نمی‌کند. سفر با تور اسپانیا را به‌جرئت می‌توان یکی از رویایی‌ترین سفرهای هر شخصی دانست. ما در این مطلب تلاش کردیم محبوب‌ترین جاهای دیدنی اسپانیا را به شما معرفی کنیم تا در صورتی که قصد سفر به این کشور رنگارنگ را دارید، بدانید چه شگفتی‌هایی در انتظارتان هستند. شما هم اگر جاذبه دیگری در اسپانیا می‌شناسید که در این مقاله به آن اشاره‌ای نشده بود، در بخش نظرات به ما معرفی کنید.

    سوالات متداول

    1. بهترین زمان برای بازدید از اسپانیا چه موقع است؟

    بهترین زمان برای بازدید از اسپانیا بهار (آوریل تا ژوئن) و پاییز (سپتامبر تا نوامبر) است. در این فصل‌ها، هوا معتدل و دلپذیر و جمعیت گردشگران نیز کمتر است، بنابراین می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی اسپانیا بدون ازدحام بیش از حد لذت ببرید.

    2. مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا کدامند؟

    اسپانیا پر از جاذبه‌های دیدنی است. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاخ الحمرا در گرانادا، ساگرادا فامیلیا در بارسلونا، پارک گوئل، کاخ سلطنتی مادرید و مسجد کوردوبا اشاره کرد. هر یک از این مکان‌ها تاریخ و معماری منحصربه‌فردی دارند که بازدید از آن‌ها تجربه‌ای بی‌نظیر را برای شما رقم می‌زند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW