021-88507190

بهترین سوغات آفریقای جنوبی چیست؟

راهنمای سفر مهرپرواز 25 شهریور ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
اگر قصد سفر به آفریقا را دارید و فکر می‌کنید که کدام سوغات آفریقای جنوبی را باید با خودتان بیاورید، این مطلب معروفترین سوغاتی‌ها را معرفی کرده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    خرید سوغات آفریقای جنوبی به‌هیچ‌وجه کار سختی نیست؛ چرا که سوغاتی‌های این کشور، درست به‌اندازه مناظر آن، متنوع و جذاب هستند. آفریقای جنوبی کشوری با تنوع فرهنگی، تاریخی و طبیعی غنی است که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن سوغاتی‌های منحصربه‌فردی به همراه ببرند؛ سوغاتی‌هایی مانند الماس، سکه‌های طلا، ادویه‌جات، محصولات چرمی، ماسک‌ها و صنایع آفریقایی و... که نشان از میراث باشکوه این کشور دارند. در ادامه این مطلب، ما قصد داریم انواع سوغات آفریقای جنوبی که شما می‌توانید از سفرتان به این کشور، همراه خود بیاورید را معرفی کنیم.

    1. سکه های طلا

    یکی از معروف‌ترین سوغاتی های افریقای جنوبی را می‌توان سکه‌های طلای خاص دانست که نشان‌دهنده توان کشور در تولید طلای زیاد است. جالب است بدانید که ژوهانسبورگ، که به شهر طلا هم شهرت دارد، روی بزرگترین ذخایر این فلز گران‌بها در آفریقای جنوبی ساخته شده است. در میان سکه‌های طلا، سکه‌های کروگراند و یادبود هم در سفر به آفریقای جنوبی بسیار محبوب و ارزشمند هستند. شما می‌توانید این سوغاتی گران‌بها را از جواهرفروشی‌های معتبر یا نمایندگی‌های مجاز تهیه کنید.

    سوغات افریقای جنوبثی

    تصویری از سکه‌های طلای آفریقای جنوبی

    2. الماس

    الماس‌های معروف که ریشه در تاریخ آن دارند، از گران‌بهاترین سوغات آفریقای جنوبی به شمار می‌روند. بهترین راه این است که تکه‌ای از این الماس‌ها را به‌عنوان بخشی از جواهرات، مانند حلقه‌های نامزدی، همراه خود ببرید. برای خرید این جواهرات، حتما فروشندگان معتمد در شهرهایی مانند ژوهانسبورگ و کیمبرلی را پیدا کنید. آن‌ها سنگ‌های معتبر و باکیفیتی در اختیار شما می‌گذارند که نماد میراث غنی الماس آفریقای جنوبی است.

    3. پارچه شوشو؛ از اصیل ترین سوغات آفریقای جنوبی

    پارچه شوشو که به‌دلیل الگوهای متمایزش شناخته شده است، یکی از اصیل‌ترین سوغاتی آفریقای جنوبی به شمار می‌رود. این پارچه‌ها در خود آفریقای جنوبی، اغلب به‌عنوان دامن یا پوششی برای سر استفاده می‌شوند. شما می‌توانید انواع اصیل شوشو را در بازارها و فروشگاه‌های پارچه استان‌های کیپ شرقی پیدا کنید. این منسوجات سنتی آفریقای جنوبی، نه‌تنها از نظر ظاهری بسیار زیبا هستند، بلکه از نظر فرهنگی هم معنا دارند.

    4. محصولات منجوق دوزی

    محصولات منجوق‌دوزی مانند گردنبندها و دستبندهای زیبا، از محبوب‌ترین سوغاتی آفریقا هستند که در بازارها و مغازه‌های صنایع دستی، به‌ویژه در دوربان و ژوهانسبورگ یافت می‌شوند. این محصولات که از مهره‌های رنگارنگ و توسط زنان بومی، به ظرافت ساخته می‌شوند، جلوه‌های هنری جوامع محلی آفریقا را به‌خوبی نشان می‌دهند.

    سوغات آفریقای جنوبی

    تصویری از دست‌بندهای منجوق‌دوزی

    5. بیلتانگ

    بیلتانگ یک میان‌وعده محبوب در بین سوغات آفریقای جنوبی است که از گوشت خشک‌شده و پخته‌شده به همراه ادویه‌های خوش‌طعم، به دست می‌آید. برای خرید بهترین کیفیت بیلتانگ، می‌توانید سراغ قصابی‌های محلی یا فروشگاه‌های تخصصی و معتبر بروید. بیلتانگ یک سوغاتی و خوراکی خوشمزه و منحصربه‌فرد آفریقای جنوبی است که پیشنهاد می‌کنیم بدون آن، به خانه بازنگردید.

    6. محصولات زولو

    زولوها که از قبایل اصیل آفریقایی هستند، محصولاتی سنتی و جذاب، عمدتا از پوست حیوانات یا محصولات کارشده با مهره‌های پیچیده را در اختیار خریداران می‌گذارند. شما می‌توانید این محصولات را در ابعاد کوچک و تزئینی یا در نسخه‌های بزرگتر، مانند سپرهای اصیل زولو، در بازارها و مراکز فرهنگی خریداری کنید و به‌عنوان سوغات آفریقا همراه خود ببرید.

    7. شاکالاکا؛ از سوغات خوشمزه آفریقای جنوبی

    شاکالاکا، یک چاشنی خوش‌طعم و محبوب آفریقایی که در شیشه‌های آماده و به‌صورت کنسروشده در سوپرمارکت‌ها یا بهترین مراکز خرید آفریقای جنوبی در دسترس است. این چاشنی همه‌کاره آفریقای جنوبی که در انواع طعم‌های ملایم تا تند موجود است، یکی از خوشمزه‌ترین سوغات آفریقای جنوبی و ماده‌ای کاربردی برای آشپزخانه شما یا عزیزانتان خواهد بود.

    شاکالاکا از سوغاتی های معروف آفریقای جنوبی

    تصویری از شاکالا

    8. وو وو زلا

    وو وو زلا یک شاخ پلاستیکی رنگارنگ به طول حدود یک متر است که صدای آن در طول جام جهانی فوتبال 2010، به گوش جهانیان رسید. این ترومپت‌های نمادین را می‌توان در استادیوم‌ها، فروشگاه‌های سوغات و بازارهای محلی خریداری کرد. این سوغات افریقای جنوبی ارتباط ملموسی با انرژی و شورونشاط فرهنگ ورزشی کشور دارد.

    9. ماسک های آفریقایی

    ماسک‌های سنتی آفریقایی از جوامع بومی این کشور، در گالری‌های هنری و بازارهای صنایع دستی موجودند. این سوغاتی‌های تزئینی منحصربه‌فرد آفریقای جنوبی، جلوه‌های هنری متنوع کشور را به تصویر می‌کشند و حسی از هنر آفریقایی را به محیط اطراف شما القا می‌کنند.

    10. مجسمه های سرامیکی

    مجسمه‌های سرامیکی آردمور (Ardmore) از ارزشمندترین و متمایزترین سوغات کشور آفریقای جنوبی هستند که با رنگ‌های زنده و طرح‌های پیچیده، با دست نقاشی شده‌اند. این مجسمه‌های زیبا را می‌توانید در طرح‌های مختلف، از مجسمه‌های تزئینی خلاقانه گرفته تا گلدان، کاسه، بشقاب و...، از گالری‌ها و بازارهای هنری معتبر خریداری کنید.

    سوغات کشور آفریقای جنوبی

    تصویری از مجسمه‌های سرامیکی معروف آفریقای جنوبی

    11. شراب؛ از رایج ترین سوغات آفریقای جنوبی

    تاکستان‌های آفریقای جنوبی برخی از بهترین شراب‌های جهان را تولید می‌کنند. برای تجربه مزه بی‌نظیر این شراب‌ها، می‌توانید به مناطقی مانند استلنبوش (Stellenbosch) و فرانشهوک (Franschhoek) بروید. علاوه بر امتحان کردن این شراب فوق‌العاده، حتما چند بطری از آن را هم به‌عنوان سوغات آفریقای جنوبی همراه خود ببرید.

    12. محصولات چرمی

    از کمربندهای دست‌ساز گرفته تا کیف‌های چرمی زیبای ساخته‌شده از پوست شترمرغ، آفریقای جنوبی طیف گسترده‌ای از کالاهای چرمی باکیفیت را ارائه می‌دهد. از مغازه‌ها و بازارهای صنایع دستی برای خرید اقلام اصیل و بادوام چرمی که هنر این کشور را به نمایش می‌گذارند، دیدن کنید. این محصولات چرمی جزو سوغاتی‌های کاربردی و شیک آفریقای جنوبی به حساب می‌آیند.

    13. چای رویبوس قرمز

    چای قرمز رویبوس، یک نوشیدنی گیاهی سالم و خوش‌طعم، بدون کافئین و دارای مزایای سلامتی متعددی است. این چای در ترکیب‌های مختلف، مطابق با همه سلیقه‌ها در چای‌فروشی‌های تخصصی و سوپرمارکت‌ها موجود است. علاوه بر این‌که طعم جالب این چای بومی آفریقا را چشیدید، حتما هم مقداری از آن را خریداری کنید؛ چرا که از بهترین و محبوب‌ترین سوغات آفریقای جنوبی به شمار می‌رود.

    14. آمارولا

    آمارولا، لیکور خامه‌ای مخصوص و از سوغات آفریقای جنوبی است که از میوه درخت مارولا تهیه می‌شود و به‌خاطر بافت نرم و خامه‌ای و رایحه کاراملی و وانیلی‌اش معروف است. این لیکور که در جهان هم بسیار شناخته‌شده است، برای مصرف با قهوه و بستنی، گزینه‌ای فوق‌العاده به شمار می‌رود و جزو خوش‌مزه‌ترین و خاص‌ترین سوغاتی‌هایی است که می‌توانید از آفریقای جنوبی بخرید.

    15. مجسمه های سیمی؛ از خلاقانه ترین سوغات آفریقای جنوبی

    مجسمه‌های سیمی که از صنایع دستی محلی و خلاقانه این کشور محسوب می‌شوند، از روستاها سرچشمه گرفته‌اند و جزو سوغاتی‌های دوست‌داشتنی آفریقای جنوبی هستند. این مجسمه‌ها در طرح‌های مختلف، مانند انواع حیوانات، اشیای تزئینی، جاکلیدی و... در همه‌جا، از گوشه خیابان گرفته تا بازارها و فروشگاه‌ها موجودند.

    16. ادویه جات

    بیش از 30 نوع فلفل قرمز، جوز هندی، دارچین، میخک و دیگر ادویه‌های خوش‌طعم و عطر در آفریقای جنوبی یافت می‌شوند. این ادویه‌ها، طعم فوق‌العاده‌ای به هر غذایی می‌دهند و از جذاب‌ترین سوغات آفریقای جنوبی هستند که می‌توانید تهیه کنید. ناگفته نماند که برای تهیه ادویه کاری، بهتر است به دوربان بروید؛ چرا که در این زمینه، در جهان شهرت دارد.

    سوغاتی های افریقای جنوبی

    تصویری از ادویه‌جات آفریقای جنوبی

    17. سبدبافی

    سبدها امروزه، جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای دارند و کجا بهتر از آفریقای جنوبی برای خرید این محصولات محبوب؟ آفریقا در زمینه سبدبافی بسیار مشهور است و شما می‌توانید انواع سبدهای زیبا، در طرح‌های مدرن و سنتی را در سراسر این کشور پیدا و به‌عنوان یک سوغاتی فوق‌العاده خریداری کنید.

    ضرورت خرید سوغات آفریقای جنوبی

    سوغاتی‌ها همیشه یادآور خاطرات شیرین هر سفری هستند و تا ابد، لذت سفرتان را زنده نگه خواهند داشت. همچنین، خرید سوغاتی برای عزیزان، به آن‌ها نشان می‌دهد که شما در لحظات شادتان، همواره به یادشان بوده‌اید.

    سوغات آفریقای جنوبی هم بازتابی از فرهنگ جذاب و غنی این کشور هستند و به مسافران فرصتی می‌دهند تا بخشی از فرهنگ و میراث متنوع کشور را به خانه ببرند. خواه درخشش طلا و الماس یا رنگ‌های پرجنب‌وجوش پارچه‌های سنتی، هر سوغاتی داستانی منحصربه‌فرد از این کشور فریبنده را روایت می‌کند.

    به همین دلیل است که باید همان‌طور که در بازارها و مغازه‌های آفریقای جنوبی کاوش می‎کنید، با خرید مجموعه‌ای از سوغاتی‌ها، خاطره‌ای ماندگار از سفر خود به این سرزمین مسحورکننده را همراهتان ببرید.

    سوغات آفریقای جنوبی را در سفر فراموش نکنید

    انواع سوغاتی‌های کشور خارق‌العاده آفریقای جنوبی، نمایان‌گر فرهنگ، تاریخ و طبیعت غنی آن هستند و می‌توانند به‌عنوان یادگاری‌هایی ماندگار از سفر به این کشور، همراه شما بمانند. با هر سلیقه و بودجه‌ای که باشید، در این کشور، چیزی منحصربه‌فرد برای خریدن، پیدا خواهید کرد. ما در این مطلب سعی کردیم 17 مورد از بهترین سوغات آفریقای جنوبی را به شما معرفی کنیم و لیستی کاربردی در اختیارتان بگذاریم. شما هم اگر سوغات دیگری از این کشور جذاب می‌شناسید، در بخش نظرات به ما معرفی کنید. فراموشتان نشود که آسان‌ترین و بهترین راه برای سفر، خرید تور آفریقای جنوبی است. آژانس مهرپرواز با داشتن سال‌ها تجربه در اجرای تورهای خارجی، با ارائه یک پکیج کامل و برنامه‌ریزی‌شده، راحتی و لذت سفر شما به آفریقای جنوبی را تضمین می‌کند. فقط کافی‌ست چمدانتان را ببندید و آماده تفریح و ماجراجویی شوید.

    سوالات متداول

    ۱. چه سوغاتی‌های محبوبی از آفریقای جنوبی می‌توان خرید؟

    آفریقای جنوبی دارای سوغاتی‌های متنوع و منحصر به فردی است. برخی از محبوب‌ترین آن‌ها شامل آثار هنری و صنایع دستی بومی مانند مجسمه‌های چوبی، ماسک‌های آفریقایی، زیورآلات دست‌ساز و پارچه‌های چاپی سنتی است. همچنین الماس و سنگ‌های قیمتی، چای رویبوس و محصولات چرمی با کیفیت بالا از سوغاتی‌های مورد علاقه گردشگران هستند.

    ۲. آیا محصولات مرتبط با حیوانات و حیات‌وحش از آفریقای جنوبی به عنوان سوغات مناسب هستند؟

    محصولات مرتبط با حیات‌وحش مانند مجسمه‌های حیوانات، آثار هنری از عاج یا شاخ، و پوست حیوانات از سوغات رایج آفریقای جنوبی است. با این حال، لازم است توجه داشته باشید که برخی از این محصولات ممکن است به دلیل قوانین بین‌المللی حفاظت از حیوانات و حیات‌وحش، قابل صادرات نباشند یا نیاز به مجوزهای خاص داشته باشند. بهتر است قبل از خرید این‌گونه سوغاتی‌ها، قوانین مربوطه را بررسی کنید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW