021-88507190

با شهر یانجین چین آشنا شوید

گردشگری مهرپرواز 20 مهر ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شهر یانجین چین یکی از جاذبه‌های پرطرفدار کشور چین است که گردشگران بسیاری را به این منطقه می‌کشاند. این مطلب راهنمای سفر به یانجین است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شهر یانجین چین (Yanjin) یک شهر کوچک و کم‌نظیر در استان یون‌نان (Yunnan) چین است که به‌خاطر موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فردش شناخته می‌شود. این شهر، باریک‌ترین شهر جهان به شمار می‌رود که در میان دو رشته‌کوه و در امتداد یک رودخانه ساخته شده و همین باعث جذابیت بالای آن در میان گردشگران شده است. در ادامه این مطلب قصد داریم سفری به باریک‌ترین شهر جهان داشته باشیم و شما را با یانجین شگفت‌انگیز بیشتر آشنا کنیم.

    شهر یانجین چین کجاست؟

    در راهنمای سفر به چین شهر یانجین در کشور چین و در استان یون‌نان، از توابع شهر ژائوتونگ (Zhaotong)، واقع در جنوب غربی چین است. این شهر کوچک و باریک در میان دو رشته‌کوه بزرگ و در امتداد رودخانه گوانگهه (Guanhe) قرار دارد و به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خاصش، به‌عنوان باریک‌ترین شهر جهان شناخته می‌شود. همان‌طور که گفتیم، اطراف شهر را کوه‌ها احاطه کرده‌اند و به همین دلیل، تنها یک جاده اصلی از آن می‌گذرد که باعث جذابیت بیشتری شده است.

    موقعیت جغرافیایی شهر یانجین روی نقشه گوگل

    تاریخچه شهر یانجین

    کتیبه‌های سنگی که در شهر یانجین چین کشف شده‌اند، نشان از این دارند که قدمت این منطقه به دوران باستان برمی‌گردد. در زمان‌های قدیم، این شهر محل زندگی مردم بو (Bo) بوده است. طبق شواهد به‌دست‌آمده از همین کتیبه‌ها، مردم آن زمان از مهارت بسیار خوبی در علوم و فنون برخوردار بوده‌اند.

    یانجین در طول تاریخ، بیشتر به‌عنوان یک نقطه عبور در مسیرهای تجاری شناخته می‌شده و با توسعه راه‌های ارتباطی میان استان‌های مختلف چین رشد کرده است. در واقع، این شهر که مرکز تولید نمک در امپراتوری چین بوده، چه به‌لحاظ تجاری و چه از نظر استراتژیک (به‌خاطر موقعیت جغرافیایی‌اش) نقش بسیار مهمی داشته و مورد توجه حاکمان بوده است.

    چرا یانجین باریک ترین شهر جهان است؟

    یانجین به دلیل قرار گرفتن بین دو کوه بلند و شیب‌دار و نبود فضای مسطح، به‌صورت باریک در امتداد رودخانه ساخته شده است؛ طوری که باریک‌ترین نقطه در آن عرضی حدود 30 متر دارد و عریض‌ترین نقطه آن 300 متر است. این محدودیت باعث شده خیابان‌ها و ساختمان‌ها به‌صورت فشرده در کنار هم قرار بگیرند و ساخت‌وساز به شکلی عمودی صورت گیرد.

    در واقع، شهر یانجین در چین به‌دلیل محدودیت فضای ساخت‌و‌ساز، معماری منحصربه‌فردی دارد که شامل ساختمان‌های چند طبقه‌ای است که در فاصله‌ی بسیار نزدیکی از هم قرار گرفته‌اند.

    شهر یانجین در چین

    شهر یانجین در چین

    بهترین زمان برای سفر به یانجین چین

    بهترین زمان برای سفر به یانجین، فصل بهار، تابستان و پاییز است؛ زمانی که هوا ملایم‌تر و مناسب برای گشت‌وگذار در فضای باز خواهد بود. در این فصول، طبیعت اطراف شهر نیز در زیباترین حالت خود قرار دارد و شما می‌توانید به‌راحتی به تماشای این شهر دیدنی و جاذبه‌های آن بپردازید.

    از آنجایی که زمستان‌های یانجین می‌تواند سرد و برفی باشد، زمان مناسبی برای سفر نخواهد بود؛ چرا که آب‌وهوا، شما را برای بازدید از شهر و جاذبه‌هایش، محدود خواهد کرد.

    جاذبه های شهر یانجین چین

    علاوه بر خود شهر که به‌عنوان یک جاذبه معماری و جغرافیایی شگفت‌انگیز شناخته می‌شود، طبیعت اطراف آن، مانند کوه‌ها، رودخانه و چشمه‌های آب گرم، فرصت‌های خوبی برای طبیعت‌گردی و عکاسی فراهم می‌کنند. در واقع، یانجین سرشار از منابع طبیعی است، مانند کوه میر (Meier Mountain) و منطقه دیدنی دوشاگوان (Doushaguan).

    منطقه دیدنی دوشاگوان در شهر یانجین چین

    منطقه دوشاگوان

    ناگفته نماند که دیدنی‌های تاریخی و فرهنگی جالبی هم در شهر یانجین چین وجود دارند که تماشای آن‌ها حسی بسیار شگفت‌انگیز خواهد داشت. برخی از این جاذبه‌ها عبارتند از:

    • کتیبه‌های صخره‌ای یوانزی
    • غرفه گوانین
    • تابوت معلق مردم بو دوشاگوان
    • جاده باستانی ووچی بین یون‌نان و سیچوان
    • گذرگاه دوشاگوان

    در شهر یانجین چین کجا اقامت کنیم؟

    شهر یانجین و معماری خاصش، باعث شده تا گردشگران زیادی از سراسر جهان، خصوصا در چند سال اخیر، جذب آن شوند؛ از همین رو، هتل‌ها و اقامتگاه‌های مناسبی برای بازدیدکنندگان فراهم شده‌اند. شما می‌توانید با اقامت در این هتل‌ها و بهره بردن از امکاناتی که کاملا استاندارد هستند، اوقات آرام و شادی را در یانجین سپری کنید. بهترین هتل‌های شهر شامل موارد زیر می‌شوند:

    • هتل قرن جدید (New Century)
    • هتل یانجین جیانگشان (Yanjin Jiangshan Duojiao Hotel)
    • هتل هونگدا (Yanjin Hongda Hotel)
    • هتل یانجین هااوشنگیین (Yanjin Haoshengyin Holiday Hotel)
    • هتل جینزو مینگدو (Yanjin Jinzuo Mingdu Hotel)

    هزینه سفر به یانجین چین

    هزینه سفر به شهر یانجین چین نسبت به دیگر شهرهای بزرگ چین بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. البته، به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و محدودیت دسترسی، ممکن است هزینه‌های حمل‌و‌نقل بیشتر باشد؛ اما به‌طور کلی، هزینه‌های داخل شهر کاملا مناسب است. برای مثال، هزینه اقامت در هتل‌های یانجین می‌تواند حدود 20 دلار برای یک نفر و به ازای یک شب یا حتی کمتر شود. هزینه یک وعده غذایی در رستوران‌های شهر هم، حدودا چیزی بین 1 تا 5 دلار خواهد شد.

    شهر یانجین در کشور چین

    شهر یانجین در کشور چین 

    نحوه دسترسی به شهر یانجین چین

    به‌دلیل موقعیت دورافتاده و وسعت چین، رسیدن به شهر یانجین چندان آسان نیست. خوشبختانه، بزرگراه چونگ‌کینگ- کونمینگ از میان دره و درست از کنار شهر یانجین می‌گذرد و رسیدن به آنجا را از طریق جاده نسبتا آسان می‌کند.

    برای رفتن به یانجین شما می‌توانید از شهرهایی مانند شانگهای، پکن یا هنگ کنگ، سوار یک قطار سریع‌السیر به‌سمت کونمینگ شوید. از آنجا هم می‌توانید باقی مسیر را به وسیله تاکسی یا اتوبوس طی کنید و یانجین برسید. داخل خود شهر یانجین هم وسایل حمل‌ونقل عمومی شامل تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس، برای رفت‌وآمد وجود دارند.

    چرا باید به شهر یانجین سفر کنیم؟

    بازدید از یانجین به‌دلیل داشتن موقعیت خاص جغرافیایی، معماری زیبا و متمایز و چشم‌انداز طبیعی منحصربه‌فردش، یک تجربه کم‌نظیر برای علاقه‌مندان به طبیعت و عکاسی خواهد بود. این شهر به‌عنوان یک مقصد گردشگری کمتر شناخته‌شده، مکانی برای کشف و تجربه فرهنگ محلی چین هم است.

    علاوه بر شهرت یانجین به‌عنوان باریک‌ترین شهر جهان، مورد دیگری که باعث خاص بودن این شهر می‌شود، طی کردن مسیر توسعه و پیشرفت، در زمانی کم است. این شهر با اینکه دسترسی سختی به دیگر شهرهای بزرگ چین دارد؛ اما طی 70 سال، به‌خوبی توانسته است به خودکفایی برسد و توسعه یابد. همه این‌ها در کنار هم، باعث شده‌اند تا یانجین به مکان محبوبی برای سفر و بازدید تبدیل شود.

    فرصت دیدن شهر یانجین چین؛ باریک ترین شهر جهان

    شهر یانجین چین به‌عنوان باریک‌ترین شهر جهان و با برخورداری از ساختار معماری منحصربه‌فردش به یکی از شهرهای ویژه جهان برای بازدید تبدیل شده است. این شهر کوچک با ترکیبی از زیبایی‌های طبیعی و معماری جالب، مقصدی ایده‌آل برای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت و فرهنگ محلی چین است. ما در این مطلب تلاش کردیم شما را با یانجین آشنا کنیم و هر آنچه باید بدانید، در اختیارتان بگذاریم. اگر شما هم مکان جالب دیگری در چین می‌شناسید، حتما در بخش نظرات به ما معرفی کنید. در صورتی که قصد سفر به چین و بازدید از جاذبه‌های بی‌نظیر آن را دارید، بهترین کار سفر با تور خواهد بود؛ خصوصا اگر سفر اولتان است. در این صورت، نیازی نیست زمان زیادی را صرف پیدا کردن جاذبه‌ها و رفت‌وآمد کنید؛ چرا که با انتخاب تور چین از قبل بهترین برنامه برای بازدید چین، همراه با تمام امکانات در اختیارتان قرار می‌گیرد. در کنار تمام این مزایا، آژانس مهرپرواز، شرایط اقساطی برای تور چین هم در نظر گرفته است تا بتوانید به‌راحتی و بدون دغدغه، از سفر خود لذت ببرید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW