021-88507190

با جاهای دیدنی استانبول آشنا شوید

گردشگری مهرپرواز 04 آبان ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شاید فکر کنید جاهای دیدنی استانبول تنها به کاخ توپکاپی یا بازار بزرگ محدود می‌شود، اما در این مطلب با تک‌تک دیدنیهای استانبول آشنا خواهید شد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    جاهای دیدنی استانبول، شهری که در قلب تاریخ و مدرنیته جای گرفته است، هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کنند. فرهنگ غنی، زیبایی‌های طبیعی و مکان‌های تاریخی دیدنی با معماری خیره‌کننده، استانبول را به یکی از شهرهای توریستی و محبوب جهان تبدیل کرده‌اند. این شهر، دیدنی‌های فراوانی را در دل خود جای داده‌ است و ما قصد داریم در این مطلب، برخی از محبوب‌ترین‌هایشان را به شما معرفی کنیم تا تماشای آن‌ها را از دست ندهید.

    کاخ دلما باغچه

    کاخ دولما باغچه در کرانه تنگه بسفر با معماری نئوباروک و تزئینات شگفت‌انگیز، نماد زیبایی و ثروت دوران عثمانی و از زیباترین جاهای دیدنی استانبول اروپایی است. این کاخ که یکی از بزرگترین و مجلل‌ترین کاخ‌های ترکیه به شمار می‌رود، با تالارهای طلاکاری‌شده و ۱۶ ساختمان مجزا، مملو از کنده‌کاری‌های هنری و آثار تاریخی، به‌عنوان اقامتگاه پادشاهان عثمانی و آخرین امپراتوران استفاده می‌شده است.

    کاخ دولما باغچه از جاهای دیدنی استانبول

    کاخ دولما باغچه

    برج گالاتا؛ از نمادین‌ترین جاهای دیدنی استانبول

    برج گالاتا یکی از نمادهای استانبول است که از دوره بیزانس به‌ جا مانده و امروزه، به‌عنوان یکی از مراکز گردشگری محبوب شناخته می‌شود. این برج در طول سرنوشت خود، نقش‌های متفاوتی شامل مکانی برای نظارت بر کشتی‌ها، زندان، انبار نیروی دریایی و برج دیده‌بانی داشته است. از بالای برج گالاتا شما می‌توانید نمای 360 درجه فوق‌العاده‌ای از شهر و تنگه بسفر را مشاهده کنید.

    کاخ توپکاپی

    کاخ توپکاپی یکی از مهم‌ترین نمادهای امپراتوری عثمانی است که به‌عنوان مرکز قدرت و محل اقامت سلاطین استفاده می‌شد. علاوه بر نمای زیبا، می‌توانید داخل کاخ، عناصر تزئینی که از سبک‌های اروپایی، اسلامی و عثمانی منعکس شده‌اند را ببینید. اکنون این کاخ به‌عنوان موزه‌ای با مجموعه‌هایی از آثار گرانبهای تاریخی و اسلامی، کتاب‌ها و دستنوشته‌های امپراتوری عثمانی، گردشگران را مجذوب خود می‌کند.

    کاخ توپکاپی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک میدان تکسیم

    کاخ توپکاپی

    کاخ بیلربیی

    این کاخ از جاهای دیدنی استانبول آسیایی است که به‌عنوان یکی از اقامتگاه‌های تابستانی سلاطین عثمانی شناخته می‌شود. معماری نئوباروک و چشم‌انداز تنگه بسفر، در کنار باغ‌های دیدنی و گل‌های مگنولیا، زیبایی این کاخ را دوچندان کرده‌اند. اگر عاشق وسایل اشرافی قدیمی هستید، بازدید از این کاخ را حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم.

    آب ‌انبار باسیلیکا؛ از اسرارآمیزترین جاهای دیدنی استانبول

    یکی از سازه‌های شگفت‌انگیز استانبول که در دوره بیزانس ساخته شده است تا آب شهر را تامین کند. این سازه با ستون‌های مرمرین و فضای تاریک و مرموز خود، گردشگران را به دنیای اسرارآمیز گذشته می‌برد. جالب است بدانید که از آب‌انبار باسیلیکا برای فیلم‌برداری بخش‌هایی از چندین فیلم بزرگ، از جمله جیمز باند استفاده کرده‌اند.

    آب انبار باسیلیکا از بهترین جاهای دیدنی استانبول

    آب انبار باسیلیکا

    مسجد سلیمانیه

    مسجد سلیمانیه یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول و از بزرگترین و باشکوه‌ترین مساجد شهر محسوب می‌شود که توسط معمار سینان برای سلطان سلیمان ساخته شده است. این مسجد علاوه بر ارزش معماری، از لحاظ فرهنگی و تاریخی هم اهمیت بسیاری دارد. ناگفته نماند که مزار زیبای سلطان سلیمان و همسرش خرم سلطان، در باغ پشتی مسجد قرار دارند.

    مسجد آبی؛ جزو مشهورترین جاهای دیدنی استانبول

    مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد، یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است که به‌دلیل کاشی‌های آبی‌رنگ زیبا و فضای عرفانی‌اش شناخته می‌شود. این مسجد در نزدیکی ایاصوفیه و در قلب منطقه تاریخی استانبول قرار دارد و به‌طرز خیره‌کننده‌ای، عناصر معماری اسلامی و بیزانسی را با هم ترکیب می‌کند.

    مسجد آبی از جاذبه های گردشگری استانبول

    مسجد آبی

    مسجد ایاصوفیه؛ شاهکاری در میان جاهای دیدنی استانبول

    مسجد ایاصوفیه ابتدا به‌عنوان کلیسا ساخته و بعدها به مسجد تبدیل شد و اکنون موزه‌ای دیدنی در استانبول است. این بنا به‌دلیل معماری بی‌نظیر و تاریخی خود، در صدر لیست جاهای دیدنی استانبول قرار دارد که می‌توانید با تماشای آن، به عظمت و شگفتی تاریخ ترکیه پی ببرید.

    پارک مینیاتوری

    اگر می‌خواهید در یک روز، تمام نقاط مختلف ترکیه را در ابعاد کوچک‌تری ببینید، پس حتما سری به پارک مینیاتوری زیبا و خارق‌العاده بزنید. در این پارک بیش از 130 ماکت از مشهورترین بناهای تاریخی ترکیه وجود دارند. همچنین پارک مینیاتورک استانبول شامل امکانات دیگری مانند شهربازی، تئاتر، موزه، رستوران و... هم می‌شود.

    پارک مینیاتورک استانبول

    پارک مینیاتورک

    پارک ساحلی مودا

    پارک مودا یکی از زیباترین پارک‌های ساحلی استانبول محسوب می‌شود که در بخش آسیایی شهر قرار دارد. این پارک مکان مناسبی برای پیاده‌روی، پیک‌نیک و تماشای غروب خورشید است. ناگفته نماند که این پارک، یکی از زیباترین جاهای دیدنی استانبول در پاییز است؛ چرا که هم فضایی دنج و آرام دارد و هم منظره‌ای شگفت‌انگیز را به نمایش می‌گذارد.

    پارک فنر باغچه

    پارک فنر باغچه یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های استانبول است که در نزدیکی ساحل دریای مرمره قرار دارد. این پارک برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بسیار محبوب است. فنر باغچه با داشتن امکانات بازی، فضای سبز، گل‌های رنگارنگ و چمن‌های مرطوب، حال‌وهوای شما را به کلی عوض می‌کند.

    پارک فنر باغچه استانبول

    پارک فنر باغچه

    میدان اسب ‌دوانی

    میدان اسب‌دوانی یا هیپودرم، میدان تاریخی که در نزدیکی مسجد آبی و ایاصوفیه واقع شده، در دوران امپراتوری بیزانس محل مسابقات محبوب اسب‌دوانی بوده است. امروزه، می‌توانید ستون‌ها و آثار باقی‌مانده از آن دوران را در این مکان ببینید و گشتی در دل تاریخ بزنید.

    حمام خرم سلطان

    حمام تاریخی خرم سلطان که توسط معمار سینان و به درخواست خرم سلطان، همسر سلطان سلیمان، ساخته شد، یکی از معروف‌ترین حمام‌های ترکی استانبول است. این حمام برای استفاده عموم ساخته شده بود و اکنون، نه‌تنها از جالب‌ترین جاهای دیدنی استانبول است، بلکه می‌توانید در آن، یک حمام ترکی سنتی و آرامش‌بخش را تجربه کنید.

    حمام خرم سلطان از جاذبه های گردشگری استانبول

    حمام خرم سلطان

    قلعه یدیکوله

    قلعه یدیکوله که در بخش اروپایی استانبول واقع شده است، یکی از قدیمی‌ترین سازه‌های دفاعی شهر محسوب می‌شود. این قلعه همچنین محل زندانی شدن بسیاری از شاهزادگان و مقامات بلندپایه در دوره عثمانی بوده است و از همین رو، فضایی اسراسرآمیز دارد. اگر به‌دنبال یک ماجراجویی تاریخی هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این قلعه دیدن کنید.

    کلیسای چورا

    این کلیسا که امروزه به‌عنوان موزه چورا شناخته می‌شود، یکی از زیباترین کلیساهای دوران بیزانس است. نقاشی‌های دیواری از زندگی مریم مقدس و عیسی مسیح و موزاییک‌های زیبایی که کلیسا را مزین کرده‌اند، باعث شده تا چورا جزو جاهای دیدنی استانبول شود و بازدیدکنندگان را به خود جذب کند.

    کلیسای چورا از دیدنی های استانبول

    کلیسای چورا

    مسجد اورتاکوی

    مسجد اورتاکوی یکی از زیباترین مساجد استانبول است که در کنار تنگه بسفر قرار دارد. این مسجد با معماری نئوباروک خود در بین گردشگران بسیار محبوب است. جالب است بدانید که سنگ‌های آذرین و مرمرین نمای بیرونی مسجد، صبح‌ها به رنگ سفید و هنگام غروب، به رنگ صورتی دیده می‌شوند که قطعا برایتان جالب خواهد بود.

    مسجد رستم پاشا؛ گوهری پنهان در میان جاهای دیدنی استانبول

    این مسجد توسط معمار معروف عثمانی، معمار سینان، برای وزیر اعظم رستم پاشا ساخته شد. این مسجد، به‌دلیل نمای داخلی زیبا و کاشی‌های ایزنیکی به‌کاررفته در ساخت آن شهرت دارد که رستم پاشا را به یکی از زیباترین مساجد استانبول تبدیل کرده است. مسجد رستم پاشا در نزدیکی بازار ادویه استانبول قرار دارد.

    مسجد رستم پاشا استانبول ترکیه

    مسجد رستم پاشا

    مسجد عزیز محمد

    شاید نام مسجد عزیز محمد را کمتر شنیده باشید؛ اما این مسجد در یکی از محله‌های قدیمی شهر قرار دارد و به‌خاطر معماری زیبایش در لیست جاهای دیدنی استانبول قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌های جالب این مسجد، وجود گربه‌های بی‌خانمانی است که به مسجد پناه آورده‌اند و اکنون دیگر جزئی از دیدنی‌های مسجد هستند.

    تنگه بسفر

    تنگه بسفر که استانبول را به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می‌کند، با مناظر طبیعی خیره‌کننده و پل‌های معروف خود یکی از جاذبه‌های اصلی شهر است. گردشگران می‌توانند با قایق‌سواری در این تنگه از زیبایی‌های آن لذت ببرند. ناگفته نماند که بسفر هنگام شب، مناظر نورانی و جذابی از شهر را به نمایش می‌گذارد؛ از همین رو، یکی از شگفت‌انگیزترین مکان های دیدنی استانبول در شب است.

    تنگه بسفر از مکان های دیدنی استانبول در شب

    تنگه بسفر

    جزیره بیوک آدا

    جزیره بیوک آدا بزرگ‌ترین جزیره از مجموعه جزایر پرنس در نزدیکی استانبول است که با مناظر زیبا و محیط آرامش‌بخش خود، گزینه‌ای ایده‌آل برای استراحت و تفریح به شمار می‌رود. این جزیره همچنین برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در محیطی آرام و دور از شلوغی شهر معروف است.

    جزایر پرنس

    این مجموعه جزایر در دریای مرمره واقع شده و به‌دلیل طبیعت بکر و سواحل جذاب، مقصد گردشگران زیادی است. اگر می‌خواهید یک روز را در فضایی زیبا و دلنشین، به استراحت و کسب آرامش بپردازید، جزایر پرنس انتخابی ایده‌آل هستند.

    جزایر پرنس استانبول

    جزایر پرنس

    بازار بزرگ

    بازار بزرگ استانبول یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده دنیاست که بیش از 4 هزار مغازه دارد و انواع کالاهای سنتی ترکیه را ارائه می‌دهد. این بازار هم فرصت جذاب خرید و هم تماشای فضای تاریخی و هنری آن را برایتان فراهم می‌کند و بدون شک، یکی از شناخته‌شده‌ترین جاهای دیدنی استانبول به شمار می‌رود.

    بازار ادویه استانبول؛ از خوش ‌عطرترین جاهای دیدنی استانبول

    این بازار با عطرهای متنوع ادویه و خوراکی‌های محلی، یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید انواع ادویه‌ها، سوغاتی‌های خوراکی و داروهای گیاهی است. بازار ادویه استانبول شهرت جهانی دارد و بسیار از آشپزهای حرفه‌ای جهان، برای خرید ادویه به این بازار می‌آیند؛ پس به‌هیچ‌وجه، دست خالی، استانبول و بازار ادویه‌اش را ترک نکنید.

    بازار ادویه استانبول

    بازار ادویه استانبول

    شهر بازی و پارک آبی ویالند

    ویالند شاید بهترین پارک آبی استانبول و جزو بهترین پارک‌های موضوعی جهان به شمار می‌رود که شامل پارک آبی، وسایل بازی هیجان‌انگیز، فروشگاه‌های سوغاتی و رستوران و کافه است. این مجموعه مکانی محبوب برای خانواده‌ها و کودکان است تا اوقاتی مفرح را در آن سپری کنند.

    پارک تکسیم گزی

    این پارک کوچک و زیبا از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم است که فرصت خوبی برای استراحت و پیاده‌روی را در اختیارتان می‌گذارد. اگر از استانبول‌گردی خسته شدید، می‌توانید به یک پیک‌نیک کوچک در این پارک دلنشین بروید و تجدید انرژی کنید.

    پارک تکسیم گزی از جاهای دیدنی نزدیک میدان تکسیم استانبول

    پارک تکسیم گزی

    پارک برفی

    شاید تصور کنید که پارک برفی جزو جاهای دیدنی استانبول در زمستان است؛ اما فرقی نمی‌کند چه فصلی از سال باشد، همیشه می‌توانید در این پارک منحصربه‌فرد تفریحات برفی را تجربه کنید. برف‌بازی، اسکی، تیوب‌سواری روی برف و... همه از تفریحات جذاب اسنو پارک هستند.

    روملی حصار

    این قلعه که در دوره عثمانی ساخته شد، نقش مهمی در فتح قسطنطنیه داشت و امروزه، به‌عنوان یکی از نمادهای تاریخی استانبول شناخته می‌شود. روملی حصار بر فراز تپه‌ای مشرف به تنگه بسفر، در بخش اروپایی واقع شده است و علاوه بر اینکه خود قلعه شکوهی تاریخی را به نمایش می‌گذارد، از آنجا می‌توانید مناظر زیبایی از بسفر را هم ببینید.

    روملی حصار استانبول

    روملی حصار

    تپه پیر لوتی

    این تپه که به نام نویسنده معروف فرانسوی، پیر لوتی نام‌گذاری شده، مکانی آرام و زیبا با چشم‌اندازی فوق‌العاده از شهر است. جالب است بدانید که تپه پیر لوتی به تپه عشاق هم شهرت دارد و امکانات کافی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تا در کنار مناظر زیبای شهر، اوقاتی لذت‌بخش را تجربه کنند.

    محله ببک

    محله ببک یکی از شیک‌ترین و گران‌ترین جاهای دیدنی استانبول است که در کنار تنگه بسفر قرار دارد. این محله قبلا یک روستای کوچک برای ماهی‌گیران بوده؛ اما اکنون، به مکان مورد علاقه ثروتمندان استانبول تبدیل شده است. ناگفته نماند که محله ببک به‌خاطر رستوران‌ها و کافه‌های لوکس خود شهرت دارد.

    محله ببک از جاهای دیدنی شهر استانبول

    محله ببک

    دلفیناریوم

    بزرگ‌ترین دلفیناریوم اروپا، شما را به تماشای بازی دلفین‌های بانمک و دوست‌داشتنی دعوت می‌کند. البته آن را با پارک آبی دلفین استانبول اشتباه نگیرید. را در واقع، در این مجموعه شما می‌توانید نمایش دلفین‌ها و سایر حیوانات دریایی را مشاهده کنید و تجربه‌ای جذاب و به‌یادماندنی داشته باشید.

    آکواریوم استانبول؛ از بهترین جاهای دیدنی استانبول برای عاشقان دنیای زیر آب

    یکی از بزرگترین آکواریوم‌های جهان که انواع مختلفی از موجودات دریایی را به نمایش می‌گذارد و برای علاقه‌مندان به دنیای زیر آب مکان فوق‌العاده‌ای است. آکواریوم استانبول از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و تجربیات متفاوتی مانند غذا دادن به ماهی‌ها، پرسه زدن در هزارتوی آیینه‌ها و... را در اختیارتان می‌گذارد.

    آکواریوم استانبول

    آکواریوم استانبول

    مرکز فرهنگی آتاتورک

    این مرکز میزبان نمایش‌های هنری و رویدادهای فرهنگی مختلف است و یکی از بهترین مکان‌ها برای علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر محسوب می‌شود. این مرکز شامل یک سالن تئاتر 800 نفری و یک سالن اپرای 2 هزار نفری است و در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارد.

     موزه اسباب بازی؛ یک نوستالژی جذاب در میان جاهای دیدنی استانبول

    موزه اسباب‌بازی به تاریخچه و تنوع اسباب‌بازی‌های قدیمی اختصاص دارد و هم برای کودکان و هم بزرگسالان بسیار جذاب خواهد بود. در این موزه، حدود 4 هزار اسباب‌بازی قدیمی گرد هم آمده‌اند تا اوقاتی جذاب و افسانه‌ای را برای بازدیدکنندگان رقم بزنند.

    موزه اسباب بازی استانبول

    موزه اسباب بازی

    موزه هنر مدرن استانبول

    موزه‌ هنر مدرن استانبول، آثار هنری مدرن و معاصر هنرمندان ترکی و بین‌المللی را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، این موزه دارای نمایشگا‌ه‌های دائمی و موقت، یک کتابخانه بزرگ، سینما، رستوران و گالری عکاسی هم  است.

    موزه پرا استانبول

    موزه پرا به هنر شرق‌شناسی و آثار هنری دوران عثمانی اختصاص دارد. در این موزه جذاب شما می‌توانید شاهد کلکسیونی دیدنی از انواع کاشی و سرامیک، نقاشی‌ها و آثار هنری هنرمندان بزرگ، تصاویری از استانبول قدیم و... باشید.

    موزه پرا استانبول

    موزه پرا

    موزه باریش مانچو

    یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول، موزه باریش مانچو است که به زندگی و آثار هنری باریش مانچو، یکی از بزرگترین هنرمندان ترکیه، اختصاص دارد. باریش مانچو ستاره‌ای راک در دهه هفتاد ترکیه بود و این موزه، شامل وسایل شخصی او مانند لباس و انگشتر، جوایز مختلفش، دیسکوگرافی آلبوم‌های باریش و ... می‌شود.

    موزه باستان‌ شناسی استانبول

    این موزه با مجموعه‌ای غنی از آثار تاریخی از دوره‌های مختلف، یکی از برترین جاذبه‌های فرهنگی استانبول به شمار می‌رود. در واقع، موزه باستان‌شناسی مجموعه کاملی از عتیقه‌جات و آثار تاریخی و هنری از دوره باستان و دوران اسلامی از زمان امپراتوری عثمانی و شرق باستان است که تماشای آن، قطعا برایتان شگفت‌انگیز خواهد بود.

    موزه باستان شناسی استانبول

    موزه باستان شناسی

    میدان تکسیم؛ جزو توریستی‌ترین جاهای دیدنی استانبول

    میدان تکسیم استانبول به‌عنوان مرکز تپنده شهر استانبول و مکانی پرجنب‌وجوش در شهر شناخته می‌شود که همیشه شلوغ و زنده است. این میدان شامل رستوران‌ها، هتل‌ها و فروشگاه‌های متعددی می‌شود که بر جذابیت آن افزوده‌اند. در کنار این‌ها، معماری جالب میدان باعث محبوبیت آن شده است؛ جایی که ساختمان‌های مدرن، در کنار بناهای تاریخی قد علم کرده‌اند.

    خیابان استقلال

    خیابان استقلال، خیابان مشهور استانبول با فروشگاه‌ها، کافه‌ها و گالری‌های هنری فراوان است که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این خیابان را می‌توان از محبوب‌ترین جاهای دیدنی استانبول در شب دانست؛ چرا که همیشه حال‌وهوایی زنده و پرشور دارد و شما می‌توانید در کافه‌های کوچک آن، اوقات خوشی را سپری کنید.

    خیابان استقلال از جاهای دیدنی معروف استانبول

    خیابان استقلال

    محله بالات

    محله‌ای تاریخی با خانه‌های رنگارنگ و معماری عثمانی که فرهنگ و تاریخ استانبول را منعکس می‌کند. خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و خانه‌های رنگارنگ با تراس‌هایی پر از گل، باعث محبوبیت محله بالات شده‌اند و مکانی عالی برای ثبت تصاویر رویایی و زیبا هستند.

    موزه گازهانه

    موزه گازهانه، ساختمانی با 130 سال قدمت، اما موزه‌ای جدید و مدرن است که شامل بخش‌هایی شامل موزه آب‌وهوا، کتابخانه، صحنه تئاتر و گالری‌های مختلف می‌شود. این موزه حال‌وهوای کاملا فرهنگی و علمی دارد؛ بنابراین اگر عاشق چنین فضایی هستید، حتما سری به این موزه بزنید.

    موزه گازخانه استانبول

    موزه گازخانه

    استانبول مال

    لیست جاهای دیدنی استانبول فقط به بناهای تاریخی و موزه‌ها محدود نمی‌شود، بلکه می‌توان مراکز خرید جذاب و مدرن شهر را هم در این لیست قرار داد؛ خصوصا برای عاشقان خرید. استانبول مال ترکیه یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید استانبول با فروشگاه‌های متنوع، رستوران‌ها و امکانات تفریحی فوق‌العاده است تا شما بتوانید هر آنچه احتیاج دارید، از برندهای محلی تا برندهای معروف جهانی را تهیه کنید.

    پاساژ چیچک

    این پاساژ تاریخی در خیابان استقلال قرار دارد و شامل کافه‌ها و رستوران‌های دنج و قدیمی است. در این پاساژ می‌توانید چندین مغازه گل‌فروشی، شیرینی‌فروشی و خیاطی پیدا کنید؛ اما در واقع، شهرت آن به‌خاطر کافه و رستوران‌هایش است. اگر می‌خواهید در یک فضای تاریخی، یک فنجان قهوه خوش‌طعم ترکی بنوشید، حتما سراغ پاساژ چیچک بروید.

    پاساژ چیچک استانبول

    پاساژ چیچک

    برج دختر

    این برج زیبا در جزیره‌ای کوچک در تنگه بسفر واقع شده است و داستان‌های افسانه‌ای و تاریخی بسیاری به آن نسبت داده می‌شوند. برج دختر از دوران امپراتوری روم باقی مانده و وظیفه آن، هدایت کشتی‌ها بوده است.

    جنگل بلگراد؛ یکی از سبزترین جاهای دیدنی استانبول

    این جنگل سرسبز و بزرگ در نزدیکی استانبول قرار دارد و مکانی مناسب برای طبیعت‌گردی و پیک‌نیک است. در جنگل زیبای بلگراد، شما می‌توانید شاهد درختان بزرگ و باستانی باشید و برای فرار از گرمای تابستان استانبول، زیر سایه آن‌ها پناه بگیرید.

    جنگل بلگراد استانبول

    جنگل بلگراد

    روستای کانلیکا

    کانلیکا روستایی زیبا در حومه استانبول است که می‌توانید برای فرار از شلوغی شهر، به آن پناه ببرید. این روستا با ماست خوش‌مزه و فضای آرام و دلپذیرش شهرت دارد و در آن می‌توانید، تعداد زیادی از خانه‌های قدیمی و چوبی را تماشا کنید.

    بازدید از جاهای دیدنی استانبول؛ آرزوی هر گردشگر ترکیه

    استانبول با تلفیقی از تاریخ، فرهنگ و طبیعت، یکی از مقاصد برتر گردشگری جهان است. این شهر، جاذبه‌های دیدنی بی‌شماری را در دل خود جای داده است که هر کدام از آن‌ها، نشان‌دهنده بخش‌هایی از غنای تاریخی و فرهنگی این شهر زیبا هستند. بازدید از هر جاذبه، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و منحصربه‌فرد خواهد بود که هرگز فراموشتان نمی‌شود. اگر تصمیم دارید به استانبول سفر و از جاذبه‌های خارق‌العاده آن دیدن کنید، بهترین راه پیش رویتان، رزرو تورهای استانبول است. سفر با تور، به‌معنی داشتن یک برنامه مفرح و دقیق برای بازدید از بهترین دیدنی‌های شهر خواهد بود. فراموش نکنید که هدف آژانس مهرپرواز از برگزاری تور استانبول هدیه دادن سفری آسان و لذت‌بخش به شماست.

    سوالات متداول

    1. بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری استانبول چه زمانی است؟

    بهترین زمان برای بازدید از استانبول فصل بهار (مارس تا مه) و پاییز (سپتامبر تا نوامبر) است. در این ماه‌ها هوا معتدل و خنک است و از شلوغی‌های فصل تابستان خبری نیست. همچنین قیمت‌ها در این زمان‌ها معمولاً پایین‌تر است و می‌توانید با خیال راحت از مکان‌های دیدنی همچون مسجد ایاصوفیه، کاخ توپ‌قاپی و بازار بزرگ استانبول بازدید کنید.

    2. کدام جاذبه‌های گردشگری استانبول برای خانواده‌ها مناسب است؟

    استانبول دارای مجموعه‌ای از جاذبه‌های مناسب برای خانواده‌ها است. بازدید از آکواریوم استانبول و دلفیناریوم برای کودکان جذابیت ویژه‌ای دارد. همچنین، پارک مینیاتورک یک مقصد عالی برای همه اعضای خانواده است که نسخه‌های کوچک شده آثار تاریخی ترکیه و جهان را به نمایش می‌گذارد. پارک امیرگان نیز برای پیک‌نیک و تفریح در فضای باز انتخابی ایده‌آل است.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW