021-88507190

آرامگاه هالیکارناسوس بدروم را بشناسید

گردشگری مهرپرواز 05 آبان ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
آرامگاه هالیکارناسوس از عجایب هفتگانه جهان است که با وجود تخریب بخش عمده‌اش، کماکان چشم‌ها را به خود خیره می‌کند و در این مطلب کامل معرفی شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    آرامگاه هالیکارناسوس، یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان، نمادی از قدرت و ثروت پادشاهی کاریای باستان است که در شهر بدروم ترکیه قرار دارد. این مقبره به‌عنوان یک شاهکار معماری و تاریخی شناخته می‌شود و به افتخار پادشاه ماسولوس ساخته شده است. این جاذبه معروف، یکی از دلایل جذب گردشگران به بدروم است و ما قصد داریم در ادامه این مطلب، سری به این آرامگاه بزنیم و شما را به‌طور کامل، با آن آشنا کنیم. 

    آرامگاه هالیکارناسوس کجاست؟

    آرامگاه هالیکارناسوس به انگلیسی (Mausoleum at Halicarnassus) در راهنمای سفر به بدروم مرکز بدروم واقع شده است و از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌آید. بد نیست بدانید که بدروم در گذشته با نام هالیکارناسوس شناخته می‌شد و درحال‌حاضر، یکی از جذاب‌ترین مناطق استان موغلا ترکیه است. 

    تاریخچه ساخت آرامگاه هالیکارناسوس

    آرامگاه هالیکارناسوس به دستور آرتمیسیا، همسر پادشاه ماسولوس، بین سال‌های ۳۵۳ تا ۳۵۰ قبل از میلاد ساخته شد. هالیکارناسوس یا همان بدروم کنونی، گذشته‌ای طولانی و باستانی دارد و به‌عنوان شهری مهم در دنیای یونان باستان شناخته می‌شده است. این شهر که در اوایل قرن پنجم قبل از میلاد تاسیس شد، تحت فرمانروایی پادشاه ماسولوس قرار گرفت.

    در واقع، ماسولوس یکی از پادشاهان منطقه کاریا بود و در دوران حکومتش، این منطقه را به شکوفایی قابل توجهی رساند. بعد از مرگ او، آرتمیسیا تصمیم گرفت آرامگاهی باشکوه برای او بسازد تا شاهدی بر میراث او باشد. به همین دلیل، نام دیگر مقبره هالیکارناسوس، مقبره ماسولوس است. ساخت مقبره از بهترین مصالح و توسط برجسته‌ترین معماران و هنرمندان آن دوران صورت گرفت.

    آرامگاه هالیکارناسوس بدروم

    آرامگاه هالیکارناسوس

    علت ویرانی مقبره هالیکارناسوس بدروم

    مقبره هالیکارناسوس در ترکیه، بین قرن یازدهم و پانزدهم میلادی در اثر زلزله ویران شد و قسمت‌های تخریب‌شده آن، برای ساخت ساختمان‌های محلی مورد استفاده قرار گرفت. برای مثال، بخش‌هایی از مقبره، توسط شوالیه‌های سنت جان غارت شد. با‌این‌حال، قسمت‌هایی از این بنا همچنان باقی مانده و به نمایش گذاشته شده‌اند و شکوه و عظمت آن به قدری است که در لیست عجایب هفتگانه جهان قرار دارد.

    بقایای آرامگاه هالیکارناسوس

    بقایای مقبره هالیکارناسوس

    معماری آرامگاه هالیکارناسوس

    آرامگاه هالیکارناسوس به‌عنوان یکی از شاهکارهای معماری باستان شناخته می‌شود. ارتفاع این بنا حدود ۴۵ متر و شامل ترکیبی از سبک‌های معماری یونانی و مصری بوده است. در طراحی مقبره، از مجسمه‌های زیبایی از انسان، اسب، شیر و ... و برای تزئین آن از تندیس‌های مرمر استفاده کرده‌اند و سقف آن هم به صورت هرمی طراحی شده است.

    این بنای تاریخی پلانی تقریبا مربعی شکل داشته که توسط 36 ستون محصور شده است. سقف هرمی آن هم از 24 پله تشکیل شده و بر فراز آن، ارابه‌ای وجود داشته است که چهار اسب هدایت آن را بر عهده داشته‌اند.

    نحوه دسترسی به آرامگاه هالیکارناسوس بدروم

    برای دسترسی به مقبره ی هالیکارناسوس در بدروم، می‌توانید از مرکز شهر بدروم پیاده‌روی کنید که حدود 6 دقیقه طول می‌کشد. روش دیگر استفاده از تاکسی است که شما را در عرض 2 دقیقه به آرامگاه می‌رساند. این بنا به‌دلیل موقعیت مرکزی خود، به‌راحتی قابل دسترسی است و در نزدیکی دیگر جاهای دیدنی بدروم قرار دارد.

    آدرس و ساعت بازدید از معبد هالیکارناسوس

    ساعات بازدید از آرامگاه، معمولا از ۸ صبح تا ۵ عصر است؛ اما پیشنهاد می‌کنیم پیش از بازدید، ساعات دقیق را بررسی کنید. برای بازدید از مقبره، 1 تا 2 ساعت زمان کافی است. 

    آدرس:

    Tepecik, Turgut Reis Cd. No:93, 48440 Bodrum/Muğla, Türkiye

    موقعیت جغرافیایی معبد هالیکارناسوس روی نقشه گوگل

    جاذبه های اطراف آرامگاه هالیکارناسوس

    اطراف آرامگاه هالیکارناسوس، جاذبه‌های دیگری هم وجود دارند که بعد از اتمام بازدیدتان از مقبره، می‌توانید به آن‌ها هم سری بزنید. این جاذبه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

    جاذبه های اطراف آرامگاه هالیکارناسوس

    موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

    هتل های نزدیک به آرامگاه هالیکارناسوس

    با توجه به موقعیت عالی آرامگاه و دسترسی راحت از آن به سایر جاذبه‌های شهر، شاید بخواهید جایی در اطراف آن اقامت کنید. خوشبختانه، هتل‌های بسیار خوبی با امکانات عالی در اطراف مقبره وجود دارند که در ادامه برخی از بهترین هتل های بدروم را به شما معرفی می‌کنیم.

    • هتل کاستا مایا بدروم (Costa Maya Bodrum)
    • هتل سو (Su Hotel)
    • هتل ال وینو (El Vino Hotel & Suites)
    • هتل مرمره بدروم (فقط بزرگسالان) (The Marmara Bodrum)
    • الماس بدروم (Diamond of Bodrum)
    • هتل بدروم هالیدی (Bodrum Holiday Resort & Spa)

    رستوران های اطراف مقبره هالیکارناسوس

    بعد از بازدید از آرامگاه جذاب هالیکارناسوس، می‌توانید یک وعده غذای لذیذ ترکی یا دریایی را در رستوران‌های اطراف آن امتحان کنید. برخی از رستوران‌های باکیفیت نزدیک به مقبره، شامل موارد زیر می‌شوند:

    • رستوران نصرت بدروم (Nusr-Et Bodrum)
    • رستوران کوروچان (Kurochan)
    • رستوران آیلا (Ayla Restaurant)
    • رستوران سلطان باغچه (Sultan Bahce Restaurant)
    • رستوران ساکالی (Sakalli Restaurant)

    بهترین زمان سفر برای بازدید از مقبره هالیکارناسوس

    بهترین زمان سفر به بدروم و بازدید از آرامگاه هالیکارناسوس، فصل بهار (ماه‌های آوریل و می) و پاییز (ماه‌های سپتامبر و اکتبر) است. این زمان‌ها هوای معتدل و مطبوع بدروم به شما این امکان را می‌دهد که با لذت بیشتر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این منطقه بازدید کنید. همچنین در این فصول، گردشگران کمتری در بدروم وجود دارند که تجربه‌ای آرام‌تر در مقبره و همچنین دسترسی آسان‌تر به اقامتگاه‌ها و جاذبه‌های محلی خواهید داشت.

    ناگفته نماند که شکوفه‌های رنگارنگ گل‌های بهاری یا رنگ‌های طلایی برگ‌های پاییزی، مناظر زیبایی را در این ماه‌ها به نمایش می‌گذارند که جلوه تاریخی آرامگاه را تکمیل می‌کنند.

    فرصت استثنائی سفر به بدروم و تماشای آرامگاه هالیکارناسوس

    آرامگاه باشکوه هالیکارناسوس یکی از برجسته‌ترین آثار تاریخی جهان باستان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. با بازدید از این مکان تاریخی، می‌توانید گشتی در دل تاریخ و عظمت آن بزنید و تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد از سفر به ترکیه کسب کنید. ما در این مطلب به شما گفتیم که آرامگاه هالیکارناسوس در کجاست و اطلاعات لازم درباره این مقبره را در اختیارتان گذاشتیم. اگر به‌دنبال سفری جذاب به یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه هستید، تور بدروم بهترین انتخاب برای شماست. بدروم با تاریخ کهن، سواحل طلایی و جاذبه‌های گردشگری مثل مقبره هالیکارناسوس مقصدی عالی برای تفریح و استراحت است. با انتخاب تورهای ویژه آژانس مهرپرواز، از اقامت در بهترین هتل‌ها، خدمات عالی و راهنمایان حرفه‌ای بهره‌مند شوید و سفری بی‌نظیر را تجربه کنید.

    سوالات متداول

    1. آرامگاه هالیکارناسوس چرا مهم است؟

    آرامگاه هالیکارناسوس یکی از عجایب هفت‌گانه دنیای باستان است که در شهر باستانی هالیکارناسوس (امروزی بدروم، ترکیه) ساخته شده است. این مقبره به افتخار موسولوس، ساتراپ کاریا، توسط همسرش آرتمیس دوم ساخته شد و به دلیل معماری بی‌نظیرش که ترکیبی از سبک‌های یونانی، مصری و آسیای صغیری است، شهرت زیادی پیدا کرد.

    2. آیا می‌توان از بقایای آرامگاه هالیکارناسوس بازدید کرد؟

    امروزه بیشتر آرامگاه هالیکارناسوس تخریب شده است، اما بازدیدکنندگان می‌توانند از بقایای آن در شهر بدروم دیدن کنند. برخی از قطعات معماری و مجسمه‌های باقی‌مانده در موزه بریتانیا در لندن نگهداری می‌شوند، ولی سایت اصلی آرامگاه هنوز یک جاذبه تاریخی مهم در بدروم به‌شمار می‌آید.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW