021-88507190

شهر هوشی مین در ویتنام کجاست؟ راهنمای سفر

راهنمای سفر مهرپرواز 06 شهریور ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
شهر هوشی مین در ویتنام از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری کشور ویتنام است. این شهر جاذبه‌های دیدنی و امکانات اقامتی متنوعی دارد که در این مقاله با آنها آشنا می‌شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    شهر هوشی مین در ویتنام که زمانی با نام سایگون شناخته می‌شد، یکی از مشهورترین و پرجمعیت‌ترین شهرها در جنوب این کشور است. هوشی مین بیشتر به‌دلیل اهمیتش در طول جنگ ویتنام شناخته شده؛ با این حال، این شهر، با وجود موزه‌های دیدنی، جاذبه‌های فراوان و زندگی شبانه پرشور، به محبوبیت بالایی در میان گردشگران دست یافته است. در هوشی مین، شما می‌توانید چهره قدیمی و مدرن ویتنام را در کنار هم ببینید. در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل شهر هوشی مین در ویتنام بپردازیم و یک راهنما از تمام آن چیزی که برای داشتن یک سفر فوق‌العاده به آن نیاز دارید را در اختیارتان بگذاریم.

    شهر هوشی مین در ویتنام

    تصویری از شهر هوشی مین ویتنام

    هوشی مین کجاست؟ معرفی شهر هوشی مین در ویتنام

    اگر می‌دانید ویتنام کجاست لازم است این نکته را هم بدانید که هوشی مین یک کلان‌شهر بزرگ است؛ طوری که آسمان‌خراش‌های مشرف به رودخانه سایگون، گواه این موضوع هستند. به‌دلیل سرگذشتی که این شهر داشته است، در بسیاری از ساختمان‌های آن، شما می‌توانید تاثیری از فرهنگ فرانسوی را ببینید. هوشی مین با داشتن جمعیتی حدود 8.9 میلیون نفر، بزرگترین شهر کشور ویتنام محسوب می‌شود.

    جالب است بدانید که این شهر در گذشته، بین سال‌های 1862 تا 1975، پایتخت ویتنام جنوبی بوده است. هوشی مین، بسیاری از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی ویتنام را در دل خود جای داده است که در کنار دیگر دیدنی‌ها و سرگرمی‌های این شهر، مقصد جذابی برای گردشگران به شمار می‌روند.

    موقعیت جغرافیایی شهر هوشی مین روی نقشه گوگل

    تاریخچه شهر هوشی مین

    منطقه امروزی هوشی مین، در گذشته، برای مدت طولانی بخشی از پادشاهی کامبوج بود. ویتنامی‌ها اولین بار در قرن هفدهم وارد این منطقه شدند. روابط با فرانسه در قرن 18 آغاز و در نهایت، در سال 1859، این شهر توسط فرانسوی‌ها تسخیر شد. در سال 1862، سایگون توسط امپراتور ویتنامی به فرانسه واگذار شد.

    هنگامی که فرانسوی‌ها شبه‌جزیره هندوچین را در قرن هجدهم تحت استعمار خود درآوردند، شهر سایگون را به‌عنوان پایتخت تحت‌الحمایه خود، کوچینچینا (Cochinchina) اعلام کردند. در آن زمان، سایگون رشد زیرساختی و توسعه اقتصادی بسیار خوبی را تجربه کرد. سایگون در سال 1940، توسط ژاپنی‌ها اشغال شد؛ اما مقامات استعماری فرانسه تا سال 1945 به اداره ویتنام ادامه دادند، تا زمانی که توسط ژاپنی‌ها بازداشت شدند.

    خود سایگون تا حد زیادی تحت‌تأثیر جنگ جهانی دوم قرار نگرفت؛ اما در پی جنگ‌های اول و دوم هندوچین، به مرکز درگیری نظامی بین انقلابیون و قدرت‌های استعماری تبدیل شد. در نهایت، این شهر به‌عنوان پایتخت جمهوری ویتنام شناخته شد؛ اما در سال 1975، به تصرف ویتنامی‌های شمالی درآمد که نشان‌دهنده پایان جنگ ویتنام بود. یک سال بعد، سایگون به اسم رهبر فقید جنبش ملی ویتنام؛ یعنی هوشی مین، به شهر هوشی مین تغییر نام داد.

    شهر هوشی مین کجای ویتنام واقع شده است؟

    شهر هوشی مین ویتنام در جنوب کشور ویتنام، شمال دلتای مکونگ و در امتداد رودخانه سایگون واقع شده است و حدود 80 کیلومتر، با دریای چین جنوبی فاصله دارد. این شهر همچنین، در فاصله 1700 کیلومتری از پایتخت کنونی ویتنام، یعنی شهر هانوی قرار دارد.

    بهترین زمان سفر به شهر هوشی مین ویتنام

    ماه‌های ایده‌آل برای بازدید از شهر هوشی مینه ویتنام از دسامبر تا آوریل است. این بازه زمانی فرصت‌های بیشتری را برای کاوش در شهر در اختیارتان می‌گذارد؛ در حالی که در فصل باران‌های موسمی، یعنی از ماه می تا نوامبر فرصت گشت‌وگذارتان کمتر خواهد بود. برخلاف مناطقی با چهار فصل مجزا، شهر هوشی مین در ویتنام تنها دو فصل را تجربه می‌کند و این دو فصل کاملا متضاد یکدیگرند.

    از دسامبر تا فوریه، شهر دستخوش دگردیسی شگفت‌انگیزی می‌شود و چهار فاز آب‌وهوایی متمایز را در طول روز تجربه می‌کند. می‌توان گفت این ماه‌ها بهترین زمان سفر به ویتنام هستند. شب‌ها و سحرها سرمای خفیفی به همراه دارند که یادآور زمستان است. صبح و غروب آفتاب ترکیبی لذت‌بخش از شرایط بهار و پاییز را ارائه می‌دهد، در حالی که هنگام ظهر، آب‌وهوا گرم خواهد شد.

    ماه مارس تا آوریل، هوا گرم (حدود 33 درجه سانتی‌گراد) با حداقل باران است که فرصتی عالی برای گردش در شهر در اختیارتان خواهد بود. ناگفته نماند که بازدید از هوشی مین در ماه‌های ژانویه تا فوریه، فرصتی منحصربه‌فرد برای تجربه حال‌وهوای شهر، هنگام جشن سال نو ویتنامی است.

    آب ‌و هوای شهر هوشی مین

    در طول فصل باران های موسمی، یعنی ماه می تا اواخر نوامبر، شهر با بارندگی زیاد (حدود 150 روز بارانی در سال) و سطح رطوبت بالا (حدود 83 درصد) مواجه می‌شود. باران‌ها معمولا کوتاه هستند و به دنبال آن هوا خشک و آفتابی می‌شود. ناگفته نماند که در این فصل، ممکن است طوفان‌های شدید و سیل هم اتفاق بیفتند که قطعا بر سفر شما تاثیر می‌گذارند.

    از سوی دیگر، فصل‌های خشک یعنی از دسامبر تا آوریل به‌عنوان بهترین زمان برای گشت‌وگذار در شهر هوشی مین شناخته می‌شود. این دوره که با حداقل بارندگی و آب‌وهوای گرم مشخص می‌شود، فرصت‌های مناسبی برای سفر به نقاط مختلف هوشی مین خواهد بود. 

    آب ‌و هوای شهر هوشی مین

    عکسی از شهر هوشی مین

    اقامت در شهر هوشی مین ویتنام

    انتخاب محل اقامت در سایگون شهر هوشی مین، اصلا کار سختی نیست؛ چرا که در این کلان‌شهر زیبا، گزینه‌های اقامتی متنوعی برای گردشگران فراهم شده‌اند. شما با هر سلیقه و بودجه‌ای که باشید، می‌توانید محل اقامت مورد پسندتان را در هوشی مین پیدا کنید. در ادامه تعدادی از بهترین هتل‌های این شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

    هتل مای هاوس سایگون (Mai House Saigon Hotel)

    این هتل 5 ستاره با داشتن اتاق‌های شیک و مجهز، استخر روباز، مرکز تناسب اندام، رستوران و بار، یک گزینه عالی برای اقامت در هوشی مین است. از دیگر امکانات آن می‌توان به وای‌فای رایگان، خدمات اتاق، مرکز تجاری، برگزاری تور و پذیرش 24 ساعته اشاره کرد.

    هتل مای هاوس سایگون در شهر هوشی مینه ویتنام

    تصویری از هتل مای هاوس سایگون

    هتل لا سیستا پرمیوم (La Siesta Premium Saigon)

    لا سیستا پرمیوم یک هتل 5 ستاره فوق‌العاده در 200 متری بازار غذای خیابان بن تان و 700 متری موزه شهر هوشی مین در ویتنام است. امکانات این هتل شامل اتاق‌های مجهز، استخر روباز، مرکز تناسب اندام، باغ، ترانسفر فرودگاهی، رستوران، بار و اینترنت رایگان می‌شوند.

    مرکز فیوژن اورجینال سایگون (Fusion Original Saigon Centre)

    یک هتل 5 ستاره بی‌نظیر که در مرکز شهر هوشی مین در ویتنام واقع شده است. این هتل امکاناتی مانند اینترنت رایگان در سراسر ملک، بار، رستوران، استخر روباز، مرکز تناسب اندام، سونا، پذیرش 24 ساعته، برگزاری تور برای مهمانان و بوفه à la carte یا صبحانه قاره‌ای را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

    هتل وین‌پرل لندمارک 81 (Vinpearl Landmark 81)

    با اقامت در این هتل 5 ستاره، می‌توانید از چشم‌انداز شهر هوشی مین در ویتنام لذت ببرید و اقامتی در سطح جهانی را تجربه کنید. امکانات این هتل شامل مرکز تناسب اندام، بار، پذیرش 24 ساعته، رستوران، استخر روباز، خدمات اتاق و صبحانه بوفه می‌شوند.

    هتل روری سایگون (The Reverie Saigon)

    روری سایگون یک هتل 5 ستاره در 400 متری خانه اپرا، واقع در منطقه یک است. از امکانات آن می‌توان به وای‌فای رایگان در اتاق‌ها، استخر روباز، مرکز تناسب اندام و سونا، سالن اسپا، بار و پارکینگ رایگان اشاره کرد.

    هتل فیوژن سوئیت سایگون (Fusion Suites Saigon)

    یک هتل 4 ستاره فوق‌العاده که در 300 متری پارک تائو دان در منطقه یک واقع شده است. این هتل دارای پذیرش 24 ساعته، مرکز تناسب اندام، رستوران، اسپا، اینترنت رایگان، اتاق‌های کاملا مجهز، ترانسفر فرودگاهی و بار است.

    سایگون شهر هوشی مین در ویتنام

    تصویری از هتل فیوژن سوئیت سایگون

    تفریحات شهر هوشی مین در ویتنام چیست؟

    به عنوان یکی از دیدنی ترین شهرهای ویتنام شهر هوشی مین سیتی از نظر تفریحات، بی‌شک شما را شگفت‌زده خواهد کرد. از کاوش در گذشته گرفته تا لذت‌بردن از سرگرمی‌های مدرن و هیجان‌انگیز، بهترین تفریحات در هوشی مین، انتظار شما را می‌کشند. در ادامه برخی از محبوب‌ترین تفریحات این شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

    • تماشای اجرای سنتی عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی در آب
    • گشت‌وگذار در بازار بن تان
    • کاوش در چو لون، محله چینی‌های هوشی مین
    • امتحان کردن غذاهای خیابانی
    • بازدید از مکان‌های دیدنی و تاریخی مانند معبد کائو، موزه هنرهای زیبا و...
    • کاوش در تونل‌های کو چی
    • سفر دریایی در رودخانه سایگون
    • رقص و شادی در روف‌بارها و کلاب‌های شبانه شهر
    • تفریح در پارک آبی
    • تماشای اجرایی منحصربه‌فرد در خانه اپرای سایگون
    • گردش و خرید در بازار شبانه شهر

    جاهای دیدنی شهر هوشی مین

    فرهنگ جذاب و تاریخ غنی شهر هوشی مینه سیتی در ویتنام، دست‌به‌دست هم داده‌اند تا این شهر امروزه، مکان‌های دیدنی متنوع و فراوانی را در دل خود جای دهد. در ادامه، برخی از بهترین جاهای دیدنی ویتنام در هوشی مین را به شما معرفی می‌کنیم.

    تونل‌های کو چی (Cu Chi Tunnels)

    تونل‌های کو چی یکی از مکان‌هایی هستند که باید حتما از آن‌ها دیدن کنید این تونل‌ها در زمان جنگ ویتنام به‌عنوان مخفیگاه مورد استفاده قرار می‌گرفتند. همان‌طور که در فضاهای تنگ تونل راه می‌روید، می‌توانید تکنیک‌هایی را که این سربازان برای بقا استفاده می‌کرده‌اند کشف کنید.

    بازار بن تان (Ben Thanh Market)

    بازار بن تان یکی از مهم‌ترین و مشهورترین مراکز خرید شهر هوشی مین در ویتنام است. در این بازار شما می‌توانید اجناس متنوع، مانند لباس، لوازم الکترونیکی، سوغاتی، مواد غذایی تازه و... را با قیمت بسیار مناسب بخرید. این بازار هنگام شب، فضای بسیار دوست‌داشتنی دارد.

    بازار بن تان شهر هوشی مین ویتنام

    تصویری از بازار بن تان

    موزه بقایای جنگ (War Remnants Museum)

    این موزه که در سال 1975 برای عموم افتتاح شد، یکی از پرطرفدارترین مکان‌های گردشگری شهر هوشی مین در ویتنام است. در موزه بقایای جنگ شما می‌توانید حدود 20 هزار نمونه از تصاویر، اسناد و مستندات مربوط به مبارزه طاقت‌فرسا و قهرمانانه ویتنام برای استقلال را ببینید.

    کلیسای نوتردام (Notre Dame Cathedral)

    این کلیسا یکی از نمادهای معماری استعماری فرانسوی در سایگون است و به‌عنوان یکی از زیباترین بناهای مذهبی شهر شناخته می‌شود. کلیسای جامع توسط یک مستعمره فرانسوی، بین سال‌های 1863 و 1880 مطابق با ویژگی‌های معماری رومی ساخته شده است. این ساختمان دارای سبک ساخت‌وساز متمایز، شامل آجرهای قرمز، پنجره‌های شیشه‌ای رنگی و برج‌های ناقوس دوقلو است.

    کاخ اتحاد (Reunification Palace)

    این کاخ نمادی از پایان جنگ ویتنام است و بازدیدکنندگان می‌توانند اتاق‌های مختلف آن را که به سبک دوران جنگ حفظ شده‌اند، مشاهده کنند. این بنای تاریخی دارای پیشینه‌ای است که به تاریک‌ترین روزهای شهر هوشی مین در ویتنام مربوط می‌شود. اگر از علاقه‌مندان به تاریخ هستید، مطمئنا عاشق این مکان خواهید شد.

    برج مالی بیتکسو (Bitexco Financial Tower)

    آسمان‌خراش معروف هوشی مین و چهارمین ساختمان بلند کشور که در ساخت آن از شکل نیلوفر آبی الهام گرفته‌اند. در این برج شما به انواع سرگرمی‌ها، رستوران‌های عالی و اسکای دک (قسمتی معروف برای تماشای مناظر 360 درجه از شهر) دسترسی دارید. 

    پارک موضوعی سوئی تن (Suối Tiên Theme Park)

    سوئی تن یک پارک تفریحی و سرگرم‌کننده، خصوصا برای کودکان است که مناظر و جاذبه‌های موجود در آن، تاریخ و افسانه‌های شهر هوشی مین در ویتنام را به نمایش می‌گذارند. از محبوب‌ترین جاذبه‌های این پارک می‌توان به سواری‌های آن مانند دوچرخه هوایی، چرخ‌وفلک، گاو‌سواری و... اشاره کرد.

    معبد تین هاو (Thien Hau Temple)

    معبد تین هاو که در منطقه 5 واقع شده، یک عبادتگاه قرن نوزدهمی است که به بانوی دریا، الهه مازو از مذهب بودایی تعلق دارد. حکاکی‌های جذاب بیرون و درون معبد، بخشی از یک شهر چینی را به تصویر می‌کشند.

    معبد تین هاو در شهر هوش مینه ویتنام

    عکسی از معبد تین هاو

    مراکز خرید جذاب در شهر هوشی مین در ویتنام

    از جذاب‌ترین بخش سفر به ویتنام، یعنی خریدکردن نمی‌توان گذشت. در ویتنام بازارها و مراکز خرید بسیار خوبی وجود دارند تا شما بتوانید هر آنچه که می‌خواهید، خریداری کنید. برخی از مراکز خرید معروف شهر هوشی مین در ویتنام عبارتند از:

    • مرکز خرید سایگون (Saigon Centre)
    • مرکز خرید کرسنت (Crescent Mall)
    • مرکز خرید اس‌سی ویوو (SC Vivo City Shopping Center)
    • مرکز خرید وینکوم (Vincom Center Dong Khoi)
    • مرکز خرید وینکوم لندمارک 81 (Vincom Landmark 81 Shopping Center)
    • مرکز خرید دایموند پلازا (Diamond Plaza Shopping Center)

    غذاهای جذاب شهر هوشی مین در ویتنام

    هوشی مین را می‌توان بهشت عاشقان غذا دانست. خیابان‌های این شهر مملو از رستوران‌ها، غرفه‌های غذای خیابانی، چرخ‌دستی‌ها و دست‌فروش‌ها است تا شما بتوانید هر لحظه که خواستید، طعمی جدید را امتحان کنید. برخی از محبوب‌ترین غذاهای شهر هوشی مین عبارتند از:

    • کوم تام (Cơm Tấm)
    • فو (Pho)
    • بان می (ساندویچ ویتنامی) (Banh Mi)
    • بو لا لات (Bò Lá Lốt)
    • بون ریو (Bún Riêu)
    • بون تیت نائونگ (Bun Thit Nuong)

    غذاهای جذاب شهر هوشی مین در ویتنام

    عکسی از غذای کوم تام

    بهترین رستوران های شهر هوشی مین در ویتنام

    شهر گردشگرپذیر هوشی مین، برای پذیرایی از مسافران خود، رستوران‌های فوق‌العاده‌ای را تدارک دیده است تا شما بتوانید طعم جدید انواع غذاهای باکیفیت را در آن‌ها امتحان کنید. برخی از بهترین رستوران‌های این شهر، شامل موارد زیر می‌شوند:

    • رستوران آنان سایگون (Anăn Saigon)
    • رستوران دونگ فو (Dong Pho)
    • رستوران لا ویلا (La Villa)
    • رستوران لو کورتو (Le Corto)
    • رستوران کوئینس ایتری (Quince Eatery)
    • آشپزخانه سول (Sol Kitchen & Bar)
    • رستوران یاکینیکو یازاوا (Yakiniku Yazawa Saigon)

    هزینه سفر به هوشی مین ویتنام چقدر است؟

    تخمین هزینه‌ها، پیش از سفر به هوشی مین، به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری برای سفرتان داشته باشید و از تمام لحظات آن لذت ببرید. در جدول زیر، هزینه‌های رایج سفر به شهر هوشی مین در ویتنام را برای هر نفر، به‌طور متوسط و حدودی در اختیارتان می‌گذاریم.

    هزینه‌های رایج سفر به هوشی مین مبلغ مورد نیاز
    هزینه بلیط شروع از 40 میلیون تومان
    هزینه محل اقامت 97 دلار (روزانه)
    هزینه خوردوخوراک 14 دلار (روزانه)
    هزینه تفریحات 20 دلار (روزانه)
    هزینه حمل‌ونقل محلی 15 دلار (روزانه)
    هزینه اینترنت شروع از 6.5 دلار
    جدول هزینه‌های سفر به هوشی مین

    چرا باید به هوشی مین در ویتنام سفر کنیم؟

    هوشی مین شهری پویا و زنده با ترکیبی از تاریخ، فرهنگ و زندگی مدرن است. علاوه بر تمام جذابیت‌ها و دیدنی‌های شهر و زندگی شبانه پرجنب‌وجوشش، هوشی مین یکی از مقاصد گردشگری مقرون‌به‌صرفه در آسیای جنوب شرقی هم محسوب می‌شود. این شهر مقصدی مناسب برای کسانی است که به‌دنبال تجربه‌ای متفاوت و عمیق از فرهنگ ویتنام هستند. ما در این مطلب سعی کردیم شهر هوشی مین در ویتنام را از زوایای مختلف به شما معرفی کنیم و راهنمایی کاربردی را برای یک سفر لذت‌بخش با تور ویتنام در اختیارتان بگذاریم. شما هم اگر اطلاعات مفید دیگری درباره این شهر زنده و دوست‌داشتنی دارید، در بخش نظرات با ما و خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    1. بهترین زمان برای سفر به شهر هوشی مین چه زمانی است؟

    بهترین زمان برای سفر به هوشی مین، از دسامبر تا آوریل است که فصل خشک و دمای هوا معتدل‌تر است. در این بازه، رطوبت هوا کمتر است و می‌توانید از گردش در شهر و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی با آسودگی بیشتری لذت ببرید.

    2. چه غذاهای محلی را باید در هوشی مین امتحان کرد؟

    در هوشی مین، غذاهای محلی متنوعی وجود دارند که نباید از دست بدهید. برخی از معروف‌ترین آن‌ها شامل «فوبه» (سوپ نودل ویتنامی)، «بانه می» (ساندویچ ویتنامی)، و «گُی گوُن» (رول‌های تابستانی) هستند. هر کدام از این غذاها طعم‌ها و ترکیبات منحصر به فردی دارند که تجربه‌ای خوشمزه و فراموش‌نشدنی را برایتان رقم می‌زنند.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW