021-88507190

با پارک مینیاتورک استانبول بیشتر آشنا شوید

گردشگری مهرپرواز 01 خرداد ، 1403 زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
یکی از جاذبه‌های جالب ترکیه، پارک مینیاتورک استانبول است. این مطلب مینیاتورک پارک و امکانات آن را تمام و کمال معرفی می‌کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

    پارک مینیاتورک استانبول مکانی شگفت‌انگیز است و مینیاتورهایی را به نمایش می‌گذارد که به‌دقت از بناهای دیدنی سرتاسر کشور ساخته شده‌اند. در واقع، این پارک فوق‌العاده، شانسی ارزشمند در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید تمام بناهای تاریخی و جاهای دیدنی ترکیه را در عرض چند ساعت ببینید. چه سلیقه و علاقه‌ای دارید، فرقی نمی‌کند؛ سخت است که بعد از قدم‌زدن در این پارک تحت‌تأثیر قرار نگیرید. در این مطلب برای آشنایی بیشتر با پارک مینیاتورک استانبول هر آنچه که باید بدانید را در اختیارتان می‌گذاریم.

    پارک مینیاتورک استانبول کجاست؟

    درهای پارک مینیاتورک شهر استانبول در سال 2003، به روی عموم باز شد و از آن زمان، به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول تبدیل شده است. ایده پشت این پروژه بزرگ ایجاد یک موزه در فضای باز بود که سازه‌های نمادین مناطق مختلف ترکیه را گرد هم می‌آورد تا بازدیدکنندگان بتوانند از میراث معماری متنوع این کشور در یک مکان دیدن کنند. این سازه‌ها از خرابه‌های باستانی گرفته تا سازه‌های مدرن، به‌صورت مینیاتوری ساخته و 25 برابر کوچک‌تر شده‌اند. 

    در پارک مینیاتورک بیش از 100 مدل از مکان‌های دیدنی معروف مانند مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، افسوس و... ساخته شده‌اند و اطلاعات دقیقی از هر کدام موجود است. این مکان‌ها شامل 60 اثر از استانبول، 63 اثر از آناتولی و 13 اثر مربوط به دوره عثمانی می‌شوند.

    علاوه بر این‌ها، در این پارک شما می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف، انواع سوغاتی و هدیه را خریداری کرده یا از نمایشگاه‌های مختلف آن بازدید کنید. مینیاتورک که در منطقه سوتلوچه استانبول و شمال شرقی گلدن هورن واقع شده، به‌راحتی از نقاط مختلف شهر قابل دسترسی است.

    موقعیت جغرافیایی پارک مینیاتورک استانبول روی نقشه گوگل

    امکانات تفریحی مینیاتورک پارک استانبول

    در مینیاتورک ترکیه، علاوه بر ماکت‌های جالب و دیدنی و امکان تماشای مناظر زیبای گلدن هورن از زوایای مختلف، امکانات تفریحی دیگری هم برای گردشگران فراهم شده‌ تا بتوانند اوقات لذت‌بخشی را در این پارک سپری کنند. در ادامه شما را با این امکانات جذاب آشنا می‌کنیم.

    تور قایق‌ سواری

    در پارک مینیاتورک استانبول شما می‌توانید از تورهای تفریحی قایق‌سواری لذت ببرید. این تورها این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که یک قایق کوچک یا حتی قایقی خصوصی برای گشت‌وگذار گروهی در پارک کرایه و اوقاتی جذاب را سپری کنید. 

    پیاده ‌روی

    پارک مینیاتوری استانبول فرصتی شگفت‌انگیز را برای پیاده‌روی یا دویدن در مکانی دلپذیر فراهم کرده است. شما می‌توانید در مسیرهای پیاده‌روی اختصاصی پارک راه بروید و از فضای سبز و وسیع آن لذت ببرید یا مدتی طولانی در اطراف نهر پیاده‌روی کنید و آرامش بگیرید. در نهایت، اگر خسته شدید، مکان‌هایی مخصوص نشستن و استراحت‌ وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

    ورزش‌ کردن

    قطعا خوش‌حال می‌شوید اگر بدانید که زمین‌های ورزشی متنوعی در پارک وجود دارند که به شما امکان لذت‌بردن از فعالیت‌های ورزشی مختلف مانند فوتبال، شطرنج و... را می‌دهند. همچنین امکان انجام فعالیت‌های دیگری مانند شنا در استخر هم برای گردشگران فراهم شده است.

    مینی استادیوم

    فضای تفریحی و جالب مینی استادیوم با گنجایش 53 هزار تماشاگر، یک استادیوم تعاملی و مدرن در مینیاتورک است. در این مینی استادیوم شما می‌توانید تیم مورد نظر خود را انتخاب کنید و سکه‌ای درون صندوق مربوط به تیم بیندازید. بعد از آن، چراغ‌های ورزشگاه روشن می‌شوند، پرچم تیم روی صفحه نمایش داده شده، شعار تیم پخش می‌شود و بازیکنان برای مراسم صف می‌کشند. در پایان، بازیکنان به رختکن باز می‌گردند.

    زمین بازی کودکان

    یکی از خوبی‌های مینیاتورک پارک این است که برای تمام گروه‌های سنی، مکانی جذاب خواهد بود؛ حتی برای کودکان. در این پارک زمین‌های بازی مخصوص کودکان وجود دارند و به کودکان شما این امکان را می‌دهند تا از انجام فعالیت‌هایی که مهارت‌های جسمی آن‌ها را بهبود می‌بخشند، لذت ببرند.

    قطار مسافرتی

    قطار مسافرتی مینیاتورک ظرفیت 20 کودک و بزرگسال را به‌طور هم‌زمان دارد. شما می‌توانید با این قطار در سراسر پارک گردش کنید و در حالی که با منطقه آشنا می‌شوید، از گردش خود لذت ببرید.

    امکانات تفریحی مینیاتورک پارک استانبول

    عکسی از مینیاتورک استانبول

    امکانات رفاهی پارک مینیاتورک

    بدون شک در چنین پارک منحصربه‌فردی که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و از جاهای دیدنی استانبول به شمار می‌رود، امکاناتی برای رفاه حال افراد در نظر گرفته شده‌اند. در ادامه شما را با این امکانات رفاهی آشنا می‌کنیم.

    رستوران مینیاتورک

    کافه و رستوران مینیاتورک با ارائه غذاهای باکیفیت، آماده خدمت‌رسانی به گردشگران است. این رستوران در فصل تابستان دارای میز و صندلی‌هایی در فضای باز و با ظرفیت 500 نفر و در فصل زمستان دارای مکان سرپوشیده با ظرفیت 300 نفر است. همچنین برای برگزاری انواع مراسم می‌توان این رستوران را رزرو کرد.

    سیستم اطلاعات الکترونیکی

    در صورتی که قصد دارید با جزئیات هر یک از آثار موجود در پارک آشنا شوید، می‌توانید از سیستم اطلاعات الکترونیکی پارک استفاده کنید. این راهنمای صوتی زبان‌های انگلیسی، فارسی، فرانسوی، عربی، آلمانی، ژاپنی، روسی و اسپانیایی را پوشش می‌دهد.

    آمفی تئاتر

    در گوشه‌ای از پارک، آمفی تئاتر سرپوشیده‌ای با ظرفیت حدود 400 نفر ساخته شده که مخصوص علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و هنری است. در این آمفی تئاتر شما می‌توانید شاهد برنامه‌های جذاب مختلفی مانند کنسرت، تئاتر و... باشید.

    فروشگاه پارک مینیاتورک

    در فروشگاه پارک مینیاتورک استانبول، شما می‌توانید سوغات ترکیه و صنایع دستی بی‌نظیری برای یادگاری، خریداری کنید. نمونه‌های کوچکی از بناهای موجود در پارک، انواع مجسمه‌ها، ظروف زیبا، پارچه، خوراکی، شیرینی‌های خوش‌طعم و... در این فروشگاه یافت می‌شوند.

    پارکینگ

    در صورتی که قصد دارید با خودروی شخصی به پارک بروید، اصلا نگران پیداکردن جای پارک نباشید؛ چرا که پارکینگی با ظرفیت حدود 300 خودرو برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

    شماره تلفن و آدرس پارک مینیاتورک استانبول

    در صورتی که قصد دارید از این پارک متفاوت و جذاب دیدن کنید، بد نیست اطلاعات تماس پارک را در اختیار داشته باشید تا اگر قبل از بازدید سوالی برایتان پیش آمد، دچار مشکل نشوید. ما در ادامه این اطلاعات را در اختیارتان می‌گذاریم.

    شماره تماس مینیاتورک:

    +90 212 222 2882

    آدرس:

    Örnektepe Mahallesi, İmrahor Caddesi,No.7 Sütlüce 34445 Beyoğlu – İstanbul

    آدرس ایمیل:

    iletisim@kultur.istanbul

    آدرس سایت:

    https://miniaturk.com.tr/en/iletisim.html

    قیمت بلیط پارک مینیاتورک استانبول

    ابتدا لازم است بدانید که این پارک در فصل تابستان، هر روز از ساعت 9 صبح تا 7 عصر باز است و در فصل زمستان این ساعت به 9 صبح تا 5 عصر تغییر می‌یابد. البته گاهی ممکن است به‌دلیل برخی شرایط، این ساعات تغییر کنند که پیشنهاد می‌کنیم اگر با تور استانبول به این شهر سفر کرده‌اید، پیش از رفتن به پارک، حتما سایت آن را چک کنید. طبق آخرین به‌روزرسانی‌ها، قیمت ورودی بلیط مینیاتورک برای بازدیدکنندگان خارجی، 550 لیر ترکیه است.

    جاهای دیدنی اطراف پارک مینیاتورک

    موقعیت مکانی بسیار خوب این پارک باعث شده تا مکان‌های دیدنی دیگری هم در نزدیکی آن وجود داشته باشند که شما می‌توانید بعد از تمام‌شدن گشت‌وگذارتان در مینیاتورک، سراغ آن‌ها بروید. جاهای دیدنی اطراف پارک مینیاتورک شامل موارد زیر می‌شوند:

    • موزه آتاتورک
    • برج گالاتا
    • موزه رقص
    • موزه هنرهای معاصر
    • کاخ دولما باغچه
    • دلفیناریوم استانبول
    • مسجد ایوب سلطان
    • موزه نیروی دریایی استانبول
    • تپه پیر لوتی استانبول
    • مسجد کاریا استانبول

    برج گالاتا از مکان های دیدنی نزدیک پارک مینیاتورک استانبول

    عکسی از برج گالاتا

    هتل های اطراف مینیاتورک پارک

    با توجه به موقعیت خوب پارک مینیاتورک، ممکن است قصد داشته باشید در یکی از هتل‌های اطراف آن اقامت کنید. خوشبختانه، برخی از بهترین هتل های استانبول در نزدیکی پارک وجود دارند که تعدادی از آن‌ها عبارتند از:

    • هتل دوسو دوسی (Dosso Dossi Hotels & SPA Golden Horn)
    • هتل کلاریون گلدن هورن (Clarion Hotel Golden Horn)
    • هتل لازونی (Lazzoni Hotel)
    • هتل موون‌پیک (Movenpick Hotel Istanbul Golden Horn)
    • هتل استیسو (Stayso The House Hotel)
    • هتل مایلا (Mayla Golden Horn)
    • هتل واو استانبول (WOW Istanbul Hotel)

    بازدید از پارک مینیاتورک استانبول؛ تجربه ای برای زندگی

    پارک مینیاتوری استانبول یکی از جاذبه‌های بسیار دیدنی این شهر است که در صورت سفر با تور ترکیه پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن بازدید کنید. در کنار امکانات رفاهی و تفریحی، شما می‌توانید نمونه‌های کوچک‌شده از بناهای مهم ترکیه را همراه با اطلاعات هر کدام در این پارک ببینید که قطعا تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود. ما هم در این مطلب سعی کردیم هر آنچه را که لازم است درباره پارک مینیاتورک استانبول بدانید، در اختیارتان بگذاریم. شما هم اگر اطلاعات دیگری درباره این پارک دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    1. پارک مینیاتورک استانبول چیست؟

    پارک مینیاتورک استانبول یک پارک تفریحی و گردشگری است که در آن مینیاتورهای کوچکی از معابد، مساجد، قلعه‌ها و دیگر ساختمان‌های معروف از سراسر ترکیه و دیگر کشورها به نمایش درآمده است.

    2. چه فعالیت‌هایی در پارک مینیاتورک استانبول انجام می‌شود؟

    در این پارک، علاوه بر دیدن مینیاتورها، بازدیدکنندگان می‌توانند از امکاناتی مانند رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و فضاهای سبز برای گردش و استراحت لذت ببرند. همچنین برنامه‌هایی مانند نمایش‌های فشرده و فعالیت‌های تفریحی نیز در این پارک برگزار می‌شود.

    مقالات پربازدید
    6LevyWwaAAAAACvsDAeoacI8mALHICnfAPlFXLgW